Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_142655

Tegemist nii palju ja kuidagi ei leia seda õiget teeotsa auto juurde. Aga täna üle pika aja juhtusin garaazi ära eksima. Mul polnud isegi mingit plaani peas paika pandud, et mida ma tegema hakkan. Mõtlesin, et vastavalt tundele ja jooksvalt. Kuna sõber pakkus mulle siin mõnda aega tagasi riiuleid, siis sai need garaazi taritud ja püsti pandud. Sai kola põrandalt ära riiulisse. Kohe puhtam ja palju rohkem ruumi ka. Ei vedele asjad jalus koguaeg. 

 

spacer.png

 

Selleks hetkeks, kuniks asjad olid oma koha riiulitel leidnud, olin juba hoogu sattunud. Vaatasin seda mootorit seal pukis ja mõtlesin endamisi. On ikka lägane kogu see elu seal. Ja kuna karteritihend nagunii lekkis, tuli see ka sealt minema visata. Ainukene asi mida polnud, oli tihend. Puhtalt silikooniga kokku lapatud. 🤬 Ja seda polnud mitte vähe seal. Kõik kohad olid seda s*tta täis. Aus olla, ajab kettasse küll veits sellised meistrimehed. See tihend ei maksa ju mingit miljonit ? 🤷‍♂️

 

spacer.png

 

Ja minu hing ei anna rahu, kui seest ka manti täis on. Puhastasin seest ka ära. Piduripuhastus vedelik ja pintsel ajasid asja päris hästi ära. 

 

spacer.png

 

Ja kui juba, siis juba. Kahjuks ma nii rikas pole, et klaaskuuli või soodapritsi hetkel omada. Tuli hakkama saada traatharja ja muude manuaalsete käsitööriistadega. Kuid olen tulemusega ise rahul.
Pildilt ka näha, et karterit on kahest kohast keevitatud kunagi. Õnneks ei leki hetkel. Selle pärast ma muretsema ei hakka ning uue karteri järgi poodi ei plaani joosta. 
Keegi tarkpea oli keeranud õlipunni asemele tavalise poldi ning sellega seoses siis keerme ka tagumikku keeranud. Õnneks olen endale piisavalt hea ja suure keermestamise komplekti ostnud. Käisin üle ning nüüd isub uus punn ka ilusti keermesse. Muidugi loodan, et ei hakka lekkima. Eks ma teen mingi katse enne, kui määrded sisse valan.

 

spacer.png

 

Ning peale korralikku nühkimist. 

 

spacer.png

 

Ja mootor alt. Ma väga ei viitsinud seal puurida ja uurida. Tegin ühe klõpsu lihtsalt. 

 

spacer.png

 

Nagu ennist mainitud, et hoog oli sees. Panin siis ühe soojaga mootorile ka käe külge. Seda siis oli keegi kunagi värvinud. Algselt tundus olema originaal must, siis viskas sinist sisse ning lõpuks oli siis mingi valge/hall toon, mis oli osaliselt juba maha tulnud nind osaliselt lahti. Esimese hooga pesin piduripuhastus vedelikuga ja pintsliga mootori puhtaks. 

 

Enne pesu:spacer.png

 

Peale pesu:

spacer.png

 

Kuna värv niisama maha sealt ei tule, siis võtsin prooviks sellise asja. Polnud iial kasutanud, aga tundus, et tegi oma töö ära.

 

spacer.png

 

Kui arvate, et tuiskad peale ja pühid lapiga ära, siis päris nii lihtsalt ei läinud. Traathari, vaibanuga, erinevad harjased trelli otsa ning omajagu nühkimist. Ja avastasin, et ma polnudki pilti teinud puhtast mootorist. Õnneks teise poolega sai sama töö tehtud. Vähemalt võrdlusmoment olemas. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Järgmine kord siis teibin mitte vajalikud kohad ära ja lasen uue värvi selga. Kuid sellega tekkiski küsimus. Kas ja millist värvi kasutada ? Kuumakindel, sellest ma olen aru saanud. Aga kas on mõnda tootjat soovitada, kelle värve soovitatakse kasutada ? Ja kas peab kruntima ka või läheb otse selga uus kiht ? 

 

Tänaseks aitab, väss on peal. :P 

comment_142659

Täitsa tavalise värviga võib värvida, püsib ilusti peal temperatuuri poolest. Hammerite kõlab roostes ploki tõttu paremini. 

Alu detaile ei tehagi enam klaaskuuli või soodaga, juba leebemad viisid, mis kihti maha ei võta ja jääb puhas tulemus. @extreme327 jagab ehk mõnda fotot.

See silikoniga paigaldatud karter pole ebatavaline, kui korralikku tihendit pole saada, siis pigem silikon kui see korgi rämps. 

325ix-il polegi karteritihendit ette nähtud näiteks. 

Kisu kindlasti õlipump ka lahti, vaata seisukord üle ja puhasta sõel ära. 

Saaledele samamoodi tuleks pilk peale heita, kui asi juba niikaugele läinud :)

 

Istmeid ei soovita nii hoiustada servaga üksteise peal, rikub ära. Pärast enam poroloni lohud välja ei tule. 

comment_142661

Ma lasin puhastada kuiva jääga. 

Lõpptulemus on nagu uus karter olnuks. 

Pärnus ja Tartus teevad. Tallinnat ei tea. 

Sama toote lasin teha nii Pärnus kui Tartus ning ise eelistaks Tartu teenust. Kuna kodule löhemal ja liigun pidevalt Tartu vahet sis mugavam viia ja tuua kui postiga saata ning hind oli ka soodsam pea 30€ 

 

20210117_105417.jpg.d148bd7214ffc63253a1eb07f6109779.jpg

20210117_105408.jpg.d9d67898b0becc93c04bbafd2a12422a.jpg

  • Autor
comment_142677
8.11.2021 kell 8:51, eix22 ütles:

Täitsa tavalise värviga võib värvida, püsib ilusti peal temperatuuri poolest. Hammerite kõlab roostes ploki tõttu paremini. 

Alu detaile ei tehagi enam klaaskuuli või soodaga, juba leebemad viisid, mis kihti maha ei võta ja jääb puhas tulemus. @extreme327 jagab ehk mõnda fotot.

See silikoniga paigaldatud karter pole ebatavaline, kui korralikku tihendit pole saada, siis pigem silikon kui see korgi rämps. 

325ix-il polegi karteritihendit ette nähtud näiteks. 

Kisu kindlasti õlipump ka lahti, vaata seisukord üle ja puhasta sõel ära. 

Saaledele samamoodi tuleks pilk peale heita, kui asi juba niikaugele läinud :)

 

Istmeid ei soovita nii hoiustada servaga üksteise peal, rikub ära. Pärast enam poroloni lohud välja ei tule. 

 

Tänud @eix22 erineva informatsiooni eest. Panen paberile kirja ja vaatan ning teen järjekorras asjad ära. :) 

 

 

8.11.2021 kell 11:27, extreme327 ütles:

Ma lasin puhastada kuiva jääga. 

Lõpptulemus on nagu uus karter olnuks. 

Pärnus ja Tartus teevad. Tallinnat ei tea. 

Sama toote lasin teha nii Pärnus kui Tartus ning ise eelistaks Tartu teenust. Kuna kodule löhemal ja liigun pidevalt Tartu vahet sis mugavam viia ja tuua kui postiga saata ning hind oli ka soodsam pea 30€ 

 

20210117_105417.jpg.d148bd7214ffc63253a1eb07f6109779.jpg

20210117_105408.jpg.d9d67898b0becc93c04bbafd2a12422a.jpg

 

@extreme327 - See karter näeb tõesti välja nagu uus. Aga kuna ma nüüd mingit tohutut perfektsust taga ei aja, siis las esialgu jääda see kuivjää puhastus. Kuigi jah, olen isegi erinevatest meediakanalitest vaadanud ja jälginud neid töid. Võiks endalegi soetada sellise aparaadi, aga hinda vaadates, polegi seda nii väga vajagi. :D

Muudetud , muutis Marko S

comment_142678

Ma enam ise ei viitsigi jebida puhastusega.

Osta kemikaal,leota siis see kinnipõlenud vana õli jama maha ei tule. Harja jne survekaga pese. Lõpptulemusega see aeg ja kempikaal jne siis lihtsam lasta seal puhastada. :) Karteris iga nurgataguse juurde ei pääse ligi kah veel. 

Uut mootorit komplekteerides igati hea varjant. 

comment_142687
7.11.2021 kell 22:58, Marko S ütles:

Tegemist nii palju ja kuidagi ei leia seda õiget teeotsa auto juurde. Aga täna üle pika aja juhtusin garaazi ära eksima. Mul polnud isegi mingit plaani peas paika pandud, et mida ma tegema hakkan. Mõtlesin, et vastavalt tundele ja jooksvalt. Kuna sõber pakkus mulle siin mõnda aega tagasi riiuleid, siis sai need garaazi taritud ja püsti pandud. Sai kola põrandalt ära riiulisse. Kohe puhtam ja palju rohkem ruumi ka. Ei vedele asjad jalus koguaeg. 

 

spacer.png

 

Selleks hetkeks, kuniks asjad olid oma koha riiulitel leidnud, olin juba hoogu sattunud. Vaatasin seda mootorit seal pukis ja mõtlesin endamisi. On ikka lägane kogu see elu seal. Ja kuna karteritihend nagunii lekkis, tuli see ka sealt minema visata. Ainukene asi mida polnud, oli tihend. Puhtalt silikooniga kokku lapatud. 🤬 Ja seda polnud mitte vähe seal. Kõik kohad olid seda s*tta täis. Aus olla, ajab kettasse küll veits sellised meistrimehed. See tihend ei maksa ju mingit miljonit ? 🤷‍♂️

 

spacer.png

 

Ja minu hing ei anna rahu, kui seest ka manti täis on. Puhastasin seest ka ära. Piduripuhastus vedelik ja pintsel ajasid asja päris hästi ära. 

 

spacer.png

 

Ja kui juba, siis juba. Kahjuks ma nii rikas pole, et klaaskuuli või soodapritsi hetkel omada. Tuli hakkama saada traatharja ja muude manuaalsete käsitööriistadega. Kuid olen tulemusega ise rahul.
Pildilt ka näha, et karterit on kahest kohast keevitatud kunagi. Õnneks ei leki hetkel. Selle pärast ma muretsema ei hakka ning uue karteri järgi poodi ei plaani joosta. 
Keegi tarkpea oli keeranud õlipunni asemele tavalise poldi ning sellega seoses siis keerme ka tagumikku keeranud. Õnneks olen endale piisavalt hea ja suure keermestamise komplekti ostnud. Käisin üle ning nüüd isub uus punn ka ilusti keermesse. Muidugi loodan, et ei hakka lekkima. Eks ma teen mingi katse enne, kui määrded sisse valan.

 

spacer.png

 

Ning peale korralikku nühkimist. 

 

spacer.png

 

Ja mootor alt. Ma väga ei viitsinud seal puurida ja uurida. Tegin ühe klõpsu lihtsalt. 

 

spacer.png

 

Nagu ennist mainitud, et hoog oli sees. Panin siis ühe soojaga mootorile ka käe külge. Seda siis oli keegi kunagi värvinud. Algselt tundus olema originaal must, siis viskas sinist sisse ning lõpuks oli siis mingi valge/hall toon, mis oli osaliselt juba maha tulnud nind osaliselt lahti. Esimese hooga pesin piduripuhastus vedelikuga ja pintsliga mootori puhtaks. 

 

Enne pesu:spacer.png

 

Peale pesu:

spacer.png

 

Kuna värv niisama maha sealt ei tule, siis võtsin prooviks sellise asja. Polnud iial kasutanud, aga tundus, et tegi oma töö ära.

 

spacer.png

 

Kui arvate, et tuiskad peale ja pühid lapiga ära, siis päris nii lihtsalt ei läinud. Traathari, vaibanuga, erinevad harjased trelli otsa ning omajagu nühkimist. Ja avastasin, et ma polnudki pilti teinud puhtast mootorist. Õnneks teise poolega sai sama töö tehtud. Vähemalt võrdlusmoment olemas. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Järgmine kord siis teibin mitte vajalikud kohad ära ja lasen uue värvi selga. Kuid sellega tekkiski küsimus. Kas ja millist värvi kasutada ? Kuumakindel, sellest ma olen aru saanud. Aga kas on mõnda tootjat soovitada, kelle värve soovitatakse kasutada ? Ja kas peab kruntima ka või läheb otse selga uus kiht ? 

 

Tänaseks aitab, väss on peal. :P 

void oma olivanni mulle anda, teen seda "uuena" 30-35 eur eest. 

  • Autor
comment_142712

Saabus paar asja riiulile oma aega ootama. Kütusetoru kate porikoopasse, tankimistoru kummilutt, o-rõngas läheb jagajakaane korgile karterisse ning tihend plokikaane taha otsa, kus on jahutusvedeliku mingi flants.

 

spacer.png

 

@eix22 - minu loll pea ütleb küll, et see tankimistoru kate on mul facelifti oma. 🙄 Kas on vale asi pandud (mida ma kahtlen, vaadates seisukorda) või siis mul käibki originaalis fl oma, kuigi mul on pre ? 

 

spacer.png

  • Autor
comment_142771

Hommikust!

Nii, pea selgeks magatud, saab hakata siia kirjutama. Eelmine kord sai siis mootorilt eemaldatud erinevaid osakesi, et plokk puhtaks teha. See kord siis oli plaan need tagasi külge panna. 
Alustama pidin nagunii plokikaane tihendi vahetusest. Kaane tõstsin maha ja viskasin veidi kõrvale ja tegelesin ploki värvimisega. Viimasel korral sai siis mässatud värvieemaldusega ning ploki puhastamisega. Sellel korral siis oli plaan mingi kiht värvi peale kanda. Kasutasin siis Motipi kuukamindlat värvi. Kestab kaheksasada kraadi, no ehk püsib seal moto peal nüüd mõnda aega. Pole plaani mootorit nii kuumaks ajada. Ma ikka jälgin temperatuuri näidikut ka. Kui hakkab lähenema kaheksalesajale, siis tõmban tee äärde ja jahutan maha mootori. :D 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Samal ajal, kui plokk kuivas värvist, võtsin kätte selle koleda siniseks võõbatud klapikambri kaane ja tegin sellega imet. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ja lõpptulemus. 😎🥳 

 

spacer.png

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_142773

Värv kuivanud, sai hakatud siis tegelema "väikese" probleemiga. Nagu teate, siis mõnda aega tagasi käis plokikaas maas ja sai vahetatud plokikaane tihend. Aga mind jäi tollel korral seesmiselt kriipima, et silindrite juures olevad jahutusvedeliku kanalid kattis tihend osaliselt. Umbes 1.xx mm. Kuna tookord tuli maha Victor Reinzi toodetud tihend, siis sai hakatud otsima, et kust ma selle saan. Leidsin siis peale väikest otsingu teostamist internetis. Tellisin ära.

Siin siis näha Elringi toodang. Ma pole ühegi mootorimehega rääkinud, et kas selline asi on normaalne üldse ? Võib-olla see peabki nii olema. Aga minu silm ja pea suutsid kokku genereerida mõtte, et võiks ikka istuda kohakuti ?  🙄 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Eelnevalt mainisin ka VR toodangut. Rebisin selle siis kilest välja ja paigaldasin ilusti omale kohale. Bljät! Sama keiss! Kuid natukene parem, kui Elring. Aus olla, ma ei osanudki kohe midagi mõelda. Internetis ka nagu kiirelt mingit vastust ei leidnud. Ühesõnaga, Victor vahele ja kokku. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ülemine pool enamsvähems, tuli alumise poolega tegeleda. Soovitati siis enne kokku panekut kontrollida õlipumba poldid ning puhastada sõel. Olge te targad inimesed tänulikud, et jagate infot. Ega ma ei tea, kas ma ise oleks sinna vaatama üldse hakanud? Aga ühesõnaga sõelas avanes siis selline meeldiv vaatepilt. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kuna mõned karteripoldid olid keermetelt kahtlased, siis sai käidud keermestajaga kõik üle. Nüüd peaks olema hea. 

 

spacer.png

 

Keegi kuskil soovitas, et ära jumala pärast pane karterile korgist tihendit. Eee, ma ei leidnud mitte ühtegi muud varianti, kui kork. Äkki siis originaal on mingist teisest materjalist ? Igatahes kork tihend sinna alla läks.

 

spacer.png

 

Aga ega siis sellise töö juures kõik asjad ei lähe nii nagu tahaks. Mõtlesin, et kui juba, siis juba. Olemas oli karbis nukvõlli simmerling ka. Mis see siis vahetada pole ? Paar polti lahti ja asi ants! Kui kõik tulevad lahti nii nagu loodad. Igatahes ühe suutsin siis kaane sisse pooleks murda. Aga ebaõnne juures peab ka õnne olema. Sain selle ilma suurema vaevata kätte.

Kuid oli unustanud tellida ühe tihendi, mis selle simmerikorgi külge käib. See jäi siis hetkel paigaldamata kahjuks. 

 

Küsimus ka. Need poolkuud. Kas need peavadki istuma nii palju kõrgemal? Ja ärge seda tikku tähele pange, see oli ainukene, mida ma kätte ei saanud. Muud tikud said kõik uued pandud. Küll ma selle ka kuidagi sealt välja jebin. Muide, kas peaks kkk tikkudele ka natukene keermeliimi panema enne, kui nad kaane sisse keerata ?

 

spacer.png

 

Mootor hakkab vaikselt ilmet juba võtma. Mulle meeldib see vaatepilt.  😍 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Aitab küll tänaseks. Lähen varuosi tellima.  :D

  • Autor
comment_142817

@eix22 - ma siis lepin hetkel sellega, et ma jätan selle korgist tihendi sinna külge. Kuna mul nagunii veel mootor pikka aega pukis, siis las olla. :)

 

Aga eilsest päevast ka mõne sõnaga. Alustame siis lihtsamast asjast ehk esisild. Tegelikult polnud plaanis üldse sedasi tööga alustada, aga no läks sedasi jälle. Käed sügelesid ning oli vaja midagi teha. Kuna esisild tahtis nagunii uuendamist saada, siis paningi plaani, et kisun alt ära ning pulkadeks. Saab kohe üle kontrollida sillatala seisukorra ning õõtsade sharniiride olukorra ka. Keegi kunagi oli midagi vahetanud, aga millal, seda ei tea keegi. 

 

Kasutasin siis hetkel keregrilli esimest otsa. Tegin kinnitused parajaks. 

 

spacer.png

 

Ma ei viitsinud väga quasimodo moel kägaras veeta oma aega seal auto all, siis tõmbasin kogu täiega silla alt ära. 

 

spacer.png

 

Nagu olen aru saanud, siis sillatala kinnitus on sellisel vanal autol alati üks hell teema. Eriti kinnituspoldid, mis kipuvad makaroni kombelt katki minema. Mul on olemas korralik mutrikeeraja, kuid siiski alustasin hellal moel nagu peab, käsitööriistaga. Muidugi enne uputasin kõik poldid roostesurmaga üle. Vahel aitab, vahel piisab sellest teadmisest, et ma ju panin roostesurma, küll lähti liguneb. Õnne kombel tulid kõik tala poldid lahti ilma suuremat jõudu või vaeva kasutamata. Win-win! 😎

 

Proovisin iluvõimleja moel ennast väänata asendisse, kus saaks enamvähem pildid kinnituskohtadest. 

Tegelt küsimus ka, et millega neid pärast kannataks värvida/mäkerdada ? Kas lihtsalt puhtaks ning värv peale või peaks sinna ka mingit põhjamastiksi laadset toodet määrima ? 

Juhipoolne:

spacer.png

 

Kundepoolne:

 

spacer.png

 

Egas midagi, silla kisume siis juppideks põrandal ja vaatame, mis vaja. Olgem ausad, ikka kogu see mudru on nii kohutavalt roostes. Mul hakkas silmadel lausa valus, kui seda vaatasin. Päris mitmed mutrid ja poldid said relaka ketast maitsta, sest ei soostunud alluma ei mutrikeerajale ega ka minu käte jõule. 

 

spacer.png

 

Ma ise natukene pelgasin seda sillatala alt võtta. Mine tea, kui hullus seisus see on. Tekitab ju jälle augu rahakotti. No sellise auto korrastamise puhul on auk rahakotis koguaeg ning lihatooted jõuluvana soovide nimekirjas. :D Aga tegelikult polnud häda midagi, täitsa taastatav kogu värk. 

 

spacer.png

 

Vedrustuse osas ma nüüd natukene mõtlen, mida teha. Variant üks on see, et lasen liivapristida, värvida ning pressin uued šarniirid sisse. Variant kaks, et võtan kogu täiega uued õõtsad koos kõigega. Ja siis vanad teen korda ning jätan riiulisse vedelema. Mõtteainet on pisut. 

Stabilisaatori kinnitusplekid tellisin uued originaalid. Puksid tahtsin ka tellida, aga ma udu unustasin mõõta varda paksuse ära. Õnneks neid veel liigub, ei muretse väga selle pärast. Roolilatile ka kõik uued kummid, rooliotsad jne. Mõtlesin, et kisuks laiali ja prooviks seda Aquablasti asja. Mind täitsa huvitab tulemus. Olen päris palju seda töökulgu jäginud einevatel videoplatformidel ning jätab küll hea mulje see lõpptulemus. Peangi mingi hunniku kokku koguma ja korraga viima. Siis saab ehk natukene hinnaga ka mängida. 

 

spacer.png

 

Viimaseks siis amordipüstakud. Tundub, et vist joppas nendega. Ma küll enne ei plaksuta siin käsi, kui asi 100% kindel. Kuna mul polnud nihikut käepärast, sai mõõdetud mõõdulindiga, aga mina sain püstakute mõõduks 51mm. Kui see on nii, siis olen ma küll õnnelik. Vähemalt ei pea hakkama otsima esimesi püstakuid. 

Kuid nüüd on selle kõige juures väike aga. Mida teha nendega ? Plaanis oli tegelikult vedrustust parendada ja coiloverid alla panna. A kuna hetkel ei ole arvestanud ca 800.- eurose väljaminekuga, siis panebki mõtlema, et mida siis teha ? Samas 2 korda ühte ja sama tööd teha ka ei tahaks. 

 

Kui ma arvestan, et esimesed amordid on ca 70-100.- tk, uued kaitsekummid ca 15.- komplekt, uued tugilaagrid ca 40.- paar, ülemised plaadid 32.- paar ning uued kummid vedru alla 14.- paar, siis minu matemaatika ütleb, et ei ole pointi. Hetkel juba pea 300 koos. 🤷‍♂️

 

Lisaks tulevad veel uued rattalaagrid. Parem kõriseb ja on lõtkuga ja seda öeldi mulle suvel ülevaatusel ka. Õnneks poriplekid on terved, need saab pritsis puhtaks lasta ning uuesti värvida. 

 

spacer.png

 

Jätkub.....

 

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.