Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_26640

Auto tänasest talvekonditsioonis.

Keerasin tutikad Gislaved NordFrost 3 naelad alla, mis sai eelmine aasta ostetud ja

nendega 450km sõidetud. Juhitavus on küll nüüd väga haige.

Keeran rooli aga auto vajub rehvide peal esialgu läbi ja mitte ei taha kaasa keerata.

Selline tunne nagu oleks ise roolis prjus :respect:

Sain soodsalt ka ühed Borbet T 16x9 ET30 valuveljed.

Esialgne plaan oli asjad installida Corradole, et asi veerevaks saada aga võibolla rändavad hoopis E30 alla.

  • Autor
comment_26635

Corrado sinu garaa¾ist paari sammu kaugusel kõrvalgaraa¾is.

Mõnipäev teen sulle väikse ekskursiooni.

Üks pildike ka sellisena nagu Corrado mulle kõige rohkem meeldis --> http://m-tuning.ee/galerii/CorradoG60/aaq

Mis nüüd Bemmi puudutab, siis enam ei saa eriti üldse gaasi vajutada kuna ainult naelapuru lendab tagant.

Seega pead rahuliku cruisiga rahul olema :respect:

Täna sian veel kord roolilati vastu maad (kõrgete rehvidega).

Just sõbrale kiitlesin, et mul nüüd kõrge auto ja käis pauk ära ka kohe.

Seega karterikaitse on MUST HAVE.

Roolilati tõstan ka ringi ilmselt, kuna järgmist pauku ei pruugi see latt enam üle elada.

comment_26629

14 päeva proovimis võimalus :respect: , meenuvad igasugused pildiajakirjad millel suured laod :respect:

Vaatasin just, rally.ee päris soodsalt oli piike saada...

Tavarehviga jäärada proovida on vist selle autoga sama mõtetu kui kirvega kurge püüda, piigiga tekiks juba hasart 8)

Pole hasardimõtet tulnud?

Kuigi piigiga peab olema eriti valvas ja kogend...

Piigikooliraha peame me kõik nii ehk naa maksma :lol: :twisted:

terv,

A

  • Autor
comment_26624

Paar talve tagasi sai koos Randoga ühe E30-nega Männikul piikidega sõidetud.

Saigi spetsiaalselt rallikaks tehtud see E30.

Siiamaani on iga sügis mõttes,e t peaks uuesti sellise sõiduvahendi ehitama, väga lõbus oli.

Enda autoga ei raatsi väga piikidega sõita, kuna vähegi sitemal teel retsib piik päris kõvasti kere.

Näiteks tuli tagasild kere küljest suht suure tükina lahti ja sealt ei olnud nagu kõige mädam see auto.

  • Autor
comment_26615

Tekstist lugesin mina välja, et kepsu kottiminemise hetkel oli tal mingi aeg 2bar rõhku + NOS, tema enda sõnul ~500hp mootorist.

Poleerimine ei tee kepsule halba pigem head ja kaotab metalli pragunemisvõimalused (krobedalt pinnalt tekivad praeod).

Kergendamisega on muidugi teised lood ja see ilmselt nii hästi enam ei mõju.

Mina ilmselt ise kepse poleerida ei viitsiks ja läheks kergema vastupanu teed, forged rods and pistons :respect:

comment_26614

Kas M10 rod ei ole forged? Kepsu vart ei poleerita ja eriliselt ohtlik on poleerida/materjali eemaldada sellest kohast kus vars saab kokku alumine silmusega - vähemalt sedasi on mulle rääkinud targemad kes on päris tihedalt seotud motospordiga.

  • Autor
comment_26612

Täna panin High Resolution koodi ka peale ja tundub, et mootor käib palju ühtlasemalt kui enne.

Kütusetabel tuleb muidugi täielikult üle käia uuesti, homme ehk leian aega, et kuskil veidi tiirutada.

Boost controllerit peab ka veidi tuunima ja katsetama paari lahendust.

Jubedalt spaigib hetkel boost alguses ja ma arvan, et tean miks.

Saaks ükskord need suured pihustid ilusti kontrolli alla, siis saaks korraliku seadistuse ka ära teha.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_26571

Sai täna suure korpusega 3.73 Visco differ soetatud ja ka sõber Domain-i abiga õhtul alla kruvitud.

Homme saab ehk esimesed muljed ka diffrist.

Seest paistis asi ilus puhas olevat, õli oli ka iseenesest puhas kuigi väga tumepunane.

Ilmselt diffri algusaegadest sees äkki.

Siiani 100% kindel pole kas on ikka Visco, kuigi silt peal on 3.73 V.

LSD-l on S täht ju enne ülekandearvu. Seest paistab kahtlaselt LSD-ga sarnane.

Diffrikaanel oli 87/88 totomisaasta.

Algusaegade IX-idele pandi selliseid aga see 87/88 ei ole ju enam kaugelt IX-i algusaeg.

Differ väidetavalt Saksast pärit ja müüa oli midagi Alpina B3 isendist rääkinud.

  • Autor
comment_26569

Hea kui saab JOODIKUT pahedest eemal hoida :respect:

Peale mõnetunnist netis surfamist ja enda ex E34 LSD sisu vaatamist

olen 99% kindel, et tegu VISCO lukuga.

Talveks peaks visco väga mõnus olema ja samuti ka otse kiirendamiseks.

Driftimisega mudiugi on vähe viletsamad lood, kuna käiguga pidurdamisel ei

pidavat visco nii kiirelt taha tulema kui ketastega LSD.

Samas rajal on visco vastavalt maitsele, viscoga ei pidavat vedrustuse seadistus

nii palju mõjutama kui ketastega LSD-ga.

  • Autor
comment_26566

Uuel aastal tuleb uusi velgi otsima hakata, kuna Ronal Turbo-d leidsid endale uue omaniku.

Seoses pidurite upgrade-ga ei mahu kevadel enam alla 17" velje ilmselt alla.

Mis iseenesest on suht jama, kuna 17" rehvid ei ole kulutamiseks just kõige odavamad.

Aga noh, äkki saab sammukese BBS RS-ile sellega lähemale. :respect:

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.