Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga 18.01.2023 kõikidest kohtadest

  1. 3/3 3. katse o mitte miski ei lähe plaanitult - mitte miski! Kätte oli jõudnud 2. katse mootori peale panekuks. Alati on tore pühapäevasel pärastlõunal avastada, et kkasti võlli **** tugilaager on väntvõlli seest puudu. Kuna mootor on automaatkasti otsas elanud, siis sellist laagrit seal tõepoolest ei olegi. Kuidagi puht kogemata jäi pilk sinna tühjusesse puhkama ja hea on, et märgata taipasin. Kõik laagripoed olid loomulikult kinni ning ainuke lootus oli peagi sulguvatel autopoodidel - oobla vedas, esimese katsega laager käes. Nüüd oli tuju jälle hea ning komplekteerimine jätkus täie hooga kuniks.... Kõik siduri/kasti majandus oli kokku laotud kui mõtlesin igaksjuhuks starterit katsetada enne mootori kerele tõstmist. Vool otse peale ja kõik mis kostus oli vurrrrrrrrrr-kõrrrr.......jaaaa sittagi ei hambu. Selgus siis, et ikka ja jälle on jama M5x starteri/m20 hooratta komboga. Ei sobinud bmwfoorumis viidatud pendiks pikkuse poolest(lühike) kohe mitte ning tellisin M20 väikse starteri pendiksi ja jätsin selle päeva sinna paika. 3ndal katsel toppisin selle pendiksi M52 starteri sisse ja sellega sai siis viimaks ühele poole - mootor käis starterist ringi. Sobilik M20 pendiks M50/52 starterile on 12411722844. Koodi lõppudega keskmine pendiks jäi liiga lühikeseks ning jooksis nuudilt maha. Kkasti võlli abiratas Vahele tõstmine läks suht valutult, E34 M50 patjadel pidi asendi fikseerimis tihvtid maha lõikama ja eksentrikud maksimaalselt ette keerama. Tulemüüri vahel on nüüd päris isaselt ruumi ja mulle tundub, et võrreldes M20nega on see M54 sillatalast isegi eespool, mis mulle eriti küll ei meeldi, aga no mis teha. Võibolla ajan juuksekarva lõhki, aga kui viitsin, siis proovin veel eksentrikutega nii palju tulemüüri poole sättida kui võimalik ning mootori asend võiks ka võimalikult sirge jääda. Plastikuajastu alaku! Kliirentsit küllaga. Sl. pool veel mõnusam. Starteri vahetus ei tundugi nii hull - võibolla! Pidurivõimendi panin ka muidugi valepidi külge, mis tähendas, et kui mootor juba peal oli pidin sl. kollektori lahti päästma, et võim 180 kraadi keerata. Sl. kolde enda küljest kärpisin tangidega ka ühe plastikribi maha. Peale seda jäi vaakumi port paremasse asendisse ja ei sõitnud kollektori nurgale sisse. Nüüd on kliirents võimendi ja kollektori vahel piisav. Algul jäi vaakumport ikka väga nilbelt mingi kolde kronsa taha, aga kerge võimendi flip tegi asja palju lihtsamaks. Vana A ja uus B - mis ise arvate kumb käiku läks? B-osal jäi survelaager normilt kõõluma sinna avasse. A-osal oli tihkemalt. Veel seda B-osa prügi. Klapikast CCVsse tuleva toru nurgad täitsa lappes. Jõhkralt jäigad plastikkäkid. Isegi lõõts ei paindu normaalselt. Võtit! Esimene käivituskatse ka luhtus. Pearelee ei teinud piiksugi ning jooksvate päevade jooksul meenus lõpuks, et olin X60004 pistikust ajule süüte toite unustanud. Nüüd on juhtmevärk vist täitsa selge ning esimese käivituse haukas masin ära teha. Jahutuslõdvikud korda, väljalase põhjaalusega kokku viia, juhtmemäss ajutisest staatusest püsivaks joota, ilusaks voolida ning saab hakata kuiva ilma ootama Päev otsa mõtlesin, et krt kumb kütusetorudest mul kereküljes peale- ja tagasivool on. Mähkisin parasjagu kütuserelee juhtmestikuga kui äkitsi lolli peaga võtit keerasin ja pump 3 sekki kütet põrandale pumpas. Vähemalt sain oma küsimusele vastuse. Kevad läheneb, linnud juba laulavad! Mingi kala on elektrilise segusiibriga. Ei taha pedaalile alluda, kuigi arvutiga on näha, et aju saab signaalid kätte. Samas drossel täitsa surnud ei ole, mingeid protseduure ta teeb.
  2. Aastal viimasel päeval sai lõpuks mootor ka maha võetud, et täpsemalt vaadata mis juhtus sellega. Lahti võttes tuli välja et teise silindri Kepsu saale ringi tõmmanud. Huvitav oli see et täiesti vaikselt tiksus mootor, korraks klobistas veidi käivitades. Tänud kasutajale Sass, oli ka abiks eelnevalt mootori maha võtmisel erinevate asjade lahti monteerimisel, vaat et entusiastlikud kui ma ise. Täna käis plokk klaaskuul pritsis ja läks pulber värvimise. Mõned fotod ka.
  3. 1/3 Õdak, härrased! Hooratta õgvendamine 8,4kg hooratas sai 0,9kg kergemaks ja mahtus ka nüüd väntvõlli otsa. Juhtmestiku osa sain ka selgeks. Üleliigne sai eemaldatud. Tänaseks võin kinnitada, et kõik paistab 99% toimivat. Mootorijuhtmestik Üleliigne sodi X60004 pistiku kerepoolse juhtmestiku sain ka tehtud kasutades ära üleliigseks osutunud atm kasti juhtmestikku, mis ideaalis tahaks uuesti ületegemist kuna kiud on kogu kaabli lõikes oksüdeerunud. EWS-i sain ka kodus lauataga eemaldatud. Tänasega võin kinnitada, et toimib ka. Kodune fläshimine X60004 ehk kerepoolse ajupistiku vajalikud harud E30nele. Nagu mainitud, siis hiljem koondan selle elektrivärgi kõik kokku. Ajutiselt kruttisin ghettolt otsad kokku ning hiljem kui sobib siis joodan soliidseks. pin: 7 - pedal value sensor (ground?) [pedal pin 1] 8 - 0-5v signal pedal value sensor 1 [pedal pin 4] 9 - +5v supply voltage 1 pedal value sensor [pedal pin 5] 12 - pedal value sensor (ground?) [pedal pin 2] 13 - 0-5v singal pedal value sensor 2 [pedal pin 6] 14 - +5v supply voltage 2 pedal value sensor [pedal pin 3] 10 - kütusepumba relee signaal 17 - tahho 26 - süütega +12v ajule (seda ei tohi unustada, muidu mitu päeva saba taga ajamist ) 32 - obd k-line PEDAAL(neid ka mitu erinevat versiooni, mulle sattus selline): 1 Brown-Green Ground 2 Brown Ground 3 Yellow-Green +5V Supply 4 White Signal Sensor 1 5 Yellow +5V Supply 6 White-Green Signal Sensor 2 X60004 pistik pedaali pistiku, kütuserelee, obd, tahho ning 12v otstega.
  4. 2/3 Startereid Siis tuli järgmine garaazi päev, kus sai startereid lahatud. Üks hää mees oli nõus mulle M50 starteri loovutama ning igaks petteks sebisin veel väidetavalt M52 küljest tulnud starteri ka juurde. Mõõtmetelt ja sisult tunduvad põhimõtteliselt identsed. Kinnitasin, et ka füüsiliselt M54 külge sobiks - sobiski. M50/52 starter Starter sobib ja varsti valmis Pildil ka näha miks M54 starterile sobivat pendiksit panna ei saa - võll kui ka nuut peenem. Kahjuks ei ole M50/52 kinnitusavad keermestatud, mis tähendab, et peab poldid mutriga lukustama. M50/52(all) vs M54(üleval) M20 hookaga on ainuke miinus, et seda ei saa tihvtiga lukku panna.
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+02:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.