Hüppa postitusse
Postitatud
comment_122860

Mõtlesin, et teen ka oma autost teema, siis nunnu järge pidada.

Autoks 89 aasta sedaan, tehasest 1.6 ja mitte liiga paljude lisadega. Värviks Delphin Metalic.
Eestisse on auto jõudnud Leedust 2015 aastal ja põhiline ehitus on toimunud Leedus.
Sealt on saand omale m20 (jutu järgi 2.8 strokeri), sisu, vedrustuse (natuke muditud TA-Technixi coilid) ja muud igasugu pudi-padi.

Mina tõin ta endale 2017 Juunis ja alates selles on päris palju juba ära tehtud, aga teha on veel palju.


Alates ostust on tehtud:
* Uus summuti (2.5" ühe reso ja mingi lõpupütiga, eelmine oli 1.6 oma ja ei hinganud väga)
* Esisilda korrastatud (õõtsapuksid, rooliotsad jms), sillastend
* Mootoririhma vahetus
* Jagajakaas/rootor/küünlajuhtmed/küünlad
* Vändaandur, sinine temp andur, pruun temp andur, termostaat
* G260 käigukast, sidur, shortshifter, hooratas treitud (enne oli miski e36 kast, istus viltu ja jube pilla-palla oli kõik, teine ei püsind sees vahepeal)
* Bensiinipump, gaasitross (ja selle kummid, puksid jms), jpm

 

Järgmiseks hooajaks oleks vaja ära teha:
* Bensiinipaagi vahetus (praegune lekib, kui üle poole paagi panna)
* originaal pihustid tagasi panna (praegu on sees Audi 2.2 turbo omad ja jookseb natuke rikalt)
* Pidurid, õlivahetus, rehvid, sillastend, küünlad

 

Eks neid plaane on veel, aga neid jõuab siia jooksvalt ka puistada.

Teema tegemise hetkel on auto korralikus pesus ja keemilisespuhastuses, et saaks ta garaaži ära panna, ei tahtnud ta üldse tükkaega käima minna ja tänu sellele venis ära panek pikale.

 

Jätan natuke pildimaterjali ka:

 

IMG_1637.JPGIMG_1686.JPGIMG_1735.JPGIMG_1645.JPGIMG_1657.JPGIMG_1926.JPGIMG_2046.JPG

Muudetud , muutis delfiin
kasutajanime vahetus

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_129667

Mul oli 16x9 taga ja 16x8 ees ja mingi ET20, mõlemal sillal oli mingi flants ka vahemikus 15mm-20mm ei mõõtnud. Suht julmalt rullitud oli ka ja ise enam taha nii hullu taha panna. Ma need veljed müüsin maha ja uueks hooajaks tuleb midagi uut, aga ilmselt üle 8 tolli laia ei pane.

  • Autor
comment_129696

Mul mõned mõtted on, 3SDM 0.05d 16x8, Rotiform LAS-Rid 17x8, 1552 Turbomac-id 17x8 ja siin veel jooksvalt vaadanud. Ma pole veel otsustanud, kas auto tuleb sama madal kui eelmine hooaeg, sest too madalus oli 16tega liiga hull, samas 17ga saaks ilusa. Teine võimalus on panna korralik rehv 16se peale, mingi 225/45 vms ja nii sõita. Umbes Mai-s pean selle ära otsustama :D Ma praegusel hetkel vähemalt RSidest ja nende replicatest mööda vaadanud.

Muudetud , muutis rkiik

  • Autor
comment_129728

Tellisin eraldi kõik h2st. Kuna kiiremini oli vaja, siis mingeid pudinaid kinnitustest tuli rohkem tellida, kui vaja. (1 kaupa oli osadel seal mingi 14+ päeva oodata). Kataloogist oli huvitav otsida, sest mingitel asjadel oli kogus “X”, sai päris korralikult googeldatud.

 

Ma kinnitamise jätan meistrimehele, pole minu ekspertiis. Ta teadis ette ka, et tulemas, äkki oskas arvestada.

Muudetud , muutis rkiik

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_129945

Auto tagasi, auto sai üle värvi, uued (minu jaoks) 4x uksed, pagasniku, karbikatted, esiklaasi, hästi tsuti keevitamist ja töötava katuseluugi. Mingit nipet-näpet veel, näiteks antenniaugu lasin kinni lasta. 

 

Järgmine nädal toon veel vanad uksed ja pagasniku ära, osa on taastatavad ja lähevad müüki/ladustamisse. Ja siis hakkab see järgmine rõõm, milleks tuleb sildade üle käimine.

79D8D119-0AAC-4ABD-9FE6-2D6FFE9921E9.jpeg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_130204

Vaikselt uurin siin veermiku asju ja mõtlesin, et kas kellelgi on kogemust, mis BC coilide vedrujäikuseks võiks võtta? Mul ees 21mm stabikas ja taga 14.5mm stabikas ehk need juba päris tummised. Lisaks auto tuleb üleni punastele strongflexidele. Ise mõtlesin ette 6kg/mm ja taha 8kg/mm, aga pole õrna aimu ka, kuidas see tegelikuses sõita võiks.

  • Autor
comment_130238

 

@ryan

 

interneedusest leitud:

Spring---------------------Front(lb/in.)------------------Rear(lb/in.)

Stock 325i*-----------------------106-------------------------245
Stock 325is*----------------------118-------------------------265
Stock 325ix*----------------------106-------------------------308
Stock M3*-------------------------114------------------------314
Stock M3--------------------------140------------------------250
Dinan Sport-----------------------172-------------------------300
H&R OE Sport---------------------180-------------------------380
H&R Sport-------------------------180------------------------380
H&R Sport (29664)---------------200--------------------------285
H&R Race-------------------------315------------------------ 570
H&R Coilovers***----------------340--------------------------380
Eibach Pro-Kit--------------------114 --------------------------280-326 progressive
Eibach Race----------------------160--------------------------445
IE SIII----------------------------315--------------------------570
Koni Coilovers-------------------342----------------------------407
Cosmo Coilovers----------------450-----------------------------560
Tokico----------------------------165--------------------------265
TMS J-Stock**-------------------680--------------------------1026
Alpina(est.)---------------------~200-------------------------~350
FK 60/60 cup kit-----------------379----------------------------379
Vogtland Standard***--------115/197---------------------------360
Vogtland CS***---------------137/200--------------------------400
Vogtland--------------------------225--------------------------360
Intrax-----------------------------126--------------------------250
King Springs "Low" -------- KDFL-01 220----------------KDRBL-14 440

 

Siin on mingi tabel, mis annab võrdlusmomendi, osasid neid ilmselt pole saada ka enam, aga jah, saad aimu. Need on jänkiühikud, aga saad teisendada kg/mm peale, mis meil tavaks on.

Muudetud , muutis rkiik

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_130935

Jõudsime auto ehitusega vahepeal üht-teist ära teha. Kogu kerejuhtmestik tuli välja ja sai üle teibitud. Neiu pani samal ajal uksi kokku ja vaevas oma käsi sellega, sest tal ilmselt kannatust rohkem kui mul (ma oleks pooled asjad ilmselt ära lõhkunud). Nende ustega tuli veel see välja, et aknatõstukid olid ikkagi erinevad ja puudu oli prefl juhiukse aken, aga selle leidsin kähku. Peale juhtmestiku teipimist jäi kõlama mõte, et viiks äkki kaitsmekarbi roolialla ja teeks kapotialuse puhtamaks. Aku alus sai taha muretsetud, tellisin ka universaalse aknapesukomplekti, millega viin selle pagasnikusse (tegelikult jätaks üldse ära, aga ülevaatuse pärast on kohustuslik). Praegu käibki kapotialuse silumine ja äkki jõuab varsti ka ära värvida. Selle kapotialuse tegemisega olid ka klassikalised kohad natuke mädad, näiteks oleks pidand kaitsmekarbi alla enne vaatama. Sellepärast ka natuke pikem ettevõtmine ja päris kohe mootorit sisse ei saa visata. Lisaks olen siin vaikselt juppe kokku ostnud. Silldadele keevitas Paula mulle tugevdused, taha läks diffrikinnituse tugevdus ja regullplaadid ja ette mootoripadja kohtadele tugvedus ja stabikakinnitustele ka plaadid. Nüüd käisid pritsis ja pulbris Pulbripoiste juures Männikul, koos näiteks ka suppordite, esipüstakute koos coili keermetorudega ja muu väikse pudipadiga. Kõik ülejäänud sai must, aga stabikad mõtlesin, et võiksid natuke värvilisemad olla. Ega ilma tuttavate abiga ei saaks seda autot ilmselt kunagi valmis, seega suured tänud Paulale, kes mu halamist kannatab ja keevitada viitsib ja minu jaoks tüütuid asju teha viitsib. @Toivoku, kes pukse välja pressib ja suppordite sees kinni olevaid silindreid välja kisub. HLAutoosad @C4V6, kes sebis mulle Z3 lati ja ka muidu kuluosadega tundub, et on hinnad kõige paremad. Stance.ee-lt sain coilid, Badasspartsilt puksid ja Harri Lillevars keevitas coilid.

Untitled_Panorama2.jpg

  • Autor
comment_130947

@sassTegu pole tehaseoriginaaliga, Mapco refurb. https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m=40&typ_id=&pg=&g=&h=&hkid=3584011&aid=56130737

Originaalihind on ca 700, kui h2st vaadata. Selle Mapco latiga oli see tsirkus, et tootekoodid on etteloetud nii tavalise e36 oma, kui ka z3 omad ja ilmselt nii mõnigi veel. Tekitas päris palju segadust, et mis kuradi latt see on, täpset infot kuskilt leida polnud. Aga kuna hinna mõttes on suht hea, siis proovisin ära ja hoiatasin @C4V6 ka, et kui on tavaline e36 oma, siis ma viin tagasi :D Aga järgi proovitud ja 2.7 pööret lukust-lukuni. 

Muudetud , muutis rkiik

  • Autor
comment_130949

Tava E36 latt on 3.6 pööret, E30 oma 4, E46 oma 3.2 (mis oleks mu järgmine valik olnud, kui normaalse hinnaga poleks saada olnud Z3 oma). Z3 oma peaks olema kõige kiirem lineaarne latt bemmi valikus, isegi Z3M-i oma on teistsugune. Mujal maailmas üsna popp vahetus, meil pole nii palju silma jäänd.

 

Setist on puudu asju jah, näiteks tagumine vasak support, mis mu kvaliteedikontrollist pulbrisse tagasi läks. Ja siis muidugi tahavad õõtsažarniirid pressimist, rattalaagrid/rummud, kogu pidurimöll, rooliotsad ja hunniku väiksemaid pudinaid veel. Need üritan nädalalõpus ära osta ja siis saab sildasid hakkata alla panema, vahepeal peab rahakott toibuma. Tagaamordi tugilaagrid on nii nagu coilil tulid, täpsemalt pole inspekteerinud. Kogu seda sillamöllu ma võtsin ette tegelikult sellepärast, et mul auto sõitis väga-väga jäigalt, aga samas tundus, et kõik on korras, tahtsin lihtsalt natuke inimlikumat sõitu. Reaalsus oli nagu ikka, et rooliotsad läbi, õõtsažarniirid olid läbi, stabikapuksid olid kõik pudid, kõik 4 amorti sai käega alla vajutada ja enamvähem jäid ka alla (sellest ka jäikus, auto istus vedrude peal :D). Seega hea, kui ühe korra saab kõik teha nii nagu ise tahan ja ilusti korda.

 

Tuli veel meelde, et vahepeal tegin juhiukse luku veel ära rem. komplektiga ja panin katuseluugi lõpuni kokku. 

Muudetud , muutis rkiik

  • 8 kuud hiljem...
  • Autor
comment_135154

Tasa ja targu. Viimane mure on ta kodust uude garaaži liigutada, kodus vaja ruumi teha ja selleks, et teda liigutada inimlikult oli vaja kapotialune ära lõpetada ja nüüd esisild alla panna. Siis veereb. Kapotialuse idee tuli interneedusest juba ammu, peale palju keevitamist ja pahteldamist ja lõpuks enamvähem rahulejäädes värv peale lastud. Elukaaslane ilmselt kokku seda autot lihvind ja pahteldanud väga jõhkraid töötunde. Tagant järgi kumbki me seda tööd enam ette ei võtaks ja päris ideaalseks teda ei saand ikka. Mõned pildid panen alla.

 

Mootorina andsin alla m50 turbo pealt ja toon ühel hetkel viimase asjana ühe m54b30. Hea lihtne lahendus ja mul on peaaegu, et kõik olemas, et see sinna vahele visata. Kastid, kardaanid, käigukastihoovastikud, sidurid, hoorattad, käpad, karterid, puksid. Lihtsalt pole mahti ja tahaks muude asjade peale rahalisi vahendeid panna.

 

Ideaalmaailmas tahaks ta saada liikuma suveks, aga no lubada küll ei oska, sest viimase poole aasta jooksul pole tema jaoks üldse palju aega olnud. Täiesti võimalik ka variant, et custom asjad teen ise ära ja lõpliku komplekteerimise viin kellegi hoolde. Kõige keerulisem asi ees minu jaoks on elekter, sest kuna see otsus sai juba tehtud, et kaitsmekarp tuppa, siis peab elektriga möllama ja see minule kõige keerulisem, aga eks tuttavate abiga saame ilusti paika.

 

Kedagi veel huvitab, siis korra kuus mingi youtube video laadne asi ka, et mis autodega teeme, link siin.

 

 

 

 

IMG_1022.jpeg

IMG_1024.jpeg

IMG_1027.jpeg

IMG_1029.jpeg

IMG_1031.jpeg

Muudetud , muutis rkiik

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.