Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_12274

Mootori uimasuse probleem sisuliselt leitud ja põhjus nagu karta oli.

Välja reklaamitud 294 kraadi Schrick nukkvõlli asemel on see võll

küll 292 kraadi võlli klapitõusuga aga duration on asjal ropp, 320+ kraadi.

Ilmselt on Scricki originaal võlli keegi veel ise üle tuuninud.

See seletab, miks mootor käib longates veel ka 1500rpm peal ja alla 5000rpm on täielik surm.

Lahendus on uue nukkvõlli soetamine või ajutiselt originaali kasutamine.

Kumba lahendust kasutama hakkame, selle üle tuleb veel mõelda,

kuna nuka vahetus ei ole ka päris 5min töö, eeldab spets rakise ehitamist.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_11397

Sissesõit nüüdseks tehtud ja piirajat ning boosti samuti veidi tõstetud.

Kuna sidur hakkas libisema, siis hetkel saab hädaga ~1.1bar-iga liigelda, piiraja 7200rpm.

See, et asi alt täielik uim on tuleb muidugi ülevalt otsast sama võrra tagasi.

Väga fun on tegelt niisama paugutada sellise lahendusega, kuna effekt kui turbo järsult taha tuleb on mõnus.

Samas linnas paigalt kiirendamine suht nadi, liiga palju pöördeid ja pidamist pole, liiga vähe ja kooleb ära.

Launch controliga kohalt minek on täielik mõtetus, siis jääbki põletama.

Hetkeseades peaks ~300hp mootorist olema. Nüüd üritab jõudumööda asja edasi arendada ja pudelikaelu likvideerida.

Üks cruisi albumist pätsatud pilt ka:

aad.thumb.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_11095

Umbes nädalake tagasi kadus mootoril üks silinder tagant ära ja eile sai Haapsalus vaatamas käidud, mis on selle põhjus.

Nagu karta oli ei pidanud põhjust väga kaugelt otsima. Nimelt on mõlemad esimese silindri nookurid pooleks.

7400-7500rpm antud nukaga stock (uued B-osa Febi-Bilstein) nookuritele on ilmselt liig.

Võimalik, et ~2000km läbimisega olid ka klapivahed taaskord kohati 0.2mm suuremaks kulunud.

Antud nukkvõll ei ole ilmselt väga tänavakõlbulik, kuna esimese 500km jooksul sain klapivahesid 2-3x sättida.

Nüüd on plaanides tänavakõlbulikuma ENEM Z55 Turbo nukkvõlli soetamine ja lisaks ka spets nookurite soetamine,

kuna ei viitsi plokikaant iga päev maha võtma hakata.

Nimelt ei saa antud mootoril nookurvõlle enne kätte, kui kaanetikud väljas on.

Nüüd saab siis suht sunniviisiliselt teada ka palju on antud nuka ja konkreetselt turbole mõeldud nuka reaalne vahe.

Sõitma hakkab auto eelduste kohaselt uuesti kevadel, kuna lisaks kaanele peab ka siduri kangema vastu vahetam (loe: aretama)

Siduriks saab kõige eelduste kohaselt 240mm 4-labaga ketas + 800kg clamp loadiga sidurikorv.

Võimalik, et korvi vahetab veel kangema vastu, olenevalt kuidas finantsidega antud hetkel on.

Ei viitsi 2x sidurit ringi ehitada, tuleb teha 1x ja nii et hea saab. ~600nm võiks ikka ilusti kinni hoida.

Pool aastat on aega nüüd atra seada.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_9984

Mootoriga juhtus siis nii:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Hetkel seisab mootor poollahtiselt.

Kuna esimeses silindris on kahtlane triip sees, siis tuleb kolb korra välja võtta ja vaadata, et ega mõni rõngas puruks pole.

Õnneks ei ole see triip väga jube ja silindrit uuesti üle käima selle pärast ei hakka.

Kuna eelmine nukk oli parajalt karm ja mootor külmast peast kõikide silindritega ei töötanud sattus ka palju bensiini õli hulka.

Oma lollus oli, et vahepeal õli ei nuusutanud, õli määrdeomadused on ka omajagu kannatanud aga ka õnneks mitte midagi fataalset,

lihtsalt tuju rikub see, kui 3k sõitnud mootoril on juba õrnad kulumisjäljed näha.

Vahepeal on ka veidi uusi juppe kogutud:

aap.thumb.jpg aas.thumb.jpg aar.thumb.jpg aat.thumb.jpg

aau.thumb.jpg aav.thumb.jpg

* Enem Z55 Turbo 284 kraadi nukkvõll

* IE performance nookurid

* IE nookurilukud

* Sachs Race Engineering 765 240mm sidurikorv (1450kg clamp load)

* Kennedy Engineering 240mm 4-ja labaga siduriketas

* BMW vanakooli M30 mootori 6.9kg hooratas (ehk saab veidi kergemaks ka)

Turbo vahetus see hooaeg on veel lahtine, väga tahaks aga näis kas on võimalusi ja aega.

Auto ise on praegu suhteliselt algosadeks ja ootab, et ma keretööde pakkumisi uuriks.

Seega kevadeks on vaja ka keretööd tehtud saada ja auto üleni ära värvida.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_8820

Auto sai siis täna Tõnise juurde keretöödesse viidud:

aab.thumb.jpg aaa.thumb.jpg

Vahepeal sai valmis ka hooratas, seega uus sidurikomplekt koos:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

Uus nukk sai ka koos nookurite ja lukkudega kaane külge pandud:

aaw.thumb.jpg aax.thumb.jpg

Ekstsentrikud unustasin õigeks ajaks juurde osta, selle tõttu nad pildil ka puuduvad.

Nüüd juba ootavad laual külge installimist.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_8549

Tõnis teeb päris kärmelt tööd, plekitööd saavad järgmise nädala lõpuks eeldatavalt valmis.

Kere üldine seisukord oma vanuse kohta hinnati isegi hindele 4.

Tulid välja küll mõned üllatused mida kohe ei paistnud aga ei midagi hullu.

Autole mahuvad nüüd 10" veljed taha koopasse ilusti ära. :D

See sai tuleviku jaoks igaks juhuks valmis tehtud.

Paar klõpsu ka sellest kuidas tööd tehakse:

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg aae.thumb.jpg

aaf.thumb.jpg aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_8212

Plekitööd tänasega valmis!

Suurimad tänud Tõnisele!

Ise veel lõpptulemust pole näinud aga töö käigus nähtu ja

piltidelt jälgides olen suhteliselt kindel, et töö kvaliteet on seda raha väärt.

Mõni pilt lõpptulemusest:

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg aak.thumb.jpg

  • 5 kuud hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_25

Hetkel siis seis nii kaugel, et saab täna lõpuks põhjamati sisse tagasi tõsta.

Juhtmed uuesti oma kohtadel ja ka audio juhtmed said igaks juhuks ära veetud, et hiljem suuremat lammutamist ei tuleks.

Asi siis veninud selle tõttu, et värvija oli jätnud kolmandiku kapotialusest väärvimata, mis sialdas mõnes kohas ka lausroostet.

Kahjuks minu töövõtted sellist pornograadiat ei talu ja tuli kapotialune osaliselt uuesti üle lasta värvida.

Keretöödest tulles oli auto salong totaalse sitakihi all, mis samuti vahepeal igasuguse ehitamise isu ära võttis.

Ma ei ole krt koristajaks saamiseks nii palju aega oma harimisele tehnikavallas raisanud.

Rooste teemalt võib kivi veeretada nii maalri, kui keretööde venna kapsaaeda, kuna keretöödest tulles oleks pidanud kõik rooste kaotatud ja konserveeritud olema.

Paraku oli üks amordipüstak ja mõni tulemüüri koht siiski veel roostes, ning samuti ka salongis oli päris mitu rooste kohta.

Viga on ilmselt minus, et ma eeldan perfektset tööd, kui on keretöödest juttu olnud.

Ise pean veel ka tagumiste numbritulede sisemise osa roostemuunduriga üle töötlema, kuna see on konserveerimata jäänud.

Tunduvad ehk väiksed asjad aga mind siiski häirivad, kui on päris suured summad auto taastamiseks raisatud.

Vähemalt nüüd on asi enam-vähem OK, mõni koht ei saanud nii hea kui oleks tahtnud (näiteks salongi põrand seest poolt) aga tõesti ei ole enam aega oodata, kuna keretööd ja värvimine võttis pea aasta aega.

Seda siis mitte keretööde venimise vaid värvimise väga pika venimise tõttu.

Täna üritaks enamuse salongist kokku saada.

Eks klõpsin mõned pildid ka, kuigi auto on uuesti tolmune, sest seisis vahepeal 2 päeva värvitöökojas.

  • Autor
comment_30504

Päevaga sain sõbra abiga enamuse salongist kokku. Pool ajast võttis asjade otsimine, kuna mingi hetk kuhjasid teised inimesed need kõik ühte suurde kasti kokku.

Laupäevaseks plaaniks oleks uued piduritorud paika saada ja siis mootor peale tõsta, hakkaks asjad jälle kiiremas tempos liikuma.

  • Autor
comment_30575

Palun, palun!

Aga soovitan siiski endal ka silmad lahti hoida, ka parimate tegijate töö juures saab vahest norida.

Minu kogemus on see, et pada sõimab katelt, iga lits kiidab oma v*ttu aga reaalselt ei ole kumbki ideaalne (keretööd vs värvimine).

comment_30590

Olen sama kuulunud, et alati tal ei õnnestu need asjad päris hästi. Ülemuse paljaks roogitud jeep`i kere oli küll üsna hästi tehtud, samas üks e30 roostetas aasta peale keretöid päris hästi juba ja käis mäletamistmööda ümber tegemises. Oleneb ilmselt ka sellest kui nõudlik keegi on ja kuidas keegi mõistab sõna korralik. :D

  • Autor
comment_30635

Kast ka nüüd all ja tuleb homme puudu olevaid juppe otsima hakata, kuna kasutan nüüd 240mm siduri tõttu M30 käigukasti (Getrag 260).

Kastil sai kõik simmerid ka in-case enne ära vahetatud.

Muudetud , muutis M-Tech

  • Autor
comment_30698

Kasti poldid nüüd Baltic Bolt-ist uued ja sobivad ostetud ning külge keeratud.

Käigu hoovastiku puksid läksid ka juba treiali juurde ringi tuunimisele, et hoovastik ilusti tihe oleks.

Kuna M30 kast on pikem kui M20 kast, siis sai käigukangi tala juba täna lühemaks tehtud ja alu keevitusega kokku lastud keevitada.

Välitsa kangi saan ise tava keevitusega ringi teha.

Esimese rihmaratta andsin ka treiali kätte, kuna aastaid tagasi trigger wheeli aretades jäi asi umbes 5 kümnendiku viskama nagu hiljuti selgus.

Nüüd veel kardaani flants ja kardaani pikkus vaja sobivaks aretada. Peab kardaani korra alla proovima, et kui palju ja kuhu suunas on vaja muuta.

  • Autor
comment_30901

Käiguhoovastikul nüüd uued puksid ja hoovastik ise ka auto küljes.

Hiina shortshifter-it lasin ka seekord treialil modida, et originaal käigukanginupp korralikult kinni ka püsiks.

Käiguvalitsa hoova tegin ka lühemaks ära ja kõik tundub toimivat sama ilusit nagu tehasest.

Endale meeldetuletuseks panen siia kirja, et nii kangi tala kui valitsa hooba tuleb 17mm lühemaks teha kui M10 mootorile panna M30 Getrag 260 kast (E34).

Lisaks tuleb osta uued käigukasti ja starteri kinnituspoldid.

Vahepeal sai külge ka jahutussüsteem, millel nüüd kõik uued roostevabad klambrid.

Nüüd on veel jebimist kardaaniga, kuna M10 stock kardaan on liiga pikk.

On kellegil mingit head linki, kus on E30 kardaanide esimeste osade pikkused kirjas eri mudelitel?

Flantsi variandist on mul nii suure kui väikse puksi oma olemas, seega see ei ole probleemiks.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_32945

Lõpuks on auto tänavatel tagasi aga siiski mitte veel 100% komplektsena.

Lihtsalt tahaks enne lund uut setupit katsetada ka, et kas hakata kohe uuesti asju ringi ehitama või mitte. :)

Paar pilti ka ilma liistude ja märkideta välimusest:

aat.thumb.jpg aaw.thumb.jpg aau.thumb.jpg aav.thumb.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.