Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_58568

No siin ikka tunduvalt edevamaid sedaane aga ma tänan :)

 

Manomeetri kohta öeldi, et sisu on pronksist ja ette nähtud ikka vedelikule, et pole mingi päris suruõhu jaoks üleni plastikjupstükk. Maksis mingi 7 euri pluss siis kolmik ja kaks kuuseoksa ka sinna otsa. Teeb ehk töö ära, eks näeb :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_58580

Mul tegevuse kohalt igav pole aga üksi hakkab igav lihtsalt :D Ja ega ma kõike ei oska aga teha ka, värvimine käib sinna alla. Nagu selle tiiva pealt ka näha kindlasti oli :D

 

Hiis: mõnus masin on see koguaeg olnud :) Aga loodan, et remont tasub ära ja see aparaat mulle sõidurõõmu ka tootma hakkab :D

  • Autor
comment_58732

Ühesõnaga jah, it's alive!

 

Eile käisid külas Joel ja Nurgatagune, jagasid mulle näpunäiteid ja tegid tööd ka :beer: .  Joel tegi rattakoopasse bensupaagi toru katteplastiku tarbeks uue kinnituse koos suure uue plekitükiga, auk oli ju sisse mädanenud :D Nurgatagune andis üle oma värvitud tagatiiva plastliistu :) Nipetnäpet muid tegemisi ka asja juurde ja lõpuks nõuti et pikk maa tuldud ja ilma häält kuulmata tagasi ei minda :lol:

 

Veidi probleeme on, ilmselt surveastme suurenemise tõttu ei jaksa süütesüsteem enam tõhusat sädet anda ja kipub vahele jätma. Peaks ehk proovima mõnda teist süütepooli või gramm külmemaid süüteküünlaid (või olemasolevatel sädemevahet väiksemaks panna).

 

Strut on uuena ostetud ladu24.ee kaudu, JOM-i toode ja maksis 40eurot koos ukse taha tarnega.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_59701

Tänud :)

Kaant võeti 0,15 maha, surveaste peaks olema nüüd 10 tuuri. Arvutasin mingi M20 tarbeks tehtud kalkulaatoriga selle :D

 

Aga no eks see sädeme puudus ole ka oletus, hetkeks olen leidnud juba kaks potensiaalset viga mis mootori käimist on halvemaks teinud. Esiteks vaakumleke kütuserõhu regulaatori koldepoolse stutseri vahelt. Teiseks vist see krdi söekanistri-paagituulutuse vaakumklapp ei funksi nii nagu peaks, st ei avane mitte siis kui voolu peale saab vaid on koguaeg lahti. Märkasin, et nagu paagi tuulutuse ära ühendasin hakkas pihta see igavene soojalt käivitumise loterii. Hetkel pime ees ja noo toimib, käivitumine on tibatoba :D

 

Hinnad ehk tõesti tõusnud, tellisin tolle struti 2011 juunis. Aga no nii karm tõus on muidugi uudis... :( Vaata jom.de lehelt, mis hinnaga seal on. Muidu suutis ladu24 sealsest letihinnast odavamalt sebida  ja seda koos transpordiga (jom-i kataloogis oli hinnaks siis 44.95.- pluss transport, kui mälu ei peta). Enne konkreetse hinna küsimist oli lubadus et olgu mis hinnad kataloogis tahes, nemad teevad odavamalt.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_59797

No nii palju ma selle eest nõus maksma poleks, siis juba otsida mõni kasutatud kuulsama nimega ja mingist jäigemast materjalist variant ;)

 

Igatahes auto, kuigi lubatud ajast hiljem, hakkab juba õue poole piiluma. Iseenesest pole ma paari nädalase hilinemisega midagi kaotanud ka, ilmad on olnud nagu nad olnud on.

 

Ükspäev sai siis tõstukilt masin alla ja ajasin ta garaaži koristamise ajaks eest porise õue peale :D Nagu näha siis on auto üsna kõrge kuid minu silmale täitsa paras. Taga on praktiliselt tutikad JOMi -40mm vedrud, mis mõeldud küll touringule kuid need mis oma täiskomplektiga kaasa sain olid liiga pehmed - kahe inimesega tagaistmel lohises summuti mööda maad. Need on tükkmaad asjalikumad ning ausalt öeldes on silmale vahelduseks täitsa hea vaadata sellist "kikkis mosset" :D Aga eks elu näitab, kas ajapikku vajub mõni sentimeeter, kas on liiga jäik, kas hoopis liiga pehme või mis värk on.

 

01019152477ade2.jpg

01019152353a5f0.jpg0101915243c0263.jpg010191519579fa5.jpg01019152511e63b.jpg

 

Special pilt veel värvitud tiiva liistust :)

 

01019152274d6c1.jpg

 

Salong on normaalne bardakk hetkel :D Pagasiruum üldse komplekteerimata.

 

01019152294bc0c.jpg

 

Aga lühidalt, mis siis viimasel ajal veel tehtud on: summuti klambreid kohendatud - enne rippus see B-osa seal ajutiselt ühe vitsaga, aga et ajutisest igavest ei saaks siis sai teine vits ringi ehitatud ja seegi külge pandud, samuti ka sillatala kummipadi. Kässar reguleeritud, pidurid veel korra õhutatud, ruloo laekinnitused paigaldatud, käiguhoovastikku kohendatud (hakkas napilt vastu kardaani kahisema 2. ja 4. käiguga), tagumised sisemised tiivakoopad igast möginatega üle käidud (keevitussilikoon õmblustele, mastiks, mingid krunt ja värv ka peale pintseldatud). Koopad veel rullitud pisut, tagasihoidlikult, igaks juhuks. Välimised koopaservad olid juba enne seda õnnetud ja nüüd vajasid ka parandusvärviga plötsimist (eelmine kevad tegin ka, punane värv ei näita ju pildil mitte mingeid defekte välja nii et jah). Seestpoolt lasin tiivakaared kerevahaga üle (ML Gravit), selleks laenasin spets püstolit. Ühtlasi siis ka pagassi talad kuhu põrandal olevate korkide eemaldamisel ligi pääseb. 

 

Tänud veel Eixile, kellelt vahepeal paki sain kus leidus mitu liistu aknaservadesse kust muidu kolinal vesi sisse jooksis ja muidu kole välja nägi :) Lisaks sain talt veel ju termostaadi kaane, milleta poleks kapotialust seniajani koos ja stabika kondi kinnituse mille vahetuse teen siis koos mõlema kondi vahetusega korraga, seda pole veel jõudnud.

 

Igal juhul nüüd pean leidma koha kuhu kanalile auto meelitada (õuepealne estakaad on talvel lumehangeks lükatud ja labidaga ma seda küll laiali tassima ei hakka :D) ning õõtsapoldid kinni pingutada. Siis veel nipetnäpet koristada ja katsetused alaku. Eks neid muresid veel tekib ja miskipärast ikka kipub auto vahele jätma kergelt aga noo enne kui halliks minna ülemõtlemisest siis peab ikka mõne sõidu ka tegema, mitte ainult kohapeal soojaks laskma käia.

 

Aa ja mõne aja liigun esialgu talverehvidega, lamellid siis. Tänavad on päris õudsad, ootan kuni hullem lagunemine ära lõpeb ja mõnda löökauku keegi ehk isegi lapib. Kruusateedest üldse ei räägi :D

 

Ausalt öeldes saadaks selle sara nüüd plekkseppade ja maalrite kätte heameelega aga enne tuleb suvi üle elada ja raha koguda :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_59836

Ma pole kunagi rahul. Samamoodi ei saa ka see auto vist mitte kunagi valmis :D Aga noh, mööndustega siiski, võib öelda et sõidukorda võiks ju saada :D

 

Täna siis saingi need õõtsapoldid kinni keeratud kanali peal, siis arstisin veel tasemeandureid, et check paneel asjata ei säraks. Pesuvedeliku omal oli juhe pistiku juurest murdunud ja õli taseme andur tahtis pisut loputust saada, kuigi ma seda ju enne külge panemist pesin aga seekord nüüd hakkas tööle küll :)

 

Proovisõidud tehtud ja mootor veab päris asjalikult :) Ei mäleta nagu küll, et pöördemomendi toel linnas nii vilkalt liikuda oleks saanud. Muidugi see lonkamise viga on veel endiselt küljes aga no kui muidu enam aru ei mõista siis pöördun lõpuks diagnostiku poole ka. Teine asi, millest algul pihta ei saanud oli fakt, et rool oli peal viltu ja kergelt kisub ka paremale. Esisillaga pole ju midagi tehtud. No Joeliga rääkides hammustasime asja siiski läbi, tagasild on ju vinge uuenduskuuri saanud, õõts ja tala ning kõik puksid. Eelmine kord käisin stendis aga kõvera sillaga ja auto pandi tuimalt selle järgi otse jooksma :D Seda muidugi ei öeldud ka, et taga midagi valesti on, selle pidin ise väljatrüki järgi siis avastama :D

 

Kevad igatahes algas minu jaoks ametlikult :)

  • Autor
comment_60014

Saaga jätkub. Läksin mina siis sillastendi aga tulin sama targalt tagasi, kuna tuvastati et üks välimine šarniir on loksuga ja nii pole ju mõtet seda tööd ette võttagi. Aru ainult ei saa, kuidas ma ise seda kontrollida ei mõistnud ennem :S

 

Nüüd igatahes sai tehtud väljaminek ja sellised pidused jupid korraga vahetatud, ehk on mõnda aega rahulikum. Oli tore laupäev :D

 

* Parempoolsed šarniirid

* Sisemised-välimised rooliotsad (E36-le)

* Esimesed stabikakondid ja üks alumine kronsa hoidja

 

010198456954cb3.jpg

010198457311fea.jpg

 

Käisin Tartus ka eile, auto põhimõtteliselt täiesti toimib aga ummikus tiksudes kukkus tühikäik päris madalale (~600) ja sidurdamine on ka üsna tricky. Ilmselt on treitud pind veel pisut kare ja see haagib üsna äkiliselt :D Teine asi oli vibra roolis kuid loodan ise, et nagu tänase proovisõidu tulemusena tundub, siis uued jupid esisillas lahendasid selle mure :)

 

Uuel nädalal ründan siis jälle sillastendi et pooleli jäänud üritus siiski positiivselt punkti saaks.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_60033

E36 latt on all ja kuigi E30 omad sobiksid sinna ka siis kohalikus poes neid kohapeal polnud aga E36 omad olid. Polnud aega tellimisele raisata, kahjuks enam tõstukile järgmisest nädalast ei saa.

 

Tartus võib teinekord trehvata küll, kui satun siis proovin märku anda :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_60831

Sillastendis siis käidud ja maanteel sõidab peale seda remonti nüüd auto väga ladusalt, ei kisu kuhugi ja värin roolist ka kadunud.

 

Üks uuendus on siiski ka, nimelt Selm-i sportrool  B)  Natuke tuli nokitseda et asja saaks, nimelt oli keegi vahetükki alt koledalt räsinud. Võin ainult oletada, et kas on rool omal ajal ketaslõikuriga sambalt maha lõigatud või on siis autol, kuhu seda pandud, puudunud seib rooliratta alt, mis seal muidu käib ja jobud on pole selle peale tulnud. Igatahes oli võimalus see osa treimisse saata ning need räsimise jäljed nüüdseks ajalugu. Värvisurmaga eemaldasin vahetükilt vana värvi ja värvisin uuesti. Teine mure oli katkine signaalirõngas, mis lisaks veel suunda ka välja ei lükanud. Varuosakoodi uurides saabus selgus, et tegu tavalise bemari tükiga. Tänud kasutajale beemwee, tema käest sain siis asenduse ning Bergole, kes mulle selle detaili koju tõi :beer: . Viimaks panin kõik asjad uuesti kokku, signaalinupu juhtme tegin uue ja korralike klemmidega. Tuli välja, et vahetüki ja rooli oli ka keegi valedesse aukudesse kokku kruttinud ning tänu sellele polnud rool nagu päris keskel, kuigi õiges nuudis oli. Ka see asi sai lahenduse ja kokkuvõttes saigi täiesti toimivate funktsioonidega, otsesõidul kenasti keskel istuv ja mugavam rool. Kui keegi oskab vihjata, kust saaks värske ilmega 40mm suurusega kleebitava BMW logo sinna keskele, võib ka häält teha ;)

 

01022032874c5bc.jpg

 

Peamine, miks seda üldse tahtsin on fakt, et tegu on 350mm läbimõõduga eelmise rooli 320mm asemel. Seega on näidikud harjumatult selgelt näha :D Teiseks on see pisut peenem kui eelmine ja istub mu kätte paremini. Las laps mängib, peaasi, et laps rahul on :D

 

Originaalmaki müüsin maha ja nüüd on autos hoopis selline:

 

010220329392f18.jpg

 

Mulle igatahes meeldib, kõigil ei pea ühesugused Pioneerid olema. Lisadest on olemas kõik mulle eluks vajalik - paneelilt sisse lülitatav AUX, kaabel on taga peidus. Kaks RCA väljundit, reguleeritav taustvalgustus (rohelisest helepunaseni, bmw oranžikas kenasti vahepeal olemas), täiesti korras kassetimehhanism - nii et kassetihoidja istmete vahel pole täiesti kasutu vidin. Retro värk! :D

 

 

 

Bergot pean veel tänama, kuna tuli mulle seda autot kummitava vea otsimiseks ja juppide vahetamiseks appi ning vahetasime ühtteist autode vahel, et näha kas mingit vahet tekib. Mingit vahet ei tekkinud :rolleyes:. Vähemalt tean, et peamised seadmed on korras kuid ilmselt peab vist päris diagnostikasse minema lõppude lõpuks.

 

Viga on siis selline, et gaasivajutusel tahab auto korraks välja surra, tühi koht on sees nö. Lisaks jätab õrnalt vahele, suhteliselt suvaliselt ja vaevumärgatavalt aga jätab ikkagi. Kütusekulu on ka ebanormaalne, ~13 sajale keskmiselt (2/3 maanteed lubatud kiirustega).

 

Kontrollitud on:

 

* Vaakumlekked. Leidsin ühe, mille parandasin ja vl. kolle ja pükste tihendite vahelt lasi läbi. Korrastatud nüüdseks, ent tolku maala. Rohkem pole miskit leidnud kuigi eetripudeliga on saanud igale poole vahele sussutada

* Kütuserõhk (normis), proovisin ka Bergo rõhuregulaatorit, ei mingit muutust

* Pumba tootlikkus oli 30 sekundiga 950ml. (norm 875ml)

* Tagasivool pole ummistunud

* Küünlad vahetatud (NGK BPR6ES), klapid reguleeritud

* Süütepool üle mõõdetud, näitajad normis

* Tühikäigumootori näitajad normis, puhastatud, proovisin Bergo oma.

* Õhulugejaga sama jutt

* Gaasiasendi andur üle mõõdetud, ka aju pistikust. Toimib

* Pihusti pistik (C191, see ümmargune sl. kolle all) testriga üle piiksutatud, ka aju pistik

* Temp. andur kontrollitud, normis ja signaal jõuab aju pistikusse ka

* Lambda andur peaks ka toimima... tester vähemalt näitab muutuvat pinget

* Aju vahetust proovitud

* DME relee prooviks vahetatud ja selle voolu otsad C191 pistikus ka üle piiksutatud

 

Midagi kindlasti veel aga kõike ei tule enam meeldegi. Et kel on mingit vihjet anda veel, võib julgelt soovitada. Tundub, et ise enam jagu ei saa.

 

Üks viga oli veel, mis ehmatas alguses päris ära. Nimelt sain äkiliselt vahele süstides siduri libisema paaril korral ja pedaal läks ka pehmeks siis. Selle vea aga tundub, et ravis siduri üle õhutamine.

 

Jääb vist mulje, et tegu mingi totaalse panniga, aga tegelikult sõidab päris muhedalt juba :D Kui võrrelda eelmise aastaga näiteks. Et kui selle mootori müstika joknsu saaks võiks täitsa rahul olla :)

Muudetud , muutis GTA

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.