Grete Postitatud 9. mai 2020 Jaga Postitatud 9. mai 2020 Avastasin täna, et linnasõidul liigub temp. näidik üle 1/2 joone, pendeldab keskmise ning 3/4 joone vahel ja seda üsna aktiivselt. Esimest korda ilmnes see probleem kui Tln-Trt otsa sõitsin ca 120km/h ja näidik tõusis 3/4 jooneni. Mida kontrollida, milles võiks viga olla? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/ Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
MartinM Postitatud 9. mai 2020 Jaga Postitatud 9. mai 2020 Visko hakkab äkki läbi minema? Jahutusvedeliku tase? Õhk sees jahutus süsteemis? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137089 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kurikristjan Postitatud 9. mai 2020 Jaga Postitatud 9. mai 2020 (muudetud) Esmalt veendu, et näidik on korras ja selle taga mutter kinni, et ühendused on head. Kui linnas palavaks läheb aga maanteel temperatuuri hoiab, on ventilaatori viskosidur läbi. Millal viimati kontrollitud sai ja kas termostaat on korras? See näidik ei ole lineaarne ja seda on oluline teada. Keskmise kriipsu mõlemale poole jääv ala on +/- mõned kraadid normist. Minu 325e seier läks ka kiirteel 160+ sõites peaaegu 3/4 peale. Kuni punases ei ole, on ok. Normaalne on ka nt anduri vahetuse järgselt nähtus, et seier jääb natukene ühele või teisele poole keskmist kriipsu, mitte pole 100% keskel. Muudetud 9. mai 2020, muutis kurikristjan Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137090 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
valgma Postitatud 13. mai 2020 Jaga Postitatud 13. mai 2020 Kui ta laseb ikka kiiresti ülesse alla siis vaata kellaplokki või temp anduri pistikut. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137161 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Grete Postitatud 14. mai 2020 Autor Jaga Postitatud 14. mai 2020 Aitäh kõigile vastajaile. Hetkel ei ole veel kontrollinud näidiku juhtmestikku/pistikuid jms. Visco peaks korras olema, veepump ajab ka normaalselt ringi, aga nüüd on väga kiiresti hakkanud kaduma jahutusvedelik, mootoriruumist mingeid lekkeid kuskilt ei tuvastanud, silmaga nähtavaid kohti, kuhu välja oleks jooksnud, pole. Ilmselt on siis variant, kas jookseb mootorisse või kuhugi salongi? Võtsin eile vahelt välja salongiradika, et jälgida, kas vedelik kaob endiselt sellistes kogustes nagu enne (10km peale mingi pool paaki). Pärast seda sõitsin linnas kontrolliks, temperatuur oli stabiilsem, kuid seier liikus ca 10km ringi peale lõpuks 1/2 ja 3/4 vahele, eriti kärmelt tõusis ta siis, kui autol vabakäigul linnakiirusel veereda lasin või üle lamavate hanereas venisin. Kas linnas liikudes selline temperatuur on ikka normaalne? Punase või 3/4 peale seier seekord küll ei läinud. Pärast salongiradika vahelt võtmist nii palju vedelikku ära ei kadunud - täna hommikuks oli ehk mingi 1,5cm jagu vähem, kui eile enne sõitma minemist, aga see võis tulla voolikute lahtiühendamisel kaotsi läinud ja salongiradikas olevast vedelikust. Valan täna uuesti normi ja sõidan kontrolliks veel. Kui jahutusvedelik mootorisse jookseks peaks valge aur taga olema? Tundub, et ei ole... Vahetan nüüd igaks juhuks ära ka termostaadi, eks näis, kas see lahendab temperatuuriprobleemi või ei. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137169 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kurikristjan Postitatud 16. mai 2020 Jaga Postitatud 16. mai 2020 Väline leke peaks olema juba silmaga tuvastatav, kui nii palju kaob. Salongiradika lekke korral lööb klaasid ka seest rasvaseks. Kui jahutusvedelik põlemiskabrisse satub, siis peaks suitsema tõepoolest. Kas õli on normaalne ja mõni küünal ei reeda kahtlast põlemist? Mis mootoriga auto on? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137194 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
loonik Postitatud 16. mai 2020 Jaga Postitatud 16. mai 2020 (muudetud) Kui vedelik ikka kaob siis termostaadi vahetus ei aita. Kas liigne rõhk pole jahutussüsteemis kui paisupaagi kork maha keerata? Muidugi kogenematu silmaga on seda keeruline määrata kuna 1 atm rõhku seal peab olema. Kui leket poole siis on ilmselt süüdlane plokikaane tihend või harvemini mõra plokikaanes. Antifriis võib lekkida mootorist välja (mootoriruum ja salongi soojendusradiaator), mõnda silindri põlemiskambrisse (väljub valge suitsuna summutist) või mootori õli sisse (esialgu tõuseb mootoriõli tase kontrollvardal, hiljem muutub õli värvus heledamaks). Positiivne on see, et igas variandis on viga parandatav 🙂 Muudetud 16. mai 2020, muutis loonik Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137196 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Grete Postitatud 20. mai 2020 Autor Jaga Postitatud 20. mai 2020 16.5.2020 kell 18:06, kurikristjan ütles: Väline leke peaks olema juba silmaga tuvastatav, kui nii palju kaob. Salongiradika lekke korral lööb klaasid ka seest rasvaseks. Kui jahutusvedelik põlemiskabrisse satub, siis peaks suitsema tõepoolest. Kas õli on normaalne ja mõni küünal ei reeda kahtlast põlemist? Mis mootoriga auto on? Peaks olema tõesti aga ei olnud kuskil miskit näha. Aknad olid kerge rasvakihi all küll, kui paar nädalat tagasi salongi koristasin. Õli on normis, küünlaid pole veel kontrollida jõudnud. Mootor m42b18 e36 pealt. Pärast seda, kui salongiradika vahelt ära võtsin, ei ole jahutusvedelikku enam niimoodi kadunud aga mootor läheb ülearu kuumaks ikkagi (90km/h maantee või sportlikul linnasõidul). Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137228 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Grete Postitatud 20. mai 2020 Autor Jaga Postitatud 20. mai 2020 "Kui vedelik ikka kaob siis termostaadi vahetus ei aita. Kas liigne rõhk pole jahutussüsteemis kui paisupaagi kork maha keerata? Muidugi kogenematu silmaga on seda keeruline määrata kuna 1 atm rõhku seal peab olema. Kui leket poole siis on ilmselt süüdlane plokikaane tihend või harvemini mõra plokikaanes. Antifriis võib lekkida mootorist välja (mootoriruum ja salongi soojendusradiaator), mõnda silindri põlemiskambrisse (väljub valge suitsuna summutist) või mootori õli sisse (esialgu tõuseb mootoriõli tase kontrollvardal, hiljem muutub õli värvus heledamaks). Positiivne on see, et igas variandis on viga parandatav 🙂" Aitäh vastamast! Termostaadi vahetamise põhjus oleks siinjuhul see liiga kuumaks minemine. Hetkel tundub mulle, et jahutussüsteemis 2 viga korraga - salongiradika või selle torude leke ja vigane termostaat, mis piisavalt ei avane (aktiivsete kiirendustega linnasõidul ja maanteel 90km/h puhul läheb temperatuur liiga üles). Õlitase on timmis ja summutist valget suitsu ka ei tule, seepärast hästi ei usu, et põlemiskambrisse jookseb. Saan vast neljap lõpuks aega, et termostaat ära vahetada, siis on näha, kas temperatuuri jama lõpeb või mitte. Siis järgmine asi, mida kahtlustada ongi plokikaane tihend. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137229 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Bmw525 Postitatud 20. mai 2020 Jaga Postitatud 20. mai 2020 See, et temp sul liiga kõrge sõidu ajal on, selle probleemi lahendab termostaadi vahetus. Kuna sul e36 mootor siis seal on kasutusel 92c termostaat aga e30 mootoril kasutatakse tiba madalama kraadiga termostaati. Pane 88c termostaat ja see mure laheneb. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/22289-temperatuur/#findComment-137230 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soovitatud postitused
Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse
Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja
Loo konto
Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!
Registreeri uus kontoLogi sisse
Sul juba on konto? Logi siit sisse.
Logi kohe sisse