Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga 25.05.2023 kõikidest kohtadest

  1. Täna läksid vahetusse autol kütusefilter (MANN), termostaat 80C (Mahle), käigukastiõli (Liqui Moly GL4) ja difriõli (Motul MOTYLGEAR 75W90). Käigukastiõli vahetusega läksid käiguvahetused paremaks. Enne oli nii, et külma õliga läks teine käik normaalselt vahetades raginaga. Pidi ülipehmelt ja vaikselt panema, et ilma raginata läheks. Nüüd uue õliga sellega korras õnneks. Termostaadi vahetus ei aitand suurt midagi, ikka maanteekiirusel passib temperatuuri seier liiga madalal. Ei oskagi enam midagi arvata, miks ta keskele ei tõuse. Pika käivitusega kahjuks ka põhjustajani ei jõutud - pihustid stenditi ära, kütuserõhud mõõdeti ära, pihustitihendid said uued (mõni oli natuke räbal olnud). Järgmine variant pakuti proovida teist õhulugejat, sest praegu autol peal oleval on see kaas maha käinud ehk midagi seal remonditud ja äkki selles asi. Ja siis eile sai see auto jälle uued numbrid, seekord teist värvi.
  2. Tehtud tööd 2023: Remonttööd - Jahutuse lekke tuvastus ja eemaldus Remonttööd - Rooliotste vahetus Remonttööd - Klapikambrikaane tihendi vahetus Remonttööd - Õlifiltrijala tihendite vahetus Remonttööd - Mootori ja käigukasti põhja pesu /ülevaatuse eelne kontroll Remonttööd - Esimeste tagumiste õõtshoovapukside vahetus Esimesed tagumised õõtshoovapuksid (Febi,Bilstein) Jahutuslõdvik ülemine Rooliotsad (Febi Bilstein) Jahutusvedelik (Roheline) Klapikambri kaane tihendi (Elring) Õlifiltri jala tihendid (Elring)
  3. Vaikselt päevitab juba .
  4. Noniiii. Meeletu kogus soojusenergiat on mehaaniliseks tööks muundatud ning sõidurõõmu ca 1700km jagu juurde krutitud. Nüüd on uue remonditööde nimekirja deadline 27. mai, mis on lätlaste E30 hooaja avamine. Kõik rullikad oodatud! Hoidsin silma peal mootoriõli lekkel ja tundub, et ikkagi vanose toru ise on kahjuks otsa saanud(tegelt ma väga loodan). Võtsin end kokku ning tellisin täna uue osa ära. Õlilekete kohapealt on ka differ üsna vägevalt oma sisemist ilu välja paisanud. Natuke on seda tuulutusest tulnud, natuke eest ja natuke tagant. Ei saanud kiirusanduri leket ka mitte A-osa o-rõngaga pidama. Pidin ikka silikooniga kerge kihi veel anduri ja diffri kaane vahele määrima. Nüüd sai küll hea. Aga sisendflantsi simmekas tundub ikkagi lekkivat. Samuti tellisin täna uue osa ära. Lasin südame rahuks õli uuesti välja ka, et näha palju siis kaduma on läinud. Algul arvasin, et ämbritega, sest põhjaalune ja differ ise olid ikka märjad mis märjad, aga reaalselt lödistasin vist too hetk rohkem garaazipõrandale kui sealt välja oli jõudnud lekkida. Toimima sai ka tagurdustuled. Normaalne pistik kere poole joodetud. Märg differ Anduri leke eemaldatud, tagurdustuled toimima pandud Kui ma juba seal all olin, siis hakkasin taas oma tagasilla kolksu otsima. No ei tea, kuidas ma varem tähele ei pannud, aga kunde pooltelje välimine ots karjub pensioni järele. See võiks olla vähemalt 1(suur) osa sellest lõplikust kolksusummast. Lõtkud Tulles natuke ette ja üles poole jõudis lõpuks omale kohale ka õlivarras koos tagasivoolu haruga. Ise ma seda ei keevitanud, aga märksõnaks kiirustamine. Kui keevitusele uuesti ligi peaks pääsema, siis tekitaks varda kinnitamiseks ka kronsa. Mis sitasti, see uuesti! Liikudes päris tuppa, siis on pildilt näha tagurduskäigu ebarlikku õlga. Selle käigu lülitamine on nii tülikaks muutunud, et kategoriseerub sinna "vaid omanik oskab" kategooriasse. Isu sai nii täis, et tänasesse ostukorvi lisandus ka see viimane nõrk lüli. Tagurduskäigu õlg ning kompressioonide testimine Hea tavana olen oma mootoritel iga aasta kompressiooni testi teinud. Oligi üks päev tunne liiga hea, kui kakkusin poolid ja küünlad maha ning lükkasin rõhukella "sappa". Peale 6 silindrit polnudki see varasem tunne enam nii hea. Ehitan endale ning kehvemaid tulemusi ei häbene : 1. 9,5 bar 2. 9,0 bar 3. 8,5 bar 4. 9,5 bar 5. 9,0 bar 6. 9,7 bar Ehk alla min. lubatud väärtuse. Positiivsest noodist võiks järeldada, et tundub enam-vähem ühtlaselt kulunud olema ning ühestki silindrist 10mm padrun läbi pole käinud. Ja eriti postiivne olla, siis ütleks, et noh ongi suurem põhjus läikivate tükkidega mootori sisu üle valada 😈. Jahutusventikat mul ka endiselt pole. Viimane diil nurjus ka üsna hiljuti ära. See nädal ilmad ikka väga soojaks läinud, peab tegutsema. Softist sättisin töötemperatuuri 92c peale. Muidu meeldib neile seal 100c ümber tiksuda.
  5. Mõni asi jälle tehtud. Kolle sai kokku punktidud ning oligi aeg mootor proovimiseks aiste vahele tõsta. Mootor vahel vaatasime, et kolde ümbruses ilusti ruumi ning suund on õige, seega otsustasime, et rohkem mootorit ei solguta ja jätame ta oma kohale. Hetkel ootame siduri komplekti, seejärel läheb kast otsa ning saab summuti voolimisega jätkata. Mootor peal hakkasin ka juhtmestikku paika sättima. Kuidagi ei suutnud ka seda rahule jätta, peitsin 5. pihusti kraami ning viisin juhtmestiku kolde alla, seetõttu sai mõningaid juhtmeid pikemaks, teisi lühemaks teha. Ka aku liigub taha ning selleks kasutasin E90 akukaablit, tagumise otsa panin ette ning seda kasutan nö voolupostina. Ka süütepool leidis endale uue koha kuna uus radikas nõuab paaki ja arvatavasti kasutan süütepooli/ aknapesupaagi kohta selleks. Täpselt ei ole veel mõelnud, kuidas lahendada, kuid küll üks hetk selleni ka jõuame. Juhtmed said enda arust hästi ning lõpptulemusega võiks rahule jääda. Õliradikas leidis ka oma koha, pildil paistab kuidagi viltune, tegelikkuses oli täitsa sirge. Nüüd veel aku relokeerimine lõpetada, paar asja veel ühedada ja saab voolud järgi lasta, esimene käivitus ei tohiks enam kaugel olla. Olge tuunitud✌️
  6. Taas on natuke nokitsetud ning kohale jõudsid kaua oodatud vedrud. See tähendas seda, et lõpuks sai esimesed püstakud kokku ja alla, tulemusega täitsa rahul. Otsitud sai ka E46 roolilatt, antud tükk on 3.4 pöördega. Tundub paras ilma roolivõimuta kasutamiseks, jäänud on aretada roolikardaan ja RV delete tükk. Siis veel esimene stabikavarras üle käia ja külge panna ning hakkab esisild looma. Plaanis on veel teha sillatala ja õõtsa tagumiste kinnituste vahele x-brace. Arvan, et see annaks mõnusalt jäikust juurde. Vahepeal on ka kolde ehitus alanud, originaal jooksu järgi sai väike rakis tehtud. Peale mitmeid arvutusi ja targa raamatu lugemist hakkasime vaikselt torusid sobitama. Tänaseks 3 silindrit joonistatud ning ka 4. välja mõeldud, paraku aga sai nädalavahetus jälle läbi. Mingi ilutükk ta pole, aga rõhk ongi suunatud pigem "performance'le". Natuke veel ja saabki juba auto peale testida mootorit. Stay tuned✌️
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+02:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.