Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_27452

Parimaks jäi vist 1.16 kopikatega. Muidu Toyo peab ka vihmaga aga kui auto on väga jäik ja rataste kalded suured siis ta enam ei pea - Avo Escordil oli suht analoogne probleem. Riske võttes oleks saanud ka kiiremini sõita kuid ma lubasin endale enne üritust et ma rajalt välja ei sõida ja sellega sain ma ka ilusasti hakkama... :)

Kahju et ise ei saanud seda 8k rpm häält õuest kuulda.

comment_27449

Golf on jah kompressormootoriga ja Golfi parim aeg oli midagi 1.14 vist.

Hääl oli lennukisarnane selletõttu, et omanik oli hääle vaigistamiseks lõpupütile ainult 39mm otsa pannud ja

see tekitas olukorra, kus 5k pöördelt edasi iga 1k pöörde tagant silindrite täituvus suurenes 1-2% :D

Päeva lõpus kui ära sõitma hakkasime otsustas ka üks küünal veidike ära sulada ja

saime Pärnus 2h mööda bensukaid küünalt otsida.

Õnneks kolb jäi terveks ja küünla sulamine oli tingitud ilmselt liigsest õlist ja lõpus vajaka jäänud seadistusest.

Ise imestasin üldse, et mootor vastu pidas, kuna süütemäpi tegemisel otsustas läppar maha põleda.

  • Autor
comment_27425

Uus mootor sai nüüd lõpuks häälestatud. Tegi seda Jyrki Repo Soomest ja teostasime Piibe maanteel. Seadistamise käigus tuli välja ka see et midagi on takistamas - kõrgel pöördel läheb rõhk sisselaske kolles vaakumisse ka täisgaasil. Enne sisselaske kollet on meil segusiiber ja airbox. Ise kahtlustan et segusiiber on lihtsalt liiga väike.

Seega on hetkel "tagumikudüno" järgi tunne et see maksimum võimsus ei ole ka uue nukaga hetkel üle 7000rpm. Seadistamisel sai auto maksimaalselt 8500rpm aga see lõpp ei olnud enam midagi ägedat - seal vast vääne kukub juba kolinal.

305cc pihustid töötavad originaalrõhuga hetkel umbes 80% duty peal. Aga selle järgi nüüd vaevalt et neid järeldusi võimsuse kohta teha saab.

-----------

Ostsin Sauelt ka "uue" käigukasti. Loodetavasti on parem kui eelmine.

  • Autor
comment_27416

Käisin kohalikus dynos. Midagi eriti rõõmustavat ei ole.

Rattast mõõdetud jõud on siis sellised:

210hj @ 5450rpm

302nm @ 4800rpm

Mootorist teeks sees siis (+15%):

242hj / 177,6kw @ 5450rpm

347nm @ 4800rpm

--------------------------------

Hetkeseisuga siis on jõud hoopis madalamal pöördel kui oli vana nukaga... :? Varem oli max hj 6070rpm ja max vääne 5380rpm - tunne on nagu oleks originaalnuka mootorisse toppinud...

Kokku tegime kolm tõmmet. Esimesel korral lasin ajul toimetada "closed loop" lambda järgi aga etteantud lambda väärtused olid liiga lahja segu jaoks - sellele mootorile see väga ei meeldinud. Teisel korral võtsin lambda korrektsiooni maha ja proovisin ilma - oli juba tiba parem. Enne kolmandat korda tegin väikseid korrektuure ka segus, alguse sain tiba paremaks aga alates 5700rpm läksin rikastamisega liiale - sellest siis ka graafiku kiire kukkumine.

Kõrgemal pöördel tekib sisselaskesse vaakum ka täisgaasil. Kuni 6800rpm on atmosfääri rõhk. Alates 6800 viskab aeg-ajalt 0,01 bar vaakumit. Alates 7400rpm viskab juba ka 0,03 bar vaakumit. Samas see ei ole põhjuseks miks hj ja vääne nii vara kukuvad.

Arvatavasti peab mingi aeg vähe pikemalt dünos aega veetma ja siis tuleks proovida ka nukka keerata. Peaks igaks juhuks mõõtma üle summuti vasturõhud - järsku ikkagi takistab liigselt kõrge pöörde peal (eelmised mõõtmised on kõik tehtud veel vana sumpsiga). Lisaks saadan graafikud ja andmete logifailid Soome uurimiseks ja esmaspäeval vaatab need vast koos Aavadega üle - ehk tuleb mingeid huvitavaid mõtteid.

Aga siin on siis graafik:

dynogy4.th.jpg

* esimene tõmme musta joonega, teine sinisega ja kolmas rohelisega. Graafikul siis rattast mõõdetud jõud.

  • Autor
comment_27412

Hakkasin graafikuid ja Tatechi logifaile võrdlema ja avastasin et dünograafikul on pöörded valesti näidatud.

1 tõmme oli logi järgi gaas põhjas kuni 8470rpm, graafiku järgi on see umbes: 7800rpm

2 tõmme oli logi järgi gaas põhjas kuni 7050rpm, graafiku järgi on: 6500rpm

3 tõmme oli logi järgi gaas põhjas kuni 7250rpm, graafiku järgi on: 6700rpm

* järelikult ei tasu seda dünonäitu / graafikut küll tõsiselt võtta. Peaks minema ja küsima uue tasuta dünomise.

comment_27405

Uus sisselaskekollektor annaks sinu setupi puhul ilmselt nii mõndagi juurde.

Väljalaske kollektori torud liiga peenikeseks ei jää?

Näiteks Opel-i Doch mootori puhul, millel juba stockis torukolle andis peale

uue custom sisselaskekollektori valmistamise

suuremate torudega torukolle tegemine tuntavalt lõpu otsa jõudu juurde.

  • Autor
comment_27399

Täna võeti kast maha, pandi uus asemele. Auto kokku. Prooviti käivitada ja selguses et kolin on ikkagi alles ja täpselt sama nagu ennem...

No siis võtsime kasti uuesti maha ja hakkasime sidurit uurima. Sidur oli korras aga selgus et hooratta poldid olid kõik lahti...

Poldid olid mootori vahetusel korralikult kinni keeratud ja ka keermeliim vahele pandud...

Seega on üks võimalikest tsenaariumitest alljärgnev - esimene hooratas kooles maha ja lagunes kaheks tükiks. Tekkinud vibratsioon keris lahti tagumise hooratta poldid. Tekkisid need kaks asja korraga ja Saugal. Seal ei saanud mootor ka mingeid eriti ekstreemseid tingimusi tunda - rada oli ju libe.

* nüüd siis on mul üks käigukast üle. Linnasõiduks ja tavamootoriga käib veel hästi. Ainuke viga oli selles et eriti kõrgel pöördel ei õnnestunud välkkiire käiguvahetus esimese käigu pealt teisele - ju see teise käigu sünkro ei ole enam oma esimeses nooruses. Kellel huvi siis andku teada.

  • Autor
comment_27395

Nüüd siis dünograafik kus ka pöörded õiged:

dyno2au4.th.jpg

Esimene mõõtmine oli siis 210hj rattast - roheline joon. Siis eemaldasin segusiibri küljest airboxi mineva vooliku. Koheselt leidsin 6hj ja kadus vaakum kõrgel pöördel segusiibri juurest. Samas väände maksimum tiba vähenes. See oli siis tehtud seguga 0,84 - helesinine joon. Siis seadistasin segu 0,89 peale aga sellest suurt vahet ei tekkinud -kollane joon. Nuka ja süütega kruttimisega ei olnud aega tegeleda.

Parimaks jäi siis hj poolest viimane tõmme: 216hj @ 6000rpm. See teeks siis 15% veermikukao korral umbes 250hj mootorist. Väänet siis 278nm rattast mis teeb umbes 300nm mootorist.

  • 4 nädalat hiljem...
comment_27289

Väga tubli tulemus Silwerilt siis Ac Mile 2007 ürituselt.Kiireim e30 eestis oli sel aastal Andry 345T ja sõitis 218km/h selle aasta mais.

Silweri poolt nüüd 222km/h esimeses voorus,teine voor veel käib,aga rajale pole tulnud ei saand aru kas tegidki 1 vooru ainult kaasa või mis moodi.

Igatahes minu ootused läksid täide ;)tuli üle 218ne.

Mis difrit kasutasid?

Kuulaks sinu poolt siis ivake juttu kah.

Edu edaspidiseks

  • Autor
comment_27287

Ma sõitsingi vaid ühe korra, kuna kell 5 pidin juba linnas tagasi olema. Muidu läks enam-vähem aga 5 käiguga tiba detoneeris, seda on näha ka allolevalt videolt: http://silwer.pri.ee/One_mile_Silwer_e30.MPG (Video vaatamiseks kasuta "save as"!!!).

Eks see video ütleb rohkem kui sada sõna... :)

Differ oli 4,27 ja tagumised rehvid 205/55R15 (naise auto alt). Spido valetab päris korralikult... :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.