Hüppa postitusse
Postitatud
comment_2

Tervitus rullirahvas!

Täna juhtus minuga selline asi, et sain omanikuks. Nimelt siis oma elu neljas E30. Esimese ostsin täpselt 10a tagasi. Nüüd siis naasen juurte manu tagasi.

Ostsin ta Austraalia dollarite eest, seega võite aimata mis poolel sõidan ja kus on rool.

Varustust on nagu küll:

* Tomat

* A/C

* 4x el aken

* el luuk

* roolivõim

Muu nagu 2,0 E30-l ikka.

Masin on väga korraliku veermikuga ja täiesti stokk, peale helisüsteemi.

Isegi veljed on 14" valu. Uskumatult tihe võib üks korralik rull olla. Veel nii vana auto kohta. Salongis mitte ühtegi naginat...

Auto jääb stokiks, seega ega pikka jorutamist arenduste teemal ei tule.

Esipidurikettad vahetan ära, neil on vibra.

Istmed on veidi räbaldunud.

Läbisõit( peaks olema autentne) 330 000km

Helisüsteem 6 kõlariga ja tööriistad taga pagassis komplektsed.

Väga korralikud rehvid.

Põrkerauas on mõra.

Üks viga on mis häirib praegu.

Sõites on kuulda undamist, mis ei ole tingitud diffrist, ega kardaanist, vaid on seoses mootoripööretega. Mis teem asellega olla võib?

Või on see tõesti aut kasti eripära? Ei mäleta nagu et 325-l nii oli.

Uimane on ta küll, selle vastu ei saa. Alles siis kui pööre üle 4000 läheb ,hakkab liigutama ja häält teeb ka vähe, kuigi kahe toruga summuti on. Aga 5000 juures on ilus sound, kui summuti volume muutub valjemaks kui see undamine.

Gaasipedaal käib ka liiga raskelt ka kickdown töötab vaid päris "läbi põranda" vajutades. Peab regullima ja näppima neid veidi.

Aga miks ta käigu nii vara vahetab, sellest ma aru ei saa. Isegi põhjagaasiga ei saa üle 5500rpm?

Võibolla pean tellima ühe saksa onu käest kiibi, mis seda muudab....selle kohta on ülihäid kommentaare olnud. Niipalju siis stokiks jätmisest :)

Ja viimaks siis rooste.....

Sellel autol peaaegu polegi seda! Milline ilus põhi!

Ütleme nii, et Eestis sellise hinnaga seda autot ei saaks ja olin natuke halb ostja ja tingisin ka kõvasti.

Lähiajal paremaid pilte ka.

http://imageshack.us/photo/my-images/84/dscn0642l.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dscn06461.jpg/

Täna koju sõites oli selline nostalgia peal, et suunurgad olid ülespoole küll :)

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_30833

Võiksin postitada probleemida alla, aga äkki keegi tark loeb seda siin:

Sõitsin kahe päevaga maha 1600km.

Tujurikkuja oli kogu aeg silme ees ja tema eesmärk oli paigas. Tuju oli null, sest kui 2,0 mootor kulutab maanteeel stabiilselt 100ga( GPS järgi sõites) 11-12L sajale, ei saagi hea tuju olla. Reaalne kulu oligi 11 kogu tee peale.

Milles võib asi olla?

Rehvirõhud ja vabajooks korras.

Mootoris vedelikud olemas.

Jah vedelik temp korras.

Proovisin ka erineva oktaanarvuga kütuseid. Marginaalne vahe, kui mitte öelda olematu.

Kiirenedus pole ka see mis peaks. Alles viie tuhande juures on kuulda häält ja tõmmet,a ga ikka mitte see...

Saan aru , et tegemist on 2,0 automaadiga, aga siiski. Mul on olnud sama kere peal pre face B20 manuaal ja see oli väga palju nobedam ja ökonoomsem. Ma sõitsin sellega linnas 10L sajale!

Kusjuures linnas vaikselt sõites on kulu isegi nau raamatus 13 kanti, aga 90kmh raamatus on peaaegu 8L sajale. Sellise tulemi sain mäest alla ja 90 sõites. Stopperiga ja gps ga tuli kiirendus sajani 15 sek! Pole kaugeltki tehaseandmed.

Rihm just vahetatud- eeldan,e tkui oleks hammas valesti peal oleks ka tühikäigul tunda... samas mootori hääle ja töö järgi on kõik korras, ainult joob palju :)

Pikk lugu tuli, aga äkki kellelgi on aimu millest võiks alustada, sest kulu on ca 30% enam kui peaks.

Ise kahtlustan umbes katalüsaatorit, kas võib tõepõhja olla?

comment_30839

Sisselaske kolle otsas suunaga väljalaske kolle on üks regullitav asjandus. Salongi poolt saad siibrit kinni lahti keerata. Kui see on täitsa lahti kruvitud, arvate, et see annab minekut juurde siis see pole nii. Enda masina oli see lahti kruvitud ja ei liikunud ja kütuse kulu oli ka 11 -12 L sajale. Päris jube oli sõita ning ei liikunud ka samuti. Kui seda koomale keerad siis vb pead gaasi trossi peale keerama natuke sisselaske õhusiibri juurest. Seal on selline pisike kruvike. Aga sams ei pruugi. Loodan, et saad aru.

comment_30893

Ja peab ka auto soojalemaale viima siis säilib ka paremini.

korralik näeb välja küll pole midagi õelda .Ise ka just sõitsin ükspäev ja mäletan ka et kui norm. sõita siis peaks 8L.100km. võtma aga sellega sõida 90 või 110 tujurikkuja näitab ikka kogu aeg 10l.

  • Autor
comment_30902

Ventika eemaldan nädalavahetusel. See ongi see kohutav undamine mis häirib. Selle kohta foorumites juttu ka olnud, et vabastab väikese osa võimsusest.

Uurin seda sisselaske regulltavat asjandust millele nime ei tea ja teen summuti ka veidi vabamaks kunagi ehk..

Tellin ära chipi, sest üks tegelane sai vaid chipi ja summuti modifitseerimisega autol kiirenduse alla 9 sek sajani automaatiga. M20B20.

Siiani polnud mul NA mootori chippimisse usku, aga kui selle kuti videosid vaatasin, siis pani mõtlema...

  • Autor
comment_30961

Tänud hiis ja einar!

chipist räägin siis kui käes ja testitud.

Aga Greger, sa vana kala, panen sulle siia pildi ja sa proovi uuesti seletada mis asja reguleerima peaks... Mis kus?

Võta M20 pilt ette ja juhenda, mis selle reguleeritava asja lähedal on ja miks ma gaasitrossi pean pingutama?

Tänan ette!

comment_30963

nii siit jooniselt detail nr 5. http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/325i-M20/LHD/M/1990/browse/engine/intake_manifold_system/

Salongi poolt peaks saama kruvi keerata tal. Keera seda sisse poole töötava mootoriga. Vaja läheb lühikest kruvikat. Muidugi loodan, et sul on see reguleeritav. Ja kui tühi käik liiga surema hakkab ja kohal liiga madalalt töötab siis peaksid natuke gaasi peale keerama. Sa näed ise kuhu gaasi tross kinnitub seal sisselaske õhusiibri juures. Ja tross liigutab seda suurt raami, ning seal on selline pisike kruvike ilma peata ainult soon on sees. Eks seda natuke siis vaja peale keerata. Ma ei leia sele kohta pilti.

  • Autor
comment_30965

otot, siis väidad et seda tyhikäigu kruvi pean keerama?

Seda kui keerata peale, siis pöörded tõusevad. Mul ei ole tyhikäiguga mingeid probleeme...ja vägisi tõsta ka nagu ei taha.

Mul saab seda radika poolelt keerata muide. RHD :)

See kruvi asend on praegu täiesti maha keeratud, ehk kui kruvi keeran veel maha , pöörded ei lange.

  • Autor
comment_31100

Täna tegin Fan delete ära.

Enam ees seda suurt ventikat pole ja peab nentima, et autol on nyyd mahe ridakuus hääl ja minek on veidi erksam.

Mootor töötab väga ilusasti ühtlaselt, ainult ühe väikese tähelepaneku tegin: kui korraks tyhikäigul vajutada veidi gaasi, siis ei tule kohe mootor järgi vaid teeb suss ja siis pööre tõuseb... mida selle kohta arvata?

Kütusekulu endiselt 10L sajale maanteel @90kmh

Kiirendus sajani endiselt väga uimane. Üle 14 sek-i.

Vaatasin Afm kaant on kunagi näpitud...

Küünlad korras. Kuidas ise saaks juhtmete korrasolekus veenduda?

Järgmise asjana katsetan fuel injector cleanerit...ja siis summuti kallale.

  • Autor
comment_31218

Kas härrad teavad milledel "stomp test" töötab ja millel ei.

Proovisin täna. Minu autol ei funksi. Kas mul on üldse CE Light olemas? Võtsin isegi mootoril õhulugeja ära ja käivitasin. Mingit tulukest ei süttinud ja mootor töötas. Puterdas, aga töötas.

Leidsin täna prao küünlajuhtmes. Olen lugenud, et praguline juhe ei tohiks impulssi üldse edasi anda, seega peaks olema tunda , et töötab viie pütiga.

Nii see aga pole. Mootor käib ilusasti puhtalt.

Peab ikka carb cleaneriga vist kogu selle sisselaske ümbruse üle käima ja injector cleanerit paaki panema. Vaatan, kas annab tulemust.

comment_31232

Praguline on sul vast siiski küünlajuhtme isolatsioon. Selles suhtes, et küünlajuhe on lihtsalt juhe ja isolatsioon on lihtsalt kumm, mis ajaga ära mädaneb. Katkise kummi pärast sealt nüüd see ~3kV pauk käimata ei jää, küll aga võib ta sealt praost hüpata lähima maandatud esemeni. (Näiteks sinu näpud. ~3kV ei ole päris nalja asi, ole ettevaatlik.)

Kui oled Tallinnast, siis mine käi Truumu diagnostikas ära. Maksab €35 ja öeldakse täpselt ära, millele tähelepanu pead pöörama. (Ise ei ole Truumuga kuidagi seotud, tegemist ei ole reklaamiga. Lihtsalt teisipäeval käisin ja sain väga palju kasulikku infi.)

comment_31236

Praguline on sul vast siiski küünlajuhtme isolatsioon. Selles suhtes, et küünlajuhe on lihtsalt juhe ja isolatsioon on lihtsalt kumm, mis ajaga ära mädaneb. Katkise kummi pärast sealt nüüd see ~3kV pauk käimata ei jää, küll aga võib ta sealt praost hüpata lähima maandatud esemeni. (Näiteks sinu näpud. ~3kV ei ole päris nalja asi, ole ettevaatlik.)

Kui oled Tallinnast, siis mine käi Truumu diagnostikas ära. Maksab €35 ja öeldakse täpselt ära, millele tähelepanu pead pöörama. (Ise ei ole Truumuga kuidagi seotud, tegemist ei ole reklaamiga. Lihtsalt teisipäeval käisin ja sain väga palju kasulikku infi.)

Mhm.Seda vist illukas ei jõudnud lugeda et see auto asub AUSTRAALIAS,seega Truumu juurde minek jääb ära vist,kui sul just seal mõni mu elektrik nimega Truumu leidub ;)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_31820

Ma ean ütlema, et kuradima sheff on siin Austraalias ringi sõita rulliga. Siin asulas pole mitte ühtegi teist sellist veel kohanud. Ca 10 000 elanikuga koht.

Kõik tööandjad, töökaaslased on öelnud, et lahe masin. Paljud kohalikud on lambist tänaval tulnud ütlema, et Nice car! Isegi suurlinn Brisbanes on neid ca 5tk müügil.

Auto on korralikult ennast üleval pidanud ja sõidurõõm on garanteeritud :)

post-1712-0-27627800-1320749080_thumb.jp

post-1712-0-31998000-1320749105_thumb.jp

post-1712-0-54991400-1320749130_thumb.jp

post-1712-0-21299800-1320749166_thumb.jp

post-1712-0-50444800-1320749212_thumb.jp

post-1712-0-01248400-1320749243_thumb.jp

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_32668

Soojuse kohta:

Armatuur on mõradega(siin ülipopp dashmat on peal), istmed on natuke räbalad, katus kaotab lakki. Ja kuna elan ca 900 meetri kõrgusel, siis ei käi nii edasi ka nagu vaja. Aga kui asfalt on niiske siis on käiguvalitsa asendis 1-2-3, mitte D :)

Redline on 7000 praegu. Peale 6500 saabub kummaline, hüpnotiseeriv heli.

Pole eriti näinud E30 ilma AC-ta.

  • 1 aasta hiljem...
  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_68614

Auto müüsin Brisbane
Ise Eestis :)
Oli ikka üks kuramuse korraliku kerega 30....
Enne müüki kui tulin merepinnale autoga ja kiip oli teine, liikus juba palju-palju paremini. Peaaegu nagu 95kw :)
Lihtsalt infoks, müügihind oli 2k AUD, ehk päris odav
 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.