Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_29439

Väike vihje, et 316-eks ta sisemuselt küll ei jää aga välimuselt üritaks seda joont hoida.

Praegu veel mõtlen, kas teha algul pulli pärast M10 turbo või minna kohe suurema kubatuuriga mootori kallale.

Ootused olen enamvähem paika pannud.

Sleeperi välimuse jätmist aga segab üks väike viga, et mul on nõrkus

MTech 2 spoileriringiga, 80mm madaldusega ja 16x9 poleeritud veljega E30-nete vastu.

Vahepeal, kui Subarule uut sidurit paigaldama hakkan kasutan teda ilmselt igapäevaautona.

Seest kindlasti kõvasti vaiksem kui Subaru.

comment_29432

Nüüd siis on sul vaja:

- ketaspiduritega tagasild

- LSD

- "midagi normaalset teha mootoriga" (kui rinkat tahad sõita sellega siis ma soovitaks kas kompressorit või siis mingit võimsamat vabalthingavat mootorit, turbo ei ole tagaveolisega just eriti mõnus).

- Korralik amort + vedru

- M-Tech'i puhul soovitaks vast esi ja tagastange koopiatena külge panna (dc-ice), küljed võiks olla originaalid (e-bay).

* Kahju et sa meist ette jõudsid - oleks võinud ise selle ära osta Xjan-i tehnika uueks keredoonoriks... :)

  • Autor
comment_29429

Eesmärk on 500hp piir kunagi tulevikus ületada.

Subaruga oleks selle piiri ületamine lihtsalt Eesti oludes väga kallis.

Rinka jaoks ma seda autot ilmselt ei ehita, rohkem driftimiseks, kuna see ala on mind juba pikka aega huvitanud.

Talvel on seda juba mitu aastat praktiseeritud aga suvel harjutamiseks pole lihtsalt vastava võimsusega autot olnud.

Mind ei tõmba eriti selline sõitmine, kus peab viimase piirini peenestama, et külg ette saada.

Rinkat sõidan ilmselt Subaruga hoopis.

Ma ei näe mõtet matta vabalthingavasse räigeid summasid aga samas tulemust ei ole kuskilt otsas tulemas.

Üldiselt näitab minu kogemus, et selle raha eest mis matta vabalthingava tuuningusse saab ülelaadimisega 2x rohkem resultaati.

  • Autor
comment_29428

Tänane resultaat siis selline, et geneka kummipuksid vahetatud ning väntvõlli esimene simmer ka.

Vaatasin mootori ka hoolduse pilgiga üle ning homme tuleb uusi voolikuid ostma minna, kuna vanad on väga pudedad.

Leidsin ka madala tühikäigu probleemi ilmselt üles.

Nimelt oli jagaja vaakumvoolik katki.

Väljavahetamisele lähevad ka jagaja kaas ja rootor.

Süsi oli keskel viimase piirini kulunud.

Nüüd tegin põhjaalt ka väikese uuringu ja kere seisukord ikka üllatavalt hea.

Ainuke jube koht on kaasreisia esimese tiiva all selle tõstmiskoha juures.

Alus ise on väga heas korras aga keegi on kunagi autot valesti tõstnud ja koopakaare mõlki vajutanud.

See tükk tuleb lähiajal välja lõigata ja uus panna.

Õnneks ei jää see väljast kuskilt otsast näha.

comment_29427

http://www.e30club.org/stuff/images/minu_auto/auk_veel.JPG

Tüüpkoht, kus E30 roostetama hakkab...enne seda lõpeb logar ära ja sool laseb talvel hea maitsta sealt. Kuna see tõstmiskoht on sinna keevitatud külge suht punktidega, mitte äärest ilus õmblus, siis närib uss ka põhja ja selle plekiriba vahelt...Minul tuli nii teha:

http://www.e30club.org/stuff/images/minu_auto/phjaluuk.JPG

comment_29424

Siis vast ikka 6 silindriline. M20 ja M50/M52 stock mootoreid laetakse üle suurte turbodega (mitte väiksem kui garret gt35 või holset hx35) ja saadakse väga häid tulemusi, ilma erilise purunemisohuta.

Sul siis ketaspiduritega tagasild ka mõttekas panna.

  • Autor
comment_29423

Olen jälginud jah mida mujal maailmas tehakse ja siht ka samasse suunda on nagu raimo mainis.

Lihtsalt mul praegu teistest projektidest natuke juppe üle jäänud, mida saaks antud mootori küljes kasutada.

Näiteks üks IHI turbiin koos kõikide flantsidega, piisav, et linnavahel madala otsa jõudu anda.

Üks pilt kapotialusest ka, see küll tänase päeva lõpus tehtud --> http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30_Igasugust/aaa.jpg

Hetkel ootab asi samas seisus juppe, et asjad kokku tagasi saaks panna.

Seoses sellega, et õlirõhuandur lekkis päris kõvasti on mootor üleni sitane.

Peab korraliku mootoripesu tegema.

  • Autor
comment_29420

Eile inspekteerisin sillad ka üle. Polegi nii hull kui algul arvasin.

Vahetamist vajavad esiamordid mis on täiesti laibad ja esimesed välimised ¹arniirid, millel mõlemal pool ~1cm loks.

Sisemised ¹arniirid nagu uued.

Bemmi on lausa lust remontida, kui oled ka Subarut remontima pidanud.

Sai just poodi külastatud ja sealt järgmised kaubad ostetud:

Gates-i genekarihm

Lemförderi välimised ¹arniirid

Knecht-i õhufilter

Fram-i kütusefilter

Bremi jagajakaas ja rootor

NGK BP5ES küünlad

Kõik kokku alla 1000.- eek. Suur kotitäis asju.

Subarule ei saa selle raha eest õlivahetust ka :?:

Autol peal olnud küünlajuhtmed testisin üle ja paistsid piisavalt normaalsed.

Need on vist ainukesed asjad mida pole mõtet hetkel tutikaid osta,

kuna maksavad samapalju kui kogu tänane kupatus kokku ja ilmselt ei ole neil veel ka midagi viga.

Nagu näha, siis eriti odavaid Hiina juppe pole plaanis autole külge keerata.

Kuigi praegune mootor on seal vahel ainult lühiajaliselt veel ei taha põhimõttelsielt hooldamata autoga sõita.

  • Autor
comment_29418

Täna siis juhtus nii, et hea pakkumise tõttu sai auto endale ka uue mootori garaa¾i nurka ootama.

Nimelt siis M50B25 ilma Vanoseta (kui mu silmamälu mind ei peta).

Kuna tegu oli avariilise autoga, siis ei ole mootori seisukord teada.

Kui midagi viga on, siis tuleb lihtsalt korralikult korda teha.

Pärit pidi asi olema 94a E36 pealt.

Võtsin igaks juhuks E36-e võimuga lati ka, kuna keegi mainis, et asi pidavat ka E30 külge istuma ning

vist on kiirema ülekandega (vähem pöördeid ühest servast teise).

Varsti saab teada, kas ikak sobib.

Latt tundus ilusti toimivat ja kinni ei poonud.

Kartsin lihtsalt seda et latt kõver, kuna üks sisemine rooliots on ära murdunud.

Omanik väitis, et auto tõi saksast tema vend ja sellel olevat ~170k läbisõit olnud.

Iseasi kui tõsi see on aga jutuks hea küll, annab natuke lootust. :?:

Mootoriga sain kaasa ka veel terve E36-e juhtmestiku.

Homme teen ehk mõned pildid ka mootorist.

comment_29414

Immo on ajus sees jah, selles ongi jama. Siis on vaja ka süütelukku ja õiget võtit, sest immo saab signaali võtmest. Erinevaid võtmeid ja ajusid kombineerida ei saa.

Aga nagu Silwer ütles (realoem ka ei näita), e36 sellel ajal vist veel ei olnud tehaseimmoga.

comment_29413

Tore kuulda, et M50-ga e30-id ka Eestisse tekkima hakkab.

Endal samamoodi M50B25 vanosega variant kohekohe aiste vahele minemas. Et ilusti vahele istuks, on sul vaja ilmselt e34 karterit ja õlipumpa. Mina sain oma jõuallika e34 pealt.

Väänet peaks olema päris mõnusalt, et külg-ees kurvides vastu tulla.

Edu!

  • Autor
comment_29412

Tean juba jah, mida sinna vaja on.

Pornot ei hakka igatahes tegema.

Eesmärk ongi see, et asi võimalikult hea saaks.

Ma olen aidanud ühe 3.2 mootoriga E30-ne ka teha mõni aeg tagasi.

Täna sain lõpuks Igor-i käest rihmaratta ka.

Huvitav, et M10 mootori juppe kellegil ei vedele.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.