Hüppa postitusse
Postitatud
comment_27167

Kui nüüd lugema hakata, siis minu kaheksas BMW, sh. viies E30 8)

Eile jõudis Saksast siia. Otsisin, mis ma otsisin, aga M-tech II ringiga 318is'i mul leida ei õnnestunud (planeeritud eelarvega). Siis saigi lastud see ära tuua, kuna hind ja kaup tundus olevat sobivas kooskõlas. Otstarve saab tal olema eelkõige ringrajaüritustel meelehea pakkumine, kuna pereautona kasutuselolevast E46 Touringust hakkas juba kergelt kahju.

Kuid enne rajaleminekut on plaanis uuendada kindlasti vähegi kulunud veermikusõlmed, õlid, filtrid, küünlad... Talvel peaks võibolla keti koos juurdekuuluvaga ka uueks panema, kuna antud mootoril selle asjaga vist nalja pole.

Esialgsed muljed on päris head. Ma polnud ammu enam kupee E30-ga sõitnud ja see kardilik juhitavus ja suhteliselt "kerge" saba veavad ikka suunurgad jälle üles.

Mõned Saksa pildid, millelt üldpilt näha peaks olema. Sisus midagi erilist pole - tumehall ruuduline polster, must lagi, M-tech 1 rool. Roolivõimendit ei ole (?) aga rinkal on see eeldatavasti isegi parem.

kahkukas_v_e.jpg kahkukas_v_k.jpg kahkukas_v_t.jpg

  • Vastuseid 188
  • Vaatamisi 39,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_25686

See oleks eriti korrektne viis jah. Veel korrektsem oleks kõik 4 nurka eraldi ära kaaluda ja siis vastavalt vidinaid paigutada... Aga nii peensustesse ma vast laskuma ei hakka.

Katsun riistapuu täna-homme üle pika aja käima ajada ja temaga ühtlasi kuskil kaalumisvõimalusega ülevaatuskohas käia. Nii enda huviks.

R6 mootoriga julgeks arvata, et pisut rohkem on ees kui taga, aga iS puhul võib jaotus suht fiftififti olla.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_25426

No siia miskit kirjutades on siis vahepeal jälle vajalikke ja mittevägavajalikke juppe nurka soetatud:

BoschS3.jpg

mustadsuunad.JPG

vedrustus.JPG

vedrustus2.JPG

Viimastel piltidel tegemist siis Koni reguleeritava amordiringi ja FK -60mm vedrudega.

Esivedrud on nagu uued, tagavedrudel on värv vähe lahti. Ei tea, kas peaks enne allapanemist Hammerite'ga üle pintseldama või pole mõtet?

Tagumiste amortide patjadeks pidid hästi sobima E46 M3 omad. Ega jäigemate juppide vastu pole mul miskit, kui see nii lihtne on.

Tühikäik on ka talvega kaduma läinud. Arvasin, et õhulugeja on otsas ja tõin romulast uue, aga hilisemal lähemal vaatlusel selgus, et vaakumvoolikus on mõrad sees. Selle kõige suurema ma juba ostsin sügisel UM-st uue, eks peab need teised ka vist siis uueks panema. Sellise auto jaoks pole ju sellest kahju :)

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_25116

EBK Viltsi virgad näpud keerasid nüüd kõik uued tükid külge ja Aivari kindel käsi taastas juhi jalgealuse ning pani uue esitiiva. Ise veel näinud&proovinud pole, kuna on muud kiired tegemised, kuid Viltsi väitel lasi auto ennast uute vedrudega nii madalale, et püstipandud suitsupakk üle sõites püsti ei jää. Ma loodan, et ta veidi ikka liialdab ka...

Seni sõidan sõbra äsja samaks otstarbeks soetatud M-Tech II 318iS'iga, mida EBK foorumis paar korda vilksamisi müügil on nähtud. Osati ikka vanasti häid ja ilusaid autosid teha :)

Nüüd on vaja veel rehvid alla sebida ja rool madalamale lasta. Loodab mai alguseks ikka jõuda. Siis peaks selleks hooajaks hea olema küll.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24791

Nüüd siis mõnda aega liigeldud. Auto ei ole üldse nii hullult madal kui kardetud. Jäigem on küll, kuigi hetkel veel 185/65/15 lamellid all:

IMGP2228i.JPG

Veel tegemistest:

UM-st sai järjekordne kotitäis voolikuid kapotialla ostetud, sest esimese kotitäie vahetamise ajal selgus, et neid on seal veelgi rohkem ja kõik on pragudega. Varsti juba mitme tuhande eest voolikuid ostnud. Peab tühikäigu lõpuks stabiilseks saama ju. Seekord tuleb sisselase ka korraks maha võtta ja siis said uued tihendid ka sinna tellitud.

Rool on hirmus raske. Tegelikult juba algusest peale vist nagu. Mäletan, kui kerge mu vanemate kunagisel 316-l rool oli, kuigi võimendit polnud. Tahan sellele ka. Esimesi amordi tugilaagreid ei vahetanud - kas on nüüd need süüdlased või on latt. Tuleb uurida. Muidu kasvavad liiga suured musklid ;)

comment_24747

Lugesin su teemat jälle nats. Tore arenemine, midagi pole öelda!

Silma jäi see, et kaks Sparco vanakooli korvistet on vist hetkeseisuga üle?

Anna märku.

PS! Ja täbavasõidu lisaks on vist Recaro istmete leid kindlalt õigustatud ost... Proovisin eile ka sõbra e30'nes neid ja pani mõtlema....

Terv,

Penu

  • Autor
comment_24746

Noh, eks saab vanakest aegamööda arendatud jah. Nii, kuis pere kõrvalt südametunnistus aega näpistada lubab. Põhirõhk on siiani olnud siiski rajalesobivuse saavutamisel ning välimuse poolest eriti lähedalt teda kahjuks vaadata ei maksa. Detailhaaval plekkide vahetamine ja värvimine on ka mõttetu. Eks tulevased talved näitavad, kas ja millal kogu plekiring uueks panna või piisab uuest seelikust. Või mis üldse.

Vanad Sparcod leidsid mõnda aega tagasi paraku juba uue omaniku.

Tehase sportistmete mõte suvenes ka mul seda jõudsamalt, kui sõitsin nädalakese sõbra autoga, millel need sees. Lisaks sellele, et nad mõnusalt külgedelt toetavad, tundub, et neid saab pisut ka allapoole lasta - minu 190 pikkuse juures igati abiks. Aga ega neid terve riide ja raamiga istmeid väga palju liigugi.

comment_24745

Nu pikk poiss, nagu minagi :) Eelmine aasta sai samuti korralikult pea viltu rajal sõidetud ja pika peale ikka tüdines ära, aga samas keskendumine oli mujal...

Recarod:

Sama siin, need külgtoed hakkasid mindki meelitama, aga ideaalis võiks siis olla ni, et Recaro kinnitus madalamale, rool madalamale ja raja jaoks üks korv sisse...Elame näeme. Kui saad targemaks recaro madalamaks laskmisel, siis anna teada.

PS! Istmeid on Ebays küllaga, aga kõike muidugi raha eest 8)

Eks 4. mai näeb. Ise siiski veel raja kõrval...

Penu

  • Autor
comment_24743

Ei neid Recaroid enam madalamale vist palju ajada ei saa kui nad tehasest loodud on. Pidasin silmas seda, et võrreldes tavaistmega tundub Recaro istmepõhi kõige alumises asendis törts madalamal olevat.

eBays istmeid küll jah, kuid gabariitide ja kaalu tõttu muudab transport hinna ebamõistlikuks (kui just mõnda nii-ehk-naa autoga käijat nõusse ei saa).

  • Autor
comment_24698

Nonii. Esimene katselend siis tehtud :)

Hea meel on selle üle, et talvel kokkuaetud jupid ja teostatud muudatused on üldiselt autot soovitud suunas minna aidanud. Rapla 54,9 aega võib juba pilku mahalöömata välja öelda. Samas ei olnud sõit kaugelt mitte puhas, kuna päris "sina" peale autoga veel ei saanud.

Mõtted ja edasised plaanid autoga seoses:

- kuna kõige lihtsamaks peetud trakside soetamine jäi viimasele minutile, siis tegemata ta jäigi. Traksidega oleks oluliselt parem sõita, kui õlga ahistava turvavööga.

- korvistet tuleb veel alla poole saada, sest kiiver käib ikkagi vastu lage. Ilmselt pean loobuma siinidega kinnitustest.

- paberite järgi -60mm vedrustus võib seda olla küll eest, kuid tagant paistab ta pigem -20mm olema. Kui auto horisontaali saaks, peaks käitumine veelgi paranema.

Muidu ei saa kurta. Mootor on nii, nagu ta Saksast tuli- õli ei võta ja käib edasi küll. Keti vahetus on mul muidugi endiselt hinges...

Pidurid võiksid olla rajasõiduks konkreetsemad, aga saab pidama ka nendega.

comment_24697

Tubli, väga hea aeg. M3 pole mõtet osta kui saab ka nii pisikese mootoriga masinaga kiiremini kurve läbida. Igatahes edu ja tee nats trenni, Raplasse rajale saada pole keeruline(kõne Tiidule ja nats raha ja trenni aeg olemas), miks seda soovitan on see et ma vaatan kuidagi kahtlaselt on aeg nii kõva juba praegu, vahed kiirete meestega on pea olematud :shock: Ja kiiretel meestel on jõudu oioi kui palju rohkem autodel. Saugal ilmselt nii lähedale ei saaks, aga Rapla on selle auto jaoks justkui loodud.

Nael kummi...

  • Autor
comment_24695

Tänud.

Talvel on ikka mõned korrad käidud karti sõitmas. See aitab ka väheke kätt soojas hoida ja kurvitrajektooride peale mõelda. Aga selle autoga sõbraks saamisel on jah, rohkem kiireid harjutuskilomeetreid tarvis... mida pere kõrvalt väga tihti jällegi näpistada ei taha.

Eks see Rapla rada selline ole tõesti, et mootori suurem võimus nii suurt vahet sisse ei tekita. Tabasalus on vahe eeldatavasti suurem, Saugast rääkimata.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24503

Noniih. Siia blogisse ka kaks rida siis ehk:

EBK 2008 II etapil Raplas sai oma aega parandatud veel üle sekundi. Parimaks ringiajaks sai 53,82 mis tõi A-klassi esikoha :-)

Muudatustena olen jõudnud vahetada vaid mootoriõli ning installida korvistme külge traksid.

Roolilati vahetuse osas olen hoo suveni maha võtnud. Kui puhkus tuleb, saab detaile täpsemalt uurida ja otsuseid langetada. Amordi tugilaagrid ehk vahetab enne (riiulis juba ootamas).

Üks Bronco tehtud pilt ka:

Rapla240508_1.jpg

  • Autor
comment_24501

No oleneb muidugi millega võrrelda, aga mina küll seda pada tuimaks ei tihka tembeldada. Kui ikka hingama lasta, muutub jutt hoopis teiseks. Madalalt on muidugi kesine, aga millisel väikse litraaziga mootoril seda muret poleks. Mul on Silweri maaletoodav chip ka seljas, mis viis piiraja 7300 juurde ja seal on minek selle kere vahel täitsa magus. Ja tänu Rapla rajale sobilikule ülekandele enamus sõitu seal magusas alas ongi.

Kaalujaotuse kohapealt ei oska kommenteerida, kuna enda autoga pole endiselt kaalule jõudnud. Aga E30 325iX Touringust käitub konkreetne auto kuival asfaldil küll paremini :-)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_24255

Puhkus on tulemas ja mõned päevad tahaks sellest ikka autole ka kätt külge panna. Olen alustanud oma mõtete sättimist uute juppide valmisostmisele. Amper racingust ostsin juba jäigad Sabelti korvistme kronsad jne, aga:

Üks soovidest on saada auto ikkagi horisontaali. See tähendab madalamate tagavedrude soetamist ja paigaldamist. Hetkel on all paberite järgi FK -60mm kit, mis aga minu silma järgi küll ühtlasena mu autot ei madalda.

Kust ma nüüd, kallid kaaskondlased, saan teada, millised vedrud mul asja sirgeks aitavad saada? Hetkel on tagumise koopa servast velje tsentrini 32cm. Asi oleks hea aga umbes veel 5 cm madalamana! Kas on mõni kataloog, kust ma sellise mõõdu alusel nüüd osta saaks(vaevalt) või on ehk mõni hea inimene just siit omale -60mm vedrud poest soetanud ja saab sama mõõdu oma autolt nüüd võtta?

Kui kellelgi -60 või -80mm tagavedrud üle on, võivad ka vabalt teada anda. Võin ka nende allolevate FK vedrude või iS originaalvedrude vastu vahetada.

comment_24254

Selle madaldamisega ei tasu ka ülepingutada. Nimelt muutub väga madalaks tehes ratta kalle väga suureks ja kokkujooks läheb ka väga valeks ehk siis tekib see kuulus BMW-de lääpas rataste efekt.

Suur ratta kalle tähendab Raplas aga viletsamat ringiaega kuna hoog on väike ja ei pane enam rehve terve puutepinnaga tööle.

* samas ma ei ole uurinud et kui madal või kõrge ta sul on. Ehk siis ikkagi saab veel natuke madaldada ilma et midagi kardinaalselt tuksi keeraks.

Aga tagumiste vedrude vahetus on ju ülilihtne. Kogu kokku mingi punt vedrusid ja hakka proovima. Auto tungiga üles, amorti õõtsa külge kinnitav polt lahti, vana vedru välja, uus asemele ja uuesti amort õõtsa külge tagasi.

EDITED: Mõõtsin oma autol need kõrgused ära. Ees on 33cm ja taga on 29,5cm.

EDITED2: Minu autol on tagasilla kalded reguleeritavad ja sild istub terves tükis kerele 2cm lähemal - seega ei ole minul sellise madaldusega veel väga ka lääpas rataste ohtu.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.