Hüppa postitusse
Postitatud
comment_94961

Mõni aeg tagasi sain just oma vanast touringust lahti, sõitsin muude masinatega, aga pole päris see. Hoidsin E30 foorumil ja mujal ka kuulutustel silma peal, ehk leidub midagi head. E30 haigusest nii kiirelt võitu ei saa... Möödunud nädalal silmasin kuulutust, samuti ka Tartu Postimehe uudist, kus tundus, et üks müügis olnud Touring on trikke teinud.

 

Just seesama, mis pildil:

tartu.png

 

Igaljuhul, pikemalt mõtlemata helistasin ja järgmine päev sõitsime juba Tartusse järgi. Tänud Vazza-le igasuguse abi eest!

 

Auto lisavarustuse nimekiri on järgmine (punasega märgitud kaduma läinud asjad):

varustus.png

 

Plaanid on masinaga lihtsad - korda ja tänavale tagasi. Vead on hetkeseisuga järgmised:

 

  • Karter ja õlipump puruks sõidetud
  • Parempoolne õõtshoob kõver
  • Parempoolne tagumine uks ei käi hästi
  • Tagaluuk kole
  • Vasakpoolne esitiib mõlkis ja mäda
  • Rehvid-veljed puudulikud
  • Juhiistme parem pool ära vajunud, seljatugi ei püsi üleval
  • Värvitoon vale
  • Küljekarbid keevitada
  • Esipõll kõver
  • Üks uduka klaas katki

 

Hetkeseisuga on välja otsitud tihendid, karteripõhi, õlipump, õõtshoovad. Tuua on veel vaja veljed (tänud Meelisele), sinna peale rehvid... Tellitud on ka jubinad, mis remondiks vaja, kaasa arvatud esitiib (loodetavasti Klokkerholmi oma istub kenasti). Tuleb ka ülevärv. Kuna masinat on enne mind juba piisavalt ümber tehtud (värvitud), siis ei hakka originaali enam taastama. Eks rohkem infot tuleb töö käigus - mis ja kuidas. Varsti tuleb puhkus töölt, siis saab rahulikult tegema hakata, hetkel veel varun asju.

 

Praegu rohkem pilte ei ole masinast, kui ainult eelmise omaniku müügikuulutuse pildid, lisan neist ühe:

 

65014376.jpg

Esiletõstetud vastused

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_95796

Karteripöhi ja ölipump said täna vahetatud, öli läks Liqui Moly MoS2 lisandiga 15W40. Suveks täpselt paras.

Mootori saime käima, tundub, et toimib. Radiaator on ka ikkagi pihta saanud ja lekib. Asi, mida veel täheldasin, on vibratsioon, mis tekib kui mootor käib tühikäigul. Padjad korras, muud pole nii teravalt vaadanud. Pööret töstes kaob ära. Ideid?

Homme plaan öötshoovad vahetada sirgete vastu.

  • Autor
comment_95840

Vibratsioon käib tugevalt kerest läbi, ometi tundub, et mootor on omal kohal ja kuskilt midagi vastu kere ei ole. Käivitub nagu kulunud pumbaga diisel, vöimalik, et osa vibratsioonist on siis sellest...

Vibratsioon on selline, et armatuur ja köik asjad salongis vibreerivad. Autost väljapoole ei olegi nii väga aru saada. Käivitades on samuti hästi tunda, iga täistiiru peal käib kerge jönks läbi mootorist vöi kastist. Ise mötlesin, äkki kahemassiline hooratas vöi sidur?

  • Autor
comment_95842

Sidurit muljudes ei muutu midagi. Mootor ise töötab üsna hästi, eile tegin ka pikema söidu, midagi ei muutunud vibratsiooni osas.

Öötsad said ka vahetatud, jookseb ilusti sirgelt nüüd.

Muudetud , muutis likoor

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_96205

Tõenäoliselt on põhjuseid mitu, miks vibrab. Pikema otsa peale lööb ka surve veesüsteemi, nagu ikka vanadel diislitel, kas kaas mõraga või tihend surnud. Seega tuleb kaanetihend vahetada, ilmselt ka plokikaas. Mootori jõudlus ei ole ka just ideaalne, seega võib arvata, et pumba või pihustite jamaga tegu on. Õnneks on korralik pump ja pihustid omast käest võtta, samuti ka korralik plokikaas - jääb üle vaid puhastada, kontrollida, reguleerida ja vahetada. Samal ajal ka mootoririhma vahetus ära teha (Generaatori rihm lendas juba pilbasteks esimese soojema ilmaga). Juuli kuus ehk saab asja jooksma. Eks näis, mis ja kuidas - kas tuleb veel üllatusi või mitte.

Muudetud , muutis likoor

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_97539

Hetkeseis selline, et nädalavahetusel vahetab mootori kaanetihendi ja plokikaane, ühtlasi ka rihma-rulliku komplekti. Paraku on esimese parempoolse rattaga tekkinud kahtlus, et ei asu päris täpselt omal kohal. Ikka pisut kõhuall. Õõtshoovad said mõlemad vahetatud sirgete vastu, sillaehitust vaadates sillatala väga mõjutada vist ei saa seda (sillatala ise tundus korras ja silmaga vaadates oli kinnituskoht õige koha peal)? Pigem tagumine õõtsakinnitus või püstak kõver? Kere vast sellest väiksest kõksust kõveraks ei löö ju? Millest tasuks alustada? Kuskohast mööta?

Muudetud , muutis likoor

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_101078

Pole pikalt siia kirjutanud... Aga pole ka midagi väga erilist toimunud. Vahepeal on suuremalt jaolt lammutatud masinat.

Alustuseks võtsin eest võre ära, tuled ja kõvera esimese tiiva maha. Tuled võtsin küljest, et vaadata, mis seisus on reflektorid ja klaasid (klaasid sellised, nagu pildil näha, reflektorid ka üsna tuhmid). Tiib on lihtsalt kõver ja tuleb uus panna.

IMG_20151004_131259490.jpg
IMG_20151004_133215990.jpg
IMG_20151004_105053669_HDR.jpg

Avastasin reflektorite kohapealt, et väga lihtsa vaevaga sobivad punnsilm Scorpio reflektorid (vedelesid niisama, katsetasin) ja läätsed E30 tule sisse, hetkel ei ole pilte teinud ega tuld ka niimoodi kokku pannud, kuid katsetuste tulemusena võib öelda, et lõikejoon on terav ja näitab nagu uus tuli.

Täna lammutasime uuesti masinat, võtsime uksed eest ja salongi tegime tühjaks. Eks ikka tüüpkohad sellel masinal on otsas - küljekarbid (kusjuures, hetkel tundub, et ainult välimine plekk), juhipoolt esimene alumine nurk ja kundepoolt sisemise karbi plekk... Nurka on keegi kunagi keevitanud ja ei ole läbi roostetanud otseselt, kuid üle tuleks ikka teha, sest plekk on teise pleki peale keevitatud. Kehvematest kohtadest on veel gaasipedaali kinnitus. Mujal suhteliselt murevaba ja korras salongipõhi. Rohkem ei ole laiali jõudnud kiskuda. Eks üllatusi on kindlasti veel tulemas, kui karbid lahti puurida ja edasi vaadata...

IMG_20151205_150939963.jpg
IMG_20151205_151006313.jpg

 

Hetkel on ka mõtteid olnud värviteemal... Samasuguseks roheliseks ei jää ta kindlasti. Kui roheline, siis (pool)matt ja sõjaväetooni, alla läheksid laiendatud plekkveljed (16 tollised, tumehallid, olemas juba). Läbi on käinud ka mõtted pruunist ja tumesinisest metallikust.

10912994216_27b4b07394_b.jpg

 

Eks avaldage arvamust. :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.