Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
-Kaido-

BMW E30 325i '88 - -Kaido-

Soovitatud postitused

Tere!
Alguse sai siis kõik sellest, et müüsin oma E39 maha ning plaanisin asemel osta E60. Ajutise autoga suutsin olla paar kuud kui hea sõber otsustas oma E30 kupeega tiiru teha. Sealt see rullika haigus peale tuligi, need mõnusad r6 hääled ja hea juhitavus.
Hakkasin siin vaikselt turul silma peal hoidma- kindlad tingimused olid, et auto peal olema FL kupee ja vähemalt 2,5 mootoriga. Läks veel umbes kuu mööda ning oktoobris tekkis Tallinnasse müüki antud kupee- sõber vaatas veel üle, et tehase M-tech2 ning ainult 2500euri.
Kuna huviliste arv oli väga suur antud sõiduki vastu, siis juba samal õhtul sai auto ära broneeritud ning varahommikul kohe see pikk sõit ette võetud. Koha peal oli vaatepilt täitsa hea- Mtech-i laiendid ja rool, valgustitega tahavaatepeegel ning 500km sõitnud stroker mootor. Ega rohkem midagi ei vaadanudki, otsejoones ülevaatusele, raha vanale omanikule ning kodupoole teele.
Koduteel suutsin esimese trahvi elu jooksul saada, 30kmh üle ja 180euri. icon_e_biggrin.gif Aga see selleks, koju sai jõutud alles öösel- väikesed liigud sõpradega.

Hommikul sai siis täpsemat ülevaadet teostatud:
Vaja vahetada esitiivad- mõlkis ja roostesed
Esipõll kõver
Esimesed koopanurgad läbi roostetanud, mujalt kere väga korralik
Nukkvõll oli pandud ajutine, ära kulunud- läheb koos kaanega vahetusse
Tagadiffrist oli tehtud nn homemade lsd

Head:
M-tech2 väikese diameetriga rool- originaal naha all ja korralik
Bosch naerusuuga tuled
MHW tagumised tuled
Valgustitega tahavaatepeegel
E36 roolilatt

Tehase lisad:

Description (EPC)
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG Power steering, engine-speed-dependent
S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S333 M TECHNIC SPORTPAKET
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Slide/tilt sunroof, manually operated
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S562A KARTENLESELEUCHTE Reading light
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II M sports steering wheel leather


Jutt sai üsna pikk ja igav, aga lisan ka mõned pildid juurde:

0100718281506dc.jpg

 

0100718407f31d9.jpg

 

01008613557fe2f.jpg

 

099878008d7133.jpg

 

09987793695308.jpg

 

01020220293447c.jpg

 

 

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Niisiis ajad on jõudnud sinnamaale, et hakkan autot vaikselt ette valmistama keretöödeks- värvimiseks.

 

Eile sai eemaldatud M-tech II ring ning pilt polnudki väga hull:

 

0102036965e664d.jpg

 

Kõrvalistuja poolsesse tagumisse nurka on ta avarii teinud, aga kuna see mõlk nii pisike ja jääb nagunii laiendi alla, siis arvatavasti välja vahetama ei hakka:

0102036969477fc.jpg

 

01020369734d0ff.jpg

 

010203698126232.jpg

 

Juhiukse vaatan kriitilise pilguga veel üle, siis otsustan kas keskmine osa välja vahetada või terve uks uus osta( alumised ääred ainult kerge pindmise roostega, muidu liitekohast korralik), esitiiba mitte vaadata, need kellegi poolt ajutine lahendus ja spreiga värvitud:

01020369876db49.jpg

 

 

Täna siis jällegi hunnik üllatusi pagasniku poolelt. Numbrimärgi alune oli täiesti sõelapõhi ning avariiline nurk on üle t´ra ära tehtud, mingi roostes plekk lihtsalt peale keevitatud mis nüüdseks ka läbi mädanud.
Eemaldasin ka külje pealt shadowline liistud- alt isegi plekk kenasti korras, paaris kohas õrn roostekirme peal. Vähemalt sellega vedas. icon_e_smile.gif

 

010204691301e54.jpg

 

 

0102046917d587b.jpg

 

0102046911829ce.jpg

Muudetud , muutis -Kaido-

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

hind ikka suht soolane sellise kere kohta

Võibolla sa ei pannud tähele, et see on originaal m-tehnik ja hind suht  õigustatav. Lisaks sellele aerodünaamilisele spoilapaketile kuulub sellise auto varustusse ka edukalt peidetud ja peitunud rooste tänu laienditele. Lisaks ei hakka keegi autot ostes kohapeal laiali lammutama, et kõike roostet leida ja näha.

Kaidol lihtsam oma sõbra erxxi juurde lohistada, 2 autot mahub seal kõrvuti külili olema küll :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ma veel kindlalt ei tea mille kasuks otsustan, sai hiljuti endale 1300eurine traatkeevitus ostetud ning hakkan ühe rondi peal vaikselt harjutama. Kui saab asja endast, siis hakkan omal käel pusima- kui asja ei saa, siis viin arvatavasti Tartusse.

Shadowline liistud sain ka kere küljest kätte, kahjuks kõrvalistuja poolne juba varem kruvikeerajaga küljest kangutatud ning lihtsam ja mõtekam ta välja vahetada. Nüüd 3 päeva tööl olles üritan tutorialid läbi lugeda ja siis akende ümber olevad liistud vaikselt küljest meelitada.

Tänan positiivse toetuse eest! :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Need liistud peaks isegi koos klaasiga ilusti tulema minu arust. turvavööde alla või kuskil seal olid nende kinnitused, 10-se padruniga peaks kätte saama.

Muudetud , muutis Magnus

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Võibolla sa ei pannud tähele, et see on originaal m-tehnik ja hind suht  õigustatav. Lisaks sellele aerodünaamilisele spoilapaketile kuulub sellise auto varustusse ka edukalt peidetud ja peitunud rooste tänu laienditele. Lisaks ei hakka keegi autot ostes kohapeal laiali lammutama, et kõike roostet leida ja näha.

Kaidol lihtsam oma sõbra erxxi juurde lohistada, 2 autot mahub seal kõrvuti külili olema küll :)

 Ma ei tea kas ma olen ainus kes välismaa foorumites näeb originaal mtech2 ringe 600-700euriga... ainult mtech2 ka auto hinda lakke ei tohiks tõsta.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

See on originaal 325 kupee musta värvi ja m-tehnik paketiga (lisaks mhw tagatuled,mis ebays maksavad kuni 500€), enamus rullitajate unistuste kombinatsioon. Ostuhinna õigsuse üle las mõtiskleb omanik ise.

Meil sellisteks aruteludeks nüüd teine teema olemas

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tahaks ka teada kust saab 600-700 € eest terve ringi orig. m-tech 2 laiendid :)

Saatmine juba hea kopsakas summa.

cup-tuuning pakub tervet ringi 400ga... replikat.

Ei tea mis hinnaga see auto ostetud on, aga orig. mtech2 paketiga autosid ei leia väga tihti kuskilt müügi portaalidest. välismaa hinnad oluliselt kallimad , kui Eestis.

Nt Rootsis oli vahepeal müügis mtech2 touring veidi üle 2000€. Sinna otsa veel toomine vähemalt 600€... (ja auto oli nähtavalt roostes)

Muidu soovin omanikule jaksu ja palju pappi :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täitsa kobe!  Minu poolt ka sulle paksu rahakotti,sest nagu klassikud ütlevad: Kui autot hakkad restaureerima,siis arvesta kõige hullema stsenaariumiga,korruta see summa rahulikult kolmega ja ikka jääb puudu.

 

Omast käest tean et kahjuks nii ongi :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Eks see tehase list omab juba endapoolset suuremat väärtust. Ära võiks veel mainida kompuutri ja väikese diameetriga rooli mis hinda natukene peaks ühtlustama. Enda kaitseks võin öelda, et jäin ostuga rahule- raha on ikkagi ainult paber. :)

Tahaksin spetsiaalselt tänada intsu kelle käest sain väga korralikud shadowline ventileeritavad aknad. Tõesti kiiduväärt seisukorras, tihendid kõik head ja pakitud korralikult! :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Anna andeks, Check paneeli mõtlesin selle all, ajasin ise segamini.

Vahepeal liikusid need valgustusega tahavaatepeeglid ka päris heade hindadega.

Aga no see selleks, endale ehitan niivõinaa.

Muudetud , muutis -Kaido-

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Niisiis aeg vaikselt edasi läinud ning muude tegevuste kõrvalt ka autot lammutanud. Nagu ikka, iga päev toob negatiivseid üllatusi juurde.

Täna sai siis tagumised küljeaknad eemaldatud, õnneks päris lihtne töö. Tõdesin fakti, et B piilari katted on ka kellegi poolt tagasi panned katki tehtud ning vaja uued soetada. Laepolstrit lootsin ka täna kätte saada, aga ei taha tagumist ja esimest klaasi üksinda eest kakkuma hakata ning ootan paar päeva kuniks keegi appi saab tulla.

 

 

 

Laepolstri esimese osa pean kellelegi üle vaatamiseks viima- kate kohati lahti ja muidu ka see papp ära vajunud mitmest kohast:

010236189530712.jpg

 

Töödejuhatajal sai peale 15 minutit siiber kogu sellest jandist ja otsustas niisama auto all lebotada:

0102361891d6196.jpg

Muudetud , muutis -Kaido-

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Miks sa siis selle laepaneeli ära lõhkusid? Minult saad uue sellise, kui tahad.

Piilarikatteid kasutatuna ei leia ja uuena 100e tk, klaasidega saab üksi edukalt toimetada, ise ka eemaldasin nv ühelt kupeelt lae ja panin klaasid tagasi hiljem.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Laepaneel kui seda esimest mõtled oli enne mind juba tugevalt niiskusega viga saanud ja rippus niisama. Ülejäänud kate oli kohati puruks, kohati lihtsalt lahti ning ära vajunud. Olen üsna kindel, et see ise tehtud antenni (touringu variant) ja katuseluuk on lekkinud tugevalt ning kõik polstrid/kruvid ära rikkunud.

See nn riidest osa või kuidas nimetada on veel autol küljes- kui esimene ja tagumise klaasi eemaldatud saan, siis eemaldan ka polstri ja vaatan edasi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

jah, need tagumise dkinnitused on ka ära lõhutud, 99% inimestest ei keera millegipärast neid kruve seal lahti ja kakuvad niisama :)

Igatahes leaks ma selle sulle korraliku, võid selle minema visata, kui juhul vända luugi jätad.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Lammutamine edeneb tasa ja targu ning eks ka üllatusi vaikselt tuleb, aga mitte miskit hullu.

Uue postituse tegemise põhjus oli tegelikult teine. Tahaksin tänada Kerti, kes nõu ja jõuga aitas ning tõi mulle kaugelt Soomemaalt igapäevaauto, millega saan tulla kokkutulekule! :)

Tegemist siis 91 aastal registreetitud 316i rullikaga, lisasid peale plokisoojenduse ja kärukonksu pole ning ausaltöeldes üldse ei kurda. Auto on mugav, sees vaikne ja pehme, ainus harjumatu asi on ilma roolivõimuta sõita (suveks olen juba musklis mässaja valmis :D). Antud sõidukile läksime siis Erkiga koos järgi Valka, nägime ka Kerdi ilusat kupeed.

Kerdile- jõnksutamist ja vahele jätmist tekitas mootoriaju, vahetasime ära, korras. Tahakski Erkit veelkord tänada, kellel kõik detailid võtta olid ning aitas ka vahetusega!

 

0102612602756b5.jpg

010261261274bc4.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kohe arvele jne, kiire poiss :) Külgsuunad ja tulepesurid on ka lisa :)

Kärukonks on ka see tüüpiline soomemaal topitav vuhvel, mul ka neid mitu tk, võin sulle tagavaraks neid anda :)

Huvitav, et sul rool raske, minuomal oli nii kerge, et kergem, kui võimuga variant, sillaosad polnud ka väga vedelad, et neid saaks süüdistada .

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus