Hüppa postitusse
Postitatud
comment_38431

Tere klubilised.

Riputan oma auto ka üles teistele aga ennekõike endale tuleviku mõttes jälgimiseks, et mida aja jooksul korda on saadetud.

Tegemist minu esimese e30'ga ja ostetud sai ta peamiselt hobiautoks.

Otsisin e30 kupee kerega masinat peaaegu aasta aega ja tuleb tunnistada, et mõistliku eelarvega korraliku isendi leidmine ei olnud sugugi kerge ettevõtmine. Soov oli saada kas 2,5'st või 1,8iS facelift masinat. Hakkasin juba tasapisi loobuma mõttest, kui järsku leidsin müügist kõneall oleva masina. Ei olnud küll päris 100% sellises korras nagu oleks lootnud saada, aga ikkagi võtsin ära - küll saab kõik asjad korda teha - ja nagu esmamulje näitab, siis tegemist ikka jagub.

Plaan on auto esilagu tehniliselt korda teha ja arvatavasti ka veidi edasi aidata, et oleks sõidurõõmu hobiautost. Hiljem tuleks ka kosmeetilise taastamise kallale asuda - tahaks säilitada originaalset välimust.

Auto aastast 1990 ja suhteliselt stock varustusega: sportsisu, must lagi, elektrilised peeglid, katuseluuk, roolivõim ja thats about it.

Mõned pildid auto hetkeolukorrast:

20393383d6e6e9_l.jpg

203933876cf0e6_l.jpg

20393385a4ccc4_l.jpg

20393391dbb3cc_l.jpg

Nagu piltidelt näha ja nagu ka enne ütlesin, siis tegemist jagub.

Esiletõstetud vastused

comment_38463

Tean seda autot päris hästi. See siin Keilas liikunud pikalt.

Ütleme nii, et kahjuks on seda ikka korralikult peenestatud ja mööda Vasalemma krossirada ja jääradu pidevalt sõidetud.

Aga vähemalt suvel rebis veel päris hästi :D

Katsu iS-ile omased detailid ja kujunduselemendid leida ;) Tore et siiski e30ne ostsid. Pole neid enam normaalseid võtta ka, niiet ei tasu meelt heita. Näeb täitsa selline tegelikult ka välja kui piltidel. Peaks asja saama

Muudetud , muutis oppi

  • Autor
comment_38484

Auto oli jah Tallinna lähistel olnud - sealt liikus üheks kuuks Tartusse ja tõin ta tagasi Tlna siis.

Enam ta nii väga hästi ei rebi - vähemalt mulle tundub nii - pole kunagi ühegi korralikult liikuva iS'ga sõitnud ja seega võrdlusmoment puudub.

Aga seda on näha jah, et eks ta piitsa on saanud - eks tegelikult piitsa saavad nad kõik, lihtsalt peremees peab hea olema.

Tänase seisuga on probleemiks:

tühikäik (arvatavasti õhu lõdvikud, sest üks oli täitsa sardell ja ülejäänud mõradega) - hunnik uusi tellitud.

vahepeal poob kinni - täpset põhjust pole veel välja selgitanud

kett koliseb

õli immitseb

Kuna kett teeb häält ja õli immitseb, siis on vaja mootor korra lahti võtta niikuinii - eks see siis näha ole, et mis veel vahetusse läheb.

Rooli võin täitsa vabalt ära müüa kui leian asemele M-Tech II rooli - pakkumised teretulnud.

Tiiba esialgu ei tahaks anda - peab ütlema, et tiib on ühest servast kõver ka, sest tundub, et keegi on seda kunagi jõuga endale tahtnud.

comment_38587

Huvitav mul peaks olema see org.seal peal aga ju siis keegi on jõudnud selle nagu välja vahetada,sest see oli küll seal 38cm .Tekkib selline küsimus muidugi et miks on neid E-34 omasi nii palju ringluses ja nii vähe E-30 omi.Kui kunagi E-34 omasin siis sellelgi 525i oli M sporti stange ring aga rool oli küll teisugune .Ei kohanud eriti sellel ajal küll nende peal ühtegi M-techniku 1 rooli kui neid autosi sai läbi lapatud. :rolleyes: Aga noh eks see võis ka muidugi aasta arvust ka kinni olla.

  • Autor
comment_38918

Kui kellelgi mõistliku hinnaga M-Tech II suurt rooli pakkuda, siis ajutiselt oleksin ka sellega nõus - pakkumised võiks saata PS'i ja koos pildiga oleks eriti hea.

Vahepealsetest tegemistest niipalju, et vahetatud sai aku.

Esialgu arvasin, et vool jookseb kuskilt maha (alarm või makk), seega keerasin koguaeg aku juhtmeid maha / peale, aga ükshetk ei piisanud enam ka sellest - seega tuli minna poodi uue järele.

Peale läks 64Ah aku Akukeskusest hinnaga 48 eur'i.

Praegu toimib kõik suurepäraselt.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_40322

...jah - hääl on tal küll selline, et vahest endalgi veidi piinlik linnaliikluses liikuda.

Eile õnnestus esimest korda ka auto alla vaadata ja hääle põhjus ka selge - kogu summuti on ise aretatud ja lekkeid on väga mitmes kohas lisaks veel sportpütt. Eks vaatab kui sinna maale jõuab. Lasen kõigepealt kogu torustiku uue teha ja kui siis ikkagi selle olemasoleva pütiga väga lõugama jääb, siis tuleks ka see välja vahetada. Veidike mürinat mulle isegi meeldib, aga praegu ikka lausa lõugab.

Mõned päevad tagasi sain kätte ka kaks kotitäit mootori õhuvoolikuid (vanad olid parajad "sardellid"- lekkisid igaltpoolt). Lähiajal peaks need ära vahetama ja siis tuleb juba pikem loetelu asjadest mootoriruumis mida peaks tellima hakkama.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_44014

Täna said vahetatud esimesed ja tagumised piduriklotsid. Forsist hangitud esimesed 18,20 eur ja tagumised 17,26 eur. Alus kiireks sõiduks on pandud :)

Samas kiire sõiduni on veel tükk maad minna.

Mootori koha pealt on suur küsimärk - nimelt hetkel suitseb ja haiseb korralikult. Tundub, et oleks vaja kas teha kap. remont või hankida teine töökorras mootor (samas tõenäoliselt tuleks ka soetatav mootor korra lahti võtta). Kaalun ka seda varianti, et olemasolev mootor asendada 103kw mootoriga - igasugused soovitused siinkohal teretulnud.

Teine kiirem asi mis vajaks tegemist on summuti. Nimelt hetkel olemasolev on ikka väga mäda otsast lõpuni. Paar nädalat tagasi kukkus viimane pütt alt ära.

Kas lasta keevitada uus toru otsast lõpuni või hankida enamvähem korralik kasutatud peast? Oskab ehk keegi öelda, et millised teiste e30'te summutid alla sobiksid? Igasugused ettepanekud taaskord teretulnud.

Kolmas asi, mille tehaks ette võtta on diffri vahetus. Hetkel all orig. differ, mille tahaks vahetada 4,45 lsd oma vastu. Mida peaks jälgima? Ja siinkohal on pakkumised 4,45 diffrile teretulnud.

Neljas probleem on tahomeeter - mis nimelt ei tööta. Ei tööta ka kütuse kulu näidik. Milles asi olla võiks? Kas tasub lihtsalt kellade plokk lahti võtta ja ühendusi kontrollida või peaks kohe uue kelladeploki poole vaatama? Mille järgi peaks kelladeplokki üldse valima?

Need siis hetkel suuremad / kiiremad asjad, millega tahaks ühelepoole saada mõne kuu jooksul - lisaks siis veel lugematul hulgal pisiprobleeme. Hoolimata igasugustest "probleemidest" on igakord e30 rooli istudes nägu naeru täis.

comment_44038

Jõudu. Enne mootori lammutamist tasub ennast varuosade hindadega kurssi viia, kuna Is-ile eriti b-osi ei pakuta just ketiliini siis see pool nõuab päris suuri väljaminekuid. Pinguti ja keti saab b-osana, ülejäänd tuleb originaalid osta (tallad, ketirattad jne), juhul kui on vaja muidugi, aga suure tõenäosusega on. Paar kuud tagasi võtsin enda mootori lahti ja varuosi ostes suutsin eelarve korralikult lõhki ajada. Tehtud sai ketiliin ja remonditud kaan, alumist otsa ei puutund, välja arvatud tihendid mis said kõik uued pandud. Kokku sai vast pool auto ostuhinnast ja see ei sisaldanud tööraha kuna tegin ise, peale plokikaane remondi. Kui suitseb siis oleks esimese hooga mõistlik vast kompressioonid ära mõõta, kui need lahjad on siis peab ka alumise otsa remondiga arvestama, mis teeb ettevõtmist veelgi kallimaks. Muidugi võib asi olla ka mittetöötavas toite-või süütesüsteemis. Enne kindlaks teha kui laiali lammutada. Sumbutaja alates katist oli ka kõige odavam variant vist ca 200 euri, korraliku alega, muidugi ma väga ei uurind ja läksin kergema vastupanu teed ning keevitasin lappisin ära va tagumise püti mille panin mingi suvalise poest, ehk siis lükkasin uue ostmist korraliku ehitamist edasi, loodetavasti pikaks ajaks :D. Kellladeploki kohapealt ei oska aidata, aga 4.45 difri vastu oleks endalgi huvi, praegu on all tehase 4.10 aga lsd sai sisse pandud, mõnus mis seal ikka. 4.45-ga lähevad maantesõidul pöörded muidugi päris kõrgeks, a eks siis pead otsustama kus rohkem sõidad. Piisab sellest kui leiad ka mõne muu typ168 lsd ja saab elemendi ringi visata, ei ole väga kulukas, kui remonti/taastamist ei soovi. Loodan et ära ei hirmutanud sind nüüd, mootoriremont tasub kindlasti ette võtta, minek on nagu öö ja päev ning kütusekulu ka mingi 20% julgelt väiksem. Edu

  • Autor
comment_44078

Paraku ei ole jah isetegija - seega arvestan koguaeg ka töörahasid juurde - õnneks on olemas väga hea entusiast, kes tööd tunneb.

Eks see peetis mootor ei olnud küll ostes eelarvesse sisse kirjutatud, aga õnneks tegemist planeeritud pikaajalise projektiga niiet kui tarvis teha, siis tuleb teha. Pole siin hirmutavat väga midagi - alati jääb see lootus, et küll ta ükskord valmis saab ja siis peaks koguaeg suu kõrvuni olema.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_44655

Et nö projektiga edasi liikuda, siis oleks vaja tasapisi hakata kokku ajama erinevaid juppe:

Esipõll - kindalsti võiks olla sirge - OLEMAS - väga korralik, hind oli ka korralik 90 eur
Udutuled - koos raamiga - OLEMAS - kundepoolne on korralik, juhipoolne on laip. Juhipoolset võib julgelt pakkuda. 40 eur
Põllelisa - mida madalam seda parem - OLEMAS - hetkel küll tavaline, aga ajutiselt - tuli foorumist hinnaga 25 eur.
Korralikku esistange peal olevat liistu - OLEMAS - sai vahetatud mõlemad pooled - hind 34 eur 2tk
Heledaid esimesi suunatulesid / klaase (igasugused variandid teretulnud)
Numbrituled 2tk - võiksid olla korralikud
Tagumine põll - võiks olla korralik ja väikse summuti kaarega (neid vist on kahte vrianti?)
Kõrvalistuja poolset katuse liistu - shadowline kupeele - OLEMAS - 10 eur - tänud kasutajale Siimu
318is'le sobivat kellaplokki - OLEMAS - maksis 10 eur.
Plõhjaplastikuid - kõike logaritest ettepoole jäävaid ka tuulesuunajaid - enamus OLEMAS - ootan pakkumisi veel logariotstele.
Roolialune plastik - OLEMAS - maksis ehk 5 eur.
Kellaploki all olev platik riba (eelmine omanik selle halliks värvinud - tahaks tavalist musta)
Tulede lüliti all olevat plastikut (eelmine omanik selle ka halliks värvinud)
Tumedaid salongi küljepolstreid kupeele - OLEMAS - 45 eur
Tumedat kupee salongi põrandat / vaipa
M-tech II rool - OLEMAS - korralik värsket nahatatud, maksis 50 eur.
Katuseluugi vända otsa käiv nupp - tuleb välja, et neid on erinevat tüüpi - üks hangitud variant ei sobinud.
Põrandamatt pagažnikusse - OLEMAS - 10 eur.


Pikas perspektiivis vaja minevaid juppe on veel palju, palju, aga nendest tulevikus.
Kui kellelgi jääb miskit silma, mis tal olemas ja oleks nõus mingi raha eest loovutama, siis olen oodatud pakkumistele.

Vaatame, kas saab kere siledaks veel selle aastanumbri sees.

Ühe kiirema tööna karjub all ka vahetamist vajav summuti, kuna olemasolev on väga räsitud olemisega tänu korduvatele lappimistöödele ja ka resonaator ja pütt tunduvad olema omadega õhtul. Igasugused ettepanekud oleksid teretulnud, et milline lahendus võiks olla sobivaim.
Ise kaalun hetkel roostevaba lahendust resonaatori ja Simons'i pütiga. Ei taha, et väga lõugaks, sest seda ta teeb praegu korralikult, aga kerge sumin võiks ju iseenesest olla. Ettepanekud teretulnud.

Muudetud , muutis ottOmar

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_48719

Vahepealsetest tegemistest siis.

Auto esiots sai korda tehtud. Soetasin põhimõtteliselt uueväärse esipõlle ja lasin ära värvida. Värvida lasin ka õhuvõtuavad. Stangele said soetatud uued plastikud. Ka udukad said ostetud - hetkel on nad põhimõtteliselt augu täitena, sest juhipoolne tuli on tegelikkuses laip. Kui leian ka juhipoole korraliku tule, siis tuleks nad ka tööle panna. Ja hangitud sai ka põlle lisa - esialgu siis tavaline variant, eks suve poole tuleb soetada "õige asi" ehk siis IS'i lisa.

Mõned pildid illustreerimaks tehtud tööd:

213875534b485c_l.jpg

21387563fae176_l.jpg

213875519cfc51_l.jpg

21387559585c08_l.jpg

Egas muud midagi kui et nüüd tuleks ette võtta tagumine ots.

Seal ootab mind ees muidugi märksa suurem töö juba, sest keegi loll on originaalse ühe sumpsi toru asemel toppinud sinna suuure "kaheraudse" ja selle sinna mahutamiseks relakaga väga robustselt ruumi juurde teinud. Kui saan korraliku sumpsi alla, siis oleks vaja alustuseks tagapõlle sumpsi kaar korralikult tekitada ja siis saaks ette võtta keretööd.

Tegelikult veel mõningaid juppe hangitud nagu M-tech II rool, roolialune plastik jne, aga nendest ei hakka pilti tegema enne kui kunagi sisu restaureerimine valmis peaks saama - selleni läheb veel kaua, kaua.

Nüüd tuleb mõneks ajaks e30 projektiga pidurit tõmmata, sest vaja ka teiste autode eest vahepeal hoolt kanda, aga järgmise suurema asjana tahaks selle talve jooksul lasta mootori lahti võtta ja korda teha.

Muudetud , muutis ottOmar

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.