Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

comment_28500

Mina käisin kunagi oma mootori juppe pesemas mingis veoauto esinduses Peterburi teel. Neil oli seal olemas spetsiaalselt selle jaoks mõeldud aparaat. Oma olemuse poolest oli see sama nagu nõudepesumasin. Umbes pool tundi selles aparaadis kuuma vee ja pesuainega survepesu ja asjad olid tip top puhtad.

Windorfi Tiidul ongi vist selleks otstarbeks üks vana tööstuslik nõudepesumasin.

  • Autor
comment_28495

M50 jah juba juppidena maha müüdud ja vajalikud muudatused M10-nele juba tehtud pooleldi.

Ootan tagasivooluga ketikatet ja jagaja punni praegu keevitaja käest (alu keevitus).

See aasta jääb M10 peale, eks vaatab mis edasi saab.

  • Autor
comment_28446

Nüüd siis 36-1 trigger wheel ka olemas.

Aju jupid hakkavad vaikselt kokku saama.

aaa.thumb.jpg

Nüüd on tegelikult tekkinud võimalus seda mootorit enne peale tõstmist hoopis mootoridynos seadistada.

Aga eks näis kuidas asjad kulgevad, kollektor tuleb ikkagi nii teha, et mootor aistevahel on.

  • Autor
comment_28423
kas see triger-wheel natuke õhuke pole?

Ei tohiks olla, paksus ei tohiks ju lugemisele mõju avaldada ja juppideks ta vaevalt lendab.

M10 jubinaid ikka jah veel ilmselt vaja.

Üritaks mootori suuremad tükid kokku saada.

Vaatan, kas saan äkki selle anduri augu üle puurida ja keermestada,

et voolikuga hoopis kolmik mujale viia, kuna vaja seda auku laiendada enivei.

  • Autor
comment_28367

Hehee, sai nüüd peale mitmekordset eri velgede ostmist ja müümist lõpuks hangitud üks versioon vanakooli velgedest.

16x9 BBS RS on muidugi maailma ilusaim velg Euroopa autole aga seda on idaeaalkorras raske leida ning

maksavad keskmisest korralikuma E30 hinna.

Seega sai muretsetud 15"X7" Ronal R10 Turbo, peaaegu ideaalses orginiaalkonditsioonis.

Mõned väiksed iluvead on aga need on vaevumärgatavad.

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Lisaks sai veel väike radikaalne mootoripesu tehtud:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg aag.thumb.jpg

aah.thumb.jpg aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

aak.thumb.jpg aal.thumb.jpg aam.thumb.jpg

  • Autor
comment_28358
Aga pead hakkama vaheflantse kindlasti kasutama, sest velgede ET on 37 ja ilma vaheflantsideta need külge ei lähe.

Samas võiksid autole IX-i sillad panna ja oleks ok :D:D

Flantsid on mul ka olemas.

IX-i silla install oleks pornograafia, endale karuteenet ma küll ostuama ei hakka,

et pärast normaalse laiusega velgi alla panna ei saaks.

Proovi IX-ile 9" laiu velgi alla, siis saad aru millest räägin.

Mõtlen ikka madaldusega mitte originaal jeebi konditsioonis.

Veljed leidsin Auto24-jast ja vaevalt nii korralike Eestis teisi on.

Hind oli mõistlik antud velgede Eesti.

Vihjeks võin öelda, et eelmised 17" veljed olid odavamad.

Kohe panen väikse fotoshooti ka.

Sai sõbra VW Polo alla proovitud neid :twisted:

comment_28355

Seda IX-i silla teemat mõltesingi rohkem naljaga.

Muidu sellised veljed maksavad Saksas uuena 10 000 jooks koos uute rehvidega ning kasutatult lähevad nad ~3k eest. Eestis on need veljed samas väga haruldased..

  • Autor
comment_28353

Niipalju kui ma ebay-s ringi olen vaadanud, siis reaalselt 3k eest normaalset velge sealt ei saa.

Enamus on kriimustatud, mis võrdub sellega, et plekkvelg on ka ilusam.

10k jooks on eestisse tuues ainult veljed, ja see hind võib veel suuremgi olla olenevalt transast.

Eestist ei ole absoluutselt midagi võtta tegelikult ja enamus veljed on mingite troppide poolt äärekivide otsas ära kriimustatud.

Enne võiks sõitma õppida kui valuveljed osta.

Minu jaoks on antud vanakooli velgede väärtus tunduvalt suurem kui

mingite suvaliste uuekooli tutikate 17" velgede väärtus (Kosei, Wolfrace, FTK jne).

Ühesõnaga kõike on võimalik odavalt saada aga tasuks meeles pidada, et tasuta lõunaid ei ole olemas.

Odavalt müüvad velgi tavaliselt need, kes pole ise tutikan ühtegi jooksu velge ja rehve ise ostnud.

  • Autor
comment_28254

Väike muudatus MS-is Hall-i pealt VR-i peale ja hakkas kohe esimese proovimisega tööle pöörete lugemine :)

Õli jõudis ka starteriga käiates plokikaande ilusti.

Nüüd veel vaja mõned väiksemad mured ära lahendada ja siis saab vaba aja tekkides vaikselt kokku hakata asja laduma.

Mõned pildid ka:

Keevituse kvaliteeti paluks mitte vaadata, kuna keevitasin elus põhimõtteliselt esimest korda.

Varem ainult punktinud detaile.

aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg aag.thumb.jpg

Hetkeseis siis selline:

aab.thumb.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.