Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_23554

Tegelikult vist oli küll 800+hp aga kui ma juba uued kolvid ja

kepsud kasutusse võtan, siis ei ole alla selle ka eesmärgiks seatud.

Samas töötab ta ka ilust väiksemate võimsustega ma julgen arvata.

See 75mm tuli sellepärast, et sinist 50mm teist polnud ja pakuti suuremat sama raha eest.

  • Autor
comment_23505

Sai täna ka üks Holset HX50 66mm induceri, 80mm exduceri ja 25cm2 turbiinikojaga ligi võetud.

Seisukord tundus väga hea ja hind normaalne.

Väheke väike on S38 mootorile aga kuni 1bar peaks backpressure veel normaalne olema ja jõudu vast 600-650hj.

Vähe teda on aga alustuseks käib kah :-D

Originaal sisu jaoks peaks see enamvähem paras olema.

Ridiculous overkill is just about enough! :evil:

  • Autor
comment_23430

Töötan mitmel rindel ja teen seda mida vaja, et ära elada.

Ülikool (TTÜ) on selle tõttu veel lõpetamata, milles on süüdi ka liiga haige huvi autode ehitamise vastu :D

Tihtipeale tuleb lihtsalt oma haige hobi nimel muudest hüvedest loobuda ja kulutusi koomal hoida.

  • Autor
comment_23407

Täna viskasin Reno auto eelmised tagavedrud alla ja tekkis väike hämming.

Minu auto ei läinud nendega madalamaks aga Reno autol olid tagarattad koopas :shock:

Kas tõesti on Renol tiivaservad 20-30mm alla poole toodud äärte välja sirutamisega.

comment_23406
Täna viskasin Reno auto eelmised tagavedrud alla ja tekkis väike hämming.

Minu auto ei läinud nendega madalamaks aga Reno autol olid tagarattad koopas :shock:

Kas tõesti on Renol tiivaservad 20-30mm alla poole toodud äärte välja sirutamisega.

ära jebi, mul pole mingid ääred madalamaks toodud, mõõda koopaääre kõrgused maast ära, siis võrdleme minu autoga :lol: sul siis ikka mingi traktor :D

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23092

Vahepeal sain siis pikalt freesimises vedelenud supporti siini kätte ja

eile sai asi koos püstakuga ka mõõdistaja kätte antud.

Nüüd on ehk lootust varsti esisupportitele ka vahetükid saada ja pidurid külge.

Tahaks veel see sügis korra autoga sõita

Sai ka uued esituled Saksast tellitud, loodame, et väga porno ei jää kuid eks paistab.

Alati on võimalus tutikad B-osa tuled võtta ja need black-iks teha uuesti.

Tellitud tuled on siis nö. mustad disaintuled juba koos inglisilmadega.

Mõtlesin, et äkki pääsen nii enda näputööst ja mingil perverssel moel

mulle isegi meeldib see punnsilmne välimus mis nende tuledega jääb.

Aga jah eks paistab.

Kui mulle ei sobi siis vast Reno autole sobivad paremini, kuna tal on ees ka Seidli spoiler,

mis ei nõua tagasihoidliku stiili jälgimist.

  • Autor
comment_23004

Tuled tulevad Saksast.

Hinnaskaala on nagu neil rõngastuledel ikka.

Jee täna sain esipidurite vahejupid ka kätte.

Nüüd tuleb ennast veel kokku võtta ja supportid ära hooldada.

Vahetükid said IMO väga fäänsid CNC tükid :D

Tahaks juba üle pika aja sõita jälle.

comment_23002

Lihtsalt huvipärast küsin, vaadates seda siduriketast ja võrreldes nüüd originaali.

MIllepoolest on see labadega ketas parem kui originaal. kui välja arvata see, et seal pole leevendust ja Nm ning Hj peab hulka rohkem vastu.

Kas see libisema ei hakka ? kuna hõõrdepinda on ju pea poole kuni kolmveerandi võrra vähem kui originaalil :roll:

Kas tõesti libisema ei hakka :D :roll:

Ning kas need needid seal nuudi ümbruses peavad ikka vastu sellist jõudu :roll:

Tahaks näha juba seda.

Kaua sellisel kettal eeldatav eluiga peaks olema :lol: :roll:

comment_22995

Ehk on asi selles, et keraamika vajab pidamiseks suuremat rõhku...rõhk on vist mõjuv jõud pinnaühiku kohta :roll: ja kuna tööpinna pindala on kordades väiksem on rõhk pinnaühiku kohta suurem. Umbes sama effekt, et kitsas pehme rehv (suvaline talvekas) peab meie betoonrajal paremini kui kivistunud lai rehv (lihtsalt lai aga vana ja juba omadusi minetanud) Kui veel porschega sõitsin ootasin pikkisilmi kuna kevad tuleb ja oma 245/50/15 rattad alla saan keerata aga tulemus oli see, et pidamine muutus hoopis kehvemaks nende vanade ja laiade suverehvidega kui mul 185/65/15netega oli.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_22927

Sai siis eile katsetatud uusi tulesid enda auto küljes.

Krt asjad vist ikka liiga fäänsid minu autole.

Valgusvihk lähituledel oli iseenesest hea ja näitasid paremini kui originaal tuled.

Luubi sisu ka mõnusa sinaka effektiga nagu Xenon.

Kui kellelgi huvi, siis võin need tuled ka maha müüa hinnaga 3000.- eek.

Tuled ise sellised:

http://i294.photobucket.com/albums/mm83/911LUVER/CABPICS08028.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm83/911LUVER/CABPICS08007.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm83/911LUVER/CABPICS08013.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm83/911LUVER/CABPICS08035.jpg

  • Autor
comment_22925

Ei ole pilte teinud lihtsalt.

Samas selle rohelise peal meeldivad need tuled mulle siiamaani ja

kui on rõngas ja keskel kena sinakas luup on ka ilus.

Lihtsalt minu auto on välimuselt täiesti stock ja SLEEPER-i idee kaob siis veidi ära.

Kuigi see on juba kadunud omajagu, sest ei kasuta rõvedaid kollase suunaga esi

ja tagatulesid ning tavalisi esitulesid.

Korra käis isegi idee, et viskaks crystal klaasid tavatulede peale ja

installiks sinna äärmisel juhul E39 originaal rõngad.

Aga ei raatsi neid lammutada, ehk kellegile meeldivad need tuled stockina rohkem.

Tellisin nad selleks, et ma pidin nad lihtsalt laivis ära proovima ja nägema, muidu ei andnud hing rahu.

  • Autor
comment_22903

Võtsin ennast vahepeal kokku ja käisin kergelt supportid ja liugurid ka üle.

Päris siledaks ei viitsinud nühkida neid vaid lõin suuremad roostetükid küljest ja

pesin ära ning lasin musta mattvärvi selga.

Supportitele nagu ikka uued mansetid ja kummikatted ka.

Nüüd vaja veel ühest supportist vooliku stuts kätte saada mis ära murdus.

comment_22902

Kas mõnda masinat võiks linnapeal ka liikumas näha :roll:

Kogu aeg käib tõsine töö 8) ...kokku - lahti , varuosadest võib rekka vabalt silmini laduda :shock: ..panga arvele pole tahtmist pilkku visata juba viimased aastad :D

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.