Hüppa postitusse
Postitatud
comment_26459

Panen siis enda auto ka üles. Masin valmistatud 1988 aastal ja ostetud Hollandist. Mudel 316i ja mootor 1.8 75kw M10. 16"speedline valuveljed ja sportvedrud eelmise omaniku poolt pandud. Taga veel veokonks. Liigub väga hästi. Sõitnud 210.000 km.

http://www.hot.ee/henrik15/Henrik15/P7070110.JPG

http://www.hot.ee/henrik15/Henrik15/PC050080.JPG

http://www.hot.ee/henrik15/Henrik15/PC050078.JPG

Mõned pildid siis

  • Vastuseid 192
  • Vaatamisi 33,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Tere jälle! Vastuseks eelpool räägitule - jõudu tarvis, auto liigub täitsa nobedalt. Pea aasta on mööda tiksunud viimasest sissekandest. Sügisel, talvel ja kevadel valitses vaikus. Auto veetis e

  • Tere jälle! Auto on vast oma poolteist kuud garaažis talveunes olnud. Suvel sai mitmed tuhanded kilomeetrid juurde mõõdetud. Möödus suhtkoht murevabalt. Tahtsin esimese soolani ära sõita, aga bemm p

  • Viimasest postitusest on möödunud umbes 9 kuud. Suvel tuli sõite tuhandete kilomeetrite jagu, mille hulka kuulusid ka otsad Salacgrivasse ning Riiga. Augusti lõpuks sai M10-mootoriga lugulaul mõneks a

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_81068

It's alive! Ehk endiselt igapäeva-autona liikvel. Kui veebruaris oli odomeetril 258000 km, siis tänaseks on seda 10000 võrra rohkem, seega üsnagi palju sõidus. Uudist väga polegi, oleme ausad. Katsun ikka hoida, sõidan paratamatult palju ja üritan igasugu suuremaid investeeringuid hea hoolduse näol ennetada. P.s, kui kellelgi mingisugustki summuti tagumist pütti üle on, siis võib kirjutada ja pilti näidata. Ei pea olema originaal. Fotograafist sõbraga sai jutu jätkuks paar klõpsu tehtud:
6.jpg
1.jpg

Muudetud , muutis Henrik

  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_91847

Viimasest postitusest on möödunud umbes 9 kuud. Suvel tuli sõite tuhandete kilomeetrite jagu, mille hulka kuulusid ka otsad Salacgrivasse ning Riiga. Augusti lõpuks sai M10-mootoriga lugulaul mõneks ajaks läbi. Nende aastate jooksul olen korduvalt plokikaant remontinud ja aeg oli jälle sealmaal, et hobuse jõud rauges. Jäi 2 varianti, et kas vanake kõriauguni uusi drooge täis laduda või vahelduseks mõni teine tööloom vahele muretseda. Asi lõppes sellega, et M10 on ilusti alles ja jääb garaaži paremaid aegu ootama. Kõrvale tekkis aga E30 1.8iS mootor. 
Septembris tõstsime vana mootori vahelt. Ja nagu ikka, hakkasid näpud kõvasti sügelema. Sai siit-sealt veel näpitud ja asi lõppes sellega, et tõmbasime kere laiali ning andsime koobastele, mootoriruumile ja põhjale küllaga keevitust. Ütleme nii, et üllatusi tuli parajas koguses, lisaks sai üks karp poolenisti uus ning samuti leidis koha värske pagasiruumi äär. 
Tänaseks päevaks on auto 75% ulatuses krundi all, loodaks viimase osa ka kiiresti ära teha. Ja otsa tuleb täies ulatuses Alpineweiss II ehk siis värv jääb samaks. 
Katsuks aprillis mootori vahele tõsta - juhtmestik vajab veidi tööd ja võibolla isegi mõne asjatundlikuma iS-mehe abi. Aga üldiselt olen siit-sealt kõige muu kõrvale puudulikke pisiasju kokku korjanud, lisaks salongi sportlikumad esiistmed.
Maikuu võiks jääda komplekteerimiseks ning väikeste detailide kokkuladumiseks. Plaan on seejuures väga optimistlik, aga kuskilt tuleb see aeg ja motivatsioon ikkagi leida :D 
Näitusele vast autoga ei lähe, kuna ülikooli lõpetamise kõrvalt pole olnud aega väga peenelt kogu seda asja nühkida, aga vähemalt endal hea olla, kui saab ikkagi kordades parem kui varem. Üksi ei jõuaks kuhugi, õnneks pädev sõbramees on alati kõrval. Jääb vaikselt loota, et juunis saab raisa õue ajada.
Seniks paar pilti:
01081631915cb41.jpg

0108163141374ba.jpg

0108163153c0523.jpg

0108163219daae8.jpg

010816321171afc.jpg

01083059116c945.jpg

0108305915c4002.jpg

01083059091750c.jpg

0108305913d59e1.jpg

 

Pöidlad pihku, et näeme varsti :BMW: !

 

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_96159

01088056631b8e4.jpg
Hommik! Üks ja ainus kõver pilt. Jutt tuleb ka lühike. Lihtsalt näitan, et auto on alles ja ei kao ta kuskile :D Talv läks asja ette - keretööd ja ülevärv. E30 originaal iS-mootor on peal. Vana M10B18i sai ilusti garaazi paremaid aegu ootama pandud. Sõita jõudsin vähe. Jääb suveautoks. Loetud tundide pärast 11-ks kuuks kaitseväkke. Näeme jälle!

comment_96210

Mootor peaks seal päris hea olema  ;)

Olen lähedalt näinud, kuidas seesama mootor Raplas näiteks 53sek ringiaega sõitis, samuti näinud lähedalt näiteks, kuidas see mootor kõik uued ketiga seonduvad originaalosad külge sai, originaallõdvikud kõik sisselaskesse ning kuidas teda ainult kvaliteetsete ja kalliste õlidega on määritud.

Tubli tegu, palju edu!

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_107750

Tere jälle!
Vastuseks eelpool räägitule - jõudu tarvis, auto liigub täitsa nobedalt.
Pea aasta on mööda tiksunud viimasest sissekandest.
Sügisel, talvel ja kevadel valitses vaikus. Auto veetis enamuse ajast garaažis. Mõni nädalavahetus sai võetud selleks, et käed külge panna.
Kuna ma pole siin eriti aktiivne sissekandja olnud, siis võtsin üle pika aja hetke, lappasin selle teema läbi ja tuletasin meelde, mis selle autoga üleüldse toimunud on.. Jube mõelda, et juba 2007. aasta detsembrist on see pill siin foorumis elutsenud. Aeg läheb mõnes mõttes jõhkra kiirusega. 
Väike tagasivaade kah: auto on ostetud aastal 1998. Toona elasin Hollandis. Umbes aastail 2001/2002 tuli see auto Eestisse. Elu oli kiire ja ametlikult trükiti masinale Eesti paberid aastal 2004. Nendel paaril vahe-aastal tekitasid kollased numbrid seadusetundjate hulgas palju elevust.
2006 - isa ostis uue auto ja valge jäi seisma. Paras tatt, nagu ma olin, ei osanud sel ajal peale OZ-racing kleepsude installimise selle autoga midagi ette võtta. Või siiski. Aftermarket tahhomeeter armatuurlaual, roheline neoonlamp kindalaekas, fake m-tech embleem esivõrel - ka see on läbikäidud tee.
Talvine Tallinn oli autot korralikult ruunanud. Kui ise load ükskord kätte sain, ei möödunud ühtegi talve ilma, et poleks selle rüsaga soolapudrus kündnud.
Viimane legaalne sõit oli aastal 2014. Oli august. Sõitsin Kuusalust Tallinnasse. M10-mootor ahmis õhku nagu nikotiinik viimast mahvi ja konkureeris kolina poolest DT 75 linttraktoritega. Koduaia ette jõudes käis lõpuvile ja auto enam käima ei läinud.
Mootorivahetuse plaan lõppes suure elektriarve, tühja keevitustraadi rulli ja värvitolmuste riietega. M10B18 on garaazis, ei kao sealt kuskile ja saab kunagi ka uuesti elujõuliseks. 
Täna on autol kehtiv ülevaatus. Jälle uued veljed. IS-mootor toimetab edukalt. Chip, treitud M10 hooratas ning 4.45 ülekandega diferentsiaal hoiavad seda asja päris reipana. Neid inimesi, kes mind siit foorumist on varustanud juppide, oma aja ja know-how'ga, ei saa kahe käe näppudel üles lugeda. Seega suurimad tänud asjaosalistele!
Ükski vana asi ei saa kunagi valmis. Roolikardaan ja paar õõtsapuksi/õõtshoovad tahaksid väljavahetamist. Salongiventika mootor vaja vahetada. Kõrvalistuja poolset udutule asemele käivat katet otsin (krt ja keegi ei paku enam ka :D ). Aga muidu on vaikne paugupill. Salongis on mul nüüdseks viisakas terve riidega IS-tavasisu. Originaalis olevad kõlarikatted panin igale poole tagasi ja kuna "kroom" näidikurõngad on mul juba aastaid olnud, siis värvisin paar nädalat tagasi osutid ka punaseks. Seoses sellega on tunne, et umbes 7kW tuli juurde. 
Tulevikuplaane pole. Täidab suveauto eesmärki, omab sentimentaalset väärtust ja kisub vägisi talda andma. Nii et alaku suvi ja lõpetuseks paar poole hoo pealt tehtud pilti (katsun ikka tagaosast, sisust ja kõigest muust ka kaameraga lähiajal üle käia):

 

DSC02144.jpg

DSC02200.jpg

DSC02209.jpg

DSC02215.jpg

Muudetud , muutis Henrik

comment_107844

Nägin sind mingiaeg liikvel nõmmekandis, huvipärast piilusin teemasse ka. 

 

Asi jälle edenenud päris palju :lol:. Tore, et keegi ka iS tüüpi mootorist lugu peab.

 

Ega eelmised keretööd väga palju ületegemist tahtnud? :unsure: Vaatan et üks lapp on va juhi jalgealusele juurde pandud. 

Said lõpuks teada ka kust vesi sisse loksus?

Eeldan, et uus läks parempoolne karp? Seda sai vist viimane kordki lapitud.

Pagasnikuääre all mõtled kerepoolset tihendivaltsi? 

  • Autor
comment_107873

Eks vaikselt edeneb :) . Eelmised tööd ei tahtnud praktiliselt miskit ületegemist. Salongiosa oli üsna heas seisus. Paar sutsu siia-sinna tuli teha. Aga eks viimatisest korrast oli palju aega möödas kah. Parempoolne karp sai poolenisti uus. Paar päeva peale viimast lappimist sõitsin toona paksus lumes üle mingise jääkamaka, mis kordatehtud karbi korralikult sisse vajutas. Karmavõlg tõenäoliselt.
Vesi loksus sisse kahel põhjusel: Juhiukse reguleering oli paigast ja kergelt niristas ukes ja posti juurest tihendi vahelt tuppa. Reguleerisin ukse asendit ja asi oli korras. Teiseks kohaks oli kõrvalistujapoolse kõlari juures olev mingisugune ümar ava, millel mul kate puudus. 
Pagasniku ääre all mõtlen välimist äärt, mille peale käib plastkate ning mille sees on keskel luugi lukustusava.

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_113085

Tere jälle!
Auto on vast oma poolteist kuud garaažis talveunes olnud. Suvel sai mitmed tuhanded kilomeetrid juurde mõõdetud. Möödus suhtkoht murevabalt. Tahtsin esimese soolani ära sõita, aga bemm polnud sama meelt :D. Paar päeva enne esimest külma hakkas salongiradika juurest mahla tuppa lekkima. Põhjamatt sai loputust ja läks kuivama, tagavararadikas ja muu mudru tekkisid riiulisse kevadet ootama. Auto puhtaks, hoiupaik lukku ja uut hooaega ootama. Ja nagu tellitult oligi kaks-kolm päeva pärast talvekorterisse panekut lumi maas. 
Viimane igapäevaauto sai müüdud mõttega, et osta ühel hetkel asemele E46. Otsingute käigus komistasin aga puhtjuhuslikult E30 otsa. Terve mõistus ütles nägemist ja nii ma ta talveks ära tõin.

Tegemist musta värvi E30 91.a 324td touringuga, mõned toredad asjad võib eraldi välja tuua:
vändaga katuseluuk
püsikiirusehoidja
suur kompu(viskab villast veidi)
el.aknad
kesklukk
automaatsed päevatuled
udutuled (vool ei tule peale, peab tegelema)

Mootor on aus, sisu on üle keskmise viisakas. Kõik asjad on õige koha peal, auto on vist liigagarate remontijate poolt näppimata. Uksed võrdlemisi heas seisus, samuti on seda pagasnikuluuk. Esitiivad vajavad uusi alumisi otsasid, tagakoobaste ääred veidi elustamist. Paari tungikoha juurest tuleks põhja natuke lõikuda ja keevitada. Esimesena sai nüüd tagapõlle parem nurk kätte võetud, uued plekid tehtud ja viisakaks keevitatud. Talv on nuhtlus, aga auto saab korrapärast hoolt ja probleemsed kohad on loodetavasti lähiajal kadunud. Tõenäoliselt ma enne suve/kevadet plaanin sellest touringust loobuda, sest E21 on järgmine raharöövel, mida oma valge e30 kõrval hea meelega näeks ning mis ühtlasi on see mudel, mis mind kunagi bemmiusku keeras. Lisaks, kellel musta kohta mingit põnevat teadmist jagada, võib seda teha. Minu jaoks ei ole see E30 kuskilt varasemalt tuttav.

E21'ga seoses 1 kaader aastast 1996 ja kõrvale paar 2016 hetke kah. Igasugu lutsudega neid pilte tehtud, seega kvaliteeti pole mõtet kaevama hakata.


 

e21.jpg

IMG_0001.JPG

IMG_0002.JPG

IMG_0304.JPG

IMG_0576.JPG

IMG_0800.JPG

IMG_0812.JPG

IMG_1031.JPG

IMG_1041.JPG

IMG_1043.JPG

IMG_1024.JPG

promenaada1.jpg

promenaada2.jpg

promenaada3.jpg

Muudetud , muutis Henrik

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.