Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_25705

Mulle pole vaja velgedest rääkida.

Subaru veljed mida 2a olen kasutanud läksid turgu põhimõtteliselt tutikatena.

2a sõitsin nendega, välimus nagu karbist võetud.

Vaadake mis auto24-jas toimub, enamus velgedel servad maha äästatud.

  • Autor
comment_25702

Silver jah oli ise ka sillas, kuigi tavaliselt talle mul leiutised ei meeldi (loe: 195 rehv @ 9" veljel). :D

Kahurit polnud antud installi juures tarvis, kuna lihtsalt nii hea ehitusega velg on.

Sinna saaks 185 ka peale venitada ilmselt ilma suurema nussita.

  • Autor
comment_25699

Kannatus katkes ja sai Reno E30-ne alla asju proovitud täna.

Selgus, et 325mm ketas koos ühekolvilise supportiga peaks sisse ka ilusti ära mahtuma.

Piltidel on ees 325mm ketas ja Brembo Monoblock support, mis vajas 10mm vaheflantsi.

aax.thumb.jpg aaw.thumb.jpg aav.thumb.jpg aau.thumb.jpg

comment_25696

Peaasi et omale meeldib :) Velje kohta ei ütle ühtki paha sõna, ka rehvil pole viga, aga minu silmis need asjad kokku ei sobi. Kui selline lahendus on selleks et rehv koopasse mahuks on teised lood....Kuidas üldse selle koopasse mahtumisega olema saab? Mis vedrusid kasutada annab ja mitmekesi autosse võib istuda :roll:

oma autol õnnestus kunagi omada selliseid velgi: http://www.porsche-foorum.ee/album/albums/userpics/10001/HPIM2010.JPG

ja peal olevad rehvid olid minu silmis miinimum laius mis sinna võis panna... 225/50/15 velg oli sepistatud ja ülikerge 9x15

veel parimaks mõõduks oli minu silmis siiski 265/55/15 http://www.porsche-foorum.ee/album/albums/userpics/10001/HPIM3703.JPG

Mul lihtsalt selle kitsa rehvi foobia peal, kuna ükskord juhtus nii, et umbes 50nega tanklasse keerates tuli esirehv velje servast eemale ja pauguga tühi, velg asfaldisse.... velg oli 7 tolli ja rehviks 175/60/15 vist

  • Autor
comment_25695

Reno autol on E36 offset, minu omal tuleb E30 offset ja peaks veljed veidi sissepoole jääma.

Ka mul on eelmisel E34-jal tagarehv paar korda tühjaks läinud aga see on siiski rehvi süü.

Kui kasutad mingit vana saasta rehvi mis 2a kuskil hunnikus seisnud, siis pole ime.

Tutika rehviga seda probleemi ma pole kuulnud et oleks esinenud.

Antud BBS-i pealt ei tohiks tema ehituse poolest küll rehv maha tulla.

Kuna peale läks ka ilma kahurita. E34-ja velgedele oli kahurit tarvis.

  • Autor
comment_25667

:D

Tänud abi eest Mart.

Ilma sinu osavate haamrilöökideta poleks asi nii kiiresti kokku saanud :twisted:

Tegelikult on asi selles, et hakkasin eile tagumisi rumme ringi tuunima aga siis selgus,

et elu ei ole ikka nii roosiline. Ei saa suvalisi tükke kokku klopsida.

Vaja sitemal juhul UM-i külastada ja M-i rummud tellida aga proovin veel mõnda varianti.

Trummelpidureid ilmselt isegi ajutiselt säilitada ei saa.

Uued laagrid on küll olemas aga mida auto küljes lahti ei suutnud erinevate vahenditega saada oli laagri korpus.

Peale mitmetunnist tagumist ei olnud sisemistele saaledele isegi täkkeid peael tekkinud ja

viskasime asja ajutiselt kokku tagasi, et autot veeretada saaks.

Aga kannatab isegi sõita vist veidike :D

Nüüd siis sundkorras vaja taha ka kangemad pidurid tuunida ja teised õõtsad.

comment_25664

Jah jääb küll E30 originaal ET aga tava e30 ei ole ju laiemat tiiba et see ratas normaalselt alla mahutada.

Siin siis pildid kus tava e30 on alla pandud M3 veermik ja E34 M5 veljed mõõduga 8*17 et20: http://www.davelength.net/car/5lug.html

Seal enam seda juttu üleval ei ole aga tal tegelikult hakkasid need rattad vastu tiibasid käima ja seda isegi rullitud tiivaäärtega.

  • Autor
comment_25663

Mul on praegu olemas variant millega saaksin veljed ka nii sisse paigutada, et flantse vaja läheks.

See eeldab aga taha mingi muu auto ketaste ja supportite aretust ning hüdraulilist käsipidurit.

Tomstah-i autole mahtus enamvähem ilusti ka 17x10 velg alla ja

nagu velgede eelmiselt omanikult kuulsin on esiveljed 17x8.5 ET 12 ning

ees ka vaheflants, et supportist mööda mahuks.

Istuvad väga kenasti all minu arust ju http://www.hot.ee/tperformance//325-7.jpg

  • Autor
comment_25662

Ahjaa ees ju paljudel autodel 16x9 ET15 veljed seega minu autol peaks 17x8.5 ET 13 velg jääma ~7mm sisse poole (5x120 ET mul 3mm rohkem väljas kui E30 originaalis).

Üldiselt antud velgedega teen ma kasvõi auto kere ringi aga alla nad sinna lähevad.

comment_25660

Eile juhtusin oma auto alla piiluma ja rehve proovima ning veendusin selles, et tellisin õiget mõõtu slikid ja laiemad kui 24.5x8x15 (205/60/15) slikid oleksid overkill....Pole need e30ne stock koopad nii suured, kui ma arvasin (Arvamus ilmselt seda laadi piltidelt jäänud: http://www.hot.ee/tperformance//325-7.jpg nimelt proovisin erineva laiusega rehve koopasse nii, et nende küljed ei läheks enne vastu, kui kulumisosa ja tulemus selline, et minu autole ei mahu ka 225/50/15 koopasse :? Seal paistsid olevat plastmass logarid, mis koobast veidi ehk kitsendavad ja tiiva siseservi ka võimalik töödelda umbes 1cm leiemaks, et väliselt asi ei muutuks. Mul ühest vanast autost, millel taga 9 tolli velg ja 225/50/15-265/50/15 jäänud selline foobia, et ei suuda elada teadmisega, et kui mul on auto rahvast täis või sõidan kogemata kuhugi auku siis on rehvil variant kuhugi vastu käia kuna mu vana autoga sõites võttis tõsiselt jahedaks kui teele hüppas 1 küngas, mis rattad koopasse suruda püüdis ja siis rehvi ja tiiva vahelt sellise suitsu üles tõmbas et kartsin täiega rehvi purunemist kiirusel ligi 200km/h :)

  • Autor
comment_25607

Strutid pärit Keisei-Racingust.

Täna sai Igorilt ketaspiduritega variandi tagumised õõtsad ostetud,

kuna uus rumm ei istu trummelpiduri väikse laagri sisse.

Kuna õõtsad niikuinii vahetusse lähevad siis sai ka PowerFlex-i õõtsapuksid ära varutud.

Peaks tagasilla tala puksid ja diffri puksi ka PowerFlex-i panema aga

selle jaoks peab veidi raha koguma, kuna pragune vaba raha läheb uute rummude soetamisele.

Lisaks muidugi tuleb mõelda mis piduritest saama hakkab.

Väiksed ideed on selle tarbeks juba olemas.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.