Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_24111

Täna toimus järjekordne Opentrack Saugal. Sõideti suurt ringi ilma ¹ikaanita. Minu arvates oligi ilma ¹ikaanita vähe ägedam. Samas ka keerulisem kuna kiire kurvi sisenemiskiirust oli raskem valida (ennem sai lihtsalt peale ¹ikaani täiega lajatatud).

Enda sõitudega võib enam-vähem rahule jääda. Nagu ka varem siis minu aeg päeva jooksul aina paranes oma viimases sõidus sõitsin välja 1.02,9XX. Oleks tahtnud aega veelgi parandada aga kahjuks viimasest sessioonist ei saanud enam osa võtta - paremal esirehvil koorus riie välja (ehk oleks veelgi aega parandanud kuna kiire kurvi läbimise tunnetus oli õhtuks juba päris hea tekkinud).

* Michelin Pilot CUP rehvides olen küll pettunud - selle rehviga oli sõidetud kaks Opentracki Saugal ja kaks Rapla üritust. 17" Cup ei pea paremini kui 15" Toyo R888, erinevalt Toyost vajavad nad ka soojendamist ja kestavad kõvasti vähem kui Toyo. Neid ei saa ka teise nurga alla tõsta kuna erinevalt Toyost on neil vaid üks välimine äär. Nüüd siis ühte uut rehvi tellima...

-------------

Enne üritust sai autole tehtud ka üks pisike modifikatsioon - nüüd on vända küljes üleni rauast esimene rihmaratas. Rihmaseibi diameeter sai ka tehtud hulka väiksem kui originaalis. Sellest on siis kasu kahel põhjusel: väheneb hj kadu generaatori ja ventilaatori ringiajamiseks ning need abiseadmed teevad nüüd ka hulka vähem pöördeid kui originaal rattaga.

Originaal ventikas ja genekas lihtsalt ei ole mõeldud käima 8000 mootori rpm ja suurtest pööretest tulenevalt käis tavalise rihmarattaga ventikas vastu radikat - pöörete tõttu labad lihtsalt tõmbusid koonusesse kõveraks ja paindusid radika poole.

Uue rihmaratta treimistööd organiseeris Angelar Garage.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23874

Täna muutus auto jälle sammukese võrra tänavaauto poole tagasi - nüüd on autol üle pika aja jälle roolivõimendi. Sai paigaldatud E36 roolilatt. Sellel siis 3,25 pööret äärest ääreni (e30 võimendiga latil on 4 pööret). Auto alt eemaldatud ilma võimendita latil oli 4,5-4,7 pööret äärest ääreni - :shock:

See 4,5+ pööret oli ilmselgelt liiga palju Rapla rajal väänamiseks. Uue lati abil loodan tulevikus Raplas oluliselt kiiremini sõita... :)

Auto jäi veel teenindusse kuna veel paar pisiasja on vaja teha aga ehk homme saab ta kätte ja siis saab juba muljetada kuidas lati vahetus ja võimendi paigaldus sõiduomadustele täpsemalt mõjusid.

  • Autor
comment_23866

Ikka ise. Angelari kutid tegid veel lisaks roolilati paigalduseks vajalikud vahetükid. Roolilatt tasub otsida koos rooliotstega - lihtsam paigaldada.

* aga üldiselt need netist leitavad E36 lati paigalduse õpetused on puhas bullshit. Just selles osas mis puudutab rooligardaani modifitseerimist. E30 roolivõimuga isendi rooligardaan on täiesti "bolt on". Mingit aretamist vaja ei ole. Netis näidatud mitmeosaline rooligardaan on vist mingi usa turu aretis.

comment_23863

oleneb, kuidas latt monteerida.

nimelt 36 latt on "õhem". kui latt võimalikult madalale panna, siis on jah, peaaegu bolton see kardaan, kui monteerida nii, et latt jääks sama kõrgele, kui e30 originaal, siis võiks juba natu modida...

kuigi, mina piirdusin ainult kinnituspoldi modimisega :)

comment_23851
Siin on samuti latt alumisse asendisse pandud aga ikka nad tegelevad rooligardaani modimisega: http://www.robertandtara.com/images/BMW/Spacer.jpg

Ma panin ka alguses ilma rooligardaani modimata asja kokku aga pärast kiskusin uuesti rooligardaani maha ja modisin seda. Asi nimelt selles, et rooligardaan jääb pingesse roolisamba ja lati vahele ning siis on linnas sõites igat väiksemat auku, läbi rooli, käes tunda. See sõitimist ei häiri aga minujaoks oli see väga ebameeldiv, terve eelmise suve sõitisin nii. Nüüd gardaan moditud ja enam seda muret pole.

comment_23850

Latti originaal kõrgusele paigaldades jääb latist tulev nuut veidi vastu roolikardaani risti käima, kui seda freesiga ei modifitseeri.

Usa-s on tegu lihtsalt airbag-iga variandi rooligardaaniga, mis on euro tavalise omast erinev.

Mina paigaldasin lati täpselt originaal kõrgusele.

Vastasel juhul pidavat soodustama bump steeringut.

Samuti ei ole probleemi E30 originaal roolivardaid kasutada.

Ise installisin tutikad originaal E30 roolivardad E36 lati külge.

Ka sisemise rooliotsa kattekumm läks e30 oma (kui mälu ei peta).

Installisid nad sul roolivõimendile õliradika ka?

Kui nüüd uuesti peaks latti installima, siis tõstaks lati võimalikult üles,

kuna muidu käib latt lihtsalt nuudi juurest vastu maad Tallinna tänavatel.

Mul sealt asfalt juba 10-20mm maha freesinud.

  • Autor
comment_23849

Võib olla siis moditi seal ikkagi midagi sest just lõpetasin proovisõidu ja mingeid anomaaliaid ei täheldanud. Rool tundub täpselt nii nagu peab. Ma ei usu et ka lati kõrgus maapinnas mingit probleemi tekitaks.

Õliradikat roolivõimule ei paigaldatud.

EDITED: Maksma läks 2200 eek aga selle sees oli ka shortsifteri paigaldus, mõningad roolisüsteemi jupid ja käigukasti kaks simmerit koos vahetusega.

Selgus ka see et mõlemad esimesed rattalaagrid on läbi. Aga kuna nad on mul natukene tavapärasest erinevaks tehtud siis neid enne laupäeva kohe kuidagi uusi modifitseerida ja vahetada ei jõua.

comment_23843

Palju rahaga optimaalselt hakkama saaks ? (viiks taara ära :D ) . Lati eest küsiti romulas (sauel) 3000.- , + roolikardaan ka e36 oma > veel mingi raha . Paigaldamine siis jämedalt 2000 ja ongi olemas ? aa .. pump , rihmaratas , õlitotsik voolikud ka veel . Kas M20 2-se mootori rihmaratast ja pumpa annaks ka kasutada ? Hea uudis , et manual lati roolivardaid ka edaspidi kasutada kannatab (seisavad karbis) ..mõtlesin juba turustamise peale .

  • Autor
comment_23842

No neid latte leiab ka odavamalt. Alles hiljuti oli EBK foorumis üks e36 latt müügis hinnaga alla 1000 eek. Kas see ka korralik on - ei tea.

Ülejäänud vidinad (rooligardaan, voolikud, torud, pump, vända rihmaseib) peavad olema M20 mootoriga e30 pealt (Arvan et vahet pole kas jupid on 2,0/2,3/2,5/2,7 pealt). Hea õnne korral saad kõik need asjad u. 500 eegu eest.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23687

Uus versioon sisselaskest hakkab vaikselt valmima:

06082008wq6.th.jpg 06082008001ye4.th.jpg

Tegemist siis kombinatsiooniga 325i kolle + 540i segusiiber. Ehk siis sellest siibrist tuleb 66% rohkem õhku läbi kui originaalist. Loodetavasti see kombinatsioon annab hea kompromissi nii keskmistel kui ka kõrgetel pööretel väändeks.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23569

80mm on 540i siibri sesemõõt. 62mm on originaali mõõt.

----------------------

Nii, Tabasalus toimunud Autocrossingul tuli tavast vihma ja see minu siledale rehvile väga ei sobinud. Aeg jäi väga tagasihoidlikuks aga õnneks piisas siiski B klassi III koha saamiseks.

Päev enne üritust sai harjutamas käidud ja kuivaga oli auto päris normaalse kiirusega - parimaks ajaks jäi 43,83. Eks sedagi saaks veel paremaks kuna auto oli keeratud pehmeks ja rattakalded minimaalseks.

Peale Autocrossingut sai sõidetud Raplas Angelar Cup raames. Rada sõideti vastupidiselt tavalisele ehk siis päripäeva. Kui alguses tundus see hirmuäratav kuna betoonsein on täpselt kurvi väljasõidualal siis tegelikult peab nentima et see hirm oli põhjendamata. Ütleks lausa et päripäeva on see rada sõitmiseks isegi ägedam. Kuna roolivõim töötas siis oli kohe mõnus sõita. Ainuke asi mis sõitmist segas oli jube palavus. Selle tõttu muutus keha ja vaim töntsiks ja nii mõneski kohas oleks ehk pidanud väheke erksamalt sõitma.

Aga siiski sai tehtud päeva parim ringiaeg - 52,679s ja võetud klassivõit. See viimane ei tulnud väga kergelt ja oli lahtine veel kuni kolmanda vooru viimase ringini. Konstantin tegi oma M5-ga imelist sõitu ja lausa raske oli talle vastu saada... :)

* ka Rapla sõidu ajal oli auto veel pehme seadistusega ja ilma rattakalleteta, seega jäi sinna veel natuke varu kah.

Kurb on see et nüüd on veel ühel rehvil riie serva pealt väljas. Aga vist ei hakka uut rehvi ostma ja sokutab selle kulunud serva mingi ratta siseküljele - prooviks nende rehvidega siiski hooaja lõpuni vastupidada.

  • 2 kuud hiljem...
  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_22062

Mingeid plaane nagu on aga ei midagi erilist.

1) Paigaldada turvapuur

2) Vahetada nukk, praegune juba kulunud. Mille vastu - veel ei tea aga arvan et väiksema kraadiga nuka vastu kui praegu. Kraadid hoiaks vist isegi alla 300 (hetkel 312).

3) Tahaks vahetada ka käigukasti ja diffri et seeläbi natukene hoogu juurde saada

4) Auto uue sisselaske ja nukaga seadistada

Kui palju sellest nimekirjast enne hooaja algust tehtud saab - ei tea veel. Enamik finantsist on olemas, küsimus on vaid selles et kas seda raha on kõike mõtet kulutuda hobiautole arvestades Eesti tänast majandusolukorda.

* Vaba ajaga praegu ka päris kitsas käes. Nimelt läksin sügisel uuesti kooli. Võtsin ette korraga kahes koolis õppimise. TTÜ-s teen ärikorralduse magistrit ja Mereakadeemias teen meretranspordi juhtimises teadusmagistri kraadi. Plaan lõpetada mõlemad asjad nominaalajaga (2 aastat). Hetkeseisuga sujub õppimine plaanipäraselt aga muudeks tegevusteks lihtsalt aega enam ei jää. Seetõttu ka foorumis nagu kuuvarjutus... :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.