Hüppa postitusse
Postitatud
comment_27167

Kui nüüd lugema hakata, siis minu kaheksas BMW, sh. viies E30 8)

Eile jõudis Saksast siia. Otsisin, mis ma otsisin, aga M-tech II ringiga 318is'i mul leida ei õnnestunud (planeeritud eelarvega). Siis saigi lastud see ära tuua, kuna hind ja kaup tundus olevat sobivas kooskõlas. Otstarve saab tal olema eelkõige ringrajaüritustel meelehea pakkumine, kuna pereautona kasutuselolevast E46 Touringust hakkas juba kergelt kahju.

Kuid enne rajaleminekut on plaanis uuendada kindlasti vähegi kulunud veermikusõlmed, õlid, filtrid, küünlad... Talvel peaks võibolla keti koos juurdekuuluvaga ka uueks panema, kuna antud mootoril selle asjaga vist nalja pole.

Esialgsed muljed on päris head. Ma polnud ammu enam kupee E30-ga sõitnud ja see kardilik juhitavus ja suhteliselt "kerge" saba veavad ikka suunurgad jälle üles.

Mõned Saksa pildid, millelt üldpilt näha peaks olema. Sisus midagi erilist pole - tumehall ruuduline polster, must lagi, M-tech 1 rool. Roolivõimendit ei ole (?) aga rinkal on see eeldatavasti isegi parem.

kahkukas_v_e.jpg kahkukas_v_k.jpg kahkukas_v_t.jpg

  • Vastuseid 188
  • Vaatamisi 40,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_24249

OK. Sellest lääpaminekust ma olen teadlik, aga ma julgeks väita, et auto pole hetkel tagant pea üldse madal:

Rapla050508_2.jpg

Seega arvan, et sinna probleemi tekkimahakkamiseni on veel mitu cm maad...

Eks ma püüan siis leida mingid teised vedrud ja lihtsalt proovida. Kui lähebki kergelt lääpa, siis eeloleval Sauga etapil peaks see veel OK olema, kuna seal saab enamustes kurvides julgelt rohkem itsi anda.

  • 5 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23834

Uuemat:

Puhkuse puhul asusin uurima, miks suure vihma ja suurema pesuga juhi jalgealune märjaks läheb. Selle käigus eemaldasin kogu salongi sisu, et hinnata ka põhja seisukorda. Tulemus ja protsess oli meelejärele, kuna põhi on üldiselt kenasti säilinud. Kõrvalistuja jalgade esise võiks vähe paremaks teha, aga rohkem ei oska kuskilt norida. Sisu tuli välja kenasti ja tervelt. Aega ei kulunud ka suurt miskit. Lasin ühe hooga kõik polstrid ja matid pesuriga puhtaks ka, et soovi korral oleks hea ilusad detailid pärast tagasi laduda.

Vee tekkes jalgade alla on ilmselt süüdi armatuuri taga olev kork. Seda pean veel põhjalikumalt uurima ja puurima. Aarolt ja Tõniselt sain eile häid vihjeid, kus kala peidus võib olla.

Ja siis eilsest ka, mil toimus EBK järjekordne etapp, seekord Audru ringrajal. Koju tõin seekord A-klassi hõbemedali, parim ringiaeg tuli 1.07.07. Üldiselt olen esimese korra kohta sõidetud ajaga rahul aga parem meel on sellest, et sain lõpuks peaaegu üle hirmust kiiret tagakurvi täisgaasiga läbida. Auto sõidaks veel kiiremini küll, kuid seekord oli juht veidike pidur. See rada tahab igal juhul veel harjutamist.

Autoga muud uut teinud pole kui esimesed amordi tugilaagrid said uued pandud. Selle käigus avastasin ka suhteliselt väsinud ja roostes vedrutaldrikud, mis sai samuti korralikega asendatud.

uued_tugilaagrid.jpgvanad_tugilaagrid.jpg

Ja tegelikult alles nüüd said amordid ka ühtlase jäikuse peale keeratud. Enne lihtsalt ei olnud mahti. Esimesi on küll lihtne pealt keerata, kuid tagumised tuleb selleks ju alt lahti päästa. Mitte, et see ka keerukas või ajamahukas oleks, aga ju ma pidasin muid toiminguid prioriteetsemateks. Nüüd on igatahes nii esi-kui tagaots ühtlaselt jäigemapoolne (panin umbes 4 pööret 5-st).

Järeltulev põlvkond rooli kõrgust hindamas :)

karolin.jpg]

comment_23833

Ajavõtu faile vaadates küll ei tundu et oleksid kiiret kurvi täisgaasiga sõitnud. Valdek võitis sind just kiires kurvis ja S kurvis kiiremini sõites. Lasid ikka korra gaasi järgi enne kurvi minekut?

Muidu liikusid autod teil väga võrdselt ja sirge peale mingeid kiiruste erinevusi ei olnud. Lihtsalt Valdek on need kaks kohta rajal tõesti täiega lajatanud.

  • Autor
comment_23830

Enne kiiret: esimeses voorus kergelt pidurdasin, teises lasin ainult gaasi korraks maha ja kolmandas suutsin vist eelviimasel ringil sundida ennast mitte jalga pedaalilt tõstma. Aga siis sattusin sellest sellisesse rahulollu, et unustasin enne järgmist kurvi varem pidurdama hakata. Kuna kiirus oli sedavõrd palju suurem, oli muidugi tegemist sinna kurvi ära mahtumisega ja nii see saba korra alt sõitiski ja aeg kadus.

S-kurviga umbes samad lood, aga kuna seal on kiirus sedavõrd väiksem, siis pole vaja suuremaid mune kasvatada, vaid lihtsalt tiba veel trajektoori harjutada.

Racechrono aegade faili ei taha hetkel üle mobla läpparisse tirida. Eks ma ehk analüüsin, kui koju jõuan ja parema ühenduse taha satun.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23695

Et tulevasel Tabasalu etapil viisakalt starti pääseda, võtsin ette tegelikult talveksplaneeritud uute rajarehvide ostu. Kiidan jälle inglaste Camskilli operatiivse, soodsa ja kiire rehvikaubamajana. Sel korral kaup vähem kui 4 tööpäevaga ukse taga kohal! Väga sobib...

Nüüd loodan veel ühe veljekomplekti leida ning rehvidele enne stardipäeva ühe kuumatsükli teha.

070777813e0d2e_l.jpg

  • Autor
comment_23679

Lasin talle õli pähe nii et mööda säärt alla voolas ja järgmisel päeval, kui püstak alt oli harutatud, haarasin toekamate tangidega kinni. Ega ta palju veenmist siis enam tahtnudki. Väikese naksaka saatel tõstis toru ja on jälle ja edaspidigi kuuldel.

Aga kui Sa juba küsisid: need amordilaagrid tunduvad pealt teise mõõduga olema. See ava, kuhu käib plastist kork peale, on julgelt paar mm suurema läbimõõduga. Originaalkorgid ei püsi seal peal ega ei sobi ka Koni punased korgid. On neid korke ka mitmes eri mõõdus saada või milles uba võib olla?

Hetkel on nad seal teibi najal, kuid nii mulle väga ei meeldi...

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_22861

Nohnii.

Kuna hooaeg hakkab läbi saama ja auto kergesse talveunne tahtma, siis ehk väike kokkuvõte.

Auto sõitis ennast EBK Cupil sellel aastal siis teiseks. Kõik töötas nagu ettenähtud. Tehnilisi tagasolööke polnud. Uued ToyoR888 rehvid tundusid alguses väga imelikena, kuid lõpuks sai nendega Raplas samuti 54,2 aegu sõidetud, seega väga hullu pole ja saab ka nendega vist ikka sõita. Rapla parim jäi 53.82, Sauga parim 1.07.07, Tabasalu parim märja raja ja slikiga sõidetud 50.95

Ideed, millele on plaanis ehk talve jooksul mõelda ja võibolla mõni neist ka reaalsuseks muuta:

Keti+hammasrataste+taldade vahetus (palun takistatagu mind 2009 rajale tulemast, kui ma seda teinud pole!)

Veidi keretöid, et jalad märjaks ei saaks.

Väljalase vabamaks muuta (originaalkatalüsaator näiteks ära)

Aeglasem ülekanne, kui õnnestub teostada mõistlike kulutustega (ei osta motorspordi difrit, ei osta!)

Kiirem roolilatt

Puur või turvakaar

Muid asju pole põhjust praegu otseselt nagu torkida.

Ideed, soovitused, head nõuanded või ka head pakkumised muidugi alati teretulnud:)

08200885339f5d_o.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_22684
Ma ei tea kui isetegija sa oled ja kui palju sul aega on aga see ... on täiesti ise tehtav.
Noh, jah. Eks ole ise ka lahatud igasugu tehnikat.

Aga viimasel ajal on tunne, et hing tahab vabal ajal rohkem puhata ja perega olla ning sarnane teenus sobib vähemalt hetkel paremini sisse osta. Seda enam, et praegusel elukohal garaazi ka pole.

Talvel ma nii-ehk-naa selle autoga ei sõida ja siis saab rahulikult lasta selle ära teha, kui tegijatel vaba hetk tekib.

comment_22683

Turvapuur/kaar tuleb enda ohutuse tagamiseks sisse ja kas see tuleb ilma homologeeringuta? Kui jah, siis vist ülevaatusele ei saa jah enam. Samas äkki teed ikka korraliku puuri, tugevdad kere ja saad jäikust juurde imo. Seljuhul on auto eal kaardiga ja saab ka võistlustele omal jalal sõita ja ka lihtsalt tänavalegaalseks(samas ülesanne ei ole lihtne loomulikult). Hiljem kui isu kasvab saaksid II liigat sõita suures rallis 8) :wink:

Igatahes kihvt ja edu sulle.

Imre!

  • Autor
comment_22680
Turvapuur/kaar tuleb enda ohutuse tagamiseks sisse ja kas see tuleb ilma homologeeringuta? Kui jah, siis vist ülevaatusele ei saa jah enam. Samas äkki teed ikka korraliku puuri, tugevdad kere ja saad jäikust juurde imo. Seljuhul on auto eal kaardiga ja saab ka võistlustele omal jalal sõita ja ka lihtsalt tänavalegaalseks(samas ülesanne ei ole lihtne loomulikult). Hiljem kui isu kasvab saaksid II liigat sõita suures rallis 8) :wink:

Igatahes kihvt ja edu sulle.

Imre!

Kui juba puur, siis ikka korralik jah. Mõni külakeevitaja teeks küll poole odavamalt, aga siis pole kindlust, et need torud seal paugu korral endast rohkem ohtu ei kujuta... Aga korralik puur läheb mingine 15-20 raha maksma. Omajagu.

Sellega kaasneb siis muidugi veel kohe kolmanda auto vajaduse teke peresse + koha ost/rent, kus seda tänavale kõlbmatut rallikat hoidma hakata. Kas järgmiseks hooajaks selle kõik ette võtta jõuab, eks talv toob selgust.

Nii-ehk-naa ei saa puuri/kaarega enam ülevaatusele, ainuke variant on minna EAL-s auto võistlussõidukina arvele võtta. Siis aga on ka tegelikult see liikumine väga konkreetselt reglementeeritud. Võistlusele tohid jah, sõita, ja ametlikku trenni, aga EBK Cup sel aastal näiteks veel polnud registreeritud ürituste nimekirjas jne. Eks elu muutuks sellevõrra keerulisemaks, vähemalt teoorias, aga no teisalt näiteks Saugal kiirest kurvist jalga tõstmata 160kmh läbi tulla lihtsalt ei taha puurita autoga. Jalg ise tõuseb korraks pedaalilt ja minu arvates on see täiesti normaalne...

Rallil sõitmise kohta ütleks ma ka nii, et mulle tundub, et mul puudub piisav julgus seda teha. Suure hooga kruusal külglibisedes tagaveolisega kurve läbida on kõrvalt vaadata äge, aga endal on mul selles osas vist see hoiatusjuhe ajus läbi lõikamata :) Ringrajal sõitmine tundub rohkem turvaline... ja ka rohkem tehniline nagu. Aga never say never muidugi.

Edu ikka vaja, tänud :)

comment_22679

Väga viis. See on muidugi loomulik, et jalg tõuseb. Minulgi on hirm olemas, aga vahest juhtub ka teistmoodi, et lihtsalt ise muutud hulljulgeks, sellisel juhul oleks loomulikult õige puuri olemasolu. Pole midagi õelda, kui on tahtmist, raha ja aega tuleb taguda rauda kuniks see kuum on :wink:

Endal mul ei ole majanduslik seis kiita, oleksin kerevahetuse hetkel ka läinud kindlasti puuri teed, aga noh äkki kunagi õnnestub.

Imre!

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_22029

Ketivahetusega seotud jubinad:

09196425796310_o.jpg

4,45 differ ka leitud. Nüüd vaja sinna LSD element praegusest difrist ümber tõsta. Tahaks seda mõnele pädevale mehele enne näidata ka, äkki paistab viimane piir kuskilt või miskit. Siiani nagu töötas kenasti.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.