Hüppa postitusse
Postitatud
comment_50974

BMW 316i facelift aastast 1989 (täpne tootmiseaeg 1989-06-12) ja värviks Delphin Metallic (184). Lisadest ilma katalüsaatorita mudel, katuseluuk ja tahhomeetriga kelladeblokk.
Auto oli poolteist aastat Türil seisnud ja kohale minnes oli üllatus päris suur. Masin väga korralik ning käima läks poolest pöördest. Julgelt sai masin ülevaatusele viidud ning koheselt läbis ka selle puhtalt.
Pärast ülevaatust sai käed löödud ja auto ära ostetud.
Masin sai eelkõige talveks jääradade tarbeks ostetud ja seal seda üldiselt ka sihtotstarbeliselt kasutan. Samuti sõidan sellega suviti kaasa mõned rajapäevad ja võistlused.

08/2013 sai m40b16 mootor (73kw) asendatud e36 pealt pärit m42b18 mootoriga (103kw).

 

Esimene registreerimine Eestis 1999a. ja alates 2005a. ülevaatuspunktidest järgmine info (üldiselt väga vähe sõitnud masin):

15.07.2013 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2014 188100km

16.10.2012 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2013 182471km

24.05.2010 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2011 180704km

30.05.2009 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2010 171958km

29.05.2008 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2009 166559km

29.05.2007 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2008 160863km

26.05.2006 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2007 155000km

31.05.2005 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2006 149000km

 

Tehtud:

-e36 m42b18 mootor (103kw) + chip (piiraja tõstetud)

-kat. eemaldatud

-Ees bilstein B6 amordid, taga Koni adjustable amordid

-tagumine strutbar

-e36 roolilatt

-typ.168 LSD 4.27 ülekandega

-kerge komposiitmaterjalist põhjakaitse

-m20 hooratas (6,5kg) + sidur ja korv

 

Plaanid:

 

-taha ketastega sild

 

Väike hooldusajalugu
10/2012:
Õlivahetus Lotos 5W40 4L täissünt. + õlifilter
Õhufilter
Kütusefilter
Generaatoririhm
Vahatatud (Valma Excalibur Car Wax)
Sony CDX-F5550 stereo
14" BBS e30 valuveljed
11/2012
Uued küünlajuhtmed
Uued küünlad NGK
Sport istmed

12/2012

Ette Bilstein B6 amordid

Taha Koni Sport adjustable amordid

01/2013

Decat.

Chip paigaldatud

Ette uued pidurikettad ja klotsid

Ette Pioneer 3-way 100w kõlarid

Sumbutaja kohandatud ja parandatud

Generaatoririhm uuesti

Kelladeblokk parandatud

Esimeste õõtsade tagumised puksid vahetatud (Febi eksentrik puksid)

Sillastendis käidud

Tagumiste amortide tugilaagrid vahetatud (Sachs)

Difrisse paigaldatud typ.168 LSD element + uus LSD õli + uued simmerid

02/2013

Termostaat vahetatud

Mõlemad veetemp. andurid vahetatud

Veetempi lisanäidik paigaldatud

FK Automotive sport paneelfilter

Uus tagumine parem amordi tugilaager (Sachs)

Uued esimesed suunatule pirnid 12V21W

07/2013

Keevitatud

Mõlemad uued esitiivad

Mõlemad küljed täies ulatuses värvitud

Tagumine luugispoiler

08/2013

Peale M42B18 mootor (103kw)

Uus õli Valvoline 15W40

Uus detonatsiooniandur

01/2014

e36 roolilatt (ratio 3.25)

sillastend

komposiitmaterjalist põhjakaitse

05/2014

Õlivahetus (15W40 Valvoline)

Lambda vahetatud (universaalne)

06/2014

esimene OMP strutbar

m20 hooratas (6,5kg) + m20 sidur ja korv, e21 323i survelaager

 

 

 

Mõned fotod, mis tehtud paar päeva peale masina ostu:

099770679a0f41.jpg
0997706713d56f.jpg
0997706731572f.jpg

 

Ja üks kaasaegsem foto Raplast (2014 a.):

0104731397aabe4.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • Vastuseid 95
  • Vaatamisi 16,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Masin sõidab endiselt probleemideta. Sellel aastal ilmselt kasutusel ainult rajamasinana. Plaanis see aasta paar võistlust kaasa teha aga üldiselt siiski rahulikult võtta. Vahetust vajaks kütusepaagi

  • Auto põhimõtteliselt valmis. Mõned pudinad veel homme külge ja ülevaatusele. Kui hästi läheb, siis jõuab selle nädala jooksul veel teise mootori ka peale panna. Ideaalis tahaks masin madalamaks aga ku

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_58195

03,03.2013 sõitsin kaasa jällegi Ilmatsalu võistluse, sedantpuhku IV etapi. Tulemuseks jällegi 1. koht (kokku 12 võistlejat tagaveo klassis), millega kindlustasin ka hooaja esimese koha. Kahju on muidugi sellest, et ei jõudnud Tarvastu viimasele etapile, kus oli samuti karikasarjas koht kaitsta. 

 

Aga autost ka. Vahepeal sai palju varuosasid toodud (e30 karter, õlivõttur, mootorikäpad, uued mootoripadjad, karteritihendid, kaanetihendi, kaanepoldid, õlifilter, termostaat jne). Õnnestus leida ka e36 m42b18 juhtaju. 

 

01016138037f8c9.jpg

 

Hetkel mootoril põhi lahti võetud ja valmistun e30 käppasid ja karterit külge panema:

 

01016137997fe90.jpg

 

Enamvähem puhastatud e30 karter ja põhi:

 

010161380711fa6.jpg

 

Kuna sellest aastast muudeti rahvasprindis ja rahvarallis 2WD-A klass kuni 1800cc peale, siis võib juhtuda, et sõidan kaasa mõned rahvasprindid selle autoga, rahvarallid tahaks ikkagi 325-ga sõita. Esimene peaks olema Türi rahvasprint ja millalgi aprilli keskpaigas ning selleks ajaks võiks antud auto IS mootoriga sõiduvalmis olla (kui mingeid ootamatuid komplikatsioone ei teki).

 

Vaikselt valmistun ka keretöödeks. Toodud sai uued b-osa esitiivad ja kuna talvel sai tagumine põll kannatada, siis peaks ka selle ära tegema. 

Muudetud , muutis siimp

  • Autor
comment_58230

Et alguses oli raske ja harjumatu tagaveoga ja nüüd juba naksasid esikoha :)

 

Eks oma kodurajal on natukene lihtsam konkurentsis ka püsida, kuna üsna tihti saab harjutamas käidud. Parem meel oli aga selle üle, et juba esimesel hooajal sai tagaveoga ka muudel võistlustel täitsa arvestatavalt sõita. Eeldasin, et teised aastaid sõitnud ja neile vastu saamine tundus võimatu. Selgeks sai muidugi, et eks lumeradade jaoks (nagu sellel aastal seda oli näiteks Kamariku) jääb seda jõunatukest ikkagi väheseks, aga see probleem peaks järgmiseks hooajaks lahendatud olema. Igatahes ei olnud see üleminek esiveolt tagaveole nii raske kui seda alguses arvasin. Oleks võinud ainult kohe alguses LSD difri alla panna, siis poleks seda ümberõppimise probleemi läbi elama pidanud. Ja no see sai suhteliselt kiiresti selgeks, et tagaveoga on ikkagi lõbus, mis on võistlemise puhul minu jaoks peamine (kui kohta ka tuleb, siis see on boonuseks).

Muudetud , muutis siimp

  • Autor
comment_58468

Juba ammu otsisin endale ajastukohaseid velgi. Alguses oli plaan tehase BBS veljed alla panna aga ralliks peavad ka mingid asjad alles jääma. Eile nägin aga ühte huvitavat kuulutust ja juba täna sain uued veljed kätte. Tegemist siis MiM 1400 15" velgedega:

010168349536e58.jpg

Plaan siis neist sellised teha:

wheelpics007.jpg

Värvilahendus peaks ka samasugune tulema. Täna saatsin veljed tegemisse, et väliselt servalt mõned jonksud välja aetaks. Reedel peaksin kätte saama ja nädalavahetusel tahaks randi vesiliivaga üle käia ja ära poleerida. Nüüd ootan nõuandeid keskmise osa poole pealt. Liivapritsiga vist laseb liiga poorseks pinna ära. Millega peaks enne üle laskma, et selline kena sile tulemus saavutada nagu üleval toodud pildil?

comment_58469

Loe seda teemat: http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=107698&start=30

Tundub, et klaaskuulprits on õige valik. Minu omad käisid liivapritsis ja tulemus ei ole tegelikult väga hea. Liiv teeb liiga palju valu sellele alumiiniumile.

Kusjuures sul samad plaanid mis ma enda omadega tahaks teha aga samas töötavat asja ei raatsi lammutama ka hakata :)

Pane siis tulemusest pildid kunagi kindlasti.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_60869

Nii, auto nüüd seisnud ja kuna on päris kiire (tuli üks projekt veel peale), siis hetkel IS mootori pealetõstmine venib. Täna sain veljed värvimisest kätte ja tulemus päris hea. Homme õhtul plaanis randid ära poleerida.

010222070199c10.jpg

Nüüd vaja keretöödega tegelema hakata, seega otsin keevitajat. Kui keegi oskab mulle Tartus või selle lähiümbruses kedagi asjalikku soovitada, siis andke tuld. Probleemsed kohad on tagumine põll, tagumises koopas haigutav auk ja esimese tiiva alumine äär, kuhu tiib kinnitub. Kõige raskem on vast tagumise põlle lappimine, kuna normaalses seisus põlle pole õnnestunud kusagilt leida. Aga pilti ka ühest probleemsest kohast.

0101879829e17d6.jpg

Ideaalis tahaks muidugi mai kuuga uue mootori peale ära saada, aga eks näis kuidas jõuab.

  • Autor
comment_61031

Mul sama asi ratastega ees, kuda sa poleerisid - riistale alla ja paberitega jändama või???

 

Lihtsalt Are

Jah, tagumine ots ülesse, velg alla, teine käik sisse ja liivapaberid ligi. Alustasin 180, siis 240, kuna endal oli niigi suht ok, siis tegin hüppe ja läksin kohe vesiliiva peale edasi, 600,800 ja 1000 ning seejärel poleerimispasta.

"Targemad mehed" käisid pidevalt mööda ja soovitasid viiendat käiku ja telliskivi gaasipedaalile panna... :lol:

comment_61035

Olen ka seda teind 5. käik sees käib väga hästi.

 

Ma alustasin 250-ga.  Kui pole roppe kraapse, siis lihtsalt laki tõmmab see väga hästi maha.

 

 

Väga suuri "hüppeid" ei tasu teha, sest siis võivad kriimud sisse jääda. Kõige jämedam vesilihvi paber on 400. Soovitan kindlasti seda kasutada. See lükkab juba sellise sileda pinna ette, mis veel küll ei läigi aga on selle eest täiesti kriipsuvaba.

 

Velje rantide hinnapakkumine tuli kui siin uurisin 200 EUR ring, mis on totaalne müstika arvestades, kui lihtne see töö tegelikult on..  Kindel plaan endal ka asi ära teha.

 

 

Küsimus nüüd muidu ka :D    Kui autol on tavaline differ ja tagaots ülesse tõsta, kas siis saab edukalt pollida ka 2te ratast korraga ?  

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_64587

Auto põhimõtteliselt valmis. Mõned pudinad veel homme külge ja ülevaatusele. Kui hästi läheb, siis jõuab selle nädala jooksul veel teise mootori ka peale panna. Ideaalis tahaks masin madalamaks aga kuna talvel tuleb arvatavasti vist ikkagi sellega võistelda, siis ei saa sellist nalja lubada.

Tänud veelkord Laurile, kes sellise suure töö vaevaks võttis. Eks teen paremad pildid õige fotokaga kui masin juba tänavatel.

0103546049aa216.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_66209

Juba kuu tagasi sai masinaga puhtalt ülevaatus läbitud aga seejärel sai e36 318is mootor peale tõstetud ja kuna endal juhtmestikust mõistus üle ei käinud, siis hetkel masin seisab (juhtmestiku tegin ise ära aga pärast süüte keeramist lööb kõik pimedaks, ei teagi kus viga otsida, eks keegi targem tuleb ja vaatab asja üle lähiajal). Aga seniks lisan teemasse mõned pildid, mis masin, valmistudes talveks, suve jooksul läbi elas:

0104116819d2ecd.jpg

0104116821ea459.jpg

010411682381708.jpg

01041168253b395.jpg

010411682939747.jpg

0104116833eae1f.jpg

0104116839cb6b6.jpg

 

Uue südamega:

01041168177cf90.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_67612

Hetkel siis asi nii kaugel, et masin sõidab täiesti omal jõul ringi. Juhtmestiku probleemiks oligi vaid mass, mis saabus pärast teiselt poolt massikaabli vedamist. Sumbutaja keevitas ja lõppviimistluse andis mõnede lahtiste pistikute õigesse kohta paigutamise näol, jeff01. Mootorit vaevas ka detonatsioonianduri viga. Nimelt oli radika poolne keskelt pooleks läinud ja see sai asendatud uuega. Pärast seda olid endiselt detonatsioonianduri vead sees aga kui juhtmed lõpuks õigetesse kohtadesse said, kadusid ka need. Vahepeal sai masinale ka uus aku (vana, mis polnud ka nii vana, läks cabriole) ja ajutiselt alla 16" sepisveljed, mis on siiski selle auto jaoks liialt suured ja rasked mulle tundub. Mingeid vigureid teeb veel lambda, kuna kusagil 2000-3000rpm juures kaob jõud ära ja hakkab pooma, seejärel liigub jälle normaalselt edasi (võibolla viga muus). Veateade oli veel vaid üks sees - "18 ignition output stage". Kui keegi oskab selle kohta täpsemalt midagi rääkida, võib teada anda. Pukseerimisel sai esistange parempoolne kinnitus natukene haiget ja lähiajal peaks ka selle ära parandama. 19.10.2013 tahaks ECCTuningu üritusel Rapla kardirajal auto ära proovida. Hetkel kasutan igapäevamasinana, kuna cabrio läks ära talveunne ja uut autot enne kevadet ei hakanud ostma.

0104547191ccfec.jpg

 

Kapotiall sai juhtmesiku natukene kohendatud ja üldmulje jäi päris hea. Süütepoolidele sai alumiiniumist kodukootud kinnitus tehtud, kuna oli vaja liiklusesse tormata. Lähiajal plaanis termostaat ära vahetada, kuna kipub natukene liiga kuumaks asi minema. Kas võib probleemiks olla ka see, et ventilaatori koda hetkel puudu (vent ise asub kuidagi väga kaugel radikast)?

 

010454718978b1e.jpg

Muudetud , muutis siimp

comment_67613

Väga tuttavates värvides alumiiniumlatti kasutatud. :D Aga muidu väga viks ja viisakas masin. Ma selle jahutuse peale suur spets pole, aga tuulekoda parandab väga palju, üks e36 põllurallikas kippus ka koguaeg keema minema, aga isetehtud tuulekojaga sai ikka väga pikalt piirajas anda, enne kui keema läks. :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.