Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_44836

Autoga juhtus jah see häda, et käisin temaga Jazz pesulas ja värv keerati peeti, s.t ei läigi enam. Äärmiselt halb. Kapott + üks külg on parajalt matt.

Sarkopis olen hetkel praktikal, õpin TTÜ-s mööblitootmist

Vennaga oleme siin arutanud, mis teisega ette võtta, plaan on kapott üle värvida ja ülejäänud kere ära poleerida

Muudetud , muutis oo7

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_45669

Parandasin õlilekke ära laupäeval. Installisin uued simmerid, tegin ise seekord paksema ja palju korralikuma tihendi, kui UM-i oma + silikooni veel kh vahele. Tänud Kosele kiirelt saadud tihendite eest, homme lähen tellin sulle uued ;)

Täna pollis vend mul masina lõpuks ära ja nüüd läigib jälle nii nagu enne. Tegime igasugu vingeid pimpe-d out pilte kh, millest tagasihoidlikumad topib homme siia

Meeldivat suve algust kõigile :D

  • Autor
comment_45786

Pildid on tehtud korraliku kaameraga ja arvutis on ka väga hea kvaliteediga, siin muidu hakkab mõni jälle ohkima et pildid ei tule lahti või et peab liiga kaua ootama, seepärast väikest mõõtu ja keerasin suuruse võimalikult väikeseks.

Kleepekad võtsin jh muidugi maha

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_46743

Parandasin autot natuke täna. Nimelt mingil hetkel kippus mul 3. silinder vahest vahele jätma ja auto nagu ei liikunud enam päris õigesti.

Paigaldasin uue jagaja ja rootori (Bremi omad, s.t originaalid) ja uued NGK küünlad.. Jagaja kontaktid olid omadega peetis, eriti 3. silindri oma.

Masin käib jälle väga hästi :D

9suwi0.jpg

2qkih40.jpg

Ei viitsinud asjadest pilti uuesti teha, võtsin oma eelmise auto teemast, täpselt samad tükid

Kütusekulu tuli viimati 8,6/100le, võiks nüüd uue jagaja ja küünaldega törts langeda.

  • Autor
comment_46790

Bremi kaas, mis on teatavasti originaal maksis natuke üle 50 euro, vist oli 52 vms,

Rootor oli 11, midagi. Samuti Bremi.

Siiani uskumatu kuida ma sain enne selle autoga sõita, mootor käib väga ühtlaselt kohe peale käivitamist ja madalatel pööretel on jõudu rohkem.

Kui kontaktid peetis soovitan ;)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_48500

Parandasin ära siis autol olnud 2 roostekohta, need on tekkinud tõenäoliselt sellest, et taha on auto matsu saanud ja tiiba on vahetatud:

dbl6wz.jpg

epg70y.jpg

Numbritulede juurest mullitas samuti, sealt tegin ka korda ja siis paar pisikest kivitäket esiporitiival. Sellega seoses ostsin uued originaal numbrituled ja uue vasaku tagatule, mis on tumedam kui teine. Ka poleerimine ei aidanud. Parempoolne on nagu uus.

Roostet on törts veel tagaluugi servas seespool, ja seda valtsi vahelt, seega on selle parandamine nii, et enam rooste ei lähe keeruline, mõtlen veel, mis sellega teen.

24lsmj6.jpg

Nädala algul lasin masinat kontrollida, ning kõik on pm tore ja korras, õlifilter oli natuke lahti (keerasin uuesti kinni), taga kettad kulunud (tellisin uued, saan homme kätte) ja eest üks sarniir tahab miski aeg vahetust, midagi kuulda vms pole, aga härra ütles et võta millalgi ette. Eelmine sügis, mingi 10 000 km tagasi umbes lasin veermikku parandada, ei mäletagi mis asju sealt vahetati, loodan, et seesama sarniir nüüd nii kiiresti kulunud pole.

Igatahes laupäev keeran uued vidinad/kettad külge ja siis sõpradega rajale natuke ämbliku võrke välja ajama..

Ahjaa, kütusesegu pidavat päris rikas olema, kontrollija küsis, kas mul aju seadeid muudetud?

Enne oli autol peal tuunitud aju, ning eelmine omanik lubas selle eemaldada enne kui auto endale saan, praegu on peaks nagu tavaline M20B25 mootori oma olema, aga kuidas saab segu rikas olla, kui mootor on ju 2.7L ? , peaks just lahjem olema ...

Keegi ehk oskab midagi selle kohta öelda ?

Imelik on ka võrdlemisi madal kütusekulu , kui segu rikas. Viimane paak tuli jälle traditsiooniline 8,7L / 100km peale icon_rolleyes.gif

  • Autor
comment_48527

Uskusin küll, ka vend ütles seda ja teine kaasas olnud spetsialist, kui seda autot ostmas käisin. Teadsin seda enne, kui selle auto endale sain.

Neid samu 2te roostekohta silmas pidasingi.

Luuki korda sellepärast ei teinudki praegu, et peaks uue vaatama. Kui haruldane on see cool 80nendate pehme tagatiib, mis seal peal praegu on ja kuida selle kätte saaks sealt pealt, kui uus luuk tekib?

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_48558

Tänud, siis peaks uuele luugile auke puurima hakkama :@

Mulle kangesti see tiib meeldib. Kuna väljast on luuk ilus ja altpoolt ei näe midagi üritan teda siiski esialgu parandada.

Keegi rikka kütusesegu kohta oskab midagi öelda ?

  • Autor
comment_48946

Mõtlesin, et peaks sõpradega jälle rajale sõitma minema, kuna Käesalu rada on lihvitud läbi aegade omajagu võtsime suuna Rapla poole.

Igatahes auto kraamist tühjaks, haarasin kaasa tööriistakohvri ja oligi minek:

IMG_5358.JPG

Peale seda startis ka Tiki-treiler :D :

IMG_5364.JPG

Kohe Ääsmäel saime kokku AMe30nega ja ta paigaldas oma masinale mu vana 525 pealt 3.0BAR kütusesurveregulaatori ja mispeale see hakkas kohe käima nagu kell:

IMG_5365.JPG

Peale seda oligi kohe minek:

IMG_5371.JPG

Eelmainitud treileri pärast otsustasin valida "otsetee :mrgreen: " , kuna arvasin, et sellega nagunii väga kiiresti sõita ei saa:,

IMG_5378.JPG

tegelikkus osutus selliseks, et see treiler jõudis kõige ennem kohale GPS toel, kui meie ekslesime erinevates kohtades :

IMG_5384.JPG

Kuna kõik teiste automarkide omanikud meie seltskonnas on ilmselged pussyd ilmusid joonele ainult traditsioonilised M20 mootoriga rullid: (muidu oleks võinud osaleda hoopis sel nädalavahetusel toimuval klassikaliste bmw-de rajapäeval)

_X025546.JPG

_X025552.JPG

_X025554.JPG

Madal ja jäik 2.7L stroker:

IMG_5392.JPG

Originaalne 325e

IMG_5393.JPG

Minu küna:

IMG_5399.JPG

ja korralikus "seades" 323i :

_X025598.JPG

  • Autor
comment_48947

Kui kõigi teiste autod pidasid väga hästi vastu hakkas minuoma kohe algul ikaldama, nimelt lendas kuidagi radika tagune plasti alumine äär tiivikusse ja keeras visco p****e..

Tänu sellele sain sõita vähe, peale 3-4 ringi tuli alati auto seisma jätta ja lasta sellel jahtuda, lisaks pidin sõitma soendus põhjas :roll:

IMG_5401.JPG

IMG_5421.JPG

IMG_5423.JPG

_X025583.JPG

_X025588.JPG

Vend sõitis selle eest niipalju, et veljed muutsid värvi s :mrgreen: :

_X025591.JPG

_X025600.JPG

_X025606.JPG

_X025615.JPG

Lõpus tegime siis ka ühisstardi, kahjuks muidugi peale 3 ringi pidin maha keerama rajalt :|

Aga jh, oli fun ja soovitan kõigil proovida:

_X025655.JPG

_X025654.JPG

_X025676.JPG

Järgmise korrani...

_X025702.JPG

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.