Hüppa postitusse

Temperatuur


Soovitatud postitused

Esmalt veendu, et näidik on korras ja selle taga mutter kinni, et ühendused on head. 
 

Kui linnas palavaks läheb aga maanteel temperatuuri hoiab, on ventilaatori viskosidur läbi.

Millal viimati kontrollitud sai ja kas termostaat on korras?

 

See näidik ei ole lineaarne ja seda on oluline teada. Keskmise kriipsu mõlemale poole jääv ala on +/- mõned kraadid normist. Minu 325e seier läks ka kiirteel 160+ sõites peaaegu 3/4 peale. Kuni punases ei ole, on ok.

Normaalne on ka nt anduri vahetuse järgselt nähtus, et seier jääb natukene ühele või teisele poole keskmist kriipsu, mitte pole 100% keskel. 

Muudetud , muutis kurikristjan
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137090
Jaga teistel saitidel

Aitäh kõigile vastajaile.

 

Hetkel ei ole veel kontrollinud näidiku juhtmestikku/pistikuid jms. Visco peaks korras olema, veepump ajab ka normaalselt ringi, aga nüüd on väga kiiresti hakkanud kaduma jahutusvedelik, mootoriruumist mingeid lekkeid kuskilt ei tuvastanud, silmaga nähtavaid kohti, kuhu välja oleks jooksnud, pole. 

Ilmselt on siis variant, kas jookseb mootorisse või kuhugi salongi? Võtsin eile vahelt välja salongiradika, et jälgida, kas vedelik kaob endiselt sellistes kogustes nagu enne (10km peale mingi pool paaki). Pärast seda sõitsin linnas kontrolliks, temperatuur oli stabiilsem, kuid seier liikus ca 10km ringi peale lõpuks 1/2 ja 3/4 vahele, eriti kärmelt tõusis ta siis, kui autol vabakäigul linnakiirusel veereda lasin või üle lamavate hanereas venisin. Kas linnas liikudes selline temperatuur on ikka normaalne? Punase või 3/4 peale seier seekord küll ei läinud. Pärast salongiradika vahelt võtmist nii palju vedelikku ära ei kadunud - täna hommikuks oli ehk mingi 1,5cm jagu vähem, kui eile enne sõitma minemist, aga see võis tulla voolikute lahtiühendamisel kaotsi läinud ja salongiradikas olevast vedelikust. Valan täna uuesti normi ja sõidan kontrolliks veel. 

Kui jahutusvedelik mootorisse jookseks peaks valge aur taga olema? Tundub, et ei ole... 

Vahetan nüüd igaks juhuks ära ka termostaadi, eks näis, kas see lahendab temperatuuriprobleemi või ei.

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137169
Jaga teistel saitidel

Väline leke peaks olema juba silmaga tuvastatav, kui nii palju kaob. Salongiradika lekke korral lööb klaasid ka seest rasvaseks.

Kui jahutusvedelik põlemiskabrisse satub, siis peaks suitsema tõepoolest. Kas õli on normaalne ja mõni küünal ei reeda kahtlast põlemist?

Mis mootoriga auto on?

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137194
Jaga teistel saitidel

Kui vedelik ikka kaob siis termostaadi vahetus ei aita. Kas liigne rõhk pole jahutussüsteemis kui paisupaagi kork maha keerata? Muidugi kogenematu silmaga on seda keeruline määrata kuna 1 atm rõhku seal peab olema.

Kui leket poole siis on ilmselt süüdlane plokikaane tihend või harvemini  mõra plokikaanes.

Antifriis võib lekkida mootorist välja (mootoriruum ja salongi soojendusradiaator), mõnda silindri põlemiskambrisse (väljub valge suitsuna summutist) või mootori õli sisse (esialgu tõuseb mootoriõli tase kontrollvardal, hiljem muutub õli värvus heledamaks).

 

Positiivne on see, et igas variandis on viga parandatav 🙂

Muudetud , muutis loonik
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137196
Jaga teistel saitidel

16.5.2020 kell 18:06, kurikristjan ütles:

Väline leke peaks olema juba silmaga tuvastatav, kui nii palju kaob. Salongiradika lekke korral lööb klaasid ka seest rasvaseks.

Kui jahutusvedelik põlemiskabrisse satub, siis peaks suitsema tõepoolest. Kas õli on normaalne ja mõni küünal ei reeda kahtlast põlemist?

Mis mootoriga auto on?

Peaks olema tõesti aga ei olnud kuskil miskit näha. Aknad olid kerge rasvakihi all küll, kui paar nädalat tagasi salongi koristasin. Õli on normis, küünlaid pole veel kontrollida jõudnud. Mootor m42b18 e36 pealt. 

Pärast seda, kui salongiradika vahelt ära võtsin, ei ole jahutusvedelikku enam niimoodi kadunud aga mootor läheb ülearu kuumaks ikkagi (90km/h maantee või sportlikul linnasõidul).

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137228
Jaga teistel saitidel

"Kui vedelik ikka kaob siis termostaadi vahetus ei aita. Kas liigne rõhk pole jahutussüsteemis kui paisupaagi kork maha keerata? Muidugi kogenematu silmaga on seda keeruline määrata kuna 1 atm rõhku seal peab olema.

Kui leket poole siis on ilmselt süüdlane plokikaane tihend või harvemini  mõra plokikaanes.

Antifriis võib lekkida mootorist välja (mootoriruum ja salongi soojendusradiaator), mõnda silindri põlemiskambrisse (väljub valge suitsuna summutist) või mootori õli sisse (esialgu tõuseb mootoriõli tase kontrollvardal, hiljem muutub õli värvus heledamaks).

 

Positiivne on see, et igas variandis on viga parandatav 🙂"

 

Aitäh vastamast!

Termostaadi vahetamise põhjus oleks siinjuhul see liiga kuumaks minemine. Hetkel tundub mulle, et jahutussüsteemis 2 viga korraga - salongiradika või selle torude leke ja vigane termostaat, mis piisavalt ei avane (aktiivsete kiirendustega linnasõidul ja maanteel 90km/h puhul läheb temperatuur liiga üles).

Õlitase on timmis ja summutist valget suitsu ka ei tule, seepärast hästi ei usu, et põlemiskambrisse jookseb. 

Saan vast neljap lõpuks aega, et termostaat ära vahetada, siis on näha, kas temperatuuri jama lõpeb või mitte. Siis järgmine asi, mida kahtlustada ongi plokikaane tihend.

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137229
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus