Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_25119

Lisandus ka 370mm e30 M-Tech II rool.

* muideks neid M-Tech II roole on päris mitu erinevat mudelit.

Üldjoontes erinevad nad läbimõõdu poolest: 370 ja 385mm. E30 pandi originaalis vaid 370mm versiooni (kood: 32332226086 ja M3EVO3 mille rool on seemisnahkne ja koodiga 32332226808).

385mm on E32/E34 rool (kood: 32332226085) ja neid on mitmeid ka e30 peal näha olnud.

370mm rool on veel E36 peal (kood: 32332226741 ja seemisnahkne 32332227206) aga need kahjuks ei sobi E30 nuudi otsa.

** Kõikide ülalnimetatud roolide keskosa e. signaali nupp on üks ja see sama ning koodiga 32332226656

PS! Ka M-Tech I roole on kahe erineva diameetriga.

comment_25118

Väga hea valiku tegid rooli osas,minu arust üks mugavamaid ja ilusaimaid roole mis e30.-le peale annab istutada,üldse ei lähe peale need 700,- automaailma nn sportroolid.Igatahes hooaeg on kohe kohe algamas,et soovin edu ja kõike paremat antud autoga.

  • Autor
comment_25075

See rool sai siis SmartService nimelises firmas ülevärvitud. Tulemuseks on nagu uhiuus rool. Aga see ei olnud odav lõbu ja kokku on see rool nüüd juba 2550 eek maksma läinud...

---------------------

Nüüd siis sisselaskest natuke lähemalt. On tekkinud mõningad komplikatsioonid. Nimelt ei mahu see "geniaalselt planeeritud" kopsik kapoti alla. Kuna aga palju aretamist oli juba tehtud, juppe ostetud jne siis sai otsustatud et paneme ta mingil moel külge ja tööle...

Siin on ta siis mingil moel külge panduna. Pildid sobiksid rohkem 1 aprillil esitlemiseks aga jah, siin nad siis on:

clargesd6.th.jpg blargeyg1.th.jpg alargehb7.th.jpg

Nüüd kui auto aju jõuab jälle Soomest tagasi siis viib auto pamperi peal Maksimi juurde dünosse ja vaatab kuidas muutub uue sisselaskega dünograafik. Kui tekib mingit elu kõrgetele pööretele siis võib selle asjaga edasi tegeleda ja proovida seda kopsikut väiksemaks tehes kapoti alla mahutada. Kui aga sellest kasu ei ole siis läheb ta lihtsalt ajalukku nagu üks järjekordane "nurisünnitis".

  • Autor
comment_24941

Täna hommikul tuli auto aju Soomest tagasi. Pandi talle peale kõik viimased raua ja softi uuendused - Tatech 5 tehti ümber Tatech 6-ks. Lasin teha ka ettevalmistuse traction control'i kasutamiseks. Põhimõtteliselt on see ajus nüüd olemas. Aktiveerimiseks on vaja kanda üle 350 eur ja saadetakse vastu programmijupp mis selle tööle paneb. Aga veel siiski ei plaani ülekannet teha. Mõned kasulikud vidinad pandi veel juurde aga need on sellised marginaalse tähtsusega mugavusvidinad.

Kuna aju oli kohal siis oli ju kangesti vaja autot käivitada. Käisin siis lõuna paiku herr Aavat veenmas et õhtuks "sisselaske projekti" lõpule viiks. Peale pingelist veenmist see õhtuks ka valmis sai. Auto käivitus ilma probleemideta. Proovisõitu ei teinud kuna ilma õhufiltrita kruusale sõitma minna ei tundunud just hea lahendus. Nüüd siis on vaja leida laenuks üks 90mm avaga "koonusfilter" ja võib lähipäevil mina dünosse sisselaset katsetama.

  • Autor
comment_24897

Just tulin Maksimi juurest dünost. Siin siis graafik: bmmmmmir2.th.jpg

Mustaga jooned on eelmise sisselaskega jõud ja vääne. Sinine ja pruun on uue sisselaskega. Pruuni puhul keerasime ka nukka mõned kraadid - sellest ei olnud kasu. Ükski nendest graafikutest ei ole korraliku düno häälestusega. Segud on ka liiga rikkad ja rohkem sobilikud turboga autole.

Rattast mõõdetud jõud:

Vana (must joon): 214.4hp@6000rpm/202.8ft-lbs@5200rpm

Uus (sinine joon): 221.4hp@6950rpm/190.4ft-lbs@6050rpm

* lisaks sisselasetele on uue ja vana vahel veel üks erinevus - varem olid rattad 205/50R15, nüüd on 225/45R17. Aga Maksimi sõnul see tulemust ei mõjuta.

** maksimaalne kasutatud rpm oli logi järgi 8180... :)

a3bp3.th.jpg 83060611ch5.th.jpg a1mn1.th.jpg a2mg3.th.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24752

RE: Sisselase

Uut sisselaset ei jõua sellisele kujule et ta kapoti alla normaalselt mahtuma hakkaks. Seega läks vana sisselase praegu tagasi. Arvatavasti teeme sisselaskega veel ühe katsetuse millalgi. Proovime kuidas sobib kokku originaal sisselase ja see suur 540i segusiiber.

RE: Pidurid

Proovime kuidas käituvad pidurid vana peasilindriga. See siis 22mm. Uus on 25,4mm. Piduri käik peaks minema pikemaks, samas tunnetus ja jõud peaksid muutuma suuremaks. Eks siis paistab kuidas see töötab.

RE: Muud ettevalmistused

Esitiivad - nende ääri on vaja siiski natukene modifitseerida. Proovin tuuning.ee-st pärit abivahendiga tiivaääri tiba rullida.

Kaugtuled - proovin leida mingid "augutäited" ja keerata need ette. Ilma tuledeta läheb siiski liiga palju üleliigset õhku kapoti alla.

Lisaks siis vahetab esivedrud jäigemate vastu tagasi ja ka stabika paneb reguleeritava.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24624

Jah ikka pikal sirgel. Muideks see 170km/h on tegelik kiirus GPS'i järgi. Spido näitas üle 180km/h.

---------------------------

Eile sai siis natukene ka auto kallal nokitsetud. Panin Sauelt ostetud kaugtuled külge - jälle sammuke originaali poole tagasi... ;)

  • Autor
comment_24595

Ma nüüd siis tean miks auto oli esimestes sõitudes hea aga pärast oli neid esialgseid aegasid pea võimatu püüda. Nimelt oli esimese stabika parema püstaku kinnitus murdunud ja sõitsin ilma esimese stabikata. Ehk siis järgmiseks korraks saab stabika normaalselt alla ja saab hakata ka häid aegu püüdma... ;)

Wax tegi mõned kenad pildid ka "leegiheitjast":

wax: Ma ju ütlesin sulle OT-l, et sul põleb varsti tagastange ära :D

ot_by_wax-693.jpg

ot_by_wax-791.jpg

ot_by_wax-795.jpg

Ülejäänud pildid: http://wax.planet.ee/album/2008_05_10_OT/

comment_24571
RE: Pidurid

Proovime kuidas käituvad pidurid vana peasilindriga. See siis 22mm. Uus on 25,4mm. Piduri käik peaks minema pikemaks, samas tunnetus ja jõud peaksid muutuma suuremaks. Eks siis paistab kuidas see töötab.

Kas oled juba proovinud 22mm peasilindrit? On mingi tuntav vahe ka sees? Küsin, kuna mul on ka 25,4mm peasilinder ning linnasõidul on pedaal räme sült aga samas kõrgematel pööretel/suurematel kiirustel toimib asi väga hästi. See võib tingitud olla minu puudulikust tagasillast aga hästi ei usu kuna sültjas pedaal tekkis peale peasilindri vahetust.

  • Autor
comment_24569

Ei ole proovinud.

Mul ta sült ei ole aga lihtsalt esimene vajutus külmast peast on täpselt selline et pidurit nagu ei olekski - külmalt ja õrnalt pedaali vajutades nagu klots üldse ei haaku. Et pidurdamine toimuks on vaja täie jõuga pedaali pressida.

Kui pidur soojeneb on lugu juba teine ja haakumine toimub juba ka väiksema vajutusega aga ikkagi tundub et minu igapäevaauto pidur on nagu hulka sportlikum ja tundlikum.

* sai ka proovitud kui soojaks pidurid üldse lähevad. Saugal õnnestus siis esipidur soojendada normaaltemperatuurini. Tagumine nagu ei saavutanudki töötemperatuuri - tundub et auto massi ja kiirusomadusi arvestades on pidur nagu üledimensioneeritud... :)

Järelikult tuleb kiiremini sõitma hakata... 8)

  • Autor
comment_24550

Täna said amordipüstikud uued stabika kontide kinnitused. Treiali kätte läks vända võnkeleevendi, mille alusel tehakse uus isend juba üleni rauast. Et saada väiksemaks veepumba ja geneka pöördeid siis rihmaseib treitakse mõnevõrra originaalist väiksem.

Ostsin ära ka osa roolivõimendi paigaluseks vajalikust kolast. Puudu on veel roolilatt. Selle plaanin paigaldada E36 oma. Roolivõimendi rihmaratta teeb ka originaalist mõnevõrra suurema, et siis jällegi sinna kuluvat mootori jõudu vähendada ja et see roolivõimendi päris hulluks ei läheks 8000 rpm peal.

Mõtlesin ka elektrilise roolivõimendi paigaldamisele, mingid Opel Corsa/Tigra lahendused pidid olema lihtsalt paigaldatavad aga hetkel tundus tavapärase süsteemi paigaldus väheke lollikindlam ja kindlasti ka odavam kuna ei ole vaja arvestada "arenduskuludega".

* selgus ka tagasillast kostnud tugevate kolksude põhjus - diffri neli polti mis teda sillatala küljes hoiavad olid lahti ja mõned neist hoidsid vaid viimaste keerudega ennast auto küljes kinni.

Tänusõnad tehtud töö eest lähevad: http://www.angelar.ee/rus/

  • Autor
comment_24545

Tõesti, lõunalt tulles võtsin Angelarist auto ja läksin tööle. Kella 18.30 paiku liikusin töölt koju. Aga punast 318i ei märganud.

* Ega see auto pole mingi ilu asi. Lihtsalt parktilistel kaalutlustel on ta välimus selline nagu ta on.

** Mõni aeg tagasi panin kaugtuled ka ette ja tööle. Nüüd näeb juba suht stock e30 moodi välja... ;)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.