Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_150084

Tere kõigile!

 

Alates 2020 suvest olen suvel sõitnud E28-ga. Siiamaani arvasin, et ilmselt see jääbki selleks suveautoks, mida kunagi ei müü jne. Kõik läkski plaanipäraselt kuni eelmise nädala alguses avastasin selle teema peakangelase kuulutuse Leedust. Panen paar kuulutuse pilti ka siia.

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Jõudsin paar päeva seedida seda ja peaaegu isegi unustada selle kuulutuse. Kuni kolmapäeva õhtul kirjutas üks sõber, et ta tahaks Vilniusesse ühele autole järgi minna ja kutsus kaasa. Siis hakkas endal ka lõplikult kibelema, et peab siis ikka minema ja selle E30 ka koju ära vedama 😃

 

Öösel vastu laupäeva sai siis kell 3 starditud Utena poole ja kell 9 olid lepingud sõlmitud ja raha üle antud. Edasi läks ring Vilniuse ja Riia kaudu tagasi koju (~620km).

Autost siis nii palju, et see eelmise omaniku käes olnud 4-5 aastat. Enne teda olevat olnud juba värvitud, aga kehvasti. Tema käes siis sai auto veel korraliku ülevärvi ja üleüldse sellise suurema restaureerimise projekti. Järgnevalt siis mõned eelmise omaniku saadetud pildid.

 

Mootor on üle käidud ja mis vaja olnud vahetatud-reguleeritud jms

spacer.pngspacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Pidurid ja veermik korrastatud.

 

spacer.pngspacer.png

 

spacer.png

Uus paak.

 

spacer.png

 

Põhi üle käidud ning kaetud ilmselt bituumeniga. Samuti kõik keredetailid jne on lastud täis mingit dinitroli laadset pruuni läbipaistvat möksi.

Üldiselt täiesti valmis muretuks kasutamiseks auto. Samuti on Leedus auto arvel ajaloolise sõidukina (sellest ka Hxxxxx numbrimärk) ehk Eestis sarnane musta numbri taotlemisele, et on komisjonid kes hindavad jne. Selle kohta ka kõik paberid olemas ning ka ülevaatus kuni 2027a. Ma aru saanud, et Leedus lihtsalt natukene leebemad need nõudmised, aga ka kindlasti mitte lihtne protsess.

 

Eile pesin auto kohe üle ning esimesed pildid siis kodus.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Polnud ikka üldse plaanis sellist vahetust teha, aga antud auto ikka suhteliselt ideaalses korras ja mis kõige olulisem R6 mootor. E28 puhul oligi ainuke miinus see mootor. Mitte et see 95kw M20 mingi kiire oleks, kaugel sellest, aga see hääl lihtsalt nii mõnus. 

Samuti meeldis mulle väga selle auto komplektsus, kõik tungid, tööriistad jms olemas pagassis (v.a. 13/15 lehtvõti, selle otsin kindlasti juurde). Isegi see taskulamp on kindalaekas olemas ning ka mingid originaal BMW antenni määrimise lapid (pakendatud nagu märjad salvrätid).

Sellest teemast lähtuvalt siis E28 kuulutus ilmub varsti auto24. 

Muudetud , muutis agentzero

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_153327

Suurt midagi polegi vahepeal toimunud, aga roolialune kate sai uus ja plastikust. Vana papist oli maru räsitud, igalt poolt lapitud ja häiris silma.

 

spacer.png

 

Uue tellisin Poolast ja plastikust. Kahjuks pole pilti milline alguses oli, aga natukene liiga läikiv oli mu jaoks. Lasin selle mattmusta spreiga üle ja siis sai suht hea. Tekstuur on ka suhteliselt õige.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Lõppu mõni pilt veel autost.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

comment_153333

Säänseid vingeid pilte vaadates küsin ikkagi mõned intiimsed küsimused: 

Mis hinnaklassi sihuke masin jäi? 

Kas alt näeb sama hea välja kui pealt?

Isegi sellist kaasaegset sony raadiot enam ei liigu, tegelikult oli siin foorumis ka keegi kes originaalsetele raadiotele bluetoothi ja mingid hüved külge pookis.

Musta numbrit vaadates mõtlen et huvitav kui kaugele minu masin sellest jääb....Eix peaks ka selles komisjonis olema 🙂

 

 

  • Autor
comment_153334

Täpset hinda välja ütlema ei hakkaks. 

Põhja alt ma loodan, et on sama hea, sest kahjuks põhi mingi mastiksi vms laadse möksiga üle lastud. Eks aeg näitab, aga üldiselt on auto ikka korralikult tehtud ja kindlasti polnud see mingi müügiprojekt eelmisel omanikul. Siiamaani kuskilt mingit roosteüllatust veel välja tulnud pole igatahes.

See Sony CDX G3300UV makk sai mul E28-sse juba valitud selline (kolis lihtsalt E30sse üle), et oleks armatuuriga sarnane valgustus (saab muuta) ja samas kui ei tööta, siis oleks üleni must kõik. Kui oleks vähem läikinud ka, siis oleks veel parem, aga mul oli ikka mingi eelarve ka ees. Minu jaoks sobib see nii hästi sinna kui kaasaaegne makk sobida saab ja seda muutma ei hakka. 

Muudetud , muutis agentzero

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_153658

Suve lõpu poole sai autoga muudel elulistel põhjustel pigem vähe sõidetud ja rohkem millegagi tegeleda ei jõudnudki. Läbisõitu kogunes kokku veidi üle 3000km.

Kuna edasine ilmateade on nüüd lõpuks juba suht kehvaks läinud, siis saigi eile viimane tiir tehtud ja õhtul ära pestud ning talvekorterisse ära pakitud. 

 

spacer.png

 

spacer.png

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_153929
14.6.2023 kell 10:49, GTA ütles:

See lip peab kere värvi olema, üheski paketis pole see must. Veider võib see meie arust olla aga nii on. 80ndatel oli suht tavaline, et ees korralik sahk aga küljed originaalid.

Kas selle kohta muidu mingit viidet ka on, et millisena ta tehasest välja tuli?

Uuel hooajal peab ilmselt esipõlle üle värvima, sellel tõenäoliselt kehv eeltöö tehtud vms, sest viimase sügisese pesuga sain suht suure tüki värvi sealt survekaga maha. Kui nagunii värvimiseks läheb ja on 100% kindel, et originaalis see lip kerevärvi, siis laseks ühe soojaga selle ka ära värvida ma arvan.

Muudetud , muutis agentzero

comment_153930

Esispoilerid on alati kerevärvi. Kui on lisadelistis front-und heckspoiler, siis need on kerevärvi. Tagumine kummitiib saab üksi olles musta värvi (värvimata) olla, kui see on mudelipõhiselt seal peal (325i, 325ix), eeldusel et auto on mitte shadowline. Shadowline paketi puhul on nagunii kõik spoilerid jms kerevärvi. Nii et sinu auto puhul on mõlemad tingimused olemas kerevärvi värvimiseks. 

Kui auto oleks edition paketiga (sedaani/kupee puhul), siis oli see standard esi lip isegi kerevärvi, põlle peal olev kate jne. 

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_155173

Kuna eelmine suvi ei saanudki erinevatel põhjustel selle autoga väga palju sõita, siis ei teinud ka midagi. Seisis lihtsalt garaažis enamus ajast ja üksikud korrad ainult sai sõidetud.

See kevad sai kohe varem (mai alguses) auto välja aetud ja nagu näha, siis esipõllelt korralikult värvi eraldunud.

image.png

image.png

Esimese asjana läkski see kohe tegemisse - esipõlle värv uueks ja lisaks siis ka esispoiler/lip kerevärvi nagu lubatud sai.

image.png

image.png

Pärast seda tehtud ka õli (ikka Motul 4100 Power 15W50) ja filtrite vahetus ja nüüd siis sõidan igapäevaselt sellega.

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_155282

Eelmine suvi juba vaikselt väristas pidurdades ja ajapikku läks see ainult hullemaks. Kuna ta tundus, et läheb hullemaks, siis algselt sai vahetatud esimeste õõtsade kere külge kinnituvad puksid ja stabika otsavardad, lootuses et asi on äkki nendes puksides.

IMG20250603122728.jpg

Siis sai avastatud, et mootoripadjad ka täitsa läbi. Need vist isegi r4 mootori padjad.

c6739362-826a-460e-9e5c-68997282b763.jpg

f5aeaf36-23b9-48bf-b7ed-f83b022941a5.jpg

Väristamise probleem ei olnud põhjustatud puksidest ja järgmine variant oli siis uued esimesed kettad panna, kuigi nad nägid välimuselt värsked ja viisakad välja.

Pärast ketaste vahetust kadus pidurdamise vibra ära.

IMG20250702112642.jpg

Siis avastasin sellelt pärast õhulugejat kummist õhulõdvikul mõrad, see läks ka uus Gates'i oma.

IMG20250709165330.jpg

IMG20250709165317.jpg

IMG20250805205651.jpg

IMG20250523213134.jpg

Nüüdseks igatahes auto talvekorteris ja selleks aastaks kõik. Suve esimeses pooles sai ikka rohkem sõidetud, teises pooles pigem vähem.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.