Hüppa postitusse
Postitatud
comment_38431

Tere klubilised.

Riputan oma auto ka üles teistele aga ennekõike endale tuleviku mõttes jälgimiseks, et mida aja jooksul korda on saadetud.

Tegemist minu esimese e30'ga ja ostetud sai ta peamiselt hobiautoks.

Otsisin e30 kupee kerega masinat peaaegu aasta aega ja tuleb tunnistada, et mõistliku eelarvega korraliku isendi leidmine ei olnud sugugi kerge ettevõtmine. Soov oli saada kas 2,5'st või 1,8iS facelift masinat. Hakkasin juba tasapisi loobuma mõttest, kui järsku leidsin müügist kõneall oleva masina. Ei olnud küll päris 100% sellises korras nagu oleks lootnud saada, aga ikkagi võtsin ära - küll saab kõik asjad korda teha - ja nagu esmamulje näitab, siis tegemist ikka jagub.

Plaan on auto esilagu tehniliselt korda teha ja arvatavasti ka veidi edasi aidata, et oleks sõidurõõmu hobiautost. Hiljem tuleks ka kosmeetilise taastamise kallale asuda - tahaks säilitada originaalset välimust.

Auto aastast 1990 ja suhteliselt stock varustusega: sportsisu, must lagi, elektrilised peeglid, katuseluuk, roolivõim ja thats about it.

Mõned pildid auto hetkeolukorrast:

20393383d6e6e9_l.jpg

203933876cf0e6_l.jpg

20393385a4ccc4_l.jpg

20393391dbb3cc_l.jpg

Nagu piltidelt näha ja nagu ka enne ütlesin, siis tegemist jagub.

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_48725

Väga hea töö tehtud esiosaga.

Kunagi kui Tartus seda vaatamas käisin, siis oli üldmulje minu jaoks liiga räbal.

Igatahes jõudu korrastamisel.

Eks ta on siiani veidi räbal, aga polnud Eestist paremat IS'i võtta ja kuna korda tegemise plaan on pikaajaline, siis minu jaoks väga vahet ei olnud.

Aga küll tast asja saab.

  • Autor
comment_48780

Tundus, et ei olnud vist a osa, sest tuulutus augud ja alumise lisa kinnitused ei tahtnud hästi külge istuda. Selle kivikaitse peale isegi mõtlesin korra. Aga kuna mastiksi peal ei jää värv nii ilus sile ja auto on niikuinii rohkem hobi auto siis mõtlesin teha ta seekord sellise. Kui on näha, et läheb ikka kole kiiresti koledaks, eks siis saab jälle ümber teha.

Kere küljes olevad alumised kinnitusnurgad püüdsin küll sirgemaks venitada ja arvan, et sai parem kui enne, aga kindlasti mitte perfektne. Kindalsti oleks saanud paremini, aga arvestades minu tagasihoidlikke nõudmisi, siis usun, et sai hea küll. Pealegi paistab, et see auto on etteotsa (eks ka mujale) saanud rohkem kui ühe kõksu ja ka tiivad tunduvad olema b osad - seega oli kinnitus kohtade paika ajamisega veits rohkem nu**i kui ise oodata oskasin :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_49281

Kuna kätte on jõudnud veidi vihmasem periood ja tõenäoliselt kisub ainult vihmasemaks, siis tundub, et vahetamist vajaks kojameeste relee. Püüdsin küll kasutada ka meie foorumi otsingut, aga ei leidnud ühtegi sobivat teemat, seega ehk oskab keegi aidata?

Nimelt kojmehed kipuvad 1x režiimis püsti seisma jääma ja sama asi ka intervalli puhul - Korralikult töötavad kahes kiiremas režiimis. Mulle endale tundub, et relee on õhtul - on kellelgi kogemusi?

Uurisin ka seda, et kojameeste relee peaks olema kaitsmekarbis mootoripoolne suur tume klots - on mul õigus?

Siit ka küsimus - kas kellelgi oleks müüa releed? Või kas peaks sellise jupi hoopis UM'st tutika soetama?

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_50919

Vahepeal palju muutunud ei ole, peale selle, et alla sai uus summuti.

Eelmist summutit oleks saanud võrrelda pakist välja võetud sardellidega (kitsas-lai-kitsas-lai-kitsas-lai ... ja siis väga lai :)) Ja pealegi oli see nii läbi, et lausa pilti oleks pidanud tegema.
Alla sai ise tehtud otseläbi lahendus koos ühe resonaatori ja pütiga. Lisaks läks vaja 2m toru ja kolme põlve :).
Kui aus olla, siis selline lahendus jäi liiga vali - küll palju mõnusama ja korralikuma häälega kui see vana s**t mis all oli, aga millalgi peab proovima lisada veel ühe resonaatori - eks vaatab kuidas siis jääb.
Vähemalt sai tagant ära kaotatud eriti kole kaheraudne sumpa ots - nüüd siis üks viisakas toru - nii nagu iS'l olema peakski.

Ja auto muutus ka märgatavalt erksamaks - isegi natuke uskumatu, et sumpsist nii palju oleneb.

Nüüd tahaks veel mõningaid jubinaid autole saada, et projekt päris seisma ei jääks:

  • juhipoolset korralikku udukat (võib pakkuda ka korralikku paari)
  • esipõlle keskmist avadega plastikut
  • korralikku käigukangi nuppu
  • logariotsasid
  • mootori ventikat - mul paar laba murdunud - kas need käivad mootoripõhiselt või sobib mõni teine ka? - OLEMAS - 5 Eur
  • musta värvi kupee ukse polstreid ja tagumisi seinapolstreid - OLEMAS - 45 eur
  • pagassi tagapaneeli külge käivat polstrit


Ja kas leidub siit foorumist kedagi, kes oleks bmw elektrieluga paremini kodus ja viitisiks mõistliku hinna eest tegeleda, sest aja jooksul on tekkinud päääris mitu küsimust ja nii mõneski kohas tundub, et üks asi teisega seotud - ühesõnaga tahaks elektriosa korda lasta teha.

Järgmiste kordadeni.

Muudetud , muutis ottOmar

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_55232

Vahepealseid tegemisi.

 

Erilisi muudatusi tänase seisuga tekkinud ei ole peale selle, et olen varunud soojemaks perioodiks erinevaid juppe, mis tahaksid külge keeramist saada.

 

Suuremana neist tasuks esile tuua vast kasutaja penu käest soetatud veljed RH ZW1. Need veljed komplektis e30'ga oli mu eeskujuks juba enne e30 ostu. Endalegi tundub, et veits valest otsast sai see projekt hoogu juurde, aga kuna see oli täpselt see, mida ma tahtsin siis seekord pidi nii minema.

 

Teise asjana olen hoidnud suunda sinna poole, et salongiga tegeleda, aga suurimaks takistuseks on hetkel juhiiste - nimelt selle puudumine. Plaan siis salong ära nahatada, aga kuna keegi eelmine omanik on autosse pannud kaks kõrvalistuja istet, siis ei tahaks nagu sellises eades neid nahatamisse saata - seega oleks vaja leida juhipoolne esiiste - pakkumised teretulnud. Hangitud on päris korralikud tumedad "nahast" salongi küljepolstrid.

 

Negatiivsete asjade poole pealt on juhtunud vahepeal nii, et üks ohmakas sõitis paremasse esinurka sisse (stange, stange plastik, tiib väga kergelt ja suunatuli vist - õnneks kindlustusjuhtum :) )  ja omast lollusest sai mu korralik esipõll kõveraks sõidetud (hetkel tundub, et saab ehk asja veel sellest). Varsti peaks esinurk remonti minema, eks seal siis mehed vaatavad, mis selle põllega teha saab.

 

Ühe veidi suurema asjana tahaksin lasta kellelgi elektrikul autot vaadata, sest endal igasugune teadmine elektrist puudub.

Vaja oleks teha järgmist:

 

  • kaitsmekarp üle vaadata ja vajadusel korda teha
  • raadio korralikult tööle panna (hetkel imeb paari päevaga aku tühjaks)
  • salongi valgus tööle panna
  • tagurdus tuled tööle panna
  • tahhomeeter / tujurikkuja (ekonomaiser) tööle panna

Kui keegi tunneb, et tal jõud sellistest töödest üle käiks, siis võib vabalt teada anda - ehk saame kaubale.

 

Teha on veel oi oi kui palju, aga eks plaan ongi tasapisi edasi liikuda.

 

Hetkel foorumist otsitavad asjad:

 

  • kupee sportiste juhipoolne
  • juhipoolne korralik udukas (pakkuda võib ka korralikku paari)
  • pulli pärast võib pakkuda ka korralikke naerusuu ja täistulede esitulede komplekte

Poest plaan hankida:

 

  • logariotsad
  • numbrituled
  • is'i põllelisa
  • uus BMW märk pagassile
  • 318 is'i märk pagassile
comment_55251

Minumeelest saab hakkama ka nii, et hankida vaid juhipoolse istme relsid ja kallutusmehhanismid. Need saab ju ringi vahetada ning on taburetil ja sportistmel täpselt samad. Tagaistmele pääsemise kangid peaks ka saama ringi tõsta (juhul kui on mõlemal poolel need ikka), ainult et  pikema kangi katteplastikut on ikkagi juhipoolset vaja.

 

Kallutusmehhanisme on mul endalgi üle, peaks ainult vaatama kumma poole omad on.

Muudetud , muutis GTA

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_55835

Tere jälle.

 

Enne tegutsema hakkamist tekkisid mõned küsimused.

 

Kuna ilmad on muutunud jälle vesiseks, siis annab tunda probleem, mida kuivema ilmaga pole. Nimelt vihmase ja märja ilmaga hakkab auto päris korralikult puterdama ja pooma. Kui korralikumalt gaasi anda, siis käib hästi, aga rahulikumalt sõidul paugub ja plärtsub päris korralikult.

Ise kipun arvama küünlajuhtmeid, aga teadjamad mehed või kellel kogemusi, siis soovitage veel asju mida vaadata / vahetada?

 

Teise asjana tekkis mõte korda teha pagasniku lukk - nimelt võti ei keera seda lukku.

Teistel ustel on mul kesklukk - kas pagassil peaks ka siis kesklukk olema? Kui ei ole, kas saab paigaldada lihtsate vahenditega?

Iseenesest sobiks mulle ka lihtsalt see variant, et võtmest lukku keerata - kas olemasoleva luku tööle saamine on keeruline või peab luku ära vahetama? Kes üldse sellist tööd teha võiks :) ? Ei taotlegi supervargakindlust, aga asi võiks lihtsalt lukus käia.

comment_55839

Endalgi pagasniku lukk ei keeranud. Võtsin täiesti juppideks ja kuidagi oli luku südamik oma pesast jõuga välja keeratud nii, et see oli lukustnud ja ei keeranud võtmega kummalegi poole. Raske seletada. Ise sain paika suht koba peale tugevalt võtmega edasi-tagasi keerates. Kui viitsid luku maha koukida, võiksin üle vaadata, kas on sama probleem,mis minu omalgi. Keskluku kohta ei ole väga pädev kuid kui seal mingi keskluku mootor on,siis peaks ka see kesklukust kinni minema. Ehk mõni targem teab paremini siit. 

comment_55857

Terv, viska vin seitse viimast postkasti, siis on selge kas autol on üldse kesklukk, võibolla on sul koos signaga pandud ette ainult mootorid ja sellega siis puldist lukustus, kesklukust siinkohal juttu ei ole. Luku saab ilusti korda, seal tavaliselt selline asi, et kui luuk on lahti jäänud läheb mustus sisse ja tuleb kõik laiali kiskuda. Uue luku saab koostada ka ise võtme järgi, lihtne töö ja korduvalt teinud.

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_63728

Pole nüüd mitu kuud kirjutanud.

 

Ega pole ka midagi eriti teinud - kui siis peamiselt sõitnud.

 

Leidsin telefonist pildi eelmise aasta lõpust - üks vasja sõitis kaubanduskeskuse parklas ette paremasse nurka:

 

post-1627-0-44758000-1372149150_thumb.jp

 

Tulemusena sai kindlustuse kulul natuke autot jälle paremaks.

 

Kui kevad oli juba pooles vinnas ja lubatud suverehvihooaeg juba paistmas, siis proovisin alla ka soetatud rattaid:

 

post-1627-0-37224300-1372149402_thumb.jp

 

Ilmselt polnud enam muud varianti kui poodi madalduse järele :)

Alla panin klassikalise 60/40 lahenduse. Üllatavalt okei on sõita - ise kartsin palju hullemat.

 

...ja varsti oligi suvi käes:

 

post-1627-0-66833700-1372149908_thumb.jp

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.