Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_149575

Koguaeg peab midagi tellima, sest iial ei tea, millal asjad otsa saavad. :D 

 

34321154322 - esimeste piduritorude kummist läbiviik rattakoopas.

16121180402 - Kütusepaagi kummitoru (või mi iganes ta täpselt on)   

16121177553 - Õhutusvoolik kütusepaagile   

25111220439 - miskised plastikus seibid käiguvahetus süsteemile   

25117519669 - käiguvahetus hoova puks   

25111220600 - käiguvahetus hoova ülemine munakas

25111221849 - tihvt käiguvahetus hoovale

07119932863 - stopperrõngas

25111220199 - mingid plastik seibid käiguvahetuse jaoks

25111221243 - o-rõngad 

25117571899 - lukustus splint  

25111434194 - mingi shvammi jupike (tean, kuhu läheb, aga nimetust ei oska öelda)   

25111203682 - puks   

23411466134 - tihvt   

34331115926 - vaakumvoolik piduripaunale

34331113652 - vaakumvooliku plastik stuts

34336765316 - tihend

34314650345 - pidurisilindri tagumine o-rõngas

35411118210 - gaasipedaal

 

Vana radioantenn oli katki ning soov oli siiski uus panna sinna. Uus originaal (elektriline) maksab vene keeles (ca 300 euri uuena), siis tuli leida alternatiiv. Mööda internetti ringi tuhlates leidsin BERU toodangu. Loodetavasti on oma raha väärt, sest pea 10 korda odavam, kui originaal ja ehk töötab nii nagu peab. Miks elektriline ? Põhjus üks, et lihtsalt ma saan ja on äge ning põhjus kaks, et mõnele sügelevate sõrmedega debiilikule see ette ei jäeks, kui auto kuskil seisab. Näinud küll neid ära väänatud antennidega autosid. 

 

Teiseks ostsin valmis ka sidurisilindri, tootjaks SACHS. Noh, kui juba, siis juba. :) 

 

spacer.png

comment_149579

@extreme327Paljud asjad muutuvadki niisama aastakäiguga, mitte pre vs face. 

Viimaseotsa pre on juba pooleldi fl. 

See torukatte muutus peaks olemagi sügis 86a

 

Aga seda toru mõtlesin. Kui juba niisama õhutusi kätte ei saa, siis see kõvasti roostes juba seest. 

See paljudel täitsa maha mädanenud. 

 

https://www.specialclassicparts.de/en/p/bmw-e30-tank-vent-repairkit

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149847

Valusate sõrmedega kirjutan seda kirjatükki siin hetkel. Aga alustatud sai selle kõige tüütuma (minu enda arvates) tööga, mida teha annab kere juures. Selle mastiksi eemaldamine. Kohutavalt tüütu töö, aga õnneks ei hakka külm. Nimelt proovisin siis varianti soojapuhuriga ning täitsa töötab. Kuna teatud kohtades on see mastiks ikka parajalt paks, võtan suurema osa puhuri ja pahtlilabidaga maha ning ülejäänud läheb relaka ja traatharjaga. 

Ma tean, et on kindlasti palju lihtsamaid, paremaid ning kergemaid variante, kuid mul hetkel aeg on ja nikerdan ise. Ise tehtud, hästi tehtud! :D

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Väike mägiaivar ärkas ellu. Sidusin puhuri ühe üleliigse kaamera statiivi külge. Hea mugav liigutada ning vahepeal puhkepause teha ja oodata, kuniks mastiks soojeneb. 

 

spacer.png

 

Jätkub.... 

  • Autor
comment_149852

@Max. - kuule jah. Traatharjaga nühid, ega see keregelt maha ei tule ja polegi plaanis seda maha kraapida. 

 

Aga eile jõudsin siis nii kaugele, et "suur" osa põhjast on puhas. Vaja veel kardaanitunnelini jõuda, aga lihtsalt jaks ja viits said otsa. :) 

See keregrill on ikka üks hea asi. Puhkame nüüd tööd tehes nädalakese ja laupäeval paneme jälle uue hooga nühkimaie. :D 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

  • Autor
comment_149907

Taaskord pean kostitama teid põhja piltidega. Ja täna on käed ikka täiesti makaronid. Nii "lihtne" töö, aga õhtuks on rammestus peal ja tunda, et midagi vist on tehtud. Jätkasin tegevusega, mis on ilmselt kõige ebameeldivam ehk siis põhja alt mastiksi maha kraapimine. Milline nauding! 😂

 

Juhi rattakoobas enne.

 

spacer.png

 

Kraabitud koobas.

 

spacer.png

 

Ja valmis.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Teadsin, et seal on augukesi, mis ei peaks seal olema. Nüüd kui puhas, saab parema ülevaate. Eks keremees plaksutab käsi. Tema ju teenib sellega elatist. Mida hullem sveitsijuust, seda parema singikamaka saab keremees osta. :D 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Jõudsin ka tagumist porikoobast natukene puhastada.

 

Enne:

 

spacer.png

 

Ja pärast. Siit tuli ka üllatusena välja eelnevalt remonditud koht. Tuleb veel korra remontida. Mis s*tasti, see uuesti. 

 

spacer.png

 

Ja ma pean tänama endast targemaid, kes ütlesid, et tõmba ikkagi põhi paljaks. Päris palju on tulnud uusi üllatusi, mida läbi mastiksi polnud võimalik näha eg tuvastada. 

Üks nendest üllatustest. 🥲 Jälle üks üleliigne augukene. 

 

spacer.png

 

Jõudsin siis poole kardaanitunnelist ning kütusepaagi alusest ka ära puhastada. Viimasel ka kõige paksem kiht seda jama.

 

spacer.png

 

Sedasi ta minust sinna maha jäi. Tasapisi hakkab looma ja vaatepilt juba meeldima. 

 

spacer.png

 

Tänaseks kõik. Homme jätkame. :) 

Muudetud , muutis Marko S
Kirjavigade parandus.

  • Autor
comment_149909

@eix22 - ma proovin meelde jätta, et ma teen täna sellest veidi paremad pildid. Sedasi peale vaadates pole kõikse hullem, aga on ennegi peale vaadates endamis mõeldud, et oh, täitsa korras ju! :D 

Mul küll sinnani aega, kuid mis oleks tänapäeval selline mastiks, mida kannataks ja soovitatakse kasutada ning ei irdu kere küljes peale paari sadat kilomeetrit ? 

Muudetud , muutis Marko S
editeerimine

comment_149910

Tubli ettevõtmine!

Eks see tehase mastiks hoiab ikka hästi enda all neid “üllatusi”.

Mastiksi poole pealt julgen ise soovitada Teroson 9320, kasutan enda autol ka seda. Targemad rääkisid et üks ainukesi liime, mida julgevad kasutada ja jääb hea tekstuuriga. Ostsin endale selle jaoks ka püssi ja proovsin, väga hea toode. Loomulikult eeldab see ka korrektset aluspinna eeltööd🙂

comment_149911

Paar lehte tagasi kirjutasin, et on originaaltoode ka olemas, aga teroson on tõesti parem. Kuigi ega neil olulist vahet pole, peale hinna. (originaal on odavam) Oma olemuselt ei ole kumbki selline nagu vanasti on mastiks olnud. Samuti ei saa päris sellist tekstuuri nagu originaalis. 

Pealekandmine eeldab spets tööriistade olemasolu, kogemust ja kannatust. Terve kere ehk põhja ja koobaste tegemine on suur ettevõtmine ja kindlasti mitu inimest vaja. Kui sinnani jõuad, võin seda teenust pakkuda sulle :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_150192

Projekt pole unarusse jäetud, vaid lihtsalt ajaga kitsas. Kodu tahab vahepeal tööd saada, igapäeva peldik hooldamist jne. Kuid see ei tähendaks, et midagi ei liigu. Hoian ikka turul silma peal ja kui miskit vajalikku müüki tuleb, saaks kohe tegutseda. Olen pikemat aega ajanud taga velgi ja kapsleid. Õnneks sõber täägis mind facebookis mingis velje ostu-müügi teemas. Sealt leidsin endale 3 korralikku kapslit ja ühe velje. Muidugi kõik valgeks plätserdatud. Nüüd on sedasi koos, et rehvidega veljed kõik aastast 1993, kaks teist velge aastast 1986 ning see üksik valge aastast 1989. 

Puudu on siis hetkel üks velg ning 1 kapsel, siis oleks kaks jooksu koos. Plaanis vähemalt üks jooks täiesti taastada, kilekotti ning riiulile oma aega ootama. :)

Teise osas ma veel mõtlen, mis ma teen, kui selle kokku saan. 

 

Praegu hakkasin vaatam pildilt, siis kolme ülemise velje keskosa pisut erinev võrreldes alumistega. Oskab ehk keegi kommenteerida, kas tegemist tootmisaastast tuleneva erinevusega ? 

 

spacer.png

 

spacer.png

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150272

Velgede offsete pole ikka suutnud kontrollida. Järelikult pole mingi eriline vajadus seda teha. Aga eile sattusin üle pika aja taaskord garaazi ning otsustasin, et teen midagi tarka. Keerasin auto katuse peale, ajasin fööni ja pahtlilabida soojaks ning kraapimise fiesta võis jätkuda. :D 

 

spacer.png

 

Alustasin paremast tagumisest koopast. Mastiksist eemaldamata nägin juba kahtlaseid murekohtasid, mis kahjuks osutusid korralikeks roosteaukudeks. 

 

spacer.png

 

Ja ilusti puhtaks nühitud.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Nagu @eix22 ütles, osta see toru! Jumal tänatud, et ma vahel endast targemaid kuulan. :D 

 

spacer.png

 

Ülemine porikoobas. Väliselt ega ka pakiruumist vaadatuna polnud midagi näha. Muidugi mitte, kui keegi oinas oli selle silikooni täis lasknud ning visuaalselt hästi ära peitnud. 😡Nüüd on seal kauni augukene, mida vaja lappida. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Välisel vaatlusel ilus auto ilma roosteta. Kuid mida rohkem mastiksit maha nühid, seda enam üllatusi tuleb. Tundub, et võib juba eos hakata makaronipakke kappi varuma, sest selle töö maht suureneb iga korraga, kui auto juures käin. Aga ma tahan, et oleks tehtud ilusti ja korralikult. Tahaks öelda, et maksu mis maksab, kuid igal asjal on oma piir. Plekuga rääkides ning peas olen enda jaoks umbes välja mõelnud summa, mis võiks olla algselt see taluvuse piir. Kuid nagunii läheb üle. Seega tuleb natukene seda piiri tõsta. :D 

 

Järgmiste nühkimisteni! 

  • Autor
comment_150281

Kogu auto ongi üks lohutus alati. On ka hullemaid, kus ongi ainult hunnik auke, plekki polegi. Minu omal on vähemalt plekki rohkem, kui roosteauke. Ja on läinud aega mis on, kuid suhteliselt õigel ajal olen saanud jaole. Mida pikemalt tegemist edasi lükata, seda rohkem oleks tulevikus olnud vaja teha. Nüüd teeme korraga ära, võiks minu omamise aja vastu pidada ilma, et peaks kuskilt midagi taas keevitama hakkama. :)  Ja ega selliseid projekte ei tehtagi kahe kuuga, kui just pole viiesajalise puud maja taga, et muudkui nopid nagu õunu ja keegi teine teeb. :D Alati on hea ise teha neid asju, sest siis tead näiteks müües kogu hingeelu ja harid ennast erineval viisil. Muidugi käed sügelevad, et tahaks ise proovida seda keevitust ja nikerdamist, aga see eeldab palju vaba aega. Olgem ausad, rullikas poleks minu jaoks see esimene projekt, kus tahaks proovida keevituse õppimist. 

Muudetud , muutis Marko S

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.