Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga 28.03.2023 kõikidest kohtadest

  1. Tere kõigile! Alates 2020 suvest olen suvel sõitnud E28-ga. Siiamaani arvasin, et ilmselt see jääbki selleks suveautoks, mida kunagi ei müü jne. Kõik läkski plaanipäraselt kuni eelmise nädala alguses avastasin selle teema peakangelase kuulutuse Leedust. Panen paar kuulutuse pilti ka siia. Jõudsin paar päeva seedida seda ja peaaegu isegi unustada selle kuulutuse. Kuni kolmapäeva õhtul kirjutas üks sõber, et ta tahaks Vilniusesse ühele autole järgi minna ja kutsus kaasa. Siis hakkas endal ka lõplikult kibelema, et peab siis ikka minema ja selle E30 ka koju ära vedama 😃 Öösel vastu laupäeva sai siis kell 3 starditud Utena poole ja kell 9 olid lepingud sõlmitud ja raha üle antud. Edasi läks ring Vilniuse ja Riia kaudu tagasi koju (~620km). Autost siis nii palju, et see eelmise omaniku käes olnud 4-5 aastat. Enne teda olevat olnud juba värvitud, aga kehvasti. Tema käes siis sai auto veel korraliku ülevärvi ja üleüldse sellise suurema restaureerimise projekti. Järgnevalt siis mõned eelmise omaniku saadetud pildid. Mootor on üle käidud ja mis vaja olnud vahetatud-reguleeritud jms Pidurid ja veermik korrastatud. Uus paak. Põhi üle käidud ning kaetud ilmselt bituumeniga. Samuti kõik keredetailid jne on lastud täis mingit dinitroli laadset pruuni läbipaistvat möksi. Üldiselt täiesti valmis muretuks kasutamiseks auto. Samuti on Leedus auto arvel ajaloolise sõidukina (sellest ka Hxxxxx numbrimärk) ehk Eestis sarnane musta numbri taotlemisele, et on komisjonid kes hindavad jne. Selle kohta ka kõik paberid olemas ning ka ülevaatus kuni 2027a. Ma aru saanud, et Leedus lihtsalt natukene leebemad need nõudmised, aga ka kindlasti mitte lihtne protsess. Eile pesin auto kohe üle ning esimesed pildid siis kodus. Polnud ikka üldse plaanis sellist vahetust teha, aga antud auto ikka suhteliselt ideaalses korras ja mis kõige olulisem R6 mootor. E28 puhul oligi ainuke miinus see mootor. Mitte et see 95kw M20 mingi kiire oleks, kaugel sellest, aga see hääl lihtsalt nii mõnus. Samuti meeldis mulle väga selle auto komplektsus, kõik tungid, tööriistad jms olemas pagassis (v.a. 13/15 lehtvõti, selle otsin kindlasti juurde). Isegi see taskulamp on kindalaekas olemas ning ka mingid originaal BMW antenni määrimise lapid (pakendatud nagu märjad salvrätid). Sellest teemast lähtuvalt siis E28 kuulutus ilmub varsti auto24.
  2. Roolil oli kaasas veidi paberimajandust küll aga ei mäleta, et seal eraldi dokumendina CE-sertifikaat oleks olnud. Vaevalt politseiga (või ülevaatusel) selles küsimuses probleeme tekib. Enam ei jägita ülevaatusel isegi tootja originaal mõõdus rehvimõõte. jätkuvalt on kehtiv nõue, et laiad veljed ei tohi üle tiiva ääre ulatuda. Minu 9" laiad tagumised veljed tegelikult on veidi üle. Aga õnneks alla sentimeetri ning see ei torka silma. Kui peaks probleem tekkima, siis saab ülevaatuse ajal kasutada originaal plekkvelgi ja rooli. Tervitused MargusRaskale minu poolt. Kes on teemat algusest alates lugenud, teab, et Margusel on siin kandev roll. Kere käis tema garaažist läbi täpselt kolm aastat tagasi ning sai uues esimesed karbi nurgad, tagakoopad ja tiivaääred, tagumisel rist-tala vedru kanduri ning palju muud. Autot ostes tundus kere veel üsna heas korras olevat. Suures pildis oligi. Üllatus tuli nagu alati sealt kus seda oodatagi ei osanud. Ma polegi neid pilte siia üles pannud, et noori entusiaste mitte liigselt ära ehmatada. Kui autot lahti komplekteerisin siis viimase asjana võtsin maha laest polstri. Pilt mis avanes oli mulle täiesti ootamatu. Katus ja luugi pesa olid TÄIESTI mädad. Sellist asja polnud ma varem näinud ega isegi ei osanud karta. Võtsin siis topelt annuse Nervostrong-i tablette keele alla ja pidasin Margusega plaani, et mida edasi teha. Õnneks leidsime doonorauto mille katuse Margus ümber siirdas.
  3. Vahepeal jälle midagi tehtud. Eks koguaeg vaikselt nokin, kuid siia postitusse panen selle mis keretööde kõrvalt teinud olen. UM-i teinud regulaarselt tellimusi ja väikest pudipadi tellitud, et komplekteerimine hiljem ladusamalt läheks. Poltide, mutrite ja kruvidega oli kindel plaan- need peavad külge minnes olema kõik tsingitud kollaseks. Seega saidki enamus uued tellitud ja saadetud tsinkimisse. Kuna paljud silla poldid olid eelnevalt juba võtmetega vigastatud ja mõnedel kandid veidi maha keeratud siis ei näinud pointi neid taastada ja tellisin uued specialclassipartsist. Asjadega väga rahul. Pidurid- ette e38 Brembod ja taha e46 328i sadulad. Liivapritsitud, pulbervärvitud ja komplekteeritud värskete juppidega. Et ette Brembod panna saaks tellisin IRP 5x120 kiti koos adapteritega. Leidsin ka 51mm jämedad püstakud. Algul oli plaan teha väikestest ise ja treida puks vahele, kuid pakutud püstakutel oli juba amordi taldrik täitsa läbi mädanenud siis ei olnud kahju ka neid kasutada. Silladetailid tugevdasin kõik ära ja edasi läksid liivapritsi ja pulbervärvi. Detailid käes ja hetkel veel pakitud. Lähevad riiulisse ja varsti saab puksid sisse suruda ja suveks ehk auto alla panna🧐 Värviks ikka ainuõige must. Ja egast muud midagi. Tellin siin vaikselt muudkui juppe edasi ja tegelen keretöödega. Vahelduseks tahtsin peale keevitamise midagi muud ka teha, kuid säristan nüüd edasi ja varsti saab kirjutada ka sellest. Edu kaasfoorumlastele ja mõnusat kevadet!
  4. Huvitava ajalooga see sinine. Algselt ehitati oraanz, siis varastati auto ära oli tumesiniseks värvitud, veljed asjad jäeti samad alla. Veljed lastud Norras kunagi valmistada 40.000kr eest, et selle järgi sai kohe omanik aru🙈🙈🙈 ja läbi kohtu sai auto tagasi🤣🤣nüüd plastip sinine peal...
  5. Mõlemad samast kohast ostetu+must ix kah sealt😁 Huvitava ajalooga see sinine. Algselt ehitati oraanz, siis varastati auto ära oli tumesiniseks värvitud, veljed asjad jäeti samad alla. Veljed lastud Norras kunagi valmistada 40.000kr eest, et selle järgi sai kohe omanik aru🙈🙈🙈 ja läbi kohtu sai auto tagasi🤣🤣nüüd plastip sinine peal...
  6. 2/2 Selle lehekülje viimane postitus. Teemaks on uued probleemid. Tagasilöök igal sammul. Lootsin täna, et saan masinaga tõstukilt omal jõul ära sõita, aga kus sa sellega. Ikka lükkasin nagu loll. Lisakas sain varbaküünele veel sinika. No ei sobi ju rullika siduri töösilinder ZF kastiga, lühike on. Hea küll, äkki saab järgmine kord uuema tüübi silindriga selle haava kerge vaevaga ravitud. Teiseks. Peale seda kui olin üksi terve masina pidurid ära õhutanud avastasin, et lekivad kuradi M12-M10 piduri stutsi adapterid. Tundub, et just peasilindri poolse keerme vahelt, mis tähendab, et äkki siis valed koonused. Viskan need sitad vist minema ning proovin nendele peenikestele rullika torudele M12 stutsid otsa panna ning adapterid vahel ära kaotada. 2 asja mida ma üldse ei kannata on jahutus- ja pidurivedelik. Kolmandaks ajab mind kettasse varuosade kvaliteeeet. No ma ei saa aru, miks peab see kummist õhutoru sellise nurgaga jooksma - suunaga generaatori peale. Peaks tegelikult ilusti sirgelt sõidusuunas jooksma kuna nii lihtsalt on 3sel kui ka 5sel see õhufiltrikoda. Eks venitab ta ikka sirgeks ka, aga siis jääb üks pool kenasti pingule ja soodustab kiiremini mõranemist. 02 piduripotsiku install oli üsnagi lihtne. Üks kõrv maha saagida, et DISA klapile jalgu ei jääks ning teist kõrva saab kinnitamiseks/toestamiseks kasutada. Kummitihendid peasilindris tuleb ka siis vastavad osta. 02 potsiku otsad on peenemad kui uuematel masinatel. Piduri osakond ja sisselase. Mul oli Pärnus tõsine raskus selliste suurte kuid peenikeste õhutoru klambrite leidmisega. Ei teagi kust saab, soovitusi? Sidurivoolik jäi ka lühikeseks. Kuna tahtsin hirmasti sidurit proovida, siis panin vasktoru pikenduseks vahele. Eks mingi aeg peab õiget pidurvedelikku taluvat voolikut ostma. Väntas sisselaske torustik ning ülevaade pidurivedeliku reservuaarist. Minus on ka mingisugune pedantlik soon tekkima hakanud. Jahutusvedeliku kolmiku toru sättisin veits ümber. Ei sobinud mulle, et soe jahutusvedelik geneka sissevõtu ava alt läbi jookseb. Suurest õnnest lahutavad veel õlilekked, siduri töösilinder, lambdad, õhufilter, ilus ilm. Karter on ikka hirmutavalt laia naeratusega. Ma ei tea mis järgmiseks, bensulekked?
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+02:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.