Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_28185

Nüüd siis tehnika osa juba enamvähem komplektne.

Kast ja kardaan all, jäänud veel summuti ja mõned mootori lisavidinad.

Pluss siis juhtmestik teha ajule ja peaks juba pauku tegema asi.

Esialgu panen asja vabalthingavana uue ajuga käima,

kuna Subaru vaja ka kokku laduda uuesti.

Siis kui Subaru koos saab Bemmi garaa¾i lükata ja ülejäänud tükid külge keerata.

Sai ka teise segusiibri jaoks flants oma kätega meisterdatud,

mis koos külmkäivituspihusti pimedaga võttis kokku ~7 tundi.

Viimane kord kui sellist asja koduste vahenditega teen.

Homme ehk mõned uued pildid ka.

  • Autor
comment_28131

Vahepeal sai M20B25 segusiibri jaoks käsitööna vaheflants tehtud ja ka külmkäivitus pihusti asemele flants.

Valmistamisvahenditeks olid tikksaag ja vene puurpink (rihmülekandega) :)

Teist korda ei ole isu sellist asja koduste vahenditega ette võtta.

Samuti tegin mõned augud pimedaks ja ühe väljavõtte segusiibrile juurde.

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

Peale tänast nokitsemist oli vaatepilt selline:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

Täna käis mootor esimest korda ilma jagajata 8)

Nüüd veel vaja juhtmestik korralikult lõpuni teha.

LC-1 on piltidel ühendatud ajutiselt, et andurit ära ei rikuks mootori töötamisel.

Hetkel siis auto vell vabalthingav.

Vaja Subaru sõitma panna uuesti, siis lendab Bemm garaa¾i, et turbiin külge monteerida ja cooler ette panna.

  • Autor
comment_28088

Täna sai asi juba enamvähem heaks ka häälestatud.

Vaja veel datalog-imise ja silumisega tegeleda.

1.8 NA kohta ampsab edasi küll. Üllatama paneb see,

et esimese käiguga üle 2k pöörde startides pole nagu eriti pidamist :shock:

Esimene käib ikka väga kiiresti piirajasse. Hoopis teine teravus on asjal kui stock ajuga.

Ja lõpp on ka nüüd olemas ilmselt tänu suuremale segusiibrile.

comment_28066
oot, sul on see "blokeeritud" differ all?

siis on tõesti hea minek :D

tahtsin küsida selle diffri kohta... et keevitasid lihtsalt satelliidid kinni?

mkmm, veel on tavaline all

eww, kui satelliidid täitsa kinni on siis on ikka väga hull kurvides sõita :D

kui ei eksi siis, kas täna oli seda näha sõitmas

täitsa vastab tõele, isegi nähtud ja sõitu saadud :P

päris hea mudu, esimene käib tõesti suht tühja

  • Autor
comment_28064
kui ei eksi siis, kas täna oli seda näha sõitmas

Täna sõitsin ringi jah. :D

hetkel auto uuesti garaa¾is.

Roolivõimu pumbale kronsa aretamine käsil.

Ei viitsi eriti väänata seda rooli.

Hetkel siis 80mm madaldus ja veljed ka all.

Eest võiks väheke madalam olla aga tagant täitsa ponks.

Ilmselt mõeldud esi ots vähe raskemale mootorile või ongi tootja arvates niimoodi hea.

Roolilati suutsin ka juba korra vagudes vastu maad sõita.

  • Autor
comment_28054

Roolivõim ka siis nüüd küljes, rool keerab mõnusalt nagu mu ex E34-jal.

Kergelt ja vähe tuleb keerata.

Roolivõimu pump hakkas ainult natuke urisema, ju siis vana asi.

Peaks äkki Igor-ile näitama minema.

Esimese ringiga tuli mingi mõnus emulsioon ka latist ja pumbast.

Pesin süsteemi nüüd korralikult läbi ja tundub, et õli on OK.

Aga pump ikka undab.

Pumba kinnitust ei saanudki kuskilt, seega sõber Tarmo tegi "home made" variandi.

Suured tänud siitpoolt ka talle (ka E30 omanik ja ehitaja).

  • Autor
comment_27999

Täna sai jälle autole remondi manti ostetud suuremas summas.

Ehk siis:

2x esimesed rattalaagrid (tootjaks FAG, originaalosa tootja)

2x esimesed 51mm amordipüstakud (Igor@Saue)

2x esimesed amordi tugilaagrid koos patjadega (tootjaks Sachs, originaalosa tootja)

2x esimesed amordi läbilööguipuksid ja katted (tootjaks Sachs, originaalosa tootja)

2x esimesed madaldusvedrud (loodan, et veel madalamad kui praegused)

Juhipoolne laager tegi juba seakisa ja ilmselt on ka kaasreisija poolne minemas.

Võrreldes teiste sakslastega on E30 rattalaagrid kuradi kirved.

  • Autor
comment_27990

Oli küll plaanis see kuu vähe lahedamalt ära elada aga läks nagu ikka.

Mõtlesin tükk aega, kas panen asja ajutiselt kokku Kristo käest saadud kasutatud amortidega või mitte.

Kuna kõik muud jupid said juba tutikad, siis lõpuks siiski loobusin sellest ideest ja sai täna ka tutikad Koni reguleeritavad sportamordid ette ostetud.

Nüüd siis jälle sente lugema igapäevaselt ja palgapäevast lausa 2 päeva möödas :D

Kõik siis selle süü, et oli vaja ka terve ring uusi suverehve soetada (tutikad Toyo Proxes T1-R 195/50/15).

  • Autor
comment_27979

Õõtsad võtan ära ikka, see raha oli juba ka arvestatud.

Las paigaldus ootab järgmist või ülejärgmist kuud.

Kui vedrustusega ühelepoole saab, siis peab hakkama pidureid järgi aitama.

Tagumistega on siis põhimõtteliselt hetkel otsustatud sinu käest saadava kraamiga.

Ette viskan ka ilmselt 325i ventileeritava ketta ja klotsid.

Peaks praeguse mootoriga piisavalt hea olema.

Täna jõudsin ainult ühe 51mm püstaku alla kruttida, kuna Igor-i käest saadud püstakutel

oli ühel peal vale suurusega mutter.

Amort on jämedam, kui muttri sisemine osa, homme uue otsingule.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.