Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_34931

Et siin asi päris unustuse-hõlma ei vajuks:

Mõtlesin, et peaks korra asjal hääled sisse ajama:

Aku oli muidugi tühi:

2moqyag.jpg

sw3cd4.jpg

Igatahes nii kõrge on üks originaalkorras preface. ;) kursavenna värskelt värvitud 325e sedaan.

Peale seda käivitus hästi, pumpasin ühe tagarehvi rohkem täis ja luristasin sellega seal natuke edasi tagasi pidurit peal hoides.

Õnneks autos mingit niiskust vms polnud. Samuti polnud pidurid rooste läinud, auto lükkasin üksinda ukse juurde välja. Aku võtsin pealt maha ja kaasa, et laadima panna.

Krt suvi võiks juba tulla :

2rxjwd2.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_37660

Need pildid tehtud telefoniga s.t ei hakanud vähendama. Mul tulevad kohe ette ;)

Vaatasin, et tehase järgi on mul auto salongi värvuseks pandud antrasiit. Aga see ju hall

Muidu need on tumehallid, mitte täiesti musta värvi

comment_37680

Hall on SILBER. Totaalselt must on schwartz, aga selliseid detaile e30 puhul ei ole palju. Anthrazit on ikka kõige tumedamat tooni detailid. Sul on ikka tume sisu, schwartz leder oleks tumedam ehk siis täiesti must ilma mustrita nahksisu. Põhjavaipadest on samuti antrasiit kõige tumedam rahvakeeli siis must, vakstu osad on täitsa mustad, sinu autol peaks olema selline vaip.

comment_37685

Kõik on ilus ja kena,aga see stroker häirib mind nimes väga.

Kui sul on vaid 2.5se kaas peal(nagu ma esimesest postist loen),siis ei ole see stroker vaid täitsa tavaline 2.7.

Kui sul on aga suurendatud kubatuuriga mootor siis saan aru.

  • Autor
comment_37702

Mis raha sa välja käisid nende eest ja kas kogu komplekt või ostsid ainult esimesed?

Ostsime vennaga 2 komplekti s.t kokku 8 matti.

Ühe komplekti hind oli 47 EUR vist.

Tegu on siis mattidega mis on mõeldud kasutatud autodele. Need on kõik ühesugusest materjalist, aga erineva kujuga s.t uuele x5-le ka jne. Värvi valida ei saa.

Saab neid www.h2.ee. Käisime ka UM-ist küsimas, aga sealt öeldi, et kahjuks enam ei toodeta.

Muudetud , muutis oppi

  • Autor
comment_37703

Kõik on ilus ja kena,aga see stroker häirib mind nimes väga.

Kui sul on vaid 2.5se kaas peal(nagu ma esimesest postist loen),siis ei ole see stroker vaid täitsa tavaline 2.7.

Kui sul on aga suurendatud kubatuuriga mootor siis saan aru.

Jah sul on ühtemoodi õigus.

Hiline M20b27 ja M20b25 plokk on täpselt samad. Seega vahet pole, kas on ETA vänt, kepsud ja kolvid sisse tõstetud 2.5 liitrisesse (nagu mu venna autol tehtud on, mis siis oleks nagu TÕELINE stroker) või lihtsalt m20b25 kaas, sisselase, kütuselatt/pihustid, motronic jms panna ETA plokile.

EBK foorumis ma panin mudelinimeks lihtsalt 327i, kuid siin on reeglites kirjas, et mudelinimi peab olema see, millisena ta tehasest tuli s.t 325e.

Tegelikult on igasugu huvitavaid mõtteid siginenud töömahtu veel tõsta, aga neist ei räägi enne, kui midagi reaalselt tehtud on (niipea seda vaevalt juhtub). Hetkel pole praegune võimsus ennast veel ammendanud ka. Praeguseks olen raha kokku korjanud välimuse/sisemuse parendamiseks.

Kõigepealt saab venna auto valmis siis vaatame mis sellega teeme ;)

  • Autor
comment_37705

Hall on SILBER. Totaalselt must on schwartz, aga selliseid detaile e30 puhul ei ole palju. Anthrazit on ikka kõige tumedamat tooni detailid. Sul on ikka tume sisu, schwartz leder oleks tumedam ehk siis täiesti must ilma mustrita nahksisu. Põhjavaipadest on samuti antrasiit kõige tumedam rahvakeeli siis must, vakstu osad on täitsa mustad, sinu autol peaks olema selline vaip.

Tulles selle sisu juurde veel tagasi. Nimelt on mul juhi-istme see üks külg natuke katki. Käisin kunagi ka UM-ist uurimas, aga kangast ega ka tervet istmepõhja enam ei toodeta. Seega sealt ei saanud midagi.

Sain aga ühe E34 salongidetaili, kus on seda kangast kulumatta kujul piisavalt, et lasta uus istmekülg teha. Nimelt vaatasin selle auto VIN koodi järgi, et ka sellel on salongi värvuseks märgitud antrasiit. Minu mäletamist mööda oli mu auto seest sama värvi, aga ma pole seda mitu kuud näinud enam ja praegu nagu vaatan pilte siis tundub see seest heledam. Istme küljel mingit mustrit pole.

Kas E34-jas kasutatud kangas on sama tooni mis E30 oma ?

Muudetud , muutis oppi

  • Autor
comment_37708

Need teised on jh märgatavalt kallimad. Vend nägi ühes x5-es samasuguseid ja ka see bmw märk oli peal juhi omal. Neid saab tellida ka teistele BMW mudelitele, lihtsalt sellisel juhul on kuju teine. Sellesuhtes on õigus, et täpselt samad teistesse ei lähe.

Muidu need matid on täitsa OK ja ma nendega rahul.

UM pole alati mõtet positiivset vastust oodata, kuigi reaalselt võib seda otsitavat toodet saada isegi. Täpse vastuse oma küsimusel saad nii, et sisu nimetuse taga on kood, see on tähtis, antrasiit ise on lai mõiste.

Selge, ma küsin uuesti oma sõbralt ta auto VIN koodi ja vaatan üle.

comment_37745

Uuri jah seda kanga asja vaatasin et mul samast materjalist need küljed ,oleks endal ka huvi kas leidub jne.Lasin küll juhi istme alumiseosa küllje täisnahast teha juba küll. Plaan on kõik küljed täisnahaks teha see nagu ei maksa midagi muud kui enda aeg ainult nende traadist klambridega udida seal.

  • Autor
comment_37749

Uurisin, ning see E34 oma pole sama tooni-koodiga.

Samamoodi pole FL e30nete oma.

Uus kangas on 1x1,6m latakas ja selle hinnaks on 97 EUR. Üksinda mul seda niipalju vaja pole, seega pole ostma mõtet hakata. Seda on siiski vaja õmmelda, õige kujuga tükki enam saada pole.

Kusagil vedeleb miskit preface seest, siis oleks huvitatud.

comment_37763

Vana jäärgi õmblemine on õmblejale 15 min.töö .Minu nahast uue külje tegemine võttis täpselt sellise aja.See plastikust serva pael ja termatiin lähevad vanad tagasi ja ongi tehtud. :D Mul üllemine külg ka valmis juba tagavaraks kui peaks see ka läbi kuluuma.Aega võtab vanakatte lahti võtmine ja see uue tagasi panek istmele ainult muu on lihtne.Mul maksis need kahe külje nahaks tegemine ainult ühe 8eur veini pudeli.Nahk oli ka ta enda poolt kuigi endal oli ka kaasas aga võttis enda töö juurest suurema tk.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_39881

Täna ajasin siis lõpuks välja.. natuke väikest korrastamist ja hakkab sõitma.

j96kxy.jpg

ot45lt.jpg

Auto oli täpselt selline nagu ta sinna seisma jäädes oli, salong kõik oli puhas ainult kergelt tolmune, mingit kopitamist või hallitamist polnud. Samuti läikisid pidurikettad nagu oleks alles sõidetud. Auto käivitus kohe väga hästi.. ainult algul hoidis millegipärast tühikäiku 1900 pööret kuni mootor soojaks läks.

Tänud veelkord Andryle, selle hoiu-võimaluse eest. Loodan et õlu maitses hästi :beer:

w0tjlf.jpg

Ajasin asja täna venna masina kõrvale, millel 75/40mm madaldus. Imelikul kombel minu oma pm sama kõrge ja tagant isegi madalam :roll: Tal muidu veel lisaks iS stangelisa mida praegu pole küljes.

Muudetud , muutis oppi

  • Autor
comment_40036

Kuradi lumi rsk tuli jah maha. Hommikul panin arvuti käima midagi halba ootamatta ja nägin et Jargo on mul teemasse kirjutanud midagi lumest :@ Läksin siis välja ja kurat oligi rull paksu lume all. Ma poleks sellega vist parklast väljagi saanud, sest see on kaldus päris korralikult.

Õnneks mul Audil kindlustus kehtib ja naelrehvid all, võtsin rulli pealt aku maha ja toppisin sinna peale. Sõidan siis sellega edasi. E30 on 2 rehvi omadega täiesti läbi, ei julge sellega libedaga sõita, ka vihmaga võib päris ohtlik olla. Saan see nädal uued rehvid..

Katsun siis mõne pildi teha sellest mingi normaalse kaameraga, telefoni omasi pole mõtet kalendrisse saata..

Tegelikult pole ta päris kalendri vääriline minuarust kah, tahaks teist natuke poleerida, velgi treida ja seal paari asja veel sättida. Kapoti märgi võiks ka millalgi külge panna ja need "toetajad" poritiiva pealt eemaldada. Kuid üldjoontes sõitsin sellega 80 km maha see nv ja töötab väga hästi. Väga imelik on nii jäiga autoga jälle sõita. Teed ka kuidagi jõle katki.

Herr Rreims sa enda oma veel välja pole toonud ?

Muudetud , muutis oppi

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.