Hüppa postitusse
Postitatud
comment_19428

Mõtlesin et teeks siis ajaviiteks siia teema ära ühest enda raharöövlist. Auto sai soetatud suht soodsa hinnaga ja algne plaan oli auto varuosadeks müüa! Tegu siis `89 aasta punast värvi touringuga. Kere oli nii nagu ikka, roostet küllaga, mingi esiotsa pauk on olnud ja see läbinud väga "pornol" moel vahetuse.Peal oli 1.8 mootor, millel karteripõhi puruks, üldse oli auto seisnud pikka aega! Tagumine küljeklaas oli katki, sealt sadas vihma/lund sisse ja seest sisu kopitas ja mädanes. Esiistmed olid räbalad ja erinevat värvi, puudu oli enamus vajaminevaid asju ja katteid, lagi oli alla vajunud, antenn oli lahti ja sealt sadas samuti vihma salongi!

Ees oli pre-face põll ja halli värvi kapott.

Otsustasin auto siiski auto korda teha ja liikuma panna!

Esimese asjana tegin kapoti vahetuse ja panin peale punase kapoti!

Sai siis masin ära lohistatud, teiseks sai küljest võetud tagumine katkise klaasiga uks ja uus klaas pandud, ust pisut "poleeritud" ja tagasi külge. See uks vist ainuke asi,peale kapoti, mis ka 99% roostevaba, kõikjalt mujalt leiab roostet...:D

Karter korda ja õli sisse, ning auto käivitus üsna ruttu, paraku oli selle mootoriga siiski ühel pool, õlirõhutuli põles tühikäigul ja mootor ei käinud õieti.

M20B20...

Suht odava rahaga sai peale pandud e34 pealt pärit m20b20, läks kõigega, koos kasti,summuti ja juhtmestikuga!

mootorile sai pandud ka uus hammasrihm ja rullikud, genekarihm, uued õlid kastis , mootoris ja difris. Kuna ventika sidur oli kinni keevitatud, siis suutsin seda lahti keerates veepumba ära lõhkuda, sai ka see siis välja vahetatud vähe kasutatud veepumba vastu.Summuti Mootr läks peale e30 TD käppade ja patjadega, külge jäi e34 kat, sinna sobis otsa m40 lõpupütt.

käiguhoovastik sai sobivaks tehtud, samuti gardaan sai 5cm lühemaks tehtud, kuna ei leidunud e30 r6 gardaani.

kaasa saadud radikas siiski lekkis vastupidiselt müüja jutule ja sai seegi uus ostetud!

Mootor peal ja töötas

enne uue mootori pealepanekut sai kõrvaldatut hulk muid vigu, pandud uus kojamehehoovastiku süsteem, kõrvaldatud mitmeid elekri vigu, kuna algusel ei töötand peale tagatulede mitte miski!

peal oli tavaline roolilatt, milles oli loks sees , samuti roolikardaanis, needki vahetasin välja..

Esisillas sai tehtud pukside ja ¹arniiride vahetus. peale mootori käimasaamist ja suuremate vigade kõrvaldamist sai sai esiots kokku laotud, uus põll ette ja ülevaatusele!

Ülevaatus olemas sai sellega siis asutud igapäeva sõite tegema, vigu hakkas muudkui juurde tulema, kütusepaak lekkis, differ tegi häält!

sain autoga mitu kuud üsna muretult sõita, kui differ jooksis kokku.

Veermik..

Sai siis jälle võetud ette suurem remont, kogu tagasild alt ära, vahetatud suured sillatalapuksid, uued piduritorud, kütusetorud, pidurivoolikud, kettad, trossid jne. Sai kõrvaldatud suur hulk roostet ja vahetatud jupike tagatiiba ja küljekarpi! Alla läksid ABS variandi õõtsad, mingi aja pärast on vaja ette panna uued püstakud, kuna need ilma ABS`ita ning rattakalded pisut valed (sillastendis sai käidud mingi aeg)

lisad

autol lisad praktiliselt puudusid/puuduvad..

on ainult :

* ees el. aknad (olemas kõik vajalik 4xel.akende paigalduseks)

* külgsuunad :D

* nahksisu sai ostetud

* istmesoojendused (juhtmed ,lülitid veel puudu)

* kella, kuupäeva ja temp. näit

* katuseluugita variant (see on 1 põhjus, miks otsustasin korda teha auto :) )

edasine

jäi veel mainimata, et auto ei ole mingi projektikas, vaid lihtsalt igapäeva kasutuseks mõeldud. Üritan hoida autot enam-vähem korras ja aeg ajalt lisadega täiustada. Põhiline "projekt" ja rahamatmisauto on siiski üks teine touring! (mis rahanappuse tõttu hetkel ei edene eriti :D )

Auto läheb sügisel ülevärvimisse, on juba kokku lepitud, kõik keevitustööd teen ise ära enne ja eemaldan suurema osa rooste. Enne seda panen siis ette alla uued püstakud, kettad, klotsid ja võimuga lati! Imelik küll, aga autol puudus roolivõim, samuti ABS. Peale värvimist läheb peale 320 touringu juhtmestik (k.a. mootori), siis tuleb lakke ka Check control.

kokku on ka lepitud laele uue musta katte paigaldus ja raha taga seisab ka Cruse Control.

nüüd sai pikk ja segane jutt kiiruga, kindlasti ununes palju asju!

algusel:

051520793efde1.jpg.729e950f1068abbc37d766a71f7c050a.jpg

051520799398a6.jpg.a4784072e208a6bfe24750b97355c58c.jpg

0515212396a774.jpg.f1c4a99f6bc8767c932721c6c27449b2.jpg

05152124724b2c.jpg.80dff7d80acdd2f45f325a7113b491b5.jpg

0515212451c130.jpg.4fb75d2ae552dbd4d7103f03a175c54d.jpg

0515215557ac37.jpg.2fbd0bd13b7c174a6a1a1822e806e1b0.jpg

 

kõik vajalik kohe kaasas...:D

0515215674a369.jpg.dc3ea438c9a98912e622f50e46d0ed1b.jpg

uus klaas ees 

051521953a2921.jpg.1ee6d2c26a90e61ab6b8ba4ef52b6b92.jpg

uus mootor.

051521955ecfa8.jpg.ac3a1fb931317fa04217fedf942190aa.jpg

kuu aega remonti ja saigi sõitma...:D

05152280314f2e.jpg.7df60f415166d7e9ee21e7cabeb2f7eb.jpg0515228131f0b0.jpg.9ddbe02e5ebb5d7145983700c8ae82f0.jpg05152283928dd0.jpg.fa4c30cee4c01bb170844cf0cd2dc27b.jpg

 

051523881cddd7.jpg.75894ecd097b3dc9af5175d198dbf29d.jpg0515239054b851.jpg.26a22ef42d6f65eba825de3e9dc25859.jpg

 

Nahksisu.

051524529b2ad4.jpg.0ee0aec0da813f4f35ce2297f0b038dd.jpg

 

051524539d79df.jpg.d886f8ec9d2a307fb67785918331b66e.jpg

tagaosa remont,

051524951c8668.jpg.2b3f49eff93bf037f570e4e099f8332f.jpg05152455995886.jpg.da4d28d41c9baf4da663212fb4bfb95d.jpg051524977fdd87.jpg.88302cb79d297943f0c59fc0f0bcbf88.jpg

05152540182a5d.jpg.888a6123b67bcbc356658bdedb50b2f4.jpg051525405c4524.jpg.4453bc45d8f5f34f18647daa74ce1a6d.jpg

05152541119b8b.jpg.ca1752fd59762626a11efcc9992f619a.jpg

051525687491d9.jpg.dd571679c8724f0440d94c5aeba6ce9d.jpg051525693ca60a.jpg.3ed5568a2d14ebf2287b1bfbdd645b0e.jpg

05152586723e6b.jpg.23d8c3abb732b767b4303d39e7746361.jpg

 

  • Vastuseid 366
  • Vaatamisi 63,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt   400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju k

  • Viimasest sissekandest möödas umbes 5 pool aastat. Selle ajaga muutunud palju siin foorumis ja ka auto juures. Õigem vast õelda, et auto on ära kulunud/ otsa saanud. Foorumi osas toimunud niisama palj

  • Nii... Allakäik algas siit.   Kährik järvakandis   Teine kährik järvakandis, teiselpool linna   Kits kodukandis     Kährik tõrvas

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_5700

Kadus sõidu ajal lihtsalt vedu ära, sõita laseb natuke seisma jättes ja uuesti käivitades.Kui kaob ära, siis kõik . Targemad arvasid et filter sodi täis, kuigi sai kõik puhtaks tehtud kokku ladudes...

Mul oli opeliga kunagi sama teema, 15km sõitsin nii tartusse tagasi...Aega võttis aga kohale jõudsin. Armatuuris vilkus hammasratas S-iga.

Tagurpidi käik jupsis tal varem juba ja maanteel ei läinud vahepeal neljas sisse. Targemad rääkisid, et eelmine omanik liiga palju õli pannud/või vahetuse üle lasknud...

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_4974
Tsiteeri
mis uut autoga sündinud?

Põhiliselt sõitnud nüüd ainult.

Reaalselt oleks teha küllaga, hetkel väga ei viitsi ja pole otseselt vajadus ka.

Vaja asi kätte võtta ja UM uurida airbagi nullimist, see vilkuv tuluke häirib hetkel kõige rohkem. Millalgi vaja "apelsinikoore efekt" välja poleerida, ilmselt see jääb järgmisesse aastasse, kuna osa detaile sel aastal värvitud ja teeks ikka kõik korraga. Silma riivab ka kõver tagapõlle aluäär - sellega tegeleb tulevikus.

Hoolimata kontrollitud ühendustest ja olemas olevatest anduritest, põleb klotsi kulumist näitav tuli ka armatuurid, sellega vaja ka tegeleda millalgi, soov oleks asi korda saada, muidu võiks lihtsalt pirni välja kruvida.

Millalgi vaja juhi vöö välja vahetada, üsna kehvas seisus on juba.

Oma järge ootavad ka OBC ja intensiivpesu variandi kangide vahetused, paraku Airbagiga variandile neid suht lootusetu leida, vastav kojamehekang on juba kokku komplekteeritud, aga vahetuseks läheb siis kui mõlemad olemas.

Viriseda saab veel sisu, polstrite ja põhjamati üle, nendega tegelen ka tulevikus. Kuna hetkel all 318 vedrud, siis vedrude ja amortidega pean ka tulevikus miskit ette võtma, respekti ja feimi mõttes võiks olla 40 madaldusega. Ei saa mainimata jätta, et rool tundub liiga raske, minu teistel autodel on tunduvalt kergemad, üks lati juures tehtud (kellegi eelneva) prohmakas sai juba likvideeritud ja asi läks paremaks, aga pole siiski õige. 10 eurine differ teeb samuti häält kui vedu tagant ära lasta, aga see oli juba alla pannes teada, vast harjub ära või kulub see koht pikapeale ära ja jääb vait. Mingiaeg siin sai avastatud et juhipoolne tagumine pidur jääb peale, see sai ajutiselt üle käidud, aga reaalis tahaks kõik neli üle käia remont komplektiga. Iseenesest on see üsna lõputu rahaauk, sest alati leiaks midagi, millega mitte rahul olla, nii et hetkel on põhirõhk sõitmisele. Tulevikus on selle autoga jälle teised plaanid, aga sellest siis kui aeg käes :)

ENNE

085729719ebc47.jpg.47e6fa62389aa21c425c1a4c469185c8.jpg

PÄRAST

0857297276eca5.jpg.eab504147dd9add740df27f642511496.jpg

Pre face teema, aga sobib facelift ka.

0857297315679b.jpg.c15fd8330de8fd7ba62ddaf438107e44.jpg

Lauril külas

085729733b898b.jpg.6f44cae4270cd74a6775350ef07e54ed.jpg

Akukate koos väärtusliku konksuhoidjaga ka paigas lõpuks

08597136535f84.jpg.3fc44abfe7b5d86ed84a7e2356766b9b.jpg

Tagumised peatoed ka käes nahatamisest

085971367efd3b.jpg.109a43716baa1a7560a456914c292e00.jpg

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_4367

Vahepeal siis tegeletud paljude vigade kõrvaldamisega ja uute avastamistega. Auto hetkel igapäevaliikur ja üsna vajalik, et kõik oleks korras ja töötaks hästi. Sai tegeletud airbagi teemaga aktiivselt, lõpuks sain ka selle korda, nüüd peaks süsteem korras olema ja avarii korral peaksin padjaga näkku saama. :) Üheks halvaks näitajaks/veaks oli jahutusvedeliku kadumine, leket kusagilt ei leidnud, summutist ka nagu välja ei tule, kõik peaks ok olema, aga vedelik kaob. Kuna eelmise auto peal selliseid jamasi ei olnud, sisi sai kontrollitud asju, mis on teised/uued selle kere peal, aga kusagilt lekkeid ei leidnud. Tekkis huvi paigaldada e36 roolilatt, seoses sellega avastasin ka võimaliku jahutusvedeliku lekkekoha. Tundus, et veepumba või tihendivahelt lekib, kuna punane kuivanud jahutusvedeliku rada sealtkandist tuli. Siis lappasin auto tagasi kokku ja jäi nii nagu oli, nüüd sai muretsetud uus tihend ja hiljem ka kindlapeale väljamineku mõttes uus veepump.Siiani lühikesed otsad olnud ja ei tea õelda, kas olin õigel teel või mitte selle remondiga.

Selle remondiga sai alla visatud ka uued roolivardad, nüüd vaja sillaregull jälle läbi käia.

Selline mõnus lisa nagu esiklaasi intensiivpesu sai ka tööle rakendatud ja UM`ist võetud õiget karmimat ainet lisapaaki.

Tagumised el. aknad vahetasin ka originaalide vastu välja, mis vajasid vanuse tõttu mõistagi vähest remonti/üle käimist.

ATM kangi lüliti osa jukerdas ka põhimõtteliselt algusest peale, tagurpidikäigutuled ei lülitunud sisse ja vahest ei tahtnud starterit ka järgi võtta, see sai ka lahti võetud ja korda tehtud.

Tegemist jagub igatahes.

Hetkel veel päevakorras tagaluuk, klaas ilmselt osaliselt liimist lahti, kuna survekaga lähedalt lastes jookseb vesi sisse.

Lisade ja mugavuse poolepealt töötavad autol hetkel kõik lisad peale tulede korrektori, sellega hakkan ka tegelema, kui rohkem aega on.

Tankimas...

0873604499316a.jpg.d611cfdb49e268c94812c3422adb5433.jpg

 

087360453192bb.jpg.d468f552cd4e595e452911227eebb27a.jpg

 

08736045759404.jpg.fe4adde8ed0bd7d8ff06cad0cac0b4bd.jpg

 

vähe korralikum käsipumba kinnitus

087362167c30a2.jpg.9b5b0fbc3ec88e6d0a7e8c1f05b2dfa4.jpg

intensiivpesu aine

087362169422a3.jpg.b146e1671a741b6bd2b2ce0cc087eae5.jpg

veepump

087362171d3762.jpg.f5aeb47180aaca81560c80a5ceed4a1d.jpg

comment_4339

Esiklaasi indevsiivpesu toimib nii et vajutad kangi otsas olevat nuppu ja pritsib pesuainet( siis seda kangemat) ja siis hakkavad kojamehed käima vähemalt 4 korda edasi tagasi samal ajal aknapesuvett pritsides.Nii toimib see vähemalt minu E-38.Sminul on see veel seotud estulede pesuriga ma ei tea kas seeka E-30 nii on.Eks eixx räägib.

  • Autor
comment_4336

Täpselt nii see toimib, seotud on ta tuledepesusüsteemiga niipalju, et pumba toide jookseb samas juhtmestikus, reaalselt saab selle ilma tuledepesusüsteemita ka peale ja tööle panna.

Kui on esitulepesurid, siis on ka intensiivpesu, eraldi neid ei pandud.

Lihtsalt mul oli see tööle panemata veel, alt jookseb lisavoolik üles, üleval on kolmikud vahel ja veel üks klapp, mis sai mul tutikas, kuna varuosaautode pealt võetud klapid kõik jooksevad.

diislil asub intensiivpesupaak jahutusvedeliku paagi küljes, selle tarbeks lõikusin bensuka õhulugejakinnituse ära ja diisli pumbale tegin parema kinnituse.

Sillaregulli läheb ikka arvuti taha, ise seda ei regulli iialgi nii täpselt ära.

Kuna esiratta kalded ka valed, siis sai natuke timmimisvõimalust tehtud ja seekord prooviks kalded ka paika saada.

Intensiivpesu paak siis see punase sildiga jahutusvedeliku paagi kõrval.

087380609e99be.jpg.61024a6a836f6343ab1eb391f1d79242.jpg

  • Autor
comment_4320

Leidsin ka välismaa foorumitest õpetusi, aga paraku minu auto peal need ei toiminud. Sealne õpetus kehtib kuni 91a autodele, kataloogi järgi aju kood muutus peale 91a, võimalik et ei saa tänu sellele ise ära nullida. Küll aga sain käppa airbagi veakoodide lugemise. Kui natuke rikkamaks saan, siis tellin ka vastava tööriista ära välismaalt, millega saab airbagi nullida. Mõned meilid juba kirjutatud ja asja kättesaamine täitsa võimalik.

Esialgu oli soodsam lahendus leida aju, millele pole viga sisse lastud, piisab kasvõi mõne pistiku lahti ühendamisest, et süsteem enam aktiivne ei ole. (kui aku on ühendatud). Kõik toimingud tuleb teostada maha võetud aku klemmiga, isegi check paneeli lahti ühendamine.

  • Autor
comment_4278

Jess, esitulede kõrguse regulaator ka nüüd korras. Loodan et jääb pidama ka, üsna kaua jebisin selle asjanduse remondiga, just ühepoole ajami lekkekindluse tagamisega. Ei tahtnud kuidagi pidama jääda, loodan et siiski jääb nüüd pidama. :)

Nüüd siis vaja lahendada järgmised probleemid:

* Airbagi variandi ja OBC variandi kangi sebimine, tutikana saaks soodushinnaga 170€ :)

* Airbagi variandi roolialune kate võiks ka olla, jälle saab seda ilmselt ainult uuena 80€

* korralikud uksepolstrid paigaldada

* tagaluugi klaas uuesti liimida

* toonkile millalgi maha ja uuesti paigaldada

* ära poleerida

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_3361

Kindlasti liigub seda strutti, tellitud kalli raha eest Tuning.ee`st.

Vahepeal siis enamus ajast sõidetud jälle, kuid ka pisivigu kõrvaldatud samal ajal.

Tagaluku remont, tugev pool päeva lammutamist, puhastamist jne.

088925921ae577.jpg.963c84177180c2106c6532930fd15e1b.jpg

 

088925929cd04d.jpg.40cfca9a1260d2ac5b4b69f91167fefe.jpg

 

Sai lõpuks siis ihaldatud dvd makk ka soetatud :)

0889271795849a.jpg.5b65b781c9e00174182704a92af8abf7.jpg

Pole küll sportistmeid ihaldanud ja otsene fänn ka ei ole, aga siiski see lisa oli ka puudu veel...

088928921489b7.jpg.a729185e92e615073b92f0d7b9fe5231.jpg

 

0889289233cdc8.jpg.018e6b5dea50ce0b8bc8c1db17918058.jpg

 

Juhi iste oli juba nahajuppidega üle käidud, kõrvalistuja oma oleks vaja olnud omal teha. Paraku ei kannatanud see tehtud juhiiste ka mingit kriitikat ja tuli kõik laiali kakkuda, ikka täielikult algosadeks.

Tegu siis ikka e30 originaal nahajuppidega, mis kusagilt sportistme pealt pärit, eemaldamine väga lohakalt toimunud, kogu kõrvalistuja kraam praktiliselt õmblustest lahti võetud...Ainuüksi niisama ringi lappamine on mahukas töö, nüüd veel kuhjaga õmblemist ka, mis küll selleks korraks tehtud. Kokku on vaeva nähtud nendega 2 päeva + ema ja naise õmblemine ja tulemusi veel ei ole. Kokku sai 4 istet ära lammutatud selle tarbeks. Kui valmis saab, siis miskit ideaali ikka pole, juhiistme detailid üsna kulunud ja näha et hooldamata. Pole veel jõudnud kataloogi sirvida, aga see nahk on olemuselt palju pehmem ja õhem, kui mul autos sees oleval sisul. Siiani olen kohanudki ainult seda pehmemat varianti.

Praegu probleem istmesoojendustega, oli riiulis olemas sportistme soojendused, aga nagu ikka on tagumikualune osa läbi...Sai korda tehtud, aga tundub ajutine lahendus olevat, seega vaja kusagilt veel soojendusi hankida ja seljatoe omad tagumiku alla panna...

0889416032a6d4.jpg.94f775903c65919eeb8776d421174aba.jpg

 

088941611a96fc.jpg.f98ea22562897a8451dc30aa25cfdac3.jpg

 

 

08892717560296.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_1328

Vahepeal on sõidetud :)

Lõpuks sain peale pikka nikerdamist istmed kokku, tööd oli ikka parasjagu nendega ja enda kokku pandud iste tuli ka peale teise istme kokku ladumist uuesti lahti võtta ja üle teha. Seisid istmed siis vahepeal aja ja istmesoojenduse puuduse tõttu. Lõpuks sain vajaminevad elemendid ja nüüd soojendused korras. Sai välja valitud vähesema roostega siinid, aga siiski need ka piisavalt roostes, et paistab kohe silma. Millalgi vaja need ära teha või korralike vastu vahetada.

09033623161064.jpg.b78826d88e634c08978d48265b3f9caa.jpg

Avastasin ühe ägeda touringu luku, millel külgedel lisa plekid, kataloog ei näita erinevaid lukke, aga ometi on olemas.

090336115676a2.jpg.11eb93fb3aaee95e812a077457f6e8ca.jpg

Paneks ka vähe popimad suunatuleklaasid? Samas on klaasid katkised ja toonivahega.

090336731cafff.jpg.df1afc38c6b4123024e730aaa1dac88d.jpg

Sai puhtaks küüritud üle pika aja.

0903366410956f.jpg.10cabca77fadbd013cf9c0767f4e82c8.jpg

 

0903365117dcf1.jpg.3a50980d855f0203c24b7c77fbe5ccfc.jpg

 

090336361c550c.jpg.d7730382b1cc85e60c2c28ca832b425c.jpg

 

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.