Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 80tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_4584
Sai siis eile selel autoga joonele aetud ja ütlleks et see 2,7 moto liigutab väga hästi. Vastaseks oli 3,0 v6 peugot 406 coupe . Pärast sõitu tehti mulle ka sellega ring ja ütleme et jõudu on ja auto omanik ise ka chill nii et edu ja jaksu selle autoga.

Ja kes siis õnnelik oli? :P

comment_4556
Peugot, aga rulla polnud kaugel , pmselt poole auto võrra maas aga see oli tänu sellele et juht rääkis et teine käik ei läinud hästi sisse ja pärast mulle ringi tehes oli sama jama. :)

Eeldusel, et sul 2005a+ 3.0l 155kw manuaal, tühimassiga 1600kg, mille 0-100 tehase poolt on 8.4, siis see küll ei tohiks kohe kuidagi 2.7l stroukerist kiirem olla :P

Tule siia kanti, teeme 335-ega ka katse :P

  • Autor
comment_4542

Autoks ei olnud mitte 407 vaid 90nendate lõpu 406 3.0 Pininfarina Coupe, mis on tunduvalt kergem, selle kiirendus 0-100 on 7,8s. Tühimassiks 1433 kg.

http://www.fastestlaps.com/cars/peugeot_406_coupe_30.html

Aga see sellex, et ausalt ära rääkida, kuida siis on võimalik bmw-ga 406-le kaodata tuleks alustada stardist.

Nimelt startisin 4000 pöörde pealt ja lõin kohe gaasi põhja, sellepeale tõmbas juhipoolse tagaratta räigelt põlema (teine ei teinud midagi) ja tahhomeeter käis hetkega tagurpidi (6000++ pööret) Ehmatasin natuke ära, et mitte mootorit ära rikkuda tahtsin sisse tõmmata 2. käigu, aga seda polnud seal kus see olema peaks, nimelt sain selle siis sisse alles 3. katsega. Peogeot seevastu sööstis müstilisel kombel oma esiveoga minema ilma rehve põletamatta. Jõudsin 406-le küll järgi, kuid vahe mööda enam ei saanud (kiirus oli siis umbes 140), vaheks jäi umbes pool auto pikkust. Lisaks sellele oli minu auto suuremal kiirusel (umbes 130+) peogeot-iga sama kiire, ning vahe enam ei vähenenud ja tee saigi otsa.

  • Autor
comment_4540

Tahtsin teha teist sõitu kohe uuesti, kuid 406-el ilmunud tehniliste komplikatsioonide tõttu jäi see ära, ning tegin siis herr DonkeyMike-le ühe 0-190 km/h demo, kuna tundus, et tegu on E30ne austajaga ja et ta siis minu viletsa sõidu peale kohe Peogeot usku ei pöörduks :P

Loodan, et ta jääb ikka E30ne peale :wink:

Kokkuvõttes võib asjast järeldada järgmist:

1)

II käik asub suure koormuse ajal nagu natuke teises kohas, kontrollin kohe see nädalavahetus käigukasti patju. Hoovastik ise on ideaalses korras ja käigud lülituvad nagu uuel autol. Sünkronisaatori viga ei saa olla, sest 2. käik läheb väga hästi sisse ka suurelt kiiruselt. Lisaks mingit raginat polnud. Ma polnud enne kunagi enda autoga nagu paigalt täiega minema tõmmanud, sest mulle meeldib tavaliselt kiirest sõita, mitte kohapeal kummi põletada. Seetõttu ei osanudki selle asjaga arvestada, igatahes hea et see välja tuli,

2) E30ne kaalujaotus on suure 6 silindrise korral piisavalt halb, et liiga palju gaasi andes lahtise diffriga esiveolisest viletsam start teha

3) Tegelikult on võimalik ka Peogeotile kaotada, kui teine juht sõidab paremini.

  • Autor
comment_4537
Peugeot ei ole niikuinii päris auto niiet ära muretse.

Muret tekitab hoopis see 2. käigu lülitus. Sest sama jama oli uuesti ka siis, kui teist korda üksinda sõitsin. Eks nädalavahetusel näeb, mis värk on, lähen aitan AMe30-nel natuke pilli putitada, siis saab lähemalt uurida

Positiivsest küljest siis niipalju, et viimase paagitäie keskmine küttekulu on 8,24L 100km peale. M20b27 on uskumatult ökonoomne. Sõidan umbes 1/3 linnas ja 2/3 maanteel.

Maanteel näitab seier 90nega sõites 6L/100km. Kõige ökonoomsem on auto 5-ndaga tühikäigul sõites,(kere on nii kerge, et sõidab täiesti vabalt) siis näitab seier 4L/100km peale

comment_4530

Jep, laupäeval saab alla roomata ja vaadata mis sel 2sel viga on.

Täna jamasin enda pilliga, uskumatult palju sain tehtud isegi, asi hakkab vaikselt ilmet võtma juba.

Laupäeval võiks kohe hommikul vara alustada, saaks midagi tehtud ka siis. + kui tahad enda pilli ka vaadata.

comment_4527

võib juhtuda jaaa :P

Kui sa ka tuled siis pakun, et selle nädala lõpuks peaks saama 90% autost keevitatud!

Ega keevitamine ei võtagi aega midagi, lihtsalt see lihvimine, pleki lõikamine ja sobitamine, ja kui peab ootama epo kuivamist, need kõige hullemad.

comment_4520

Sell teise käiguga on nii, et(Vähemalt nii 335-el kui ka celical oli seda) kui teed kellegiga võidu, siis oled paratamattult veidi närvis, ning jõudu veidi ülearu, ning tõmbad kangi lihtsalt liiga vasakule. Võta asja rahulikult 8) Tee paar proovi, vaata mis saab...

Kohapealt minnes katsu ratast mitte ringi ajada, ning kui juba liigud ilma suitsuta, siis tallu põhja :twisted:

Põhiline, et hiired seda 2.3l minema ei vii :P Siinkandis alles käisid kahejalgsed punase bussiga "Hiired" ja ajasid ööga poole külarahva metalli vuuki :x Nii et kiirelt, pealegi pean selle olude sunnil varsti õue tõstma...

  • Autor
comment_4518

Ma proovisin pärast ju uuesti, oli sama jama.

Närvis olin sellepärast, kui nägin kuida tahhomeeter mingi ~7000 käis :P

Ma polnud selle autoga paigalt enne kordagi nii minema lasknud, ei osanud oodata, et see niiii hästi rebib.

LSD-ga viiene tõmbas täiega startides nagu 4 veoline minema :P

comment_4513
Ma proovisin pärast ju uuesti, oli sama jama.

Närvis olin sellepärast, kui nägin kuida tahhomeeter mingi ~7000 käis :P

Ma polnud selle autoga paigalt enne kordagi nii minema lasknud, ei osanud oodata, et see niiii hästi rebib.

LSD-ga viiene tõmbas täiega startides nagu 4 veoline minema :lol:

'

Stroukker peabki 7000rpm välja jooksma :P Ja kui sa korraks kormusega sinna lased ei juhtu elu sees midagi :wink:

Sind hirmutab lihtsal see originaal kella 5T pealt algav punane. Unusta see ära. Vaheta korraliku vastu kus puane hakab 6500 peal. Siis pole 7000 enam nii hull :D

Vaata, sedasi tuleb kiirendada struoukeriga

Käib vist 8000 ära...
  • Autor
comment_4512

See pole ikka sama mootor, mis minu autol, Sa uuri natuke selle mootori kohta, mul on siiski täiesti originaalosadest koosnev.

Ma tegelikult kardan hammasrihma kh, sest kurat teab millal seda vahetati viimati, igatahes nüüd lähipäevil panen uue rihma. Küll siis paugutab jälle. Eelmine omanik soovitas seda kindlalt vaadata.

Mis tahhokasse puutub, siis tegelikult mulle isegi meeldib see, sest tänava sõidus saab väga täpselt pöördeid jälgida. Usu või mitte aga ma suht suur ökosõidu fänn ja omamoodi põnev on proovida tehase numbreid ületada. Mõõdan küttekulu pidevalt.

Ntx tänu jäigale vedrustusele ja kergele kaalule saab keilas cruisida 5-nda käiguga mingi alla 1000 pöörde kõik ringteed jms jama läbi, seier pidevalt mingi 4-5L/ 100 peal, ilma et auto kalduks oluliselt vms.

  • Autor
comment_4510

Ma arvan ka.

Muidu tarvitan E30-et igapäevaselt, käin sellega tööl jne, siis sõidan siiski alati rahulikult ja selleks on see üllatavalt sobiv masin.

Seest on tegelikult päris vaikne, mootor käib vaikselt, käigud kõik asjad lülituvad üli tihkelt, pidurid on viimasepeal ja mootorit ei pea üle 1800 pöörde laskma kordagi, et liiklusvoolus kiiresti liikuda. Linnavahel ühtlase kiirusega liigeldes sõidab üldse pm tühikäigul. Auto on meeldivalt jäik ja keerab hästi

Ilma lumeta ajal igapäeva sõitudeks ei oskagi nagu selle raha eest rohkem tahta

Siim oli ka meeldivalt üllatunud, kui sellega sõitis.

comment_4473
Teadlased wikipedias ja ka mujal väidavad, et ka nii on strokker :P

Ei oska muu sõnaga praegust olukorda väljendada, kui keegi oskab paremini siis muudan pealkirja ära :wink:

Tänud 8)

Eks see masin selline "krants" strouker on...aga ma tean ka, et nimetatakse juba peale kaane vahetust nii. Ning kui sa väidad, et minek on meeletu, võib ka vänt olla vahetatud....

  • Autor
comment_4469

Ei ole vänt vahetatud. Sees on M20B27 vänt. Kaan on 885 lõpuga, seda miks see parem on kui teised võiks keegi selgitada.

Ega see nüüd mingi imemasin muidugi ei ole, lihtsalt on kiirem kõigist teistest E30netest millega ma sõitnud olen. Olen saanud proovida kõiki mudeleid peale M3-e ja 325e.

(sinu omaga olen kõrval sõitnud :P , see ei lähe arvesse. )

Mõõtsin muidu kiirendust, kui lasta pöördeid umbes 6000ni (siis peab sisse lükkama 3. käigu mingi 90ne pealt) tuli kiirendus 8.0s

Kui 2. kiirendada 100ni, siis 7.7s niiet 325-est on natuke küll kiirem, aga mingi imemasin see siiski ple. Seda siis tavalise tõrvase pinnatud asfaldi peal. Igatahes 2000 pealt startisin ja lasin korralikult pastlasse aga ega see käsitsi värk ple mingi täpne ka.

Peaks 0-100 kaotama mingi 1+ sekund sinu autole

Julgen väita, et 7,5s VÕIB välja meelitada aga kiiremini küll mitte

Arvestades ökonoomsust ei oska paremat küll tahta 8)

  • Autor
comment_4462

Oma eelmist autot (üleni valge E34) ehitasin 3-4x raha eest, mis see maksis. Loe EBK foorumist (kasutaja nimi seal oo7), tegelikult sellepärast ma E30ne ostsingi, et selle väärtus on juba viimased aastad tugevalt tõusuteel, seega sinna paigutatud raha pole päris maha visatud. E34 seevastu on hetkel hindadepoolest täielikus põhjas, ning minujaoks sai selle masina ehitamise mõte otsa. Uus omanik sai endale väga hea auto.

Muidu ära nüüd selle pärast muretse, et nüüd selle auto ära lõhun, lihtsalt see on hetkel tehniliselt heas korras, ning midagi otseselt totaalselt katki pole, et peaks täiega parandama.

Aga tänan muretsemast, liikluses sõidan ilusti, sellest ka madal keskmine kütusekulu, kui ma pidevalt ainult paugutaks siis see nii ei oleks. Paarutamiseks on olemas teatud kindlad liikluseks suletud kohad, kus diiseluniversaalidega liiklevad perepapad ei näe.

Seda muidugi ütlen kohe ära (kui mõtled selle muu all seda), et selle autoga mingeid hulle tuunimisplaane mul küll ei ole ! Mingit julma madaldust, kollaseid tulesi, roostes kapotti ja imevelgi ei tule mida tavaliselt oodatakse (ma ei tea kas see siin foorumis nii on aga jh, tegelikult polegi veel näinud et keegi siia kirjutaks, et saaks madalamaks oleks juba kena vms :P )

Keretöödega tegeleb mu vend ja tema teeb neid asju oma töö kõrvalt, kui tal võimalus on. Ära ka selle pärast murets

Remondist rääkides, lähen ostan esmaspäeval hammasrihma, rulliku ja esimesed 3 simmerlingi, kuna need lekivad. Hammasrihm olevat VÕIB-OLLA 2 aastat tagasi vahetatud, kuid näiteks mu E34 peal olnud M20 mootor oleks selle nahka juba äärepealt läinud, sest kui rihma ära võtsin oli see pragusi täis.

Kokkuvõttes ütlen seda, et ma ei ostnud seda autot vaikselt töristamiseks, sorry

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.