Hüppa postitusse
Postitatud
comment_61758

Panen lõpuks enda masinast ka teema siia. Sai siis soetatud eelmise suve alguses endale 320 kere, koos dokumentidega, ilma katita variant ja lisadest olid olnud check panel, soendusega lukupesad, aknapesudüüsid ja muud midagi, aga suurt lisadehuvi mul polnudki.

Esialgu seisis ta mul pool aastat, kuniks sain kokku ühe mootoritest(mis olid mul olemas ammu ennem kere juba), milleks siis m10b18 ja mis saab olema ülelaetud, ei teagi miks, aga pidi just tulema see mootor, nagu kinnisidee või midagi. 

Ülelaadimise mõte sai alguse kunagisest esimesest külastusest turboklubi foorumisse, mis nüüdseks igatpidi läbi on loetud ja lisaks on suureks abiks olnud Amazon.com oma E-raamatutega ja neid on seal palju, kahjuks küll vaid inglise keeles, kuid see ei ole takistuseks, kui keelt oskad. Ühesõnaga ennem alustamist sai mitu head aastat lihtsalt tundide viisi loetud erinevat kirjandust, nii raamatute näol, kui välismaa foorumeid ja nüüd jõudnud oma esimese projektimasinani. 

Teemat ei hakanud suure hooga peale kere toomist tegema, kuna viimane aasta on olnud kiire ja juhtunud vähe, alles nüüd viimase paari kuuga olen saanud asjad nii kaugele kui nad praegu on. Teadagi ju nei teemasid, mis peale mõnda kuud lukustatakse, kuna isu otsas ja masin müüdud. 

 

 

Praeguseks tehtud:

Alustuseks põhjalik pesu

kollektor,

Turbo paigaldatud+Õlitus

suuremad pihustid,

3.0 bar kütuserõhuregulaator,

Kõik uued mootoritihendid,

Aju Megasquirt 1v3.0

Teflonkattega voolikud(Kütus ja õli)

Täielik esisilla remont,

Põhja keevitus,

m20b25 segusiiber+m43b18 TPS,

 

Ootavad järgmisena tegemist:

Ketastega tagasilla täielik remont+polüpuksid,

3" otseläbi summuti,

Uued küljekarbid,

Uued tagatiivad,

Ja palju muud, eks täiendan hiljem.

 

Aga pilt siis toomispäevast:post-1642-0-08292700-1368466080_thumb.jp

Summutimaterjal:post-1642-0-11789000-1368466632_thumb.jp

Juhi põhi pärast natukest lõikamist:post-1642-0-00223900-1368466664_thumb.jp post-1642-0-19140300-1368466708_thumb.jp

Teibitud väljalaske kollektor:post-1642-0-73465800-1368466755_thumb.jp

Sisselaske kollektor:post-1642-0-25090200-1368466796_thumb.jp

Uued tükid:post-1642-0-46700200-1368466840_thumb.jp

Mootor hetkel:post-1642-0-21892000-1368466894_thumb.jp

 

 

Hakkan siis tasapisi pilte lisama ja nimekirja täiendama, ning eks hoian toimuvaga kursis.

Muudetud , muutis Reimann

  • Vastuseid 156
  • Vaatamisi 30,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pilti ka

  • M10 turbotehnika müüdud, teema pealkiri muudetud ja läheb uue hooga edasi.  Seekord siis valikus M50 tehnika ja eesmärk esialgu 400 jõudu. Mõni pilt ja lähipäevil rohkem juttu.  

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_63554

Oma Golfil panin cooleri esialgu samamoodi ja järgmine talv ehitasin jälle asja ümber, kuna tundus et jahutusradikas ei saa piisavalt õhku, et mootorit jahutada.

 

Kuidas sul cooleri torud peaks jooksma? Tulede alt?

Iluõred (jms.) kah ikka külge sedasi istuvad?

 

arx

  • Autor
comment_63557

Torud jooksevad tulede alt,jah. Usun, et jahutusradikas saab piisavalt õhku kuna radikate vahele jääb piisavalt ruumi ja samuti cooleri alla. Radikas tuleb niikuinii 2x suurem kui originaal. Paigaldus sai nii tehtud, et võred ja muu sobib kõik paika.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_63952

Nii natuke juttu ka üle pika aja. 

Kuna päris ilma kere lõikumata ma seda projekti läbi viia ei saa, sisi tegelesingi täna nende pisiasjadega, mis võtsid tegelikult terve pika päeva. Kuna cooler oli planeeritust natuke suurem, siis oli vaja ninaraami ülemine osa likvideerida ja pärast radika paigaldust sinna samasugune tükk, aga palju vähesema ruumiga tagasi tekitada.

Lisaks kuna kollektori tegemisel ei arvestanud ma 3" summutitoruga siis jäi turbo veidi halva asendi peale ja seetõttu jooksis downpipe amordikannule liiga lähedalt, kuna teiselpool oleks juba olnud vastas kollektor oli vaja teha väike süvend kannu tugitalasse, et pärast teipimist ikka liikumisruumi ka jääks. 

Seekord keevitatud kohad tsinkisin üle ja lasin peale krundi, nüüd värviootel. 

 

 

Mõni pilt ka:   

post-1642-0-22969000-1372529099_thumb.jp

post-1642-0-69281700-1372529111_thumb.jp

post-1642-0-11810800-1372529125_thumb.jp

  • Autor
comment_64310

Oli siis töökas nädalavahetus. Lõplikult sai tehtud põhi.

Laupäeva veetsin vana mastiksit ja katusematerjali eemaldades. Ainult põhjaosas oli seda kokku ca 10 kg ja seda seespool :D Selle tegevusega kulutasin oma terve päeva. Täna tegin puhastuse ja viimased keevitused, ning katsin õmblused tsingiga ja lõpuks tuli peale epokrunt. Järgmiseks vaja osta endale mastiksipüstol ja katta põhi seestpoolt sellega, peale mida tuleb uus värvikiht, milleks siis tumehall, nii enam-vähem sama, mis seal originaaliski oli peale tõmmatud. Lisaks keevitasin tagumistel jalgealustel olevate korkide asemele plekid.

Nüüd on isegi lootust, et peale puhkust, mis nüüd mõne nädala pärast tuleb, võiks mootor juba käia ja saab alustada värvimise eeltöödega.

Mõni pildike ka :

 

post-1642-0-61727700-1373218375_thumb.jp

post-1642-0-98799700-1373218385_thumb.jp

post-1642-0-95165200-1373218396_thumb.jp

post-1642-0-29724000-1373218409_thumb.jp

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_65101

Täna saabus mulle kaua oodatud fuel surge tank, seega kütusesüsteemist puudu vaid turvapaak ja mõned AN-stutsid.  Tegin ka investeeringu ja ostsin omale lõpuks ära mastiksipüstoli ja katsin seest põhja juba ilusa kihiga ära. Lisaks tõin juurde epokrunti, millega siis põhi ka altpoolt tehtud saab.  Plaan on ka karbid seestpoolt mastiksiga üle teha ja selle jaoks oli püssil ka vastav lisatarvik kaasas.  Hetkel veel mõtlen, kuid ilmselt lõikan ka varuratta koha välja ja asendan plekiga. 

Lähipäevil saan ka uued õõtsad kokku ja alla panna ja lisaks kõik uued piduritorud ja voolikud. 

 

 

post-1642-0-65514700-1374766234_thumb.jp

post-1642-0-54758400-1374766246_thumb.jp

post-1642-0-31508600-1374766255_thumb.jp

  • Autor
comment_65115

Tegemist siis kütuse vahepaagiga, mida hakkab täitma originaal bensiinipump turvapaagist. Asja eesmärk siis see, et kütuse paagis loksumise pärast ei jääks kunagi mootor kütusenälga ja seetõttu otsa ei lõppeks. Lisapump ja tagasivool tagavad selle, et see paak oleks koguaeg kütust täis.

  • 5 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_66541

Täpselt kuu möödas viimasest postitusest ja on vist aeg vahepeal toimunust pisut juttu lisada.

Kõigepealt alustasin tagumiste õõtsadega, mis said siis värvi ja uued osad, ning ootavad allapanekut. Järgmiseks võtsin ette piduri suportid ja peasilindri, mis said siis kõik taastatud, efekti lisamiseks ka uue musta värvkatte.

Põhjaga oli veel palju tegemist, millest suurem osa ajast kulus vana mastiksi maha koorimiseks. Kõigepealt katsin haljad kohad epoga, millele järgnes kereliim kõikidele liidetele ja keevitusõmblustele, viimaseks läks peale uus mastiks. 

Kui need said valmis võtsin ette töö mida olin kaua üritanud vältida, ehk siis lihvisin maha kõik karpide paigaldusega tekitatud õmblused ja ebatasasused, korralik päevatöö ikkagi, nagu olin ka arvanud. Teiseks tööks milleks ei olnud viitsimist varem oli tagumiste tiivaäärte viimased plekitükid paigaldada ja tiib karbiga liita, aga sai ka see valmis, lisaks sisemiste tiivaäärte osaline väljavahetamine ja koobaste puhastus vanast mastiksist. Kerge rooste oli ainult tankimistoru ümber ja mujalt üllatavalt korralik. 

Katsin kõik lihvitud kohad hetkel tsingiga, kuniks saab happekrundi ja muu vajaliku kätte. 

Järgmiseks lasen kõik koopad uue mastiksiga üle ja siis saab hakata tegelema ülejäänuga. Peab veel otsima poolteljed ja siis saaks tagasilla täiesti kokku. .

 

Mõni pilt ka:

 

 

post-1642-0-78478700-1377449244_thumb.jp

post-1642-0-76642600-1377449260_thumb.jp

post-1642-0-97250900-1377449274_thumb.jp

post-1642-0-00193500-1377449286_thumb.jp

post-1642-0-56874100-1377449296_thumb.jp

post-1642-0-09954400-1377449306_thumb.jp

  • Autor
comment_66545

Rem komplekt oli äkki Eparts.ee, kui õigesti meeles.  Ja tiivakaared ostsin jah suure hooga ära :D Tundus, et läheb muidu keeruliseks see tiivaääre taastamine, aga kui uus karp küljes oli siis jäid ainult lühikesed ribad vahelt puudu ja ei hakanud sellepärast uut lõikuma, niiet jätan selle võimaluse kellegile teisele, kes soovib, siis on kaared saadaval! 

  • Autor
comment_66712

Õli tagasivool on allasuunas ja lisaks on see 2x jämedam kui antud turbole oleks ette nähtud, seega ei mingit suitsu selle tagajärjel tekkima ei hakka. Pildilt tundub nagu oleks otsaga ülespoole, kuid tegelikkuses sai mõõdetud ja proovitud, ning õli läks ilusti sinna kuhu vaja on.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67117

Nädalad mööduvad ja ajanappuse tõttu on edenemine veel vaevaline, kuid saan hetkel tegeleda uute osade komplekteerimisega ja hiljem selle võrra lihtsam. Sain vahepeal kätte uued küünlad, sisselaske õhu ja jahutusvedeliku temp. andurid. Seega vaid trigger ja süütepool veel ja saab hakata käivitama. 

Valisin välja ka uue kütusepumba ja vahepaagi asukoha ja mõõtsin ära voolikud mis siis tulevad teflonkattega, nüüd saab lasta hüdroscandis otsad ära hülssida. Originaal pumba asemele läks veidi võimsam ja uus paaki sisse, mis siis hakkab vahepaaki toitma.

Cooleri keerasin ka ette tagasi ja alustasin torustiku ehitusega. Coolerist kollektorisse minev osa on peaaegu valmis ja teine osa vajab natuke rohkem keevitust. Vaja veel osta mõned silikoonpõlved ja klambrid, ning saab selle osa kokku.

Torustik tuleb 2" ja roostevaba. Mõõt selline kuna oli vastavas mõõdus toru ja põlvesid omal olemas, ning oletatava võmsuse juures on see täiesti piisav. Lisaks saab ehk veidi kiirendada spool-upi, kuna väiksemat toru kergem täita.

  • Autor
comment_67316

Väike update ja mõned pildid ka. 

Kütusesüsteemi osad on nüüd komplekteeritud ja saab alustada kokkupanekut.  Käisin ka kaubanduses ja tõin ära roostemuuduri, happekrundi ja mastiksi, et saaks koopad ära lõpetada, kuniks veel enam-vähem temperatuur väljas on. 

Tõin ka lõdvikud ja klambrid, et saaks sisselaske osa ära komplekteerida, vaja vaid üks punn treida, kuhu sisselaske õhu temp andur sisse keerata. 

Kuna täna oli rahulikum päev jõudsin ka oomipoodi ja sain juhtmestiku jaoks veel viimased juhtmed ja ajule db37 pistiku katte ning, et ka läpaka saaks järgi pista oli neil kohapeal olemas db9 to usb adapter.

Jõudis ka mailboxi kauaoodatud trigger wheeli joonis, mille lasen nüüd laseris välja lõigata. Vaja veel soetada süütepool ja küünlajuhtmed, siis oleks peaaegu kõik käivitamiseks komplektne.

 

 

post-1642-0-57606800-1379004448_thumb.jp

post-1642-0-81100800-1379004458_thumb.jp

post-1642-0-61920800-1379004468_thumb.jp

post-1642-0-73069100-1379004476_thumb.jp

post-1642-0-74850700-1379004485_thumb.jp

  • Autor
comment_67421

Tegusa pühapäeva lõpuks on valmis saanud kütusesüsteemi paigutus, vaja veel mõni voolikujupp ja klamber, et lõplikult kokku panna. Enamus päeva möödus cooleri torustikku voolides, aga sai tingimustest hoolimata küllaltki hea.

Paigutasin torusse ära sisselaske temp. anduri, seega puudu vaid blowoff ja on ka see osa komplektne. 

Urgitsesin välja ka e28 m20 mootori suure radika ja monteerisin selle hetkel ette, millalgi plaanis poest uus osta niikuinii, aga esialgu kõlbab ka see.

Kapotialune hakkab vaikselt juba auto moodi välja nägema :)

Peab nüüd ükspäev kui aega on võtma ette juhtmestiku ja selle ära lõpetama, usutavasti kukil mõne tunniga võiks hakkama isegi saada. Saatsin Tallinna Laserisse joonise ka ära ja esmaspäeval on lootust teada saada kaua sellega läheb. 

Nüüd hakkab juba lootust tekkima, et saab lõpuks käivitamist ka proovida :D 

 

post-1642-0-36265700-1379263597_thumb.jp

post-1642-0-37517200-1379263608_thumb.jp

post-1642-0-35600700-1379263617_thumb.jp

post-1642-0-21042500-1379263627_thumb.jp

post-1642-0-31514900-1379263639_thumb.jp

post-1642-0-60274500-1379263650_thumb.jp

post-1642-0-93117900-1379263660_thumb.jp

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67954

Sain vesilõikusest kätte triggeri ja sai täna tegeletud selle monteerimisega. Esialgu sai siis treipingis rattal keskava parajaks tehtud ja siis seal samas külge keevitatud. Pärast lasin hambad ka kergelt üle, et asi ikka täiesti sirge jääks. 

Kuna rihmarattal oli juba vajalik olemas, siis tegin andurile kronsteini ja ajasin õige hamba peale selle paika. 

Üksõhtu tegelesin veidi ka juhtmestikuga ja uskumatult kiirelt sai asja enamvähem paika juba. Mõned juhtmed vaja veel vedada ja siis saab pistikusse kokku joota. Süütepool jääb kahjuks palgapäeva ootele ja sama kuupäeva kanti ka käivitus. 

Puudu veel lairiba lambda koos kellaga, kuid see jääb esialgu tuleviku poole, kuna sellel aastal ilmselt seadistama niikuinii ei jõua, kui ei teki just dünosse minemise mõtet.

Lisaks tõin ühe stange omale, mis alumist osa mitte arvestades tundub olevat mtech 2 koopia, kuid olenemata sellest on suhteliselt korralik töö ja veidike sättida ning näeb üpris hea välja mu arust.

Lisaks lõpetasin ära koopad, mis siis said happekrundi, epo ja mastiksiga üle tehtud.

post-1642-0-42030000-1380465212_thumb.jp

post-1642-0-54713500-1380465228_thumb.jp

post-1642-0-97251200-1380465241_thumb.jp

post-1642-0-12496400-1380465315_thumb.jp

Muudetud , muutis Reimann

comment_67995

Hakkab juba tõesti millegi moodi välja nägema. Tasa ja targu :)

 

Kas mootor on sul jäigalt vahel või patjade peal? See turbost tulev pikk toru on selles mõttes kahtlane, et kui ta turbo küljes ei liigu, siis mootori liikudes võib väga hullult äkki murdma hakata? Tekib selline pika õngega suure kala püüdmise effekt :D

 

Muidu tipp topp

 

arx

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.