Hüppa postitusse
Postitatud
comment_50878

Jõudu kõigile BMW meestele.

Järjekordselt olen siis tegemas teemat enda jaoks uude foorumisse, kuna seda siis tingib margi muutus garaazis.
Senimaani tegelenud vist juba üle 10 aasta Golfidega, aga kuna viimane projekt (http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=8130) osteti ootamatult käest, siis otsustasin ka juba marki vahetada ja mille peamislelt tingis ka soov proovida teis veoskeemi.
Uuemaid autosid väga projektideks pole tahtnud senimaani osta ja sellena meeldivad mulle ikkagi autod, mille aasta arv jääb alla 90.

Kuigi eelmisest projektist saadud raha eest oleks saanud osta üpriski korraliku e30ne, siis tegelikult oma huvisi ja tahtmisi silmas pidades ei näinud originaalse auto ostmisel mingit mõtet. Seda siis sellepärast, et üldiselt ma austan inimesi, kes säilitavad originaalset välimust jne, aga minu jaoks jääb see hobina kuidagi väheseks ja ei paku niipalju pinget.

Seega seadsin ostmisel eesmärgiks lihtsalt enamvähem korraliku kere leidmise ja ülejäänud siis tuleb ise teha ja välja mõelda.
Auto leidsin siitsamast foorumist:
bmw001.jpg

bmw002.jpg

Üldiselt oli auto seisukord selline, et üritus teda kohe sõitma saada vms. näis nagu suht mõtetu.
Väga täpselt ma aru ei saanudki, mis see plaan oli või kes seda teostas või üritas teostada, aga ainuke võimalus oli siis kohe ise uuesti alustada ja võimalikult nullist.

Autoga tuli kaasa ka mingi osa sisust, aga kuna see oli väljas ära vettinud ja kopitanud, siis läks kõik kohe prügi hunnikusse:
bmw003.jpg

Mootor oli müüja jutu järgi 2,7 e, millele hetkel aga ei tea mingit kinnitust ja ei oska ka kuskilt otsida.
bmw005.jpg

Aru ma ei saa ka sellest mootori vahetusest, mis oli teostatud kuidagi VÄGA VÄGA linnu lennult. Ideepoolest käivitus, aga ainukesed poldid mis kuidagigi kinni olid keeratud, olid mootori käppade ja vist kardaani omad. Käigukast oli tagant kinnitamata, radiaator oli kaabli vitsadega, juhtmestik oli kuidagi niisama ja kõik muu samuti.

Ilus näide oli ka see väga "custom" väljalase (check out the beautiful TIG weld :D)
bmw006.jpg

Selles mõttes aga oligi lihtsam mootorit maha võtta, kuna arutamist oli tunduvalt vähem:
bmw010.jpg

bmw011.jpg

Nüüd siis käib plekitöö ja vist nende BMW'de tüüpkohtade lappimine:
bmw013.jpg

Hetkel kõik, aga hulga küsimusi on veel targematele tulemas..

Stay tuned, oleks vist passlik öelda..

arx

Muudetud , muutis arxman

  • Vastuseid 71
  • Vaatamisi 18,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Paar uuendust piltide näol ka siia teemasse, muidu jääb väga soiku. Hetkel rohkem aega kulunud ikkagi kere ehitusele, kaasa arvatud turvakaar jne. Mootori osas käib mõningate juppide otsimine ja enn

  • Mina olin jah see, kes helistas. Vaatasin, et sul on neid autosid palju lammutatud ja lihtsam on sõita ühte kohta paljudele asjadele järgi, kui igale asjale kuhugi eraldi. Esipaneel oli juba eelne

  • Panen vahepeal siis paar pildikest sellest, milline seis hetkel on.   Mingi aeg tagasi jõudsid kohale coilid   Et kere ei oleks lihtsalt pukkidel ja vajadusel saaks teda ka kuhugile liigutada, s

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_64964

to eix22: Kusjuures lugesin ka sinu kupee teemat ja nägin ka seda tala ehitust. Ootasin ka sellepärast enda kere puhul "põnevusega," et mis sealt välja tuleb, aga see pilt on tehtud ennem igasugust puhastamist ja hetkel ei tundugi seal väga miskit olevat. Kuigi ma pole veel lõpetanud,

 

Põhjast alustasin tegelikult üldse esimesena, aga seal on kah kõik selline nii ja naa, et keevitada nagu väga palju pole, aga samas mingi rooste seal ikkagi on.

 

Hetkel otsin aga velgi. Mingi visioon on olemas ja üldiselt üritan nüüd seekord läheneda sedamoodi, et ehitaks auto vastavalt velgedele, mitte ei otsiks hiljem velgi, mis autole sobiksid :D

 

arx

comment_64976

Minul polnud ka roostet väljaspool, seestpoolt olid köik need pöhjaalused öönsused ära mädanenud. Varuosaautodel olen neid kohti samamoodi vaadanud ja midagi head pole, nii et ära hell ole seal haamri ,kruvika ja tangidega :)

Mario, see kust köigil poolraam roostes, sealt on väljalase kaugel. See küljerooste poolraamil on jah seotud sellega.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_68650

Panen vahepeal siis paar pildikest sellest, milline seis hetkel on.

 

Mingi aeg tagasi jõudsid kohale coilid

2013-09-02%2015.53.49.jpg

 

Et kere ei oleks lihtsalt pukkidel ja vajadusel saaks teda ka kuhugile liigutada, siis panin ta ühele ratastega raamile, mille kunagi juba Golfi pärast omale muretsesin:

2013-08-23%2016.50.04.jpg

 

Ennem käisin T-Labi platsil mõõdulindiga natuke ringi, et näha, kui kõrgel keskmise auto karbid maast on ja hetkel sai siis raami ja küljekarbi vaheline kõrgus 15cm peale vist pandud.

 

Peale seda oli juba ühteist kola kokku kogutud ja nüüd oli plaan see kõik lihtsalt kuidagi auto külge visata, et näha, kas olen õigel teel või mitte:

IMG_3349.JPG

 

Detailset galeriid koos jutuga hetkel teha ei saa, kuna elukoha vahetuse tõttu on vastav arvuti kuskil nurgas ja selle teen kunagi ehk kaugemas tulevikus.

Seoses selle elukoha teemaga tuleb ka suurem osa sääste sinna alla paigutada, seega lähiajal saab peaasjalikult auto kallal tööd teha, mitte juppe kokku osta :D Õnneks ongi enamus hetkel vajalikud suuremad asjad kokku ära ostetud.

 

Veljed on siis uued CSL koopiad, 18x8 ja 18x8,5, et34 ja et37

Muret valmistab hetkel asjaolu, et velg tahab minna vägisi vastu esimest coili vedru. Seda probleemi originaal püstakuga pole, kuna see on lihtsalt niipalju peenem. Lahendus esiosa puhul on hetkel +20mm flants, mis hetkel nihutab originaal offseti vähemalt 25 mm väljapoole :D

See aga tähendab igaljuhul tiibade laiemaks tegemist, kuna paljas velg on siis juba tiivaäärest peaaegu üle.

 

Tagaosa puhul nihkus algselt rumm 10mm sissepoole, mis esirattaga sama kaugele jõudmiseks tahab hetkel laias laastus 35mm flantsi ja seejärel samuti tiibade laiemaks ehitamist.

 

Minu jaoks kisub asi seega päris põnevaks :)

Mingeid M'i laiendeid kindlasti ei tule, vaid üritan mitte teadlikule inimesele nähtamatute muudatustega oma eesmärgid saavutada. Viimase lausest ei tohiks kuidagi välja lugeda, et see maru lihtne saab olema, pigem vastupidi. Oma nägemuse järgi tahaks selle auto disaini ainult natuke jõulisemaks muuta, mitte päris radikaalselt ümber ehitada.

 

Esiosa puhul on veel siis vaja leida ka mingi rehv sinna veljele, mille osas olen isegi pakkumistele avatud. Ideepolest on mul vaja hetkel üksikuid rehve, mingis suvalises seisus, et lihtsalt proovida ja katsetada. Veljed lähevad tõenäoliselt hiljem värvimisse, seega õigeid rehve on vaja alles kunagi kauges tulevikus.

 

Esimene peab sisetunde järgi olema mingi 225/35 vms. Tagaosaga pole nagu väga mure, kuna sinna mahutab suhteliselt igas mõõdus rehvi vist ära.

 

Selline see seis hetkel siis on

 

arx

 

comment_68691

Lugesin ka sinu autoteema läbi-oled tõesti tubli töö ära teinud selle mädanikku ravimisega.Tekkis selline küsimus miks sa ei kasutanud mingit pritsiteenus(liiv-sooda jne)  selleasemel et käsitsi lihvida seda kapoti alust?Sul kere nii paljaks kooritud, et poleks enam palju olnud selle pritsi põhi jne kaa ära lasta, ning siis alles roostega "mõnulema" hakata,Olen käinud Gatebil-il kaa aastaid ja viimased aastad koos meeskonnaga ja olnud melus ise kaa-ning iga aasta annab hulga motivatsiooni juurde iga event.Pean mainima, et kogu teema parim repllik on kahtlematta "aga kes ei ürita, see ka ei ürita " :D

Motivatsiooni ja kannatust sulle!

  • Autor
comment_68726

Liiva/sooda pritsi teemat võib veel mõelda küll, sest asjade õige käik võiks olla selline, et esialgu ehitan selliseks, nagu vaja ja siis ennem värvimist lammutan uuesti laiali. Siis on kõik asjad oma koha leidnud ja ei ole pärast enam mingit ümber tegemist.

Muidugi hetkel arvan, et see nii põhjalik puhastus on raha raiskamine, sest ma ei tee teda niivõrd näituse eksponaadiks.

 

Selle tänavale jõudmisega on see lugu, et see piirab liialt fantaasiat. Toredam on ikkagi teha auto selliseks, nagu ise tahan.

Hetkel piiravad tänavale jõudmist näiteks turvapuuri/turvakaare ja küljelt väljuva summuti plaan :D

Samuti pole mootori valik just teab mis kerge, kui see esiteks ei pea ilmtingimatta olema BMW valikust. Selle üle olen kah viimasel ajal pead vaevanud, aga otsustanud veel ei ole.

 

Mootori valiku osas võib foorumi rahvas nõu ja ideid anda, mis minu plaanidest võibolla kuskil maailmas teostatud on

M20 Turbo  - hetkel kõige lihtsam tee, kuna ETA mootor oli autol peal. Jumal teab, mis seisus muidugi

V8 (Turbo) - Häälte mõttes pole nagu rida mootorist vastast, aga samas ehituse hinnas võrreldes, vist vastupidi.

VAG 1,8 T - hea mootor, mis kannatab palju hobuseid ja on oma 4 silindriga piisavalt kerge. Kui sinna ainult kasti otsa saab

2jz - Unistada ju võib, aga arvatavasti jääb puhtalt hinna tõttu kõrvale

Volvo Turbo mootor - ei tea neist hetkel suurt midagi, aga probleemiks võib olla saadavus ja hinnad

X - või paneb keegi "I"-le punkti mingi oma pakkumisega ? :D

 

See eelnev lõik peaks vist nüüd mu tänavale mitte jõudmise jutu suurim põhjus olema ja miks sellega oma pead vist pole mõtet vaevata :D

 

Iga selle valikus oleva mootori osas on hunnik plusse ja samas ka miinuseid. Aga mul neid hetkel veel piisavalt aega kaaluda.

 

arx

comment_68731

Väga nagu ju tänavale jõudmist takistavaid asju pole. Turvakaart on nüüd täiesti võimalik ka seaduslikult teha, kudi siis muutub auto kahe kohaliseks ainult.

Külje pealt summuti väljumist ei tea, kas on võimalik või mitte, kuid usun, et leidub maailmas ka autosi, millel tehasest väljalase külje peale.

Mootori seisukohalt on kuidagi vist võimalik saada ka v8 3.0 kapoti alla ja kui paberid korras, siis vast väga vahet ei tee enam, kumb seal on, kas 3.0 või juba 4 liitrine.

  • Autor
comment_68737

V8 kohta oli see küsimus:

Kas V8 3,0 ja 4,0 on ehituselt sama, st plokikaaned on väliselt samad ja kui on olemas 3,0 manuaal, siis kas kast koos siduri ja muuga sobib ka 4,0 otsa?

 

3,0 on minuteada lihtsam leida ja ei ole ka nii hinnas (selle kuramuse drifti pärast....deem need rehvipõletajad :D ). Mõte nagu oleks, et ostan ehituseks 3,0, teen kollektorid ja kõik muu vajaliku selle järgi ja kui laiali lendab, siis vahetan ainult raudosa välja ning saan kasutada samu koldeid jne.

 

Siin on seda V8 juttu olnud foorumis küll ja nii nagu olen välja esialgu lugenud.

 

Seda turvakaare asja tean ise kah, et saab passi kirja. Vahe on minuteada selles, et turvakaar peab olema tagapool pead ja turvapuuri kaar peab olema vist pea kohal. Seega ei saa nagu üht hiljem teiseks kah teha, kuna kaar saab alguses valesse kohta. Seega nagu peaks kohe ära otsustama, kumb vajalik on (vajalik on jälle suhteline mõiste, kuna rohkem huvitab see, et tahaks ise ühte puuri teha :)).

 

arx

Muudetud , muutis arxman

comment_68739

Mul töö juures tehti küll turvakaarest puur Ford Taunusel. Ainuke, mis selle turvakaarel muutus oli see, et enam ei olnud polditav vaid külge keevitatud ning ülejäänud torud kinnitusid sinna külge ja minu teada päris peakohal see ei ole, täpselt kiivri taga, võimalik, et eksin, aga soomes saime 8,5 sekundi kleepsu peale.

Muudetud , muutis Magnus

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_75405

Selleks, et teema päris ära ei vajuks, paneks paar vanemat pilti:

2013-12-28%2018.17.13.jpg

 

2013-12-28%2018.37.52.jpg

 

2014-01-04%2017.13.00.jpg

 

Ma olen kindel, et on vähemalt üks mees (loe; eix22), kes ütleb "Da F*ck nüüd jälle ühe e30'nega tehakse?" Lihtsalt on tema suhtumine originaali niivõrd pedantne, et sellesse tuleb kindlasti austusega suhtuda, aga samas oleks patt jätta seda pisut huumoriga vürtsitamata :)

 

Idee tuli sealt Rootslaste ja Norrakate poolt, kus austatakse M3 keretüüpi niipalju, et niisama naljalt tavalist kere ise selleks ümber ehitama ei hakata. Kuna aga tahtmine suuremaid/laiemaid rattaid alla mahutada on piisavalt suur, siis tehakse hoopis selliseid trikke.

Koobas sai siis seestpoolt umbestäpselt 3-4 cm laiem. Väljast on näha, et see on enam, kui piisav. Hetkel siis veel natuke ratas seespool, kui ta olema saab ja kui tulevad need "chamber" plaadid, siis need muutused peaks koobas samuti kerge vaevaga ära taluma, ilma, et ratas kuskile vastu hakkaks käima.

 

Laias laastus on hetkel sellesse ümberehitusse mu aeg kulunudki. Tänaseks hetkeks on teisel poolel juba samasugune kuju, kuid kumbki pool pole veel lõplikult kinni keevitatud.

Seda niipea ei plaanigi teha, kuna nüüd liigun vaikselt tagantpoolt ettepoole. Tuleb tagastange külge leiutada, siis karbid ja lõpuks siis esimeste tiibadeni, mis tuleb samuti tagumistega sobivasse kujusse viia. Alles kui kõik keredetailid on oma ümberehitused läbinud ning tekib selline terviklik pilt, siis saab otsustada, kas kõik ära keevitada, midagi ümber teha või originaaliks tagasi ehitada :D

 

arx

  • Autor
comment_75457

Ei ei... see ei saa olema M3 replika, selles see point just ongi.

M3 on laiem hoopis teisest kohast ja tiivad hoopis teise kujuga. Ei tahtnudki ise hakata tegema mingit odavat M'i koopiat, aga ilma midagi ümber tegemata vist 245/35 18 rehvid alla ei oleks ka mahtunud. Hetkel küll suvaline 245/45 pastel veljele tõmmatud, et oleks millegagi proovida.

 

Kuna esmaspäeval vaba päev, siis on mingi väike plaan Kavilda Tehnikaspordiklubi külastada, kes olid nõus turvakaare/-puuri osas näpunäiteid jagama. Enamvähem on mingi ettekujutus sellest tööst olemas ja peamine on see asi lihtsalt käsile võtta, aga kui on ikkagi võimalik kellegi käest pisut ennem tarkust juurde saada, siis tuleb sellest võimalusest kinni haarata.

 

arx

 

 

comment_75458

Ma vaatan, et sul on vähemalt üks uks päris nukras olukorras, mul vedelevad 2 kupee ust, ostsin endale uued uksed, sest vanad polnud ideaalsed, aga tunduvad tükimaad paremad, kui sinu pildil olev. Kui huvi pilk peale visata, siis ps.

 

Mootori koha pealt soovitaks m54b30, kindlasti parem turbotada, kui v8't. (vanose mure pole tegelikult mingi mure, kui normaalne ecu on). Kui enda m52 laiali läheb, siis arvatavasti m54 järgmisena vahele, kui just kuskilt s mootorit normaalse hinnaga ei saa.

Muudetud , muutis SllM

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_77686

Juhipoolne uks on natuke kehvas seisus tõesti, seega mingi hetk võib vaja minna küll, aga pole hetkel prioriteetide eesotsas.

 

Vahepeal siis oli võimalus oma galerii ära uuendada ja kes tahab saab veidi pilte klõpsida:

http://t-lab.planet.ee/badbayer/

 

2014-03-01%2016.08.01.jpg

 

Ja kuna tänasel päeval elab enamus inimesi Facebookis, siis sai oma koha ka mu projekt:

Bad Bayer - BMW E30 Project

 

Mootori osas otsustasin esialgu õppimise mõttes veel M20 juurde jääda, lootuses, et ehk on kooliraha natuke väiksem :D

Selleks tegin selle kohta ka teema Turboclubi: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=12794

 

arx

 

  • Autor
comment_77803

Tänud!

 

Ega seda raha kulub autodega seotud hobide puhul kindlasti.

Küsimus on lihtsalt selles, kuidas oma prioriteete muu elu ja hobide kulutuste vahel jagada. Paljud lähevad iga reede kuskile peole ja peale lünklikku laupäeva avastavad pühapäeval, et kontolt on 50-100 euri kuhugi ära kadunud. Korruta see summa nelja nädalavahetusega ja juba korralik summa hobi jaoks olemas :)

 

Teine asi on veel need summad jagada pika aja peale laiali. Tuleb lihtsalt plaanida, kuna mida vaja on ja kuna see tellida tuleb.

 

Kolmandaks pole kõik asjad nii kallid kah. Tükk plekki võib vedeleda kuskil räästa all ja kui midagi selle plekitükiga ka teha oskad, siis on sellega nikerdamist kuudeks.

 

Neljandaks on kogu selle hobi teiseks küljeks just vajaminevate osade õige või mõistliku hinnaga leidmine.

 

Aga jah, kellele nüüd tundub, et äkki see autoehitus raha ei võtagi, siis seda ma nüüd küll öelda ei saa :)

 

arx

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_81118

Vahepeal siis siia kah mõni uuendus. Enamus kiireid update olen pannud oma facebooki lehele, kuna tunnistan ausalt, et kõige vähem vaeva nõudev tegevus :)

 

Vahepeal siis auto kolinud maale ja maal õhtutundidel garaazis plokikaanega tegelenud. Ajaga on olnud töö kõrvalt vahepeal kitsas ja samuti on viimane vahepeal mõtted projektist eemale viinud, aga nüüd viimasel ajal jälle see seis kah parem.

 

Tuleb lähiajal teha ka "shoping list" mis detaile vaja mootori jaoks koguma hakata.

 

arx

post-2326-0-96970100-1403080182_thumb.jp

post-2326-0-95752000-1403080199_thumb.jp

post-2326-0-68205900-1403080220_thumb.jp

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_83149

Vahepealne aeg kulunud mootori kallal nokitsedes. Kere hetkel seisab.

Pean ennast kokku võtma ja siia mõne pikema pildigalerii tegema.

 

Küsimus kah:

Kas keegi viskaks M52b28 väntvõllile vajaliku puksi joonise? Olen seda kuskil näinud ja nüüd oleks vaja ja milles probleem...ei mäleta, kus nägin :D

Oma m20 eta vända pakkisin just nädalavahetusel ära ja panin riiulisse.

Treialile oleks kah lihtsam joonis ette visata.

 

arx

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.