Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_60870

Kolm inimest ja kolm erinevat arvamust :)

 

Vahelduseks võib ju neid roole klapitada, tingimusel et need liiga ufokad pole. Kui keegi viitsib paar lehte tagasi keerata (10 leht, postitus 190), siis seal on näha milline see auto enne seest välja nägi :D Usun, et mõni ei saa arugi, et seal miskit valesti on :whistle: MT1 või MT2 rool oleks küll kena, kuid noh, maitse asi ja minumeelest pole see eriline kaotus, et mul sellist pole.

Makki jälle otsisin päris kaua, kaks kindlat nõuet oli, et mark peab olema Blaupunkt ja teiseks peab olema armatuuris mitte väga silmatorkav, võimalusel eemaldatava paneelita. Üldiselt ongi mu maitse selline, et päris originaali ma taga ei aja kuid siiski on mingid piirid kust ma üle parema meelega ei astuks :P

 

Leidsin ühe pildi pimedas kah, kuidas taustvalgustus toimib. Ekraan on vastu läikinud, muidu see ühtlane ikka:

 

0101579039dd0a5.jpg

 

Aga mootori viletsa käimise koha pealt ei oska keegi miskit kosta? :D Täielik nuhtlus ju :unsure:

Muudetud , muutis GTA

comment_60886

Kolm inimest ja kolm erinevat arvamust :)

 

Vahelduseks võib ju neid roole klapitada, tingimusel et need liiga ufokad pole. Kui keegi viitsib paar lehte tagasi keerata (10 leht, postitus 190), siis seal on näha milline see auto enne seest välja nägi :D Usun, et mõni ei saa arugi, et seal miskit valesti on :whistle: MT1 või MT2 rool oleks küll kena, kuid noh, maitse asi ja minumeelest pole see eriline kaotus, et mul sellist pole.

Makki jälle otsisin päris kaua, kaks kindlat nõuet oli, et mark peab olema Blaupunkt ja teiseks peab olema armatuuris mitte väga silmatorkav, võimalusel eemaldatava paneelita. Üldiselt ongi mu maitse selline, et päris originaali ma taga ei aja kuid siiski on mingid piirid kust ma üle parema meelega ei astuks :P

 

Leidsin ühe pildi pimedas kah, kuidas taustvalgustus toimib. Ekraan on vastu läikinud, muidu see ühtlane ikka:

 

0101579039dd0a5.jpg

 

Aga mootori viletsa käimise koha pealt ei oska keegi miskit kosta? :D Täielik nuhtlus ju :unsure:

Väntvõlli andurit oled proovinud teist ?Mul jamas kunagi se suht samad sümtomid olid ja korda sain siis kui uue panin .

  • Autor
comment_60909

Vända andurit pole vahetanud aga miskipärast ei usu et see asjasse puutub. Käivitumine on hea iseenesest.

Huvitav on see, et eile ühendasin aku juhtmed lahti (15 minti) ja puhastasin klemme. Peale seda sõitis mõnda aega isegi suhteliselt rahuldavalt aga tänaseks oli ta jälle oma vanad trikid selgeks õppinud. ECU reset ühesõnaga nagu lubas midagi, mis sellest järeldama peaks?

 

-1C on õige näit, see pilt on juba mõni nädal vana :D

comment_60914

Vända andurit pole vahetanud aga miskipärast ei usu et see asjasse puutub. Käivitumine on hea iseenesest.

Huvitav on see, et eile ühendasin aku juhtmed lahti (15 minti) ja puhastasin klemme. Peale seda sõitis mõnda aega isegi suhteliselt rahuldavalt aga tänaseks oli ta jälle oma vanad trikid selgeks õppinud. ECU reset ühesõnaga nagu lubas midagi, mis sellest järeldama peaks?

 

-1C on õige näit, see pilt on juba mõni nädal vana :D

Peale juhtploki resetti oli ilmselt küttesegu natuke rikkam, mida siis lamda väärtuse põhjal lahjemaks timmima hakatakse. Panustaks lamda andurile (vananedes jääb signaali muutus aeglaseks ja sellest võib piisata)

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_62262

Niisama kirjutan kuna igav on kui varuosa tellimises ja auto seisab :D

 

Nimelt sai villand sest siduriga nöökimisest, mitu korda õhutasin ent ikka tõmbas õhu sisse pikapeale. Õhutades ei tulnud ka lõpuks enam selget vedelikku vaid hakkas mingit tökatit sisse viskama. Selge siiiiis, peasilindriga mingi kala ilmselt. Tellisin ladu24-st ehku peale mansetikomplekti ja lisaks ka niisama vajaliku klapikambrikaane tihendi.

 

Peasilindri mahavõtmine oli lõbus üritus :D Läheb sellesse kategooriasse, et muidu ju tore aga iga päev ajaviiteks ei teeks. Igatahes, kui jupp käes ja osandatud selgus tõsiasi, et taastamine oleks ilmselt üsna ehku peale minek, korrosioonikahjustusi oli piisavalt et kahelda selle kokkupanemise ja uuesti katsetamise väärtuses. Nii, et õige pea saan edulugu kinnitada või taaskord nentida, et auto on mu üle kavaldanud :)

 

 

 

Väiksematest asjadest - reguleerisin klapid. Kaane kokkupanekust läbitud kuskil 1500km ja selle ajaga olid kõik vahed 0,25 asemel gramm alla 0,4... Ilmselt mingi sissetöötamine? Või olen mina loll? Seekord panin 0,3 peale. Uus klapikambrikaane tihend ka paika ja jälle puhtam, kuivem ja muretum tunne :P

 

Teiseks, konstruitasin pihustite puhastamiseks abinõu. Koosneb see siis suruõhupüstoli otsa käivast "kuusest" mille otsa on krutitud eelnevalt keermestatud pihusti latipoolne otsik. Sain selle ühe Opeli alumiiniumlati lammutamisest, seda kannatas töödelda vähemalt. Teine osa abinõust on elektripool. Katkiselt akulaadijalt krokodillid, kõlarite paigaldusest väiksed emased klemmid mis sai termorüüga kaetud, et pihusti peal klemmid kokku ei läheks. Protseduur nägi välja selline, et kruttisin püstolilt otsiku, lasin sinna ~3ml carb cleanerit, siis otsik kokku ja pihusti külge. Seejärel pihustile aku pealt vool järgi ja päästikut :D Kordasin protseduuri kuni silma järgi tundus, et "pilv" hakkas ilusam olema. Alguses tuli kahest pihustist üldse neli juga pilve asemel (M50 pihustil ongi neli augukest) ja hiljem alles ilusamini pahistama.

 

Tundub kuidagi viisakam küll see käimine tal. Eriti mis puudutab käivitumist, see toimub kuidagi vähesema vaevaga. Ei oska seletada :D

 

Halbu uudiseid ka, mõõtsin silindrisurveid ja kahes pütis polnud asjad korras. 3. silinder 9bar ja 5. 6bar. Esialgu ei tea kas viga klappidest (kuigi no kurat, laua peal jäid pidama kui miškad) või miski muu. Ei täheldanud ka silindrites mingeid vigastusi kui kaas maas oli ja auto õli nagu ka ei tarbi. Ausalt ka, pole motti hetkel laiali kiskuda. Puhkused ka tulemas ja nii ei lähe mitte. Pigem kogub füüri kapremondi või siis strokeri jaoks juba.

 

Vot nii, side lõpp :phone:

Muudetud , muutis GTA

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_62933

Mingi lambine update :D Uudist pole midagi. Sõidab nagu jaksab ja timmida on piisavalt, et mitte rahul olla :D Kütusekulu on kukkunud muidu meeldivalt, eks need pisitogimised, pihustite puhastamine ja vaakumlekete kõrvaldamine on natuke paremaks midagi teinud vast, hetkel maantee pluss linnas töristamine kokku ~9,3l/100km. Ökoautoks ei klassifitseeru, aga kui alla kümne võtab on meeldiv siiski :whistle:

 

Panen paar pilti parem:

 

0102823023d3e96.jpg01028230357d8e8.jpg

 

Uus jupp:

 

01025878918b299.jpg

 

Väike kümblus :D :

 

01027264521516e.jpg

Saksa keele nurk:

 

0102823055a3f13.jpg

 

Eixilt sain uue käigukangi, aitäh talle :) Algse kangi on mingi insener salongi poolt lühemaks lõiganud, et super tuuning nuppu paigaldada. Vahetamiseni pole veel jõudnud, loodan kuskilt korraliku nahkkattega nupu leida aga jäängi otsima vist. Originaal on olemas muidu küll.

Muudetud , muutis GTA

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_64178

Oli väike puhkus nädal aega ja sel puhul sai mõni ~700km läbi ka sõidetud mööda linnu ja külasid. Auto kestis iseenesest kenasti koos oma seniste heade ja vigadega :D Kuna omajagu oli kruusateid siis ainuke pahandus mis juhtus oli see, et teel Pärnusse andsid summuti klambrid saba ja kukkus teine lääpa alla :D Kuna tööriistad kaasas olid siis väike quick fix teeääres oli täiesti edukas, ning sõit jätkus ja jätkub selles seisus tegelikult siiamaani.

 

Paar asja on tehtud saanud ka. Näiteks hakkasid auto juures inetult silma täiesti halliks pleekinud ja tükati ka värvist ilma jäänud peeglid. Tänud siinkohal kasutajale Ivar130, kes laenas oma rullilt mulle niikaua asenduseks valgeid peegleid (tema käest sain veel salongilambile plastkinnituse lakke ja ühe korraliku uksetihendi) kuni minu tükid Joeli juures värvimises käisid :)

 

Vahepeal oli siis selline:

 

0103178055f9222.jpg

 

Ja uue kuue saanud peeglid hoopis sellised:

 

0103178155b4bc4.jpg010317818766e62.jpg

 

Pilt ei suuda edasi anda kui punased ja läikivad need ikka on, kurja, kus on hea meel ikka väikse asja üle! :beer:  Muidugi ülejäänud autoga võrreldes on siiski näha, et originaalvärv on vaatamata poleerimistele oma õige tooni minetanud ja kaldub rohkem sinna roosaka varjundiga roima poole. Samas on proovitükkide najal näha, et kui see auto peaks kunagi läbi ime uue värvi saama, siis kindlasti originaaltooni, jubedalt meeldib.

 

Nüüd siis tuleb autot vaikselt ÜV jaoks kõbima hakata ja kuigi tööd pole palju siis natuke ikka. Nimelt on vaja summutile uued klambrid teha, seekord siis vist loobun vitstest ja teen mingid asisemad tükid mis otse selle B-osa püti külge keevitan. Lisaks on veel tekkinud auk eriti lolli kohta - pükste peale enne lambdaandurit. Nii, et terve jooks saab alt ära krutitud ja kriitiliselt üle vaadatud. Ülejäänud osas loodan pääseda vaid käsipiduri reguleerimisega ja ei tohiks suuremaid takistusi nagu olla :)

 

Mingi hetk tuli meelde, et õhufilter ka juba aasta vana ning oli teine must küll juba. Viimase aja varuosamant ongi laual:

 

0103373637a8574.jpg

 

Tugilaagrid sain kasutajalt lauri89i niivõrd soodsa hinnaga, et kuigi vanad veel mingite imelike helidega end meelde ei tuleta siis lihtsalt pidin need ära rabama.

 

Mis veel, käiguhoovastiku panin siis originaali külge, mis Eixilt sain ning külge läks originaalnupp, ilma nahata. Lust ja lillepidu, käigud lähevad nüüd sisse ja puha, luks :D Ei sobinud see shortshifter miskipärast sellele kastile, kuigi ma ei usu et hoovastikus mingi põhimõtteline viga on. Ju siis pole too kast enam esimeses nooruses.

 

Rehvid sai ka lasta uuesti tasakaalustada, paartuhat läbisõitu ja viskas vaikselt vibra sisse juba. Nüüd jälle aus ja hea :)

 

Nii, et kuigi vigu on siis ei lase end ma hetkel morjendada ja otseselt päris ei karju ka hetkel midagi, suvi on sõitmiseks ja talv suuremaks remontimiseks, let's try and keep it that way :poke:

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_65406

Oorele siis ei jõudnudki, oligi graafik selline. Aga no worries, mõni teine aasta siis :D

 

Täna oli siis see päev, kui sai ÜV ukse taha koputama mindud. Lasti läbi küll :)

 

0103856191f4479.jpg

01038561378bf78.jpg

 

Ei saanudki see aasta märkusi, puhas leht täitsa. Päris ehku peale ei läinud ka. Enne panin alla talvekummid 14" rehvidega, tuledelt kiskusin kiled maha, reguleerisin käsipiduri, nöökiva signaalinupu sisemusega manipuleerisin seni kuni to igast asendist korralikult ühendust andma hakkas. A no summutiga oli päris päevane mässamine. Nimelt oli sukk puruks ja sinna asemele keevitasin uue tüki, väga ilus keevitus pole aga lörin kadunud. Teiseks sai murdunud klambritele uued konksud keevitada ja selle kuradi b-osa pütile sai ka lõpuks kombeid õpetatud :D Torud sai siis gaasileegiga kuumaks lastud ja vajaliku koha pealt õiged nurgad sisse painutatud. Kuri kahtlus on, et kuna pütt all valesti ja pinges oli siis sellest ka orig. sukk lõpuks otsad andis. Nüüd on eelmises postis näidatud uute trippidega summuti ka all ja ise olen küll ilgelt rahul et selline asi, mis kuidagi sobida ei tohiks sai ikkagi sobima pandud. Tagantvaates on asi nüüd esteetiline ja põhja all jooksevad torud ilusti ettenähtud kanalis mitte ei hoia banaani kombel kaardu :rolleyes: Ainuke asi mis veel häirib, et otsad liiga peened on, keegi võiks õige läbimõõdu öelda ja saaks ehk mingi ratsi teha et ikka 325 moodi välja näeks rohkem :D

 

010385617551588.jpg

0103856103c8128.jpg0103837575dcc75.jpg0103837399087dd.jpg

 

Ebay-ga sai ka esimest korda kätt proovitud :P Ammu oli soov käigukangi nahkkott välja vahetada värskema vastu aga kohalikud sadulsepad mõtlesid ratsa rikkaks saada. Ei saa öelda, et väljamaa kvaliteet ka just mega oleks aga selle raha eest käib küll ja on natuke edevam. Saksmannide valikust muidugi kõige tagasihoidlikum, oleks saanud ilmselt ka popilt hõbedase või ässalt sinise naha soovi korral leida. Seisupiduri oma ei tahtnud algul üldse sobida, tekkis kahtlus kas see üldse selle mudeli variant on. Aga peale ma ta sain ja nüüd autos on kuidagi kujus järgi andnud ja tundub enamvähem juba. 

 

0103837491f96c2.jpg010383755516f4f.jpg

 

Ilma kiledeta siis ka üks pilt, minule meeldib igatahes vahelduseks jälle nii :D Less is more.

 

01038374190f4bd.jpg

 

Tänud veel Eixile, kellelt sain mõned salongidetailid ja lõpuks ka kauaotsitud poolteljed. Üks neist on häda sunnil ka hetkel juba all, kuna vana hakkas ikka väga rõvedat häält tegema ja kartsin juba veidi, et vana punik mu tee äärde veel jätta võib :$. "Uued" tuleb siiski mingil ajahetkel komplekteerida minimaalselt uute kaitsekummide ja määrdega, parem oleks ka välimust värskendada ja roosteseid plekkjuppe võimalusel vahetada.

 

A ja nalja ka, eriti lowliferitele. Sellises kõrguses autol on vot mis - mõra karteris! Kuskohast, millal, kuidas - pole aimugi. Kummalisel kombel on ette otsa peale saadud mats löönud mõlgi ja selle ümber mõne mõra. Avastamise hetkel oli ka väike õlikirme ümber aga olen nüüd ~1000km jooksul silma peal hoidnud ja leket nagu polegi enam, ainult aimatav õlirant. Parem oleks kui nii jääks ka :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_65429

Lõiganud ei ole, ongi nii lühike miskipärast:D Samas püsib see ots seal peal küll. Aga jah, õmblemata on küll ots jäetud, originaal on viisakam. Õmbleks ise aga nahaga koonerdatud, siis ei ulatu enam kangi peale. Mõtlesin veel, et freesiks käepideme tagumisse otsa mingisuguse soone, kuhu siis see lõigatud naha serv sisse peita, vormistaks asja viisakaks ehk. Ja raamile venitamine oli ka keeruline, käigukangi nahk sobis näituseks ilma igasuguse keberniidita paika.

Noh 16e + 5,90e transa, käib kah... :rolleyes:

 

Muide, ÜV-l üks märkus siiski oli, miks tulede regull ei tööta? :D Seletasin siis, et tüüpviga, et need katki ja mul peale selle nupu enam muud polegi, reguleerimine on kruvidest. Samas sportrooli peale ei kergitatud kulmugi.

Muudetud , muutis GTA

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.