Siin teemas siis esialgu ei olegi juttu üldse autost vaid ainult motorist ja selle ehitusest. Kas ja millal see mootor valmis saab ei ole veel teada ja täna on veel lahtine ka see millise auto peale ta tegelikult jõuab. Seda näitab tulevik aga potensiaalselt võiks olla tegemist minu "projektikale" mõeldud mootoriga.
Aga kuna asi on veel päris algstaadiumis siis ma seda juttu oma auto teema alla veel ei topi.
-----------
Kõik siis algas sellest kui saaremaa mehed panid üles kuulutuse et müüa 318is tehnika. Kuna hind oli vägagi mõistlik siis ma pikemalt ei mõelnud ja ostsin ta ära.
Nüüd on ta siis mul garaazis kus ma olen teda juba mõned õhtud imetlenud.
Plaan siis järgmine:
- Tegemist tuleb mõnes mõttes säästuprojektiga (nii palju kui see "säästmine" auto ehituse juures on üldse võimalik)
- Mootorit esialgu lahti ei võta. Surveastet praegu ei alanda. Proovime selle 10:1 kuidagi hakkama saada - OSTETUD
- Turboks tuleb laiatarbe kaup KKK K24 mis on levinud 2,2 liitriste R5 Audide peal - OSTETUD
- Wastegate tuleb ka Audi päritolu, samuti seda juhtiv solenoid (kasutatutena) - OSTETUD
- Audi By-pass klapp (võib ka kasutatud kui õnnestub leida korralik) - OSTETUD
- Intercooler - mingi hiinakas
- Väljalaskekollektor tuleb ise aretada
- Sisselase - jääb ratsitud originaal millelt kogu ebavajalik eemaldatud
- Mootorit hakkab juhtima praeguse auto Tatech aju. Full sequential süüde ja kütuse pihustamine. Kasutusele võtan M42 originaal vända ja nuka andurid. Kui M42 originaal süütepoolid osutuvad toimivateks siis kasutan neid edasi. Vaja tellida üks uus Tatechi juhtmekimp Soomest.
- 1 detonatsiooniandur (kasutatud, jällegi Audi päritolu) - OSTETUD
- MAP sensor koos sisselaske temperatuurianduriga on mul "riiulis" juba OLEMAS
- Segusiibri andur ehk sobib ka M42 originaal (vaja kontrollida et tegu oleks ikka ühtlaselt muutuva signaaliga ja mitte lihtsalt on/off tüüpi anduriga. - OLEMAS
- Pihustid, 440cc @ 3bar. 2,4ohm - OSTETUD
- Kütusepump e30 originaal - OLEMAS
- Hooratas + sidur: M20 + Sachs racing 618 - OLEMAS
- Käigukast: E36 325i/328i
Rohkem nagu esimese hooga meelde ei tulegi. Ise loodan et ehk õnnestub isegi 1 bar rõhku kasutada selle setupiga. Sellise rõhu juures on see mootor kindlasti võimsam kui minu praegune 2,8 stroker.
Aga kas see lahtivõtmata mootor seda rõhku ikka kannatab on suur küsimärk. Aga kui ei kannata siis peaks plokikaanetihend olema esimene mis järgi annab. Kui see lendab eks siis peab mõtlema mida teha. Kas kasutada lihtsalt tibake paksemat metalltihendit ja korralikke pea polte või siis minna radikaalsemat teed ja vahetada mootoris kolvid M52 kolbide vastu mis annab aurveastmeks 8,5 – ei tea veel…
8,5 surveastmega M42 teeb 1,5 bar rõhu juures Rootslaste kogemuse järgi 330hj rattast e. umbes 380hj mootorist. Minul nii ambitsioonikaid plaane ei ole, ka 100hj vähem oleks väga hea tulemus, turbo on valitud meelega väiksem ja surveastet hoiaks nii kõrgena kui võimalik - see tagab hea ühtlase mineku kogu pööretevahemikus.
Et saada projekti kulud alla oleks mõistlik koopereeruda teiste 318is omanikega ja tellida mõnelt tegijalt mitme intercooleri, väljalaskekolle ja sisselaskekolle tegemine. Nagu alati on iga esimese asja nullist tegemine jube kulukas, kui aga üks juba tehtud siis selle järgi järgmised valmis vorpida on juba hulka odavam. Olen sellel teemal paari mehega rääkinud ja loodetavasti võtab keegi ka vedu. Kui keegi veel on samast teemast huvitatud võib siin sellest märku anda.
Projektiga saab tõsisemalt pealehakata siis kui õnnestub leida üks veerev kere mille peal hakata projekti ehitama. Ma lihtsalt ei taha võtta oma autolt praegust mootorit maha ja panna autot seniks seisma kuni uus projekt valmis saab. Valdek lubas selle kere leidmise probleemi lahendamisel abiks olla.
Siin siis paar pilti rootsi PPF foorumi turboga 318is kapotilaustest:
Nüüd siis teema avatud igasugusteks mõttearendusteks. Siin ka nii mitmeidki mehi kes omavad turboautodega kogemusi. Minu enda kogemused jäävad juba päris mitme aasta taha.
Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus
Siin teemas siis esialgu ei olegi juttu üldse autost vaid ainult motorist ja selle ehitusest. Kas ja millal see mootor valmis saab ei ole veel teada ja täna on veel lahtine ka see millise auto peale ta tegelikult jõuab. Seda näitab tulevik aga potensiaalselt võiks olla tegemist minu "projektikale" mõeldud mootoriga.
Aga kuna asi on veel päris algstaadiumis siis ma seda juttu oma auto teema alla veel ei topi.
-----------
Kõik siis algas sellest kui saaremaa mehed panid üles kuulutuse et müüa 318is tehnika. Kuna hind oli vägagi mõistlik siis ma pikemalt ei mõelnud ja ostsin ta ära.
Nüüd on ta siis mul garaazis kus ma olen teda juba mõned õhtud imetlenud.
Plaan siis järgmine:
- Tegemist tuleb mõnes mõttes säästuprojektiga (nii palju kui see "säästmine" auto ehituse juures on üldse võimalik)
- Mootorit esialgu lahti ei võta. Surveastet praegu ei alanda. Proovime selle 10:1 kuidagi hakkama saada - OSTETUD
- Turboks tuleb laiatarbe kaup KKK K24 mis on levinud 2,2 liitriste R5 Audide peal - OSTETUD
- Wastegate tuleb ka Audi päritolu, samuti seda juhtiv solenoid (kasutatutena) - OSTETUD
- Audi By-pass klapp (võib ka kasutatud kui õnnestub leida korralik) - OSTETUD
- Intercooler - mingi hiinakas
- Väljalaskekollektor tuleb ise aretada
- Sisselase - jääb ratsitud originaal millelt kogu ebavajalik eemaldatud
- Mootorit hakkab juhtima praeguse auto Tatech aju. Full sequential süüde ja kütuse pihustamine. Kasutusele võtan M42 originaal vända ja nuka andurid. Kui M42 originaal süütepoolid osutuvad toimivateks siis kasutan neid edasi. Vaja tellida üks uus Tatechi juhtmekimp Soomest.
- 1 detonatsiooniandur (kasutatud, jällegi Audi päritolu) - OSTETUD
- MAP sensor koos sisselaske temperatuurianduriga on mul "riiulis" juba OLEMAS
- Segusiibri andur ehk sobib ka M42 originaal (vaja kontrollida et tegu oleks ikka ühtlaselt muutuva signaaliga ja mitte lihtsalt on/off tüüpi anduriga. - OLEMAS
- Pihustid, 440cc @ 3bar. 2,4ohm - OSTETUD
- Kütusepump e30 originaal - OLEMAS
- Hooratas + sidur: M20 + Sachs racing 618 - OLEMAS
- Käigukast: E36 325i/328i
Rohkem nagu esimese hooga meelde ei tulegi. Ise loodan et ehk õnnestub isegi 1 bar rõhku kasutada selle setupiga. Sellise rõhu juures on see mootor kindlasti võimsam kui minu praegune 2,8 stroker.
Aga kas see lahtivõtmata mootor seda rõhku ikka kannatab on suur küsimärk. Aga kui ei kannata siis peaks plokikaanetihend olema esimene mis järgi annab. Kui see lendab eks siis peab mõtlema mida teha. Kas kasutada lihtsalt tibake paksemat metalltihendit ja korralikke pea polte või siis minna radikaalsemat teed ja vahetada mootoris kolvid M52 kolbide vastu mis annab aurveastmeks 8,5 – ei tea veel…
8,5 surveastmega M42 teeb 1,5 bar rõhu juures Rootslaste kogemuse järgi 330hj rattast e. umbes 380hj mootorist. Minul nii ambitsioonikaid plaane ei ole, ka 100hj vähem oleks väga hea tulemus, turbo on valitud meelega väiksem ja surveastet hoiaks nii kõrgena kui võimalik - see tagab hea ühtlase mineku kogu pööretevahemikus.
Et saada projekti kulud alla oleks mõistlik koopereeruda teiste 318is omanikega ja tellida mõnelt tegijalt mitme intercooleri, väljalaskekolle ja sisselaskekolle tegemine. Nagu alati on iga esimese asja nullist tegemine jube kulukas, kui aga üks juba tehtud siis selle järgi järgmised valmis vorpida on juba hulka odavam. Olen sellel teemal paari mehega rääkinud ja loodetavasti võtab keegi ka vedu. Kui keegi veel on samast teemast huvitatud võib siin sellest märku anda.
Projektiga saab tõsisemalt pealehakata siis kui õnnestub leida üks veerev kere mille peal hakata projekti ehitama. Ma lihtsalt ei taha võtta oma autolt praegust mootorit maha ja panna autot seniks seisma kuni uus projekt valmis saab. Valdek lubas selle kere leidmise probleemi lahendamisel abiks olla.
Siin siis paar pilti rootsi PPF foorumi turboga 318is kapotilaustest:
See siis eelnimetatud 380hj projekt:
http://i188.photobucket.com/albums/z37/Bmwrille/318is%20Turbo/DSC04877.jpg
http://i188.photobucket.com/albums/z37/Bmwrille/318is%20Turbo/DSC04880.jpg
Ja siin juba kangem 615hj projekt:
http://i90.photobucket.com/albums/k267/Bonje_80/318is%20turbo/DSC00275.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k267/Bonje_80/318is%20turbo/DSC00274.jpg
Nüüd siis teema avatud igasugusteks mõttearendusteks. Siin ka nii mitmeidki mehi kes omavad turboautodega kogemusi. Minu enda kogemused jäävad juba päris mitme aasta taha.
Vaidlused on teretulnud - nendes selgub tõde...