Hüppa postitusse
Postitatud
comment_19598

Siin teemas siis esialgu ei olegi juttu üldse autost vaid ainult motorist ja selle ehitusest. Kas ja millal see mootor valmis saab ei ole veel teada ja täna on veel lahtine ka see millise auto peale ta tegelikult jõuab. Seda näitab tulevik aga potensiaalselt võiks olla tegemist minu "projektikale" mõeldud mootoriga.

Aga kuna asi on veel päris algstaadiumis siis ma seda juttu oma auto teema alla veel ei topi.

-----------

Kõik siis algas sellest kui saaremaa mehed panid üles kuulutuse et müüa 318is tehnika. Kuna hind oli vägagi mõistlik siis ma pikemalt ei mõelnud ja ostsin ta ära.

Nüüd on ta siis mul garaazis kus ma olen teda juba mõned õhtud imetlenud.

Plaan siis järgmine:

- Tegemist tuleb mõnes mõttes säästuprojektiga (nii palju kui see "säästmine" auto ehituse juures on üldse võimalik)

- Mootorit esialgu lahti ei võta. Surveastet praegu ei alanda. Proovime selle 10:1 kuidagi hakkama saada - OSTETUD

- Turboks tuleb laiatarbe kaup KKK K24 mis on levinud 2,2 liitriste R5 Audide peal - OSTETUD

- Wastegate tuleb ka Audi päritolu, samuti seda juhtiv solenoid (kasutatutena) - OSTETUD

- Audi By-pass klapp (võib ka kasutatud kui õnnestub leida korralik) - OSTETUD

- Intercooler - mingi hiinakas

- Väljalaskekollektor tuleb ise aretada

- Sisselase - jääb ratsitud originaal millelt kogu ebavajalik eemaldatud

- Mootorit hakkab juhtima praeguse auto Tatech aju. Full sequential süüde ja kütuse pihustamine. Kasutusele võtan M42 originaal vända ja nuka andurid. Kui M42 originaal süütepoolid osutuvad toimivateks siis kasutan neid edasi. Vaja tellida üks uus Tatechi juhtmekimp Soomest.

- 1 detonatsiooniandur (kasutatud, jällegi Audi päritolu) - OSTETUD

- MAP sensor koos sisselaske temperatuurianduriga on mul "riiulis" juba OLEMAS

- Segusiibri andur ehk sobib ka M42 originaal (vaja kontrollida et tegu oleks ikka ühtlaselt muutuva signaaliga ja mitte lihtsalt on/off tüüpi anduriga. - OLEMAS

- Pihustid, 440cc @ 3bar. 2,4ohm - OSTETUD

- Kütusepump e30 originaal - OLEMAS

- Hooratas + sidur: M20 + Sachs racing 618 - OLEMAS

- Käigukast: E36 325i/328i

Rohkem nagu esimese hooga meelde ei tulegi. Ise loodan et ehk õnnestub isegi 1 bar rõhku kasutada selle setupiga. Sellise rõhu juures on see mootor kindlasti võimsam kui minu praegune 2,8 stroker.

Aga kas see lahtivõtmata mootor seda rõhku ikka kannatab on suur küsimärk. Aga kui ei kannata siis peaks plokikaanetihend olema esimene mis järgi annab. Kui see lendab eks siis peab mõtlema mida teha. Kas kasutada lihtsalt tibake paksemat metalltihendit ja korralikke pea polte või siis minna radikaalsemat teed ja vahetada mootoris kolvid M52 kolbide vastu mis annab aurveastmeks 8,5 – ei tea veel…

8,5 surveastmega M42 teeb 1,5 bar rõhu juures Rootslaste kogemuse järgi 330hj rattast e. umbes 380hj mootorist. Minul nii ambitsioonikaid plaane ei ole, ka 100hj vähem oleks väga hea tulemus, turbo on valitud meelega väiksem ja surveastet hoiaks nii kõrgena kui võimalik - see tagab hea ühtlase mineku kogu pööretevahemikus.

Et saada projekti kulud alla oleks mõistlik koopereeruda teiste 318is omanikega ja tellida mõnelt tegijalt mitme intercooleri, väljalaskekolle ja sisselaskekolle tegemine. Nagu alati on iga esimese asja nullist tegemine jube kulukas, kui aga üks juba tehtud siis selle järgi järgmised valmis vorpida on juba hulka odavam. Olen sellel teemal paari mehega rääkinud ja loodetavasti võtab keegi ka vedu. Kui keegi veel on samast teemast huvitatud võib siin sellest märku anda.

Projektiga saab tõsisemalt pealehakata siis kui õnnestub leida üks veerev kere mille peal hakata projekti ehitama. Ma lihtsalt ei taha võtta oma autolt praegust mootorit maha ja panna autot seniks seisma kuni uus projekt valmis saab. Valdek lubas selle kere leidmise probleemi lahendamisel abiks olla.

Siin siis paar pilti rootsi PPF foorumi turboga 318is kapotilaustest:

See siis eelnimetatud 380hj projekt:

http://i188.photobucket.com/albums/z37/Bmwrille/318is%20Turbo/DSC04877.jpg

http://i188.photobucket.com/albums/z37/Bmwrille/318is%20Turbo/DSC04880.jpg

Ja siin juba kangem 615hj projekt:

http://i90.photobucket.com/albums/k267/Bonje_80/318is%20turbo/DSC00275.jpg

http://i90.photobucket.com/albums/k267/Bonje_80/318is%20turbo/DSC00274.jpg

Nüüd siis teema avatud igasugusteks mõttearendusteks. Siin ka nii mitmeidki mehi kes omavad turboautodega kogemusi. Minu enda kogemused jäävad juba päris mitme aasta taha.

Vaidlused on teretulnud - nendes selgub tõde... :)

Esiletõstetud vastused

comment_19597

Kas is'il on originaalis kahe klapiga siiber? miks sa sellest ära tahad öelda?

Kütusepump sul tõenaoliselt vastu ei pea. Tavalise 1,8 oma jäi igast ülerõhuga suht koheselt hätta.

Mõistmatuks jäi ka see intercooleri ehitamise põhjus. Keiseist saab "hiina"-cooleri, mille paneb ette pea olematute ümber ehitustega. M-tech'i Mihkel teinud nii, mina, ning veelgi nokitsejaid.

Kuid mulle pakkus huvi jutt sidurist. Kas m20 hooratas istub m42 vända otsa?

M.

  • Autor
comment_19596

Intercooler:

Ma ei teadnud et need coolerid teil Keiseist tulevad ja praktiliselt bolt-on külge lähevad. Mis sellise hind siis on? Tekitaks oma excelis olevale eelarvele kohe ühe konkreetse kulu numbri juurde.

Kütusepump:

Teoreetiliselt peaks pidama. Patrick kasutab ka sama pumpa oma 350hj M20 turbokal.

IS segusiiber:

Ma isegi ei tea. Tundub kuidagi kohmakas see asi. Kui teda ka ära ei vaheta siis modifitsserida on seda sisselaset naguni vaja et kaotada ära kogu ebavajalik harakapesa ja teha segusiibrile mingisugune normaalne üleminek kuhu kannataks tavalise ümara otsaga lõdviku kinnitada.

M20 hooratas M42 vända otsas:

Tundub et toimib: http://www.blackforestindustries.com/m20flywheel.htm

comment_19595

cooler: ei leia arvet üles. mul oli kõrgusega 180mm maksis vast mingi 1400, M-tech'il oli järgmine mõõt, kõrgusega 230mm, selle hind oli vast oma 300kr kallim.

pump: ehk mul oli pump juba vanaks jäänud. vahetasin selle välja jällegi keiseist pärit "hiina" koopiaga Walbro pumbast. 1000kr.

Siiber: Ma ise just mõtlesin vahepeal panna kahle klapiline siiber. Vähe parem kontroll on madalalamate pöörete ja vaakumini üle. Patrik oli ka minumeelest kuksil kirjutanud, et varba otsaga pedaale ja rõhk oli kohe peal. Mul automaat kastiga näiteks on väga keerluline 100 või 110'ga sõita. Kell näitab ilusti .5 ühikut vaakumit, kuid mingi hetk hiljem avastad ennast ikka 120-130 peal. Raja-tõugu masinal vast pole vahet.

Seda siduri asja peaks rohkem suurima, mul m40 otsa vaja mingit tugevat korvi. Sachs pakub, aga väikese eelarve juures 6000kr letihinnaga, paneb suht kiiresti alternatiive otsima. Ehk saab koos hoorataga midagi sobivat :roll:

EDIT:

saigi uuritud ja kataloogides näpuga järge aetud. M40 ja M42 omavad samu hoorataid, seega sinu planeeritav konversioon kõlbab ka mulle. Mis oleks umbes 50 euri võitu, samas 50nm kangem. pluss kergem hooratas ning suurema läbimõõduga siduriketas.

Seega tänud selle valgustava info eest. 8)

comment_19590

TPS: Audi klapiga kasuta Audi tpsi. mis seal kombineerida :)

PS: V6 audi TPS sobib näiteks polton M20 throttle switchi asemele.

Mina jätaks kolle puutumata. Viib summad ainult üles ja reaalset võitu ei too. Vabalt saab segusiibri jaoks vahetüki teha. See on HÄSTI lihtne tegelikult.

Keisei cooler oli ~1500eek +- kolmsada. Täpselt ei mäleta. Grupiostuga saab kindlasti alet :D

Korralik e30 paagiväline pump kestab ilusti. ~120lph uuena.

Samas Walbro 255lph on ka hästi odav. Minu kaudu ~1700eek ja väike ale kah.

M20 hooratas sobib. Reaalset kaaluvõitu tuleb minimaalselt tegelikult.

  • Autor
comment_19589

M20 hooratast vaatan seetõttu et mul lihtsalt see Sachs racing 618 korv olemas sellele rattale. Ja kui läheb selle mootori paigalduseks praeguse M20 asemele siis on seal küljes ka juba originaalist hulka kergem M20 hooratas mida saab kasutada.

Vaatasin et osadel e30 318is on pandud cooler üldse mootoriruumi (näiteks see rootsi 380hj projekt). Tundub nagu mõistlik lahendus ja saab kaalujaotust veelgi nõksu võrra paremaks ja ruumi ju seal jagub.

comment_19585

Miks näha vaeva rohkem kui asi väärt on?

Ei pea raketiteadust aretama, et saada normaalset tulemust.

See puudutab siis cooleri osa. K26 on suht mikro turbiin, sellele piisab väiksest coolerist ka.

Kahjuks jah normaalse tulemuse saavutamiseks peab olema püsivust ja kogemusi konkreetsel alal.

Kiiresti kokku visates tulevad asjadest pronograafiad mitte kiired ja kestvad projektid.

Oleneb muidugi kust tasemelt kellegil normaalsuse ja pornograafia vahepiir jookseb.

comment_19583

Ma tõsiselt kahtlen et Silwer tegeleks üldse pornograafiaga. Vaadates mis ta siiani teinud on.

Projekt kui selline pakub mulle kaa huvi, eks jälgin siis huviga.

PS mul on üle M20 hooratas ja M20 starter kust õiged jupid saad kui huvi on. Ise mõtlesin kaa M20 juppe kasutada, aga kokkuvõttes tuleb M"0 sidurikomplekt ainult.

Ken

comment_19581
Osad väidavad et terve m20 starter on bolt-on. Siis ei ole vast mõet üldse hakata selle hammasratta vahetusega vaeva nägema.

Võimalik, seda ei tea. Aga mul ongi terve M20B25 starter. :D

PS väljamaa lehtedel võrreldakse kaale M42-M20 hoorattad kus on M42 kahemassiline. Meil on enamustel 1 massilised, seega see vahe pole nii suur üldse.

Ken

comment_19580
Mis selle postituse mõte oli? Palun selgita seda "püsivuse, kogemuse ja pronograafia" osa...

* turbiin on siiski K24. Ja coolerit ei ole tõepoolest nii suurt vaja rootslate projektil.

K24 ja K26 sisuliselt üks ja sama asi, vahed on marginaalsed.

230mm kõrgusega coolerist piisab selle 300hp saavutamiseks vast küll.

Postituse mõte oli esialgu see, et ei ole mõtet teha mingit aretist ja tõsta radikat tahapooleja lõdvikuid ümber aretada, kui needure ja radika vahele mahub ilusti hiina cooler ära ning ka torud mahuvad tulede alt läbi.

Pornograafia osa oli nö. suusoojaks, et katsu see asi ka ilus teha, et silmal ilus vaadata oleks.

Sest eesti rotika projektid hakkavad ära tüütama vaikselt.

300hp 1.8 mootorist ei ole mingi ime asi vaadates, et ka eestis juba alla 500hp 1.8-2.0 mootoriga pole kiirendusspordis midagi teha.

Ei peagi asja ehitama eesmärgiga kellegiga võistelda aga samas ressurssi raisata pole ka mõtet.

Imelik on nagu näha vaeva ja leiutada lahendusi, kui teine vend nii mööda minnes mingi 400-500hp dynotõmbe ülekäe tehtud asjaga teeb.

Nö. säästuprojekti (mis üldjuhul asendub pornograafia poolega) pole sellest mootorist mõtet ka teha.

Mitte säästu projekt ei tähenda uusi kolbe ja kepse vaid, et ka välimuse ja voolavuse peale on mõeldud.

Kui asjad korralikult teha ei juhtu ka stock sisuga 300hp juures midagi.

Kogu mootori ehitus on kompromissidega tegelemine, eriti turbokompoti juures.

  • Autor
comment_19579

See mida ma ehitan ei ole kindlasti kiirenduse auto mootor. Turbo on valitud sihilikult väike. Mul lihtsalt ei oleks Eesti ringradadel midagi teha turboga mis hakkab alles 4500-5500 rpm tööle ja siis on lihtsalt 1,5 sekundit puudulikku pidamist. Kui meil oleks rajad kus sõita tõeliselt suurtel kiirustel ja nautida seda suurt võimsust oleks teine asi.

* mul on ka veel väga selgelt meeles kuidas käitus minu originaalist tiba suurema turboga Audi S4 Revo millel oli oma aja kohta täiesti arvestatav võimsus ja sellega oli lihtsalt jube nõme sõita aeglastel ja kurvilistel radadel. See on üks asi mida ma soovin vältida. Maksimaalne mida sellele M42 mootorile Eesti ringradadel sõitmiseks turbo osas panna oleks GT28RS aga see on lihtsalt oluliselt kallim kui kasutatud k24.

comment_19578

Siis sul oleks paras midagi Mitsu TD04L laadset nagu minu autol.

See võtab küll väga madalalt, samas lõpus ilmselt langeb ära.

K24/26 poleise 1.8 mootori peal tunda saanud.

Mul 6000rpm kestab ilusti aga M42 tahad sa ilmselt 7000rpm lasta.

Kõik oleneb tegelikult ka pöörete vahemikust.

Kui ehitada rinka mootorit, siis on võimsus iseenesest teise järguline,

oluline on kust maalt see olemasolev võimsus tuleb.

Sellepärast ei saagi ehitada universaalset autot nagu paljud teha üritavad.

Üks asi mis kõlbab kõikeks ei kõlba tõsiselt hästi mitte millekski, igal pool on poolpidune.

comment_19577

Üldiselt kui seda eelnevat listi vaadata ja cooleri ning sisselaske teemad juba läbi arutatud,

siis on sul jäänud vaid veel võti pihku võtta ja ehitama asuda.

Mootorile võiks muidugi elementaarse remondi teha (saaled, rõngad, poldid jne.).

Kui asi mille külge hakkad ehitama on mäda, siis ei tule ka tervest ehitamisest head nahka.

  • Autor
comment_19564

Turbo valiku kohta lähemalt.

Panen siis kirja mis loogikast lähtusin turbo valikul. Kuna mul eelnevad turboauto kogemused olid seotud Audidega siis hakkas minu mõte tööle just sellest vaatenurgast.

Siin siis valitud K24 turbot kasutava Audi S2/UrS4 tehase dünograafik:

s2hp.jpg

Punktiiriga on näidatud "overboost" ala.

Siin siis näidatud milliste rõhkude juures see saavutatakse:

s4boost3.jpg

Ülemine joon siis jällegi "overboost" ja alumine tavaline setting.

Antud Audide mootor siis 2,2 liitrit, 20 klappi, 5 silindrit. Ehk siis sama rpm juures on Audil tarbitavad õhukogused suuremad kui nad on M42 puhul (kubatuuri erinevus). Kui Audi saab maksimaalse väände üles 2000 rpm siis 318is mootoril võiks see tänu väiksemale kubatuurile juhtuda umbes 2500 pöördel. Ehk siis alumine ots peaks päris hea olema.

Audi 6000rpm (kus on maksimaalne hj) õhukogus võrdub umbes 1,8 liitrise 7300rpm õhukogusega. Tehasest on Audil sellel pöördel kasutatud 0,7 bar ülerõhku.

Ehk siis minu lihtsakoelise loogika järgi peaks antud turbo olema igati sobilik 318is mootoril kasutamiseks lausa igapäevaautona.

* ääremärkusena võib muidugi lisada et antud audisid chipitakse ka väga ohtralt ja tehase 1 bar ülerõhku asendub tänu chippmisele lausa 1,4 bariga. Audi 2,2 liitrit mootoriga 1,4 bar @ 7000rpm ei ole K24 turboga just väga mõistlik tegu kuna turbo on oma efektiivsest toimimisalast ilmselgelt väljas. Aga ka nii sõidetakse igapäevaselt paljude Audidega Eestis ringi. Audi tuunijad (MTM, SKN, SMS jne) pakuvad originaal raua chippimisega saadavaks "safe" hobujõuks u. 280 kanti.

  • Autor
comment_19466

Käisin täna natuke Audi kola ostmas.

Ostsin:

K24 turbo koos õli ja vee torudega, wastegate klapp, toimiv by-pass klapp, detonatsiooniandur ja wastegate solenoid koos pistikutega. Kokku kulus sellele 2500 eek. Turbo kah kenasti korras. Ilma pragudeta kuumaosa ja pikkilõtku võllil ei ole. Ehk siis praktiliselt uueväärsed asjad väga popi hinnaga...

Nüüd siis saaks hakata väljalaskekollet tegema.

  • Autor
comment_19361

Projekti kulude poolele lisandus järgnev rida:

440 cm3/min @ 3bar Denso pihustid, 4tk (Bosch mõõdus): 1440 eek koos cargoga Tallinna

---------------

Vaja veel osta/teha:

- Intercooler - mingi hiinakas

- Väljalaskekollektor tuleb ise aretada

- Vaja tellida üks uus Tatechi juhtmekimp Soomest.

- Käigukast: E36 325i/328i

- lõdvikud, noolikud jne

Olen nüüd mõned päevad vaadanud seda originaal väljalaskekollektorit (torukolle) ja mulle tundub ka seda annaks kasutada turbo paigalduseks. Vaja lihtsalt natukene ümber teha ja peaks saama tip-top tulemuse. Turbo paigaldaks parema kaalujaotuse mõttes nagunii alla...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.