Hüppa postitusse
Postitatud
comment_121808

Tere :)

 

Mõtlesin, et kolin oma rullika teemaga bmw foorumist e30 foorumisse. 30 foorum kuidagi mugavam. 

Tehasest veeres ta välja siis sellisena : 

Model    324td - EUR
Development Code    E30 (5)
Chassis    TOUR
Steering    LL
Doors    5
Engine    M21
Displacement    2.40
Power    85
Drivetrain    HECK
Transmission    MECH
Color    Sterlingsilber Metallic - 244
Upholstery    Anthrazit Stoff - 0269
Production Plant    DINGOLFING
Production Date    1991-07-15

169    Katalysator Fuer Diesel    
209    Limited Slip Differential (25%)    
210    Anti-blockier-system ( Abs )    
314    Heated Windscreen Washer Nozzles    
354    Green Stripe Windscreen    
400    Sliding Sunroof Manual    
423    Floor Mats, Velour    
428    Warning Triangle    
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    
510    Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam    
520    Foglights    
556    Exterior Temperature Display    
653    Bmw Bavaria C Reverse Ii    
681    Dachantenne
801    Germany Version    
932    Winterreifen Zusaetzlich
933    Radkappen Fuer Winterraeder    

Pildid, mis olid eelmise omaniku poolt tehtud kuulutuses:
65696-FB_IMG_1475461008995.jpg
87655-FB_IMG_1475461026449.jpg
85342-FB_IMG_1475461029517.jpg
46289-FB_IMG_1475461019840.jpg
99698-FB_IMG_1475461032846.jpg
67267-FB_IMG_1475461037320.jpg
72778-FB_IMG_1475461040467.jpg
75539-FB_IMG_1475461044598.jpg

Tehtud tööd:
Uued esipidurikettad ja klotsid
Uued esimesed pidurivoolikud
Uued tagumised klotsid
Uued esimesed õõtsad (lemf)
Uued esimeste õõtsade puksid
Uued sisemised ja välimised rooliotsad (lemf)
Uued stabika kondid (lemf)
Uued esituled ja suunatuled
Väga korralikud tumedad tagatuled sebitud
Klaasipesu pump vahetatud
Mitmest spidoplokist üks enam-vähem toimiv spido kokku pandud (kilometraazi ei näita, aga pole hullu)
Origin. genekas taastatud (uus pingeregulaator, uued harjad (origin), uued dioodid)
Kaltsusisu vahetatud sportnaha vastu
Hammasrihm koos veepumba ja termostaadiga vahetatud + vända esimene simmer, õlipumba rulliku simmer (01.2017)
Eelsüüteküünlad vahetatud (NGK)
16/17 talveks said ostetud uued naastrehvid originaal valuvelgedele
Uus visco sidur
Uued poolteljed
Uued numbrituled
Vana juust makk sai vahetatud Pioneeri vastu
Ette ja taha lähevad alla TA-Technix coiloverid
Tagumised amordi tugipadjad vahetatud (sachs)
Uus klaasipesuvedeliku tagasivooluklapp (Origin.)
Peale läks teine kasutatud vaakumpump, kuna vana otsustas keset parklat lihtsalt saba anda ilma hoiatamata  :evil: 
Uued kõlarid ette jalgade juurde (Morel)
Kere kummist punnid põhja alla paigaldatud
Uus salongiventilaator
Uued pihustiotsad 
Varuks sai ostetud katuseluugi tihend (origin), jääb hetkel ootele kuni keretööd valmis
Katusereelingud sain ka sugulase käest. Mine tea, äkki tuleb soov katuseboksi nt vedada :D
Uued klaasipesuvedeliku voolikud

Ja natuke pildimaterjali kah ;)
54297-14639668_10211310162617706_1882961
78799-15086232_10202486057308360_1396261
63724-IMG_20161003_191309.jpg
36722-IMG_20161002_222411.jpg
54824-IMG_20161003_194732.jpg
77779-IMG_20161003_212544.jpg
86322-IMG_20161009_155039.jpg
97287-IMG_20161019_134818.jpg
99682-IMG_20161029_175905.jpg
89824-IMG_20161031_181206.jpg
62245-IMG_20161109_155556.jpg
35563-IMG_20161109_213854.jpg
27626-IMG_20161119_000423.jpg
99289-IMG_20161119_195203.jpg
75633-IMG_20161121_200148.jpg
62555-IMG_20161121_044052.jpg
53324-IMG_20161211_134136_1.jpg
46398-IMG_20161223_115418.jpg
47437-IMG_20161227_154015_1.jpg
73662-IMG_20161227_172017.jpg
23746-IMG_20161228_120709.jpg
22689-IMG_20161230_121746.jpg
47224-IMG_20170103_161035.jpg
28394-IMG_20170112_230246.jpg
49383-IMG_20170112_231314.jpg
63963-IMG_20170131_221804.jpg
68885-IMG_20170226_182028.jpg
33256-IMG_20170305_155153.jpg
65493-IMG_20170325_185703.jpg

Hetkeseis:

Suveveljed ootavad taastamist ja uusi rehve peale
140A geneka aretus pooleli (M30 pealt)
Mootor kap. remondis

Räägin siis kap. remondist veits lähemalt. 
Kuna klapikambrikaane alt vaatas vastu õudus (kulunud nukk ja nookurid) ja külmalt mootor puterdas ja suitses, siis kaua ei mõelnudki ja hakkasin uurima erinevaid variante. Üks variant oleks olnud võtta teine paremas seisus mootor, teine variant oleks mootor korda teha ja oma elu ära elanud osad välja vahetada ja kolmas variant oleks olnud midagi muud vahele aretada. 
Esimest varianti kaua ei kaalunudki, kuna korralikke 2.4td-si praktiliselt polegi enam alles kuna enamus väga suure kilometraaziga ja eks ka plokikaane mõrad kimbutavad seda mootorit.
Teise mootori variandi peale ka mõtlesin.. sai mõeldud nii m60b40/m62b44, m57d30, m51d25 peale. Valik langes siiski vana mootori korda tegemise peale, kuna eks nende teiste mootoritega ole jälle see, et ei tea kuidas hooldatud, mis seisukorras + aeg ja raha + tegu pole enam originaaliga.

Sai siis auto töökotta mootori lahkamisse viidud, et oleks täpne pilt ees mootori seisukorras (kas kaanes on mõrad, kuidas mootori alumine pool jne). Nagu ka kartsin, olid plokikaanes mõrad. Kaant oli keegi eelnevalt keevitanud ka. Otseselt läbivat mõra veel ei olnud ja mahlad püsisid ka omal kohal+keema ka ei läinud, aga kui juba teha, siis korralikult. Sai siis tellitud uus kaas Saksamaalt. 
Panen siis siia ka nimekirja, mis kõik vahetusse lähevad:
Plokikaas
Sisse- ja väljalaskeklapid
Raamsaaled STD
Kepsusaaled STD
Väntvõlli tagumine simmer
Väntvõlli esimene simmer
Remontmõõdus kolvid
Õlipumba võlli otsasimmer
Karteri tihend
Plokikaane tihend
Plokikaane poldid
Nukkvõll
Nookurid
Tõukurpunnid
Klapikambrikaane tihend + poldi alustihendid + vaakumpumba o rõngas
Pihustiseibid
Sisselaske kollektori tihend
Väljalske kollektori tihend
Väljalaskekollektori mutrid M8 – 12tk
Mootoriõli
Õlifilter
Õhufilter
Karteri kork
Jahutusvedelik
Veepumpa tihend
Temperatuuri andur (2pin)
Termostaadi korpuse tihendid
Nukkvõlli simmer
Nukaraami poldid
Kepsu poldid
Karterituulutuse lõdvik
Käigukasti hoovastiku simmer
Käigukasti sidurikoja võlli simmer
Käigukasti kardaaniflantsi simmer
Käigukastiõli
Roolivõimuõli

Kuna hammasrihm+veepump+termostaat said alles hiljuti vahetatud, siis ei neid nimekirja ei lisandunud.
Hetkel on kõik asjad tellitud ja ootan pingsalt, kui kõik jupid lõpuks kohale jõuavad. 
Väiksem pudipadi on juba käes :)
98839-unnamed.jpg

Muudetud , muutis ellu796

  • Vastuseid 63
  • Vaatamisi 6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Sain vahepeal turbo kätte ja beezid porimatid 🙂 Kuna siiani pole e28 turbo õlitorusid leidnud, siis järgmine nädal käin dunlopist ja hydroscandist läbi. Äkki suudavad mingi lahenduse pakkuda

  • Uuendan vahelduseks teemat. Suurt miskit korda pole autoga jõudnud saata, aga loodan, et jaanuar tuleb vähe rahulikum kuu.    Järgmiseks hooajaks said toodud uued veljed, milleks on siis Bor

  • Hea lugeda,et ma polegi ainus loll kes 2.4 td juurde jäänd 😃

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_137584

Avastasin, et pole 2 aastat midagi kirjutanud. Pole jõudnud tegeleda, kuid lõpuks olen üritanud leida selle aja. Suve teises pooles olen planeerinud rullika jälle tänavatele saada ja järgmine aasta keretöödesse saata. Hetkel sai intercooleri torustik veetud ja mässatud elektrilise ventilaatori juhtmestikuga. 

Pettusin Colorstat by Verneti termostaadis ja temperatuuri anduris kuna peaks olema kvaliteet toodang, aga ei kumbki ei toiminud korralikult. Termostaadil liikus ainult üks osa ning temperatuuri andur reageeris alles 95kraadi juures, kuigi peaks olema 80/85 kraadi. Sai ostetud Behri termostaat ja kohe teine tera. Temperatuuri andurit veel uurin ja mõtlen. 

Hetkel jäänud on veel esimesed coiloverid paigaldada, sisu koos katuseluugi osaga tagasi sisse tõsta, coolerile kinnitusraam teha janesiots kokku laduda ning avastasin ka kütusetoru lekke ning ega ka tagumised piduritorud kiita pole. Hetkel pigem vahetaks kütusetorud ära ja üritaks piduritorud järgmine aasta koos keretöödega teha. 

IMG_20200621_220726_659.jpg

received_268549527728498.jpeg

IMG_20200621_191021.jpg

comment_137610

no päris nii s**t seis selle 2,4 ei ole,et ei tule midagi. õigesti tehes tuelb sealt piisavalt mürtsu,et e30 fun oleks. minu jaoks on miinus varuosade kättesaadavuses tänasel päeval, nukkvõllli enam uuena ei sa, nookurite hinnad80 euri tk jne. mul vedeleb mingi 2,4 tihendite komplekt, klapikambrikaas sisselasketihendid jne, äkki keegi tahab paari õlle eest endale?

comment_137611

Fakt on see, et siin eelmisel leheküljel soovitud 200hp kant tähendab seda, et iga gaasi vajutusega temp põhjas :D

Sõbra 2.4td sai 2bar rõhuanduri ja takistiga huvi pärast proovitud, ok jah, asfaldil teisega täitsa pani tühja aga terve aeg temp põhjas ja kaane vahelt lahmas õli.

comment_137612

Sõitsin 2,4td motoga pea 4aastat. Ei juhtunud selle motoga midagi, kõrveta kohapeal palju tahad, kui kõik jahutusega seotud asjad korras, visko, radiaator jne. Määravaks selle moto töös minu jaoks sai kõrgsurvepump. Sai ostetud hiina sisu mis kestis pool aastat ja mis ei olnud ka odav. Kui jahutuse kontrolli alla saad ei juhtu sellega midagi. Tuttaval e34tdsa millel bi-turbo, vesi-metanol pritse ja korralik seadistus. Ei ole mingit probleemi kui kõik korralikult teha. (2,5tds sama jahutus probleemiga). Vkm-i stendis rattast 280kw.

Eks need mootorid kestavad täpselt sama kaua palju nende ehitusse raha panna. Ja maailmas raha palju. 

 

  • Autor
comment_137617

Kui eelmisel juhul oli juttu 200hp siis võtan need sõnad tagasi. Pigem hetkel olen üritanud mootori jahutust parandada el vendiga ning eks intercooler jahutab ka mootorisse minevat õhku ning boonusena võiks mõned kw juurde saada. Eks näha ole, mis see reaalsus lõpuks on, kui ühe korraliku tiiru saab tehtud. 

 

Hetkel käsil esimeste coiloverite paigaldus ning paras peavalu on selle lukustusmutri lahti saamine. Ei tule ei meisliga lüües, kullinokkadega keerates. Sai lõpuks relakas kätte võetud ning ehk saab lahti lõigata natuke. 

15933518232658038370051150612843.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • 2 aastat hiljem...
  • Autor
comment_153329

Update üle pika aja. Auto sai nüüd lõpuks puhtaks roogitud ja keretöödesse.  Eesmärk oleks järgmiseks suveks kokku saada ja sõitma. :)

plaanis ka värvi muudatus-mustaks. Täpne toon veel täpsustamisel.

 

 

received_1239502073354987.jpeg

received_1285593558982217.jpeg

received_1269584900318020.jpeg

Muudetud , muutis ellu796

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.