Hüppa postitusse
Postitatud
comment_28037

Kere on tehasest välja veerenud 1990 aasta 3ndal kuul. Originaalis 2.0 mootoriga.Minu valdusesse jõudis see umbes aasta tagasi. Auto on siis sedaan kerega ja must metallik.

Alguses nägi ta välja selline:

alg2.jpg

alg.jpg

Esimese asjana, mis tehtud sai oli siis esisilla remont.

Vahetatud said kettad,klotsid,sarniirid,rooliotsad,amordid,vedrud jne.. Rattalaagrid jäid millegipärast vahetamata aga nüüdseks ka need vahetatud. Vedrudeks siis Lesjöfors -40mm ja amortideks koni reguleeritavad.

1.JPG

8.jpg

Mootor siis m20b25 125kw(8.8 surveastmega).

Mõni aeg jäi vahele ja sai käsile võetud selle remont.

Vahetatud siis: kepsu-raam saaled, kõik tihendid,simmekad,kolvirõngad,kõik mis on kummist(lõdvikud jne),andurid,küünlajuhtmed,veepump,termostaat,sidur,mootori-käigukasti padjad, käigukasti simmekad-õli-hoovastik, kepsu ja vända raami poldid jne.. Loomulikult sai kõik puhtaks tehtud ja natuke ka värvitud. Plokikaas käis windorfis.

kapotialt.jpg

plokk.jpg

kaas.jpg

lodvikud.jpg

Plokikaas sai ka ümber ehitatud tikkpoltidele:

a.jpg

Peaaegu valmis:

mo.jpg

mo2.jpg

Välimus:

Uued b-kati tiivad, ilma roosteta tagaluuk, 17" OZ Steinmetz veljed 205/40 rehvidega. Õnnestus ka endale M-Tech2 ring leida- esi-taga pamprid on replikad ,küljed originaalid. Ebay.co.uk lahendas udutulede probleemi. Ees on luuptuled.

udu.jpg

mtech.jpg

Salong on plank -vändaga aknad ja luuk va BMW sport istmed.

Tagasild on veel puutumata(trummel) aga ka see saab õigepea käsile võetud (ketaspiduritega tagasild olemas).

Plaanidest ei jõua enam kirjutada kuna postitus tuli niigi pikk :) Ja kindlasti jäi palju ka mainimata -näiteks on auto minu käes olemise ajal saanud uue esiklaasi, kardaani leevendi , siduri pumbad jnejne....

Viimased pildid siis ennem 3meste kogunemist:

Sai lastud teha siis pigipesu,poleerimine,keemiline puhastus ja vahatamine(Tänud siis CMF Holdingule).

pol.jpg

kem.jpg

pe.jpg

va.jpg

  • Vastuseid 243
  • Vaatamisi 64,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

comment_24511

Mõtlesin seda, et mu samas võimsus ja kaalukategoorias porschega ei tulnud mul mitte esimese korraga raplas 58 sekundist ringi. Eks siin ole küll 100 muutuvat tegurit aga siiski pean seda aega kolmese kere ja algaja rinkasõitja kohta heaks. Mul nimelt tekkinud kompleks selle kolmese kaalujaotuse osas kuna eile tõstsin tagastangest tagaotsa niipalju üles et autot plokis tagaratastega pool meetrit lükata suutsin (muru ja kruusa peal) nimelt oli kuu aega käsipidur peal ja maha ei taha enam tulla. Seepärast mõtlesingi et kolmestele on minut juba väga hea aga tuleb välja et polegi ais nii hull...

comment_24510
Mõtlesin seda, et mu samas võimsus ja kaalukategoorias porschega ei tulnud mul mitte esimese korraga raplas 58 sekundist ringi. Eks siin ole küll 100 muutuvat tegurit aga siiski pean seda aega kolmese kere ja algaja rinkasõitja kohta heaks. Mul nimelt tekkinud kompleks selle kolmese kaalujaotuse osas kuna eile tõstsin tagastangest tagaotsa niipalju üles et autot plokis tagaratastega pool meetrit lükata suutsin (muru ja kruusa peal) nimelt oli kuu aega käsipidur peal ja maha ei taha enam tulla. Seepärast mõtlesingi et kolmestele on minut juba väga hea aga tuleb välja et polegi ais nii hull...

See küll ei puuduta otseselt nüüd antud auto teemat, aga loodan et teema omanik ei pahanda väikse OT pärast.

Ma sõitsin viimane kord Raplas ajaks 57.2.. midagi ja seda terve ring 2 käiguga. Reaalne oleks isegi olnud lüüa mul 56 sekundi piir ja seda siis Touringuga millel kõik silla osad on originaalid. E30 on rajale küll suht hea auto.

Auto on üks eeldus heaks ringiajaks, teine eeldus on juht, trenni peab tegema, see on ka kindel...

  • Autor
comment_24509
Mõtlesin seda, et mu samas võimsus ja kaalukategoorias porschega ei tulnud mul mitte esimese korraga raplas 58 sekundist ringi....

Ega minagi esimese korraga 58sek sõitnud. Esimene etapp, esimene voor sai sinna 60 sek kanti sõidetud. Ennem teist etappi sai korra Raplas harjutamas käidud ning Saugalt natuke kogemust hangitud. Teisel etapil esimeses voorus said kõik ringid 58 sek sisse sõidetud, mida ma esimesel etapil ei suutnud kuidagi, parimaks jäi 59 koma midagi.

Ja pealegi, mis me jahume siin nende kehvakeste aegade üle, tuleb harjutada ja 2 sekki vähemalt ajast maha saada ;)

E30 on rajale küll suht hea auto.

Auto on üks eeldus heaks ringiajaks, teine eeldus on juht, trenni peab tegema, see on ka kindel...

Olen sinuga nõus, et E30 on hea auto ja OT pärast ei pahanda. :)

Mis puudutab trenni tegemist siis ilma korraliku juhendajata võidki trenni tegema jääda, see ei paranda kuidagi ringiaegu kui sa mööda valesid trajektoore sõidad. OK, isegi pime kana leiab lõpuks tera, aga see aeg, mis kulub selleks, on üüratu... :D (rehvide,bensiini jne kulu kaasaarvatud)

Näiteks võib tuua ühe e30 omaniku, kes suutis 1,5 seki kiiremini sõita, kui teda natuke juhendati, vt bmw-clubist.

comment_24508

See õige inimese juhendamisel tehtud trenn on küll õige, endalgi siin plaanis Margusega(Murakas, juhul kui tal kunagi peaks aega olema) minna kuskile kruusa trenni tegema. Samas ka ise nühkides ja analüüsides on võimalik alguses päris palju aega parandada, kuid eks siis on oht valesti õppida, pärast ringi õppida on raskem.

comment_24504

See õige tunde leidmine tuleb ikkagi harjutamisega. Esimestel hooaegadel on neid tegureid väga palju, mis paika tahavad loksuda, kui ise enne kähkusõitu pole harrastanud. Kurviteooria ja trajektoorivalik on võimalik ka raamatust lugedes omale selgeks teha, kuid praktika on ikkagi esmatähtis. Minule pole kahjuks ühtki head õpikut kätte sattunud (oma laiskus ka suuresti) kuid nüüd kolmandat hooaega asjaga tegeledes hakkavad seosed juba ise tekkima. Kui sisimas huvi ikka on ja pea vähe sõitu analüüsida viitsib, tuleb aga rohkem kilomeetreid koguda ja ei need ajaparandused tulemata jää. Kardisõit on ka väga hea võimalus muidugi käe soojashoidmiseks.

E30 on Rapla rajale väga paras auto. Paremat on patt tahta. E30 kaalujaotuse kohta ei tohi ka mitte paha sõna öelda (eriti veel siin foorumis :-) ) Kui ikka sarnased rehvid on all ja vedrustust puu taha pole "modifitseeritud", on temaga lausa lust kurve läbida.

  • Autor
comment_24499

Seda ma ei väidagi, et harjutama ei pea, vastupidi, nagu öeldakse ,et harjutamine teeb meistriks. Lihtsalt endal on parem tunne kui keegi juhendab ja tead, et sa ei tee väga imelikke liigutusi rajal :)

Teisest cupist ka mõni pilt.

cup2.jpg

cup22.jpg

comment_24498
Seda ma ei väidagi, et harjutama ei pea, vastupidi, nagu öeldakse ,et harjutamine teeb meistriks.

Sorry for OT: Üks tark mees on kunagi öelnud et harjutamine teeb harjutajaks ja meistriks sünnitakse... :)

* omast kogemusest võin siiski öelda et see ei ole tõsi - iga aasta on Raplas aeg aina paremaks läinud. See aasta tahaks kõrge 51 või madala 52 aja välja sõita.

comment_24496

Sorry for OT: Üks tark mees on kunagi öelnud et harjutamine teeb harjutajaks ja meistriks sünnitakse... :)

* omast kogemusest võin siiski öelda et see ei ole tõsi - iga aasta on Raplas aeg aina paremaks läinud. See aasta tahaks kõrge 51 või madala 52 aja välja sõita.

Practice doesn't make perfect;

Only perfect practice makes perfect!

Tsitaat on ühest temaatilisest raamatust, kes selle ära tunneb, see on juba tubli :)

Kes ära ei tunne, siis katsuge endale leida:

Ross Bentley"Speed Secrets - Professional Race Driving Techniques"

IMHO väga hea raamat :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_24196

Valmistume Saugaks.

S3.46, tänud Einarile.

s346.JPG

Tagasild minema sealt.

tyhjus.JPG

Oli probleeme poolasside mutrite lahti saamisega.

andke minukäte teen lahti.

See vastab tõele, tänud Kristjanile.

Õõtsad said veidi tugevdusi.

66ts.JPG

Natuke on veel 5ndani aega, peaks kokku saama küll.

lubab.JPG

Tänu Mihklile ei saa ma ainult käsipidurit paigaldatud kuna ta jõudis minust ennem UMi ja ostis paar tähtsat vidinat ära :)

Uued rehvid.R888 205/40R17

toyo.JPG

Camskill'ist tellitud, uskumatu mis hinnaga ma need sealt sain. Eestis oleks saanud täpselt kaks rehvi selle raha eest. Tellimuse teele panemisega on neil ainult probleeme, esimese meili saatsin 25 mai, rehvid sain kätte 1.juulil .

Soovitus kõigile, hoidke eemale Bilsteini amortides. Üks tagumine B8 jooksis õlist tühjaks peale esimest 1000km. Ma pole ainuke kellel selline asi juhtunud. Õnneks vahetati garantiikorras välja ja Soome laost leiti mulle üks ilma paariliseta.

comment_24195

Tänu Mihklile ei saa ma ainult käsipidurit paigaldatud kuna ta jõudis minust ennem UMi ja ostis paar tähtsat vidinat ära :)

Joppas mul :D

Ja ma krt arvasin veel, et niikuinii keegi sealt neid juppe eest ära ei osta.

Soovitus kõigile, hoidke eemale Bilsteini amortides. Üks tagumine B8 jooksis õlist tühjaks peale esimest 1000km. Ma pole ainuke kellel selline asi juhtunud. Õnneks vahetati garantiikorras välja ja Soome laost leiti mulle üks ilma paariliseta.

Räägitakse küll ju, et Bilsu pidavat parem olema kui Koni (kallim on ka) aga no tutkitki siis.

Tarmol ka üks tagumine pees. Äkki praak partii?

  • Autor
comment_24194

Räägitakse küll ju, et Bilsu pidavat parem olema kui Koni (kallim on ka) aga no tutkitki siis.

Tarmol ka üks tagumine pees. Äkki praak partii?

Mulle räägiti ka , et Bilsu on orienteeritud kestvusele ja Konid pidid vähem kestma aga olema jäigemad, oleks ma seda ennem ostu teadnud oleks Koni valinud, hinnad olid mõlemal umbes samad.

comment_24190
B8 lett oli küll vist suht jube ringile.

Kas mitte mingi 12k jooks kanti ei jäänud?

Maybe oli see siis 2-e komplekti hind.

Koni Sport Short lett ~8k jooks vist.

Ma küll tagumisi ei jälginud... aga esimeste hinnavahe oli küll miniatuurne. koni vs bilsu

comment_24184

Mina julgen vastu vaielda bilstein vs koni teemal. Minu ja ka paljude teiste bilsteini amordid sõidavad siiani. Kaks tuttavat tellisid hiljuti konid, ühel oli neljast kolm praagid ja teisel kahest üks.

Ise kahetsen vaid seda, et taha koni ei ostnud. Bilsteini b8 on liiga pehme tagumine, see koni puhul pluss, et tagumised saab jäigemaks keerata kui bilsu.

  • Autor
comment_24166

Mina olen igatahes otsuse teinud, et järgmised tulevad kindlasti Konid. Proovisin ka need olemasolevad Bilsud Konide vastu vahetada aga sellega ei võetud vedu :) Pealegi ma ei tea miks ma üldse Bilsu valisin, mul ees Konid ja siiani olen väga rahul, just oma reguleerimis omaduste pärast. Sõidad rajale pehme autoga, väike regull ja on juba päris jäik. Tänaval ei kannata üldse sõita põhja keeratud Konidega. Ju siis foorumites ringi tuiates on silma jäänud, et kõik on endale B8-ad ostnud ja mul oli ka vaja :D

Auto peaaegu koos, ühelpool support installida,tuled ette ja sumps alla ning rehvitöökotta sõit :)

Kas keegi oskab mulle midagi rääkida rehvi rõhkudest? Tänaval? Rajal? Et kestaksid. Saugal täheldasin tänavarehvidest suurte tükkide välja hammustamist?! Kas need Toyod vajavad mingitsorti sissesõitu? Kuskilt kuulsin, et keegi oli tutikate Toyodega kohe Saugale paarutama läinud ja peale esimest päeva olid rehvid prügikasti kaup?! Ei tahaks küll uusi rehve kohe minema visata :)

comment_24160

Toyo: Lase külmast peast rõhuks 1,8-2,0 bar. Sõida rajal rehv soojaks (kolm-viis ringi intensiivsemat sõitmist). Jäta auto seisma ja kontrolli kohe uuesti rõhkusid kõikides ratastes.

Vähenda rõhku uuesti 1,8-2,0 bar peale. Sõida uuesti kolm kuni viis ringi. Vaata rehviservadest kuhumaani rehv vastu asfalti käib. Kui käib küljelt liiga palju vastu asfalti siis on rõhku vaja tõsta või ratta külgkallet suurendada. Kui käib liiga vähe siis on rõhk rehvis liiga suur või rataste kalle antud raja jaoks liigselt suur - vähenda.

Sõida veel üks sats 5 ringi ja mine koju puhkama - las nüüd rehvid puhkavad ühe ööpäeva. Selle ööpäeva jooksul rehvisegu struktuur natuke muutub. Peale seismist on sissesõit tehtud.

Kui ei saa minna eraldi rehve sissesõitma siis lihtsalt võta rajal asja natuke rahulikumalt, ära lase rehvil ülekuumeneda selliselt et hakkab suurte käntsakatena sulama. Rõhkude ja kallete kontrollimise kohta kehtib sel juhul ka eelnev jutt.

------------

Rõhk tänaval: 2,0 bar külmalt on ok. Burnout on kallis lõbu kuna rehv kulub kui juust. Kui võimalik siis kasuta igapäevaseks liiklemiseks mingeid tavalisi tänavarehve - jätkub rajale Toyosid pikemalt.

  • Autor
comment_24119
Toyo: ...

Selge, tänud.

Praeguseks juba rehvid all ja tunduvad täitsa asjalikud asjad olevat.

Täna sai ka ülevaatus tehtud ja sain oma auto kaalu teada. Ees 700kg ja taga 680kg , autos oli ülevaataja ~80kg. Eks tuleb pagassi ka umbes 20kg pigimatti laotada ja siis on 50:50 :)

  • Autor
comment_24112

Saugalt tagasi, parimaks ajaks 1.08,9...

Mina ajaga väga rahul, läksin püüdma 1.10-et.

R888 on super rehv.

Korra sai ka äärekivisse kurvis sõidetud ja käis päris korralik pauk, õhufiltri lõi klambri otsast lahti ja vasak tagumine M-Techi plastik kate tuli kinnitustest lahti, õnneks jäi kuidagi sinna rippuma ja ei pidanud rajale seda otsima minema :)

  • Autor
comment_23980

Täna sai jälle Saugal sõitmas käidud, parimaks ajaks 1.07,6..

Järjekordselt olen ise väga rahul :)

Päev varem sai ka õli ära vahetatud, seekord otsustasin Motuli racing seeria õli kasuks. Kui ennem oli õlirõhk rajalt maha tulles tühikäigul 0,5bari siis nüüd on julgelt üle ühe.

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.