Hüppa postitusse
Postitatud
comment_69198

 Ehitusaasta 15.10.1987 face lift kere eesti regatud 06.2004 mootor 1.8i 83kw värviks atlantisblau uksi kaks katuseluuki ei ole. bbs valuveljed suht korralikud kapslid isegi olemas. sisu suht tavaline mingeid erilisi lisasi pole peale räbalate sport istmete ja tagaakna kardina. Kohe oli vaja ka matialla uudistada, esimesena tuli sealt välja pakk saksakeelseid ajalehti :) ja siis loomulikult ka mõned kalapüügi aknad.

 

 

 

orig_28393199_PIUW.jpg

Muudetud , muutis sõge

  • Vastuseid 118
  • Vaatamisi 16,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kuna see 1.8mootori sumbutaja jooks ikka õige sellele mootorile ei ole siis sai uus tehtud. Nüüd siis 60mm sport resonaator, 60mm toru, 60mm sportpütt ja hääl on super kuid mitte liiga kõva vaid sell

  • läbi nagu seeditud saiakesed.

  • Esimesed sõidud tehtud ja tunne oli hea, kuid remondirõõmu tuli kõvastu juurde. Öine sõit ja tüdruk kõrval räägib, et eelmisel bemmil olid palju paremad tuled kurat vaatan, et jah ahvid on vist vooluk

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_89629

Väheke teema uuendust. Juba ammu sai kohupiimakäest toodud sport istmed mis sai ära keevitatud ja osad riide jupid välja vahetatud mis vanade ismete küljest sai võtta, puudu jäi veel parempoolne alumise padja riie kus auk sees kellel on võib pakkuda. Alla läks typ188 3,64 lahtine differ ja sumbutaja sai ka uuendust vaiksema püti näol. Mootorikülge läks ka e30 temp andur mis sisse tempi näitab, sai lihtsalt uus keere peale keeratud ja toimib. Nüüd hiljuti hakkas mootor kahtlaselt välja surema tühikäigul ja madala pöördepealt kiirendus oli jama seega võtsin kõik mootori jamad korraga ette. Kolle võtsin küljest ära selgus, et väike vaakumvoolik katki mis kütuserõhku reguleerib sellest siis väljasuremine ja jõuetus. karteri tuulutuse süsteemi tagasivool oli üpriski umbes saab selle ka nüüd ära puhastada klapikambrikaane tihend saab vahetatud ja kõige tähtsam klapisääretihendid. Nende vahetamine hetkel pooleli ja polegi nii hull kui arvasin, silindrisse kompressorist surve sisse, et klapp sisse ei läheks ja nö aretisega mis pildilt näha saab poolkuud ja vedru kätte kes sellist tööd ette peaks võtma siis kindlasti vaadaku, et kolb selle silindri juures üleval oleks muidu töökäigus võib klapp täielikult silindrisse kukkuda. Aju leidis ka lõpuks oma õige koha, tegin süütejuhtmed pikemaks. Viimaks lisandub ka m50 kolle ;)

 

orig_29098757_axRB.jpgorig_29098759_UWB6.jpgorig_29098791_Er4r.jpgorig_29098793_FHpV.jpgorig_29098795_PWgJ.jpg

Muudetud , muutis sõge

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_92105

 Suvi on uksetaga ja tökas jälle töö käib :D  M50 kolle nüüd juba mõndaaega küljes ja tundub, et asi tasub end ära. 4500rpm - piirajani tõmbab paremini kui varem. Installitud ka el vent mis tuli küll opläädi küljest aga see mind ei hirmuta, ventika juhtimine sai ise aretatud kuna mul radika küljes anduri pesa ei ole, hetkel siis alumise lõdviku vahel metallist toru jupp kuhu keevitatud tavaline mutter millel sama keere mis suurematel termo lülititel. Hetkel paneb asja käima fiat brava andur kahe klemmiga ja kui see puhumine närvidele hakkab käima siis panen kahe astmelise vw anduri.

   Kuna see rull mul rohkem ringipaugutamise pill on siis võtsin ette ka kaalualandamise kuuri kus mittevajalik saab eemaldatud ja kaalupeal käin ka kindlasti ära, sest huvi on suur mis see m52b28 mootoriga isend kaalub ;)

 

orig_29152163_5kmf.jpg

 

 Esistange kinnitus. Mõlema kinnituse pealt kokku -1,3kg Esistangetala tegin luukereks sealt tuli -2,7kg pildile kahjuks ei jäänud.

orig_29152165_LlMf.jpg

Muudetud , muutis sõge

  • Autor
comment_92182

Mõned asjad kaalusin ära. Kaalutud kaubakaaluga 100g täpsusega. Miinusmärgiga on mass mis ma eraldi sellelt jupilt veel maha sain kas polsterduse eemalduse teel või mõnel muul viisil. Täna tegin mõned tiirud ja müra nii hull polegi kui arvasin sumps on õnneks vaikne ja maanteel sõita täitsa ok. Hetkel ainult esiistmed sees 92kg kergem kui enne. Kuni 35 kilo saaks veel maha kui kõlarid, mütsiriiul, taga turvavööd, kindalaegas eemaldada ja tagastange talast luukere teha ning loomulikult istmed kergemate vastu vahetada. Kui linna asja siis käin kuusakoski kaalupeal ka ära ja näeb mis tegelik kaal on.

 

Pagasi ruum:

1.Tagavara ratas plekk 195/65/14 16,8kg

2.Tunk 2,4

3.Veljevõti 0,4

4.Konks 0,2

5.Akukate 0,5

6.Põranda kate 4,3

7.Orig võtmekarp võtmetega?

8.Supakas võimu ja RCA kaabliga 18

 

Salong:

1.Esimesed orig sport istmed(riidest) 20kg tk

2.Tagumised istmed(riidest) 13,6

3.Tagumised küljepolstrid 3,0

4.Tagumised turvavöö vastused 0,7 Turvavööd?

5.Pleki jupp suusaboxi augu eest 0,45

6.Pigimatt tagaistme alt 1,8

7.Pigimatt kardaani tunneli pealt 2,8

8.Pigimatid küljekarpide pealt 0,7

9.Põhjamatt 12,5

10.Põhjamati väiksem osa 0,8 -0,3

11.Uksepaku liistud(sisemised) 0,5

12.Keskkonsool 1,7 -0,2

13.Kõlarikatted eest 0,5 -0,1

14.Roolialune kate 0,6 -0,2

15.cd makk 1,2

16.Armatuurialt müramatt 2,0

17.Põhjapealt pigimatid umbes 2kg peaks olema ei saanud kaaluda.

 

Väljast ja mootoriruumist:

Esistange tala 5,0 -2,7

Tala kinnitused 2,2 -1,3

Tulemüürilt müramatt? kadus ära, 3kilo vast oli

Muudetud , muutis sõge

comment_92192

Kindlasti tegele kapoti kergemaks saamisega kuna R6 motoga nina raske. Kaalu võit raskest ninast -10kg lihtsalt.

Mul üks kapott seest tühjaks lõigatud ,kui huvi annan soodsalt ära,ei pea oma kapotti lõikama ;) Endale sõetasin klaaskiust kapoti ja seega nüüd ülearune.

  • Autor
comment_92195

Kindlasti tegele kapoti kergemaks saamisega kuna R6 motoga nina raske. Kaalu võit raskest ninast -10kg lihtsalt.

Mul üks kapott seest tühjaks lõigatud ,kui huvi annan soodsalt ära,ei pea oma kapotti lõikama ;) Endale sõetasin klaaskiust kapoti ja seega nüüd ülearune.

Kas selle kerge kapotiga kaasneb ka harjavarre ja kapoti klambrite kasutamine ja mis see kaalusääst siis tuleb? Kui täitsa 10 kilo siis peaks mõtlema selle peale mul kapote suht mõlke täis ka juba :D

comment_92196

Kunagi oli hea saade motors TV või asjas kus tuuniti bmw-d. Kaalusid enne ja pärast kapoti lõikumist.

Kiirkinnitusi tuleb jah kasutada, aga need suht märkamatud vidinad :D

Klaaskiust kapott sirka 6kg ja org. kapott oli vist 16.2kg ja kui lõikad org. kapotti saad kuskil 6-7 kg  võitu.

Asja mõte lihtsalt võimalikult palju ninast kaalu ära saada ja kui rajale ronid vast kasuks, arvan.

  • Autor
comment_92286

Nonii auto kaalutud 10kg täpsusega ja tulemuseks 1025kg 15 liitrit kütust oli paagis ja sees oli veel pagassi külgmised polstrid, 2 orig esiistet, laepolsterdus käepidemetega, mütsiriiul kardina ja orig kõlaritega, esimesed kõlarid, juhiukse polstrid, armatuur kindalaekaga, pehmed jalamatid ees. Mootoriks m52b28 ,roolivõim, suur radiaator eraldi paisukaga, typ188 diff trummel pidurid taga, sumbutajast eemaldatud katalüütor, põhjaall originaal kuumaplekid, plastikust põhjakaitse, sidur m50b20 ja getrag240 käigukast.

Muudetud , muutis sõge

comment_92290

Ausaltöeldes suht möttetu vaev ju :)

Saaks aru et 500 kg saad maha, siis veel. Turvalisus ohtu seada selle 100 kg kergema kaalu puhul? Vana pre karpa kupee kaalub originaalis 990 kg, sinna see m50 peale, oleks stokis sama kaal käes. Lihtsam vöimsam mootor praegu peale visata, kompenseerib selle polterdusega tekitatud raskuse :)

Kerget autot tuleks hakata nullist ehitama ,heaks toorikuks oleks kuni 85 a ilma luugita pre kupee, uuemad on palju raskemad, kui vanemad.Söna "palju" siis vördlusesse pannes siin saavutatud kaaluvöiduga.

  • Autor
comment_92294

Ausaltöeldes suht möttetu vaev ju :)

Saaks aru et 500 kg saad maha, siis veel. Turvalisus ohtu seada selle 100 kg kergema kaalu puhul? Vana pre karpa kupee kaalub originaalis 990 kg, sinna see m50 peale, oleks stokis sama kaal käes. Lihtsam vöimsam mootor praegu peale visata, kompenseerib selle polterdusega tekitatud raskuse :)

Kerget autot tuleks hakata nullist ehitama ,heaks toorikuks oleks kuni 85 a ilma luugita pre kupee, uuemad on palju raskemad, kui vanemad.Söna "palju" siis vördlusesse pannes siin saavutatud kaaluvöiduga.

Vähemalt sain kõik keevituskohad üle vaadata ega roostetama pole hakanud ja põhjamatt saab ka suveks kuivaks :D  kaalu kohapealt tõesti polnud suurt võitu umbes 18hp tonnikohta.

comment_92295

Isegi see 100kg muudab autot kiiremaks, eriti kurvide läbimisel.Viska veel istmed ka välja ja üks korv sisse jälle -30kg võitu ;)

Omal tuleb e36 1.8 is motoga ja tühi masin, loodaks ikka kõvasti alla tonni saada kaalu.

Kui tahta tänavalegaalseks jätta, siis vähe keerulisem see nö. dieet :D

comment_92301

Jajah, see on sama nagu kunagi oli jutt vuntside kandjatest, et kütuse peale läheb paarsotti (eek) kuuskuus rohkem, kui ilma vuntsideta inimestele. Arvutati see vuntsi kaal mingitesse sadadesse kilodesse vöi tonnidesse. Reaalselt ei anna selline asi küll nüüd tunda.

Unustasingi mainida et kuivata vaip ära, kohe -5 kg :)

comment_92304

Sellist ligikaudset võrdust kasutatakse, et miinus 10kg on sama mis mootorile 1hj juurde leida.

 

Et alates miinus 200kg või pluss 20hj hakkad vahet ka ise tajuma, vähemaga on selline suht statistiline vahe.

Samas on igaüks tundnud ju kuidas auto minek kahaneb võrreldes kas istud seal üksi või on kõik 5 kohta hõivatud.

comment_92309

5 inimest autos on 300-400kg kui mitte rohkem. Papi ja porolooni autost väljaviskamine on nagu näha 100kg.  Ka enda autol loopisin kunagi salongi tühjaks, peale tunde, et asi on rohkem rallikas ei muutunud midagi. Ainuke pluss mis tõesti tühja salongiga saab on rohkem või vähem tulekindlust. 

Kõige parem on alustada kaalu maha võtmist ise endast. :D Ei tea teema autori kaalu aga ma ise endalt saaksin maha lihvida julgelt 10kg.

comment_92311

Väga kummaline jutt juba  :huh:  miks siis ültse auto kaalu vähendatakse näiteks rallis jne ? niisama et oleks ohtlikum sõita v ?

 

Igatahes tahaks suveks oma rajarimaka ka valmis saada ja ära kaaluda, siis hea võrrelda r4 ja r6 kaaluvahet.

  • Autor
comment_92312

Eks niipalju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusi. Mina igatahes tunnen suurt vahet ja see 2.8+m50 sisselase teeb ka imelist koostööd, lausa lust on sõita :D  audru rada on ka kiviga visata eelmine aasta sai vist kuskil 1,40 sõidetud seeaasta see number kindlasti kahaneb. Avalaks on ka tulekul sinna tahan ka kindlasti proovima minna. Madal 14 peaks ära tulema.

comment_92318

Lugupeetud pold1 rallis vähendatakse auto kaalu, et võidaks hirmraskelt kättesaadavaid sekundeid, mida sõitja oskustest enam välja ei pigista vaid on vaja leida muid lahendeid. Aga eks meie siin foorumis oleme ju kõik tipp rajahundid, kes enam paremini sõita ei suuda, ehk siis sõidame maksimaalse tulemiga ja et saaksime veel tiba kiiremini on vaja see viimanegi autost välja visata.

Mis ma tahan õelda, tühi auto on lahe ja paistab nagu rallikas, aga, et see meie sõidule midagi juurde annaks... noo ennem on vaja harjutada, harjutada ja siis ka veel harjutada.

Aga loomulikult kui alustada auto tühjaks loopimisest ei ole ka midagi halba, kuskilt tuleb ju alustada ja peale seda ainult sõita sõita sõita.

Muudetud , muutis Aaro

comment_92320

Mees õigel teel,kõige odavam on kaalu langetada autol. Endal proovitud Honda Civicu peal,tõstsin mootori ca 200kg kergema kere peale ja 400m aeg vähenes 0,5 sekundit. Lõppkiirus väga ei muutunud,lihtsalt start paranes tohutult. Hondal tuli 200hp tonni kohta võimsust.

Teine näide jääraja autoga,1,6 80kw 4wd kaal ca 800+kg,evod ja impresad jäävad 3km rajal maha 10s. Jõudu pole sittagi,aga ikka saab väga kiiresti sõita.

Soovin jõudu tühjaks rookimisel. :D

Muudetud , muutis mihkel22

comment_92321

Aga miks siis kirjutad, et peale tunde miskit ei muutu ? Harjutada tuleb nii või naa see siililegi selge :D

Kõige odavam viis autot kiiremaks saada ongi esiteks kaalu vähendamine.

Oma kogemus e30 millel  oli üks korv sees, võrreldes e36 mis oli täis lastis, et sai kiiremini aeglaseid kurve läbida.Kuigi e36-el oli parem ülekanne,rohkem jõudu, kiirem latt,parem veermik,sillad regullitud vastavalt oli siiski e30 kiirem 0.7 sekki ja samad ilmastiku tingimused ja rehvid.Ja e30 olin esimest korda rajal võrreldes e36 millega rohkem sõidetud.Mõlemad r6 mootoritega ehk raskete ninadega.

comment_92376

Tänu väiksemale kaalule ja kergemale ninale on näiteks rapla rajal kiired e30 is ja väiksed kerged civicud, sõidavad 53-54sek  aegu. Aga audrus tänu lahjale mootorile kaotavad ajas võimsamatele autodele kuna liiga palju sirgeid kus juba kw mängivad rolli palju.

  • Autor
comment_92666

Nüüd lõpuks autol õige differ ka all :P  e28 524d alt tuli S3.91 mis toimetab oma vanusekohta ülimalt hästi. Njuutonmeetriga mõõtes hakkas läbi libisema 136nm pealt mis paistab, et on ok ja lahti harutama ei hakanud. Nüüd veel õli ära vaja vahetada, sest seda tehti vist eelmisel sajandil.

 

orig_29159851_p0ab.jpgorig_29159849_AlUF.jpg

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.