Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_29107

Sinna KIT-iga kaasas olnud korpuse külge ei oleks ükski tava aju pistik istunud.

Variant oleks asi tava aju korpusse tõsta, nii mul üks tuttav ka tegi.

Ja siis lihtsalt otsad ära ühendada.

Samas ei ole selle DB37 pistikuga mul Corradol siiamaani midagi juhtunud ja Corradol ei olnud pistikul isegi kinnituskruve, kuna korpus oli ise aretatud.

Seekord võtsingi KIT-i, et ei peaks mõttetult aretama asju.

Kui originaal aju maha võtan, siis võrdlen natuke suurusi, äkki saab midagi kuhugi mahutada.

Peaks listi koostama endale kergematest asjadest, mis vähese vaevaga ära saab teha.

See aasta ilmselt ei ole pikemateks lammutamisteks aega.

  • Autor
comment_29088

Kuna võtmega uksekeeramine tüütas ära, siis installisin eile esiustele keskluku ka.

Tagaluugi jaoks pean veel uue lukusti ja ilmselt ka originaal mootori ostma, kuna ei taha pornot teha seal.

Et asi vähegi originaali moodi oleks, siis panin ka juhiukse võtmest juhtima teist ust (tulevikus ka pagasiluuki).

Iseasi palju ma enam võtmest ust keeran aga abiks ikka.

Nuppu liigutades liigub ka avaneb/lukustub ka kaasreisia uks.

See insener kes uksepaku liistu tüüblid leiutas võiks ennast IMO maha lasta.

Kaasreisia poolsest 7-mest tüüblist tuli üks lahti.

Ülejäänute lahtisaamiseks oleks võinud liistu juppideks murda, libistasin maha nende pealt liistu.

Pärast nägin veel oma pool tundi vaeva, et need tüüblid kätte saada auto küljest.

Nii kuradi kõvasti olid kinni ja väga pudedad.

Räigelt ajas närvi see, et 2 poolikut tüüblit kukkusid küljekarpi.

Ma absoluutselt ei salli sellist asja kui mingi s**t kuskil klinnises ruumis sõiduajal kolisema hakkab.

Loodetavasti nad kukuvad kuhugi sopikesse või vähemalt ei liigu kuuldavalt.

comment_29077
Kas karpidel mingeid korke pole allpool?

VW-l olid korgid ees aukudel.

Lihtsam variant on siis mingi 15mm auk puurida karbi otsa ja oodata kuni välja kukuvad sitad ja kork ette panna sinna.

aga lase karbid mingi kleepuva roostetõrje möginaga üle seespoolt.

Mitmeti kasulik... Kleebib "pudinad" kinni ja kaitseb korrosiooni eest ka.

Näiteks mu vana VW Transporteri küljekarpidest tuli välja mingi paks tavotilaadne möga, mis tuli väga raskelt maha ja kärssas rõvedalt, aga rooste oli väga ilusti eemal hoidnud!

  • Autor
comment_29069

Käisin klapivahed ka üle täna, nüüd ülemine ots mõnus vaikne, vähemalt külmalt.

Klapikambrikaane tihend oli ka juba plastik.

Kuna vaja õli tagasivool teha sai ka karteripõhi alt ära võetud.

Selle tihend on veel hullem plastik.

Vaja veel pool tihendit noaga ära nokkida karteri küljest.

  • Autor
comment_29027

Niipalju siis BMW ehitamise ideest.

Jällegi olen sunnitud teda vähemalt Jaanuari lõpuni igapäevaautona kasutama.

Subarul on ikka pidevalt mulle mõni trikk varuks ja mulle see kohe üldse ei istu.

Homme siis mingeid naelrehve otsima.

  • Autor
comment_29017

Sai siis soetatud tutikad Gislaved NordFrost 3 naastrehvid (ovaaalnaastuga).

Mõõduks 185/65/14, tunudb et sobivad hästi.

Algul otsisin küll odavamalt kasutatud rehve aga krt poole uute hinna eest

pole mingeid 5a. vanu pastlaid ka mõtet osta.

Selle ajaga on kummisegu juba plastikuks läinud ja naelte jalad enam nagu ka pidamist ei paranda.

Nüüd saab vähemalt 2WD-ga normaalselt talve nautida.

NF3 sai valitud, kuna kõik töö ja pere teised autod sõidavad samade rehvidega.

Lisaks sain need veel ka väga hea hinnaga kätte.

Asfaltil sõidad nagu suvekaga, naelte klõbin puudub. Mõnusad pehmed on ka.

Ainuke miinus on see, et kipuvad ujuma asfaltil aga samas see ei häiri nii palju.

Korralikud liigendita kojamehed muretsesin juba tükk aega tagasi.

  • Autor
comment_29014

Kuna vana salongiventika mootor andis saba ja Igor enam E30-nele selliseid asju ei müü

tuli jällegi tutikas Bosch mootor osta. Ilma nagu talvel eriti ei sõida.

Bosch muidugi müüs ainult mootorit eraldi ja tiivikud tuli ise vana küljest maha võtta ja uuele külge panna.

Aga asi töötab vähemalt. Vanal oli poole sentimeetrine loks, puksid täiesti kulunud.

Jõuluvana tegi täna kingituse ka, sain Subaru uue kasti kätte :D

comment_28953
Roolilatt peaks vist üks ühele külge minema aga ühendus roolivardaga on teistsugune.

oskad sa täpsemalt ka öelda, mis seal ühenduses teisiti?

Ma olen nii laisk, et ei viitsi e36 esisilda kanalist ilma asjata välja tirida :oops:

edit: jutt siis e36 roolilati pistmisest e30 külge...

  • Autor
comment_28934

Täna lõpetasin tagasila tala pukside vahetuse ka ära.

Esimest puksi vahetasin üksinda kokku vist päev otsa, seal sisaldub siis ka tõmmitsa ehitamise ja juppide otsimise aeg.

Teise puksi vahetasime Randoga koos juba ~1h ära.

Välja tõmbamiseks sai juba enne Rando metallivarudest üks tõmmits ehitatud/keevitatud.

Sissetõmbamiseks tuli jällegi juppe otsida ja veidi keevitada.

Nüüd kui vahendid olemas ja töövõtted selged, siis suht kerge isegi neid pukse vahetada.

Vanad puksid olid aastast 87 ja kaasreisia poolne täiesti läbi.

See kolises juba maanteesõidul päris jõudsalt.

Asemele läksid BMW originaal osad, mis küll ilma BMW kirjata aga muud koodid kõik samad ja originaaltootja omad.

  • Autor
comment_28927

Mõni illustreeriv pilt jälle vahelduseks.

Pistik:

aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Mõlk taastatuna aga eeltööta:

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg aad.thumb.jpg

Esimesed minu poolt tehtud pildid väljast:

aaf.thumb.jpg aae.thumb.jpg aaa.thumb.jpg

aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

Eelmise auto järelmaksu arvelduste tõttu sai auto endale ka suveveljed (juhul kui need sirged on):

aad.thumb.jpg aae.thumb.jpg aac.thumb.jpg

aab.thumb.jpg aaa.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

Tegelikult istuvad need auto halli värviga palju paremini kui piltidelt paistab.

Pildid viletsad, kuna kell oli juba suht õhtus ja õues/garaa¾is suht pime.

Ausaltöeldes piltidelt vaadatuna mulle need veljed niipalju ei meeldigi kui just "in real life" auto all.

Väiksel pildil klikkides saab suurt pilti vaadata!

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.