Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

comment_30286

vot vot seda minagi mõtlesin et see 15 valu peaks nagu jääma rikub muidu auto üldmulje ära,sellepärast isegi pidin 15 valud 17 vastu vahetama et kettad koos supportidega ära mahuks,aga alati on mingi võimalus ainult leia see.. :?:

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_30280

Nii, kui kõik läheb hästi siis saan täna õhtul kätte oma Tatech progetava aju. Et mul edasine elu lihtsam oleks sai tellitud nn. custom versioon kuhu on paar atribuutikat lisaks pandud.

Üks neist on seadistatav veojõukontroll (originaal ABS-i andurite pealt) ja teine on võimalus kasutada BMW originaal väntvõlli asendi andurit ja ratast (tavaliselt on Tatechil 2 andurit ja ratas tuleb spetsiaalselt valmistada).

Pika otsimise tulemusel leidsin ka lõpuks hea hinna ja kvaliteedi suhtega süütepoolid. Sobivaks osutusid Audi 100/A6 2,8 ja 2,6 mootorite poolid ja nende kommutaator. Lisaks vaja veel mõned Audi jupid leida (tühikäigumootor, gaasiklapi asendi andur) ja siis saab seda "legot" juba hakata kokku panema.

Enne 9/10-072005 Sauga üritusi seda vast ette ei võta - ei jõua vist nii kiiresti paigaldada ja seadistada.

  • Autor
comment_30279

Amordid:

Nüüd siis lõpuks tellisin ka amordid ära, võtsin Koni reguleeritavad -20mm versiooni. Vedru jääb esialgu originaal M-Tech (mul lihtsalt ei ole isu autot praegusest madalamaks teha).

Õhtul peaks juba amordid kätte ka saama ja ehk enne nädalavahetuse võistluseid saab alla.

  • Autor
comment_30271

Nüüd siis Saugal käidud ja ka osaletud kahel üritusel: BMW klubi Cup II etapp väiksel rajal ja Opentrack suurel rajal.

Väga harjumatu oli sõita täiega nii suurtel kiirustel. Rapla ja Tabasalu rajad ei ole kiiruste poolest ligilähedasedki Saugale.

Kuigi panin üks päev varem uhiuue ventika termosiduri maadlesin pidevalt jahutusvedeliku ja õli liiga kõrge temperatuuriga. Et saada temperatuure natukenegi madalamaks pidin aeg-ajalt sõitma sedasi, et salongi küte ja ventilaator olid maksimumi peal - see oli täielik õudukas arvestades seda, et väljas oli u. 30 kraadi sooja. Et seda kuumenemise probleemi lahendada tuleks vast paigaldada mõni suurem E30 radikas - ntx. 325E pealt pärit isend.

BMW klubi üritusel õnnestus võtta II koht (42,1 sek), tänu sellele, et üks e34 535 suutis seletamatul kombel olla minust tiba kiirem...

Opentrackil jõudsin vast u. 40 osaleja seas 10 kiirema hulka - täpsemalt siis, kui võrdlevad tabelid on üles pandud. Kuid nii mõnigi tuntud sportautode tootja masin jäi minust tahapoole (Minu parim aeg oli 1min 8,X sek). Kiirused rajal küündisid u. 180 km/h ja keskmine kiirus rajal jäi u. 100-120 km/h kanti.

See on siis see mis jäi alles 1,5 kuud vanadest Lockhead klotsidest: http://www.contimer.ee/doc/Klotsid.JPG

Täna siis uued klotsid ja kettad alla ja saab jälle edasi paarutada...

comment_30264

ongi jah nii kusjuures!! ta käib minu garaazis patricu juures vahest üpris tihedalt siis ikka olen ka vaadanud et pole viga!! ja eelmine aasta kui rehviexperdis töötasin siis sain tal ühe päeva jooksul kaks korda rehve vahetatud.. ja siis uudistasin/pärisin ka et mis asi seal kapoti all hingab ja nii...

  • 4 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_30243

Väike update ka siia:

1) Ostsin kodanik SAAKAL käest analoogse istme koos E30 siinidega:

speed.jpg

Nüüd vähemalt ei pea enam rada sõites kümne küünega ennast juhikohal kinni hoidma.

2) Lappisin summutit, et see ei lõugaks nii kõvasti, panin autole K&N paneelfiltri mille leidsin oma 318is pealt, vahetasin MAP sensori ümber vabalthingava -1 kuni 0 bar MAP-i vastu (võimaldab täpsemat seadistamist, kuna sellega on seadistusalasid 3*rohkem kui minu eelmisel -1 kuni +2 bar MAP'il) ja täna veel kontrollin klapivahed üle ja teen pihustite juhtimise ümber Full Sequentali peale e. siis iga pihustit juhitakse eraldi. Praegu on nagu originaalis kus pihusteid juhitakse kolmeste rühmadena - täisgaasil erinevust põhimõtteliselt ei ole aga madala pöörde peal peaks full sequental andma efekti parema reaktsiooniaja ja väiksema kütusekulu näol.

3) Soomes käidud.

22.jpg

23.jpg

Veetsime Xjaniga pea terve päeva Helsingi Ammatikorkeakoulu labori dünopingis.

Kõige esimese tõmbe tulemuseks oli 208hp / 153,5kw @ 5850rpm ja 262nm @ 5310rpm, see oli siis selle sama seadistusega mis siin Soomlased Eestis käies "tagumikutunde" järgi paika panid.

Edasi sai seadistatud süüte ja segu setinguid erinevatel koormustel ja 1,5h hiljem saime uue tulemuse 212hp / 156kw @ 6070rpm ja 266nm @ 5380rpm. Proovisime ka erinevaid nuka asendeid kuid need suurt efekti ei andnud.

Juurde tulnud mõned kw ja nm (võrreldes tagumikutunde järgi seadistatuga) tunduvad küll väiksed aga suurem vahe on just sees momendikõvera keskel ja auto reageerimises gaasile ning üldises erinevate koormustega sõitmisel mootori käitumisel - auto sõidab igas asendis paremini kui kunagi varem

Antud dünopink on kalibreeritud kuid vastavalt laboris töötavate inimeste kogemusele näitab u. 10% reaalsest jõust vähem - võrreldes siis teiste Soome dünopinkidega (ntx. pink kus seadistatakse Hestec'it) ja ka testides uusi autosid.

Seega peaksid mootori reaalsed näitajad olema järgmised:

233hp ja 293nm

Seal oli muudki huvitavat kui see dünopink, ntx. see: http://www.raceabout.fi/index_3.html ja see http://www.formula.stadia.fi

  • 3 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • 1 kuu hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.