Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_42831

Ah kui ilus ta ikka tuleb... saaks keskmisse sõidukorda ja natuke komplektsemaks, siis olen rahul :) Hiisi masinaga võrrelda pole kahjuks midagi :D

Vahepeal pole nii kiirelt edenenud kui tahtnud oleks aga üks põhimõtteline muudatus siiski: rool.

Nimelt plaanisin jätta küll originaalse 380mm sportrooli aga väiksem ratas hakkas nagu ka meeldima. Ainus asi mis ei meeldinud kohe üldse, oli selle välimus - liiga ufo, kummine ja plastine. Hakkasin lähemalt uurima ja guugeldama, mis too endast üldse kujutab. Igal juhul leidsin tootja, mudeli, vahetüki kohta infot ja ka vastavad sertifikaadid. Siis õnnestus aga väikse lükkena üks teine rool maha müüa ja osta asemele odava raha eest üks kulunud rool pekkikeeratud vahetükiga (GM), mis pildilt ja müüja napisõnalise kirjelduse järgi tundus, et peaks sellele vahetükile külge istuma. Saingi selle kätte, sobis õnneks kah ja kulunud välimuse taastamiseks värvisin tolle üle nahavärviga. Tulemus jäi siis selline:

95367669_DSC00906 (2).jpg95367679_DSC00907.jpg

Jällegi, originaalne lahendus pole aga sellegipoolest jäin rahule. Vanakoolikas, palju mugavam ja välimus pole nii silmakriiskav, sobimatu.

Pildi nurgas piilub ka kokkupandud juhiiste. Kuna riiet oli piiratud koguses siis sadulsepp jäi hätta, et sellega välja tulla ja tehaselähedane tulemus saada. Vanade õmbluste jäljes teha ta ei saanud, läks uus õmblus kõrvale natuke. Aga noh, siiski on päris tore, et enam p*rsealune lihtsalt ribadeksistutud pole. Küljetugede jaoks läksid käiku doonoristmed. Konkreetne juhiiste polegi tegelikult see mis hallist võetud, vaid keevitatud-parandatud ja korralikuma pudiga (amordid, relsid, plastikud-kangid) komplekteeritud sedaani iste. Hallis oli üks ligadi-logadi kupee iste. Nüüd vaja vaid kunde iste samamoodi koostada ja selle etapi võib ka kordaminenuks lugeda :)

95535965_DSC00925 (2).jpg95535943_DSC00935 (2).jpg

Järgmise korrani :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_42917

Nii ja täna hommikul sain ühe täienduse veel, mida külge kruttida :) :

95568623_DSC00970.jpg

Esimesed aknatõstukid koos korrektse sedaani kerejuhtmestikuga. Kuna ustesse juba eelnevalt el. akna valmidusega juhtmepuud sisse tõstsin, loodan et kõik laabub probleemideta. Tänud kasutajale m30b35!

Võite soovitada, mida saaks kasutada aknavända aukude sulgemiseks uksepolstris (ehk midagi originaalilähedast kuskil saadaval) või kellel lausa originaale pakkuda!

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_42942

Kui juba auguta polstrid, siis tuleb vist komplektina neid otsida... mul musta nahaga Pre ruudulised sees hetkel - plussiks on see, et need on päris korralikud, pole kuskilt naha-riide piiri pealt venima andnud nagu FL omadel tihti näinud olen. Originaalis olid aga sinise nahaga, neid ei saanud istmetega kokku sobitada:P Äkki vaatangi Fixusest esimesena mis seal pakkuda ka on.

  • Autor
comment_42946

No pilte teen ma mobiiliga ja nendel paistab ta seisukord natuke nagu parem - värv pastelsem ja iluvead ei torka silma. Reaalsus on see, et vasakpoolse külje avarii on taastamata (tiib, küljekarp, uksed muljutud) ja kuigi see esmamulje ehk kõige hullem polegi siis ennast häirib nüüdseks juba küll. Lisaks on mõlke veel kapotil, see on üldse nagu kivirahe alt läbi käinud ja parempoolsel esitiival ka nurgas mõlgid mis üritatatud terava esemega seestpoolt välja suruda. Et päris viisakaks saaks ta vaid ülevärvi ja sirutamise teel. Kui näiteks Kaspar L universaali kõrvale ajada - just kuna sama värvi masinad ja FL-id siis poleks seal eriti midagi võrrelda :D Roostet on ka ja nt tagaluugi tihendiserv koos nr. tulede pesadega vajaks täitsa väljavahetamist. Vajalik doonori abi... A noh, ehk jõuan kah kunagi nii kaugele :)

A rullikas ongi selline masin, mille puhul emotsionaalne laeg kaalub üles need iluvead ja töötunnid. Uuema liisingumasina omanik vaatab seda tegemist nõutult pealt ja küsib, et mis mõte sellisel bensiiniröövlil on, milleks aega ja raha raisata? :D

  • Autor
comment_43093

Väheke veel arengut:

Lõpuks hakkab järg kapotialuse kätte ka jõudma. Ostetud sai rihm-rull, klapikambrikaane tihend, ja neli punntihendit selle alla. Lahti võtmata panin diagnoosi et need lekivad ja asja kaaludes ei viitsinud neid silikoonitama hakata. Oligi õige, sest neid oli juba punasega kinni üritatud plötsida, ju siis ei võtnud.

Rihma ja rulli mõtlesin igaks petteks vahetada kuna leidsin kapoti alt küll sildi millest lähtudes lihtsa tehtega sai järeldada et 50 000km nad läbinud on. Üllatuseks olid vanad jupid aga puhta kulunud, tekkis mõte, et rullikuga on küll kaks välpa sõidetud.

09562326526126.jpg

095641477aa107.jpg

Plusspoolelt vahetas eelmine omanik autol kaks kuud enne minu kätte jõudmist veepumba - lagunes too detail järgmine päev peale proovisõitu :D Ja jagajakaas ning rootor on täitsa värske ilmega!

Selline seis siis:

095641465f7b2d.jpg

Põrandal värv ja kaitsevaha kuivanud, nii et panin vaiba ka sisse. Oma koha leidis ka "suur" kerejuhtmestik, ustesse el. akna mootorid ja täitsa toimivad. Kunde iste ka kokku laotud. Ei läinud see loomulikult nii lihtsalt. Mõlemad valikus olnud esmapilgul korralikud istmeraamid vajasid keevitust. Autosse koha leidnud istmed on siis nüüd siis lõpuks samast komplektist, mis algselt doonoritena sai toodud.

09564963941f1c.jpg

Tööd on veel küll, esitiivad vaja kivikaitsega teha ja need ilusti kinnitada, karbilaiendid kinnitada... tehniline pool nõuab samuti oma ning mõned hoolduseks vajalikud detailid on veel ostmata - õhufilter ja mõni tihend. Garaažis seistes on roolivõimust jällegi loik tekkinud, üks voolik on siiski kutu ning ei aidanud see klambrivahetus kah :D

Muudetud , muutis GTA

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_43699

Vahepeal siis vahetatud: rihm, pingutusrull, RV pealevoolu voolik (Hydroscand), RV voolikute vaskseibid, parem välimine šarniir, parem esimene õõtsapuks. Salong enamvähem kokku lapatud. Esitiivad, logarid ja stanged paigas. Esistange sain ka õigesse asendisse tagasi, pukseerimisega oli FL-ile tüüpiliselt stangeamordi kinnitus väljapoole kummi tõmmatud. Rihmavahetusel tegi veel see heameelt, et ventika termosidur on suht uus (2007 aasta templiga Sachsi toodang).

Pmst siis kaks auku veel keevitada, karbilaiendid paigaldada ja kokkujooks paika keerata ning miinimumprogramm, et sõitu saada oleks nagu täidetud. Ostetud on ka mootoriõli, -filter. Vahetama peaks ka küünlad ja õhufiltri.

Rehvidega peab ka majandama, ilmselt siiski lähevad hallilt 16-sed alla ja kodarad mingit teist värvi. Kuigi vaimusilmas näeks ma teda üsna madalana ja 15" velgedele tõmmatud mingine 195/45 rehv näiteks. Peab vist lotot mängima hakkama :D

Mõni pilt ka siis, tegin oma vana digikaga pilte vahelduseks, kuna telefonil piltide tegemise režiim jamama hakanud. Igatahes on auto väga tolmune sest pikast seismisest ning enne liikvelesaamist tuleb korra poleervahaga üle tõmmata.

Kahepoolse teibiga kinnitatud uus numbrimärk:

095900879ca05c.jpg

Üks lahe vidin:

09590086729cc6.jpg

09590080584c86.jpg

0959008016dc61.jpg

095900815cccce.jpg

09590082135fa5.jpg

095900875a444b.jpg

09591883722e12.jpg

095918849cc705.jpg

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_43743

Pilte võiks alati rohkem olla, kui oleks millest ka pilte teha :D Kahju on vaid sellest, et auto garaaži veeremise päeval pilte ei teinud, võrdlusmoment endise räbaldunud salongi ja ilukilpidega VW plekkidega on vaid jutupõhine. Endise omaniku tehtud pilte müügikuulutusest ei tihka siia üles panna kuna luba nende kasutamiseks oleks siiski ilus enne küsida.

Numbreid näeb täitsa ilusti siis, kui iste on alumises asendis. Väga hull siiski asi ka pole, sest rooliratta ja nuudi vahele on krutitud (ka sertifikaadis nõutud) 15mm paksune detsentrikflants, mis rooli keskkoha 15mm ülespoole nihutab.

095367667bff51.jpg

Polstrid jäävad esialgu need jah, kuna on kõige korralikumad mis mul on - need sain üksvahe Türilt aitähi eest, viisin ühe mehe garaazist ära et ta ruumi saaks. Halli autoga võiks ju polstrid ära vahetada aga neil on mitmest kohast riide ja naha vaheline liim järgi andnud ja ei näe korralikud välja. Korralike ja õigete halli riide/musta naha ning vändaaukudeta polstrite vastu vahetaks praegused välja küll aga eks needki maksa jälle mitu raha. Vähemalt ei karju praegused PF-i omad nii näkku kui sinise nahaga originaalid seda ses salongis praegu teeksid... pealegi olid neil uksetaskud katki, nahk liimist lahti - polnud esinduslikud.

  • Autor
comment_43789

Ma pole juhtmestikku süvenenud aga kui ta tehasevarustusena pandud on ju siis ikka on, ma loodan :D Aga mine tea.

Need "nahast" uksepolstrid pole millegipärast kunagi mulle meeldinud, kuidagi ei ole see mis tahaks. A mõtlen natuke seda asja. Nagunii pean sulle veel kunagi väikse nimekirja esitama, mõni asi puudu ja mõni katki nagu ikka sel masinal juba on.

Numbrimärk on päris mitmest kohast korraliku 3M teibiga pandud ja loodan, et see ikka kinni jääb... Kui irvitama hakkab, mõtlen muid lahendusi. Isiklikult on need leinaraamid ümber numbri vastukarva ja ilma nendeta meeldib palju rohkem.

Summutiots, jah, 100% nõus :D Eks see ole sama inimese maitse, kes sinna enne tolle ufo-rooli, spidotaustad ja muu installis. Iseenesest tegu mingise aftermarket sportsumpsiga, mitte ainult otstega. Nii, et sellest vabanemine eeldaks natuke raha investeerimist, loodan et saan sest lahti ka mingil ajal, muu porr on juba suuremas osas minekut teinud.

  • Autor
comment_43815

No enamusele nad ehk ongi üle prahi kraam... aga mulle meeldivad sellised vanakooli ruudud ja triibud vist rohkem :D

Roolile leidsin netist sisseskännitud saksa ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis), ehk siis selline üldine ametlik dokument antud detaili sobivuse kohta kindlatele mudelitele. Printisin ta välja ning eks hakkab pardatšokis kaasa sõitma, kui mõni patrull rooli vastu huvi tunneb võin näidata. Küsisin ka kohalikust ÜV punktist ja nemad arvasid, et nad vast targemad pole kui inimesed, kes asja testinud on ja selle kohta ka paberi julgenud väljastada.

  • Autor
comment_44109

Ega neid pikanäpumehi ei peata miski, ma kahtlen ainult kas see numbrimärgi kinnitamise viis - olgu siis teibi, kruvide või numbrialusega - neid eriti morjendab. Kui ikka on vaja ära fuukida siis ongi nad läinud :D

Aga täna õhtul sain esimese pikema ringi teha siis, peale kolmekuist nokitsemist. Kindustus tehtud ja ÜV-d ka paar kuud järgi, võib ringi rullida küll.

Viimasest postist siis tehtud niipalju, et keevitatud kaks väikest auku karbi siseküljel, roostemuundurite-värkide ja kivikaitsega üle tehtud, karpidesse viimane allesjäänud vaha sisse lastud. Peale seda möllu paigaldasin viimaks ka karbikatted - esitiiva peal on originaaltüüblitega, karbi peal on tüüblite asemel kasutatud sama kahepoolset 3M teipi, mis numbritelgi. Eks näis, kuida kestab, muidu paistis küll selline hea elastne ühendus olema. Alumised klambrid sain eixilt kaasa ja mõne uue tõin Forsist juurde ka.

Vahetatud veel generaator - sel olid laagrid läbi ja kolises, harjad ka suht otsakorral. Varuosadena olin aga ühe generaatori kunagi saanud, klappis ja oli paremas korras kah. Uus generaatoririhm kah mõranenud eksemplari asemele.

Selline ta siis sai :) :

096107925de1f0.jpg

09610795962ced.jpg

Velgedeks on halli masina alt 16" RH-d, mille keskosa värvisin hoopis mustaks, et natukenegi sobiks. Pean aga tunnistama, et mind häirib välimuse juures ikka mitmeid asju ning eks ma teen teda oma äranägemise järgi edasi. Esiteks ei sobi kohe kuidagi need kahe rusika suurused vahed rehvi ja rattakoopa vahel, peab ta ikka maale ligemale natuke tooma :D Siis see summuti. Ja need veljed ka miskipärast ei sobi, õige taks oleks ikkagi viie kodaraga 15x8 veljed, mis tal ka all olid. Nood hetkel siis hallil, põhjus on ka proosaline - pole kahe auto peale kahte korralikku jooksu suverehve.

Proovisõidul sai aru muidugi, mis tulevikus veel tegemist tahaks, õnneks väga hullu polnudki midagi. Suht viisakalt sõidab. Vahel hooletumalt käiku vahetades võlus mingi kolksu-mütsu välja, ei tea, ehk difri tugipadi? See paistis esmapilgul selline, mitte just kõige uuem. Sidur teeb ka lolli häält, kui pedaal alla vajutada, jääb vait. See nüüd alles sõiduga tekkis, enne garaažis tiksus ju ka tühikäigul päris tihti. No ja kuu-päiksevalgust katuseluugi kaudu ka tuppa lasta ei saa, kuna va luugi mootor on kutu. Ja kundepoolne mõraga peegel tekitab manööverdamisel natuke raskusi. Elektrilise soojendusega varianti jälle raskem leida vist... Esmapilgul ei hakanud mõistus peale kah, kuidas see peeglikorpus lahti üldse käib.

Ühesõnaga, see et ta liigub ei tee asju lihtsamaks, vaid tööd tuleb pidevalt juurde :). Aga vähemalt saab nüüd natuke ringi ka sõita juba.

Muidu päris mõnus masin, sõidab suht vaikselt ja veab kenasti, mingeid mootori töö tõrkeid küll aru ei saa, et oleks ;)

Muudetud , muutis GTA

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.