Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_20162

Auto hakkab vaikselt juba pühapäevaseks sõiduks valmis saama. Selleks hooajaks olen siis "relvastunud" kasutatud täisslikkidega mõõdus 235/610R17 ja Michelin Pilot Sport Cup rehvidega (2 uued, 2 veel eelmisest aastast).

Eile sai proovitud AZEV-eid koos slikiga autole alla. Kõik sobis nagu valatud. Ise kartsin et rehv mille kontaktpind on pea 4cm laiem kui Michelinil hakkab käima mul vastu püstikut või tiiba, seda muret õnneks ei ole. Ratta diameeter läks ka hulka väiksemaks. Ehk nüüd tuleb sellest natukene hoogu juurde.

Ostsin ka ühe komplekti Brembo suporteid esisillale. Hind 1000 eek komplektist oli lihtsalt nii hea et ei suutnud kiusatusele vastu panna. Proovisin siis ka uue veljega suporti sobivust. Velje kodara ja suporti vahele jäi mingi 3-4mm ruumi ja sellest on küllalt. Suporteid hetkel paigaldama ei hakka. Ootan kuni praeguse suporti klotsid on lõpuni sõidetud ja siis uued klotsid ostab juba Brembo suportile. Pakun et see vahetus ei saa toimuma enne järgmist kevadet.

Homme saabub Soomest ka mootori seadistaja. Temaga lähme siis pärastlõunal Kostivere uude ja moekasse dünosse autot aju seadistama. Samal ajal paigaldatakse mu pereautole "projektika" jäiga kolmnurgaga vedamiseks vajalik kärukonks. Laupäeval tuleb veel lahendada väiksed probleemid: peale puuri paigaldust tahho millegipärast ei tööta (samas, käiguvahetustuli õnneks toimib) ja lisakellad (õli rõhk ja temp ning A/F) on veel ühendamata. Aga need on pisiasjad...

comment_20145

E30 proovinud pole aga transportisime ühte e36 ~100km, siis oli küll kergelt rehvi purenud (sillad olid stendi järgi paigas). Eks iga masin ole erinev ja muidugi sõltub ka silla seadistusest. Aga ega enne teada ei saagi kui pole proovinud :wink:

  • Autor
comment_20137

Täna sai jälle natukene dünotatud. Lihtsalt lihvisime seadeid natukene paremaks. Mingit imet ei ole auto ja mootoriga ju talve jooksul sündinud. Kõrgel pöördel on ikka jõudu vähe. Paras selline pereauto millel 220nm väänet juba 2000 pöördel, maksimaalne vääne 5000 rpm ja maksimaalne hobujõud 6000 rpm. Eks see lai nukk ja liialt madal surveaste lihtsalt ei sobi kokku. Numbritest siis niipalju et väänet oli 292nm ja jõudu 164kw (mootorist, arvestades 14% kadu). Mõõtsime ka igaks juhuks sumpsi vastusurvet. See oli 7000 rpm juures 0,12 bar, ehk siis mitte just väga suur.

Paar videot peenestamisest:

Kostivere dünost piritale koju sõites katsetasin juba vedamiskolmnurka: http://www.silwer.pri.ee/Kolmnurk.JPG

Mingit rehvi söömist ma ei täheldanud, kuigi sai katsetatud igasuguseid karme pöördeid. Tutikal tänavaslikil olid koju jõudes ikka veel uuele rehvile omased "karvad" peal. Küll aga oli vedava auto roolis tiba imelik tunne kui taga oleva auto rattad tee pikkirööbastes tiba "teed otsivad". Seega, päris sellist tunnet ikka ei ole et saab täiesti ära unustada taga oleva auto.

  • Autor
comment_20135

Kostiveres tehtud. Lanseroni otste külge on keevitatud mutrid (midagi analoogset originaal veokonksu kinnitusele). Nende mutrite külge kinnituvad poldiga metallist "kõrvad". Kõrvade vahele läheb kolmnurk. Kolmnurk on kinnitatud tihvtidega.

Kui on vaja vaid kolmnurk eemaldada siis selleks tuleb vaid kaks tihvti lahti teha. Kõrvade eemaldamiseks on vaja nr. 17 mutrivõtit (rattarist sobib selleks väga hästi) ja välja keerata kaks polti.

Tegin ka mõned detailsemad pildid:

http://www.silwer.pri.ee/z.JPG

http://www.silwer.pri.ee/z1.jpg

http://www.silwer.pri.ee/z2.jpg

http://www.silwer.pri.ee/z3.jpg

http://www.silwer.pri.ee/z4.jpg

http://www.silwer.pri.ee/z5.jpg

http://www.silwer.pri.ee/z6.jpg

http://www.silwer.pri.ee/z7.jpg

  • Autor
comment_20115

Tänane EBK BMW Cup:

Sõitsin hommikul natukene varem kohale. Alguses testisin Michelini tänavaslikkidega, tegin paar ringi rrajaga tutvumiseks ja siis kolm kiiret ringi. Nende ajad olid 53,59; 53,48; 53,41. Noh, punnitades oleks saanud sellest natukene ka paremaks. Siis aga vahetasin rattad ja panin alla päris slikid...

Esimesel ringil kui proovisin lihtsalt aru saada kuidas see auto siis teise rehviga töötab sõitsin kohe aja 53,36. Muutusin juba natukene julgemaks ja järgmised kaks ringi olid 52,15 ja 52,27. Kõlab ju juba päris hästi? Ok, siis hakkasin ka juba vajutama, aeg 51,50. Sellest järgneval ringil parandasin veel kahes sektoris oma aega aga tribüünide ette keerates kiirendama hakates käis üks pauk ja mootor tegi koledat häält. Veeresin siis ka viimase kurvi vaba hooga läbi ja peale finishit keerasin murule ja jätsin mootori seisma. Aeg tuli sellel ringil veel täiesti arvestatav - 54,69... :)

Sellega olid siis minu sõidud juba enne võistluse algust sõidetud. Peale üritust viisin auto Angelari kus Kostjaga koos tegime kiire lahkamise. Klapikambrikaane alt paistis silma et purunenud oli 5 silindri nookur (kallihinnaline PPF nookur mis maksis vist 1000 eek/tk ja pidi väidete kohaselt kenasti toimima ka 9000rpm juures). Ja seda siis nii õnnetult et ka nukk on palju viga saanud - nüüd see siis vaid prügikasti kaup.

Opentrack on juba järgmisel nädalavahetusel. Annan endast parima et selleks ajaks auto uuesti töökorda saada. Jama on selles et uut performance nukka nii kiiresti ei saa. Kiiruga tehtud turu-uuring bmw spetside hulgas näitas et kasutatuna leiaks ehk paar 284/272 nukka ja ehk ka ühe 308/309 kraadi nuka.

308/309 on väga sarnane minu pragusele 312 nukale ja selle paigalduseks ei oleks vaja eriti isegi auto seadistust muuta aga tegelikult minu auto ju sellist nukka ei vaja ju kui maksimaalne hj on nagunii 6000rpm. See 284/272 nukk on mul varem ka auto peal olnud. Peab nüüd natuke uurima kui halb see oli ja kas ehk siiski tasub teha selline downgrade. Ideaalis võiks nukk olla vast 290-300 kraadi. Aga seda vist kellegil kasutatuna ei vedele?

  • Autor
comment_20112

Pea mõõtmine windorfis: http://www.silwer.pri.ee/BMW325i/BMW_pea_voolavus.xls

e. siis praktiliselt sama nagu originaal.

---

Kas sellel PPF-iga vaidlemisel mõtet on - ei tea. Asi selles et olen neid juba süüdistanud liiga kõvast metallist tehtud nookuri liugpindades mis mu tutika nuka ära kulutasid. Selle peale tulis seal vaid mingit hülge möla ja arvamust et minu mootori õlitus on nigel ja klapivedrud liiga jäigad. Mingid lahendusi ei pakutud. Nüüd on neil lihtne öelda et kulunud nukk põhjustas nookuri purunemise (mis võib ju täiesti tõsi ka olla) aga ikkagi jääb küsimus et miks see dbilase nukk tegelikult nii kiiresti kulus.

Need nookurid tuleb nüüd kõik prügikasti saata, kindlasti on nookurid ka ise juba kulunud ja selliseid nookureid PPF lehel enam ei olegi, et sealt üksikut tellida.

Ma nüüd ei teagi mida teha. Proovida siiki neile selga hüpata ja nõuda näiteks mingi soodushinnaga sellist nukka: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_87_88&products_id=307 ja neid nookureid: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_159&products_id=689

Aga ma kardan et vaidlusele nendega kulub kindlasti rohkem kui nädal...

comment_20110

Kui huvitab võid vaadata minu poolt silutud kaane tulemusi, mis Taavi autole sai tehtud.

Kartsin, et asi läks hullemaks kui stock, sellepärast sai ka mõõta lastud aga seekord läks õnneks :D

http://www.m-tuning.ee/pildid/M20B25HeadMod1.JPG

http://www.m-tuning.ee/pildid/M20B25HeadMod2.JPG

http://www.m-tuning.ee/pildid/M20B25HeadStd1.JPG

http://www.m-tuning.ee/pildid/M20B25HeadStd2.JPG

Standard kaane tulemus ei ole sama kaane pealt mõõdetud vaid on tiidul paar aastat tagasi mõõdetud.

Võrreldes sinu standardi andmeid peaks see igati tõene olema.

Mattiase standardi andmed olid jällegi veidi erinevad meie omadest.

Üldiselt IMO M20 kaant ei ole flowbenchi tulemuste järgi mõtet enne modida,

kui ITB-d küljes on koos käreda nuka ja korraliku väljalaskekollektoriga.

comment_20106

sellega on nii (olen ka nendega ühte asja mittetoimivuse osas konsulteerinud), et mingit garantiid eriti ei ole. kui läks asi ...., siis heal juhul saad infot miks nii juhtuda võis. nad oskavad päris hästi küsimustele vastamata jätta kuigi kokkuvõttes on nad ikkagi päris head-kiired vastajad võrreldes teistega.

  • Autor
comment_20004

Aga tänastest tegemistest siis niipalju et sai ostetud kasutatud Kent Cams 288 nukk mis on uuega võrdväärses seisukorras ja tundub igati hea ostuna. Tänud Eikile soovituste eest!

Nookurid lähevad Febid (need siis minu kogemuse järgi kvaliteetsemad (ja ka odavamad) kui BMW originaalid). Igal juhul tundub et midagi oli eelmises komplektis valesti sest nukk on täielikult kulunud ja ka kõik veel "terveks" jäänud PPF nookurid on omadega täiesti läbi - ehk saan homme pilte teha siis näete kah mis porno seal oli. Hetkel veel mõtlen kas klapivedrud jätta tugevad või panna need ka originaalid tagasi, iseenesest ükski tootja sedavõrd madala kraadiga M20 nukale veel tugevaid klapivedrusid ei soovita. Pole vast mõtet jäikade klapivedrude kasutamisega uue nuka kiire kulumisega riskida?

Õhtuks peab auto uuesti kokku saama. Reedel teen talle ise seadistuse ja kui kõik korras siis ilmun laupäeval Audrusse ühte minutit alistama... :D

  • Autor
comment_20000

Hävingu pildid: http://img216.imageshack.us/gal.php?g=dbilasppf002.jpg

Rahaliselt oli see päris karm laks. Alustuseks PPF nookurid mis olid üle kümne tuhande, siis nuka komplekt mis oli vist koos vedrudega mingi 8 tuhat. Kaks seadistamist u. 7 tuhat. Kui see nukk sai paigaldatud siis oli vaja suurendada surveastet ja teha kolvile klapisüvendid. See läks ju tiba nihu ja lõppes ploki vahetusega, kogu see katsetamine, viilimine, paigaldus,vahetus ja ümbertegemine mis siis oli tehtud läks kah ligi 30 tuhat. Nüüd siis uus nukk 2750 eek, nookurid 1500 eek, vahetus kah mingi paar tuhat ja tegelikult oleme tagasi praktiliselt samas seisus nagu enne dbilase nuka ja PPF nookurite ostmist...

Ehk siis see väike katsetus läks julgelt üle kuuekümne tuhande krooni...

  • Autor
comment_19997

Kõik oli õigesti tehtud. See mootor pandi kokku inimeste poolt kes ongi vaid terve elu võidusõidumootoreid ehitanud. Nüüd lahtivõtmisel sai veel spetsiaalselt uuritud nuka õlitustoru, kuid ka sellega ei olnud mitte mingeid probleeme.

Nukk ja vedrud olid komplektina Dbilasest.

Eile nägin Eero juures veel ühte dbilase võlli. See oli 304 kraadi ja ka umbes 2000km kasutatud. Nägi välja peaaegu sama kole kui minu oma. Seda ma kahjuks ei küsinud mis vedrudega see teine võll oli töötanud aga nookurid olid tavalised.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.