Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_24208

Paar õhtut vahepeal siis tagumiste õõtsadega tegeletud.

Ja no tee või tina, PowerFlex-i õõtsapuksid panevad näkku.

Asjad peaks olema näpuga paigaldatavad aga krt nii nagu mõeldud nad õõtsa külge mitte ei taha sobida.

Nagu õõtsas olev pesa oleks liiga väikse diameetriga.

Puksid ilusti mõlemalt poolt mahuvad sisse ära nii nagu peab.

Nii kui hülss sisse lükata/tõmmata lükkab ühelt poolt puksi ka kuni 5mm pesast välja.

Ei aita ka tõmmitsaga teiselt poolt vastu hoidmine laia pinnaga,

kuna puks parajalt nii pehme, et ikka lükkab ennast välja.

Täiesti nõutu juba. :?

Käis Mart ka proovimas aga sama jama, kuigi ta neid enne edukalt paigaldanud on.

Siin nagu ei tohikski mingit raketiteadust olla, lihtsalt kuskil mingi mõõduga mööda pandud vist.

Kõigi 4-ja pesaga sama jama. Silmaga ka nagu näha, et kui hülss ühel pool puksis sees, siis venitab puksi pikemaks veidi.

Lase või treialil mõned kümnendikud hülsist maha lasta.

  • Autor
comment_24203

Sõitsid samamoodi välja?

Karbil kuldsed sõnad "no special tools needed" :D

Ette suutsin ka lõpuks sobivad kettad leida, 302x28 Chrysler Voyager-ilt.

Vast käravad kah, kuigi võiks ju suuremad veits olla. :lol:

Samas auto ka kerge aga siis oleks vähemasti veljed seest täis.

  • Autor
comment_24198

Koos rellakatreial Randoga sai täna esimeste püstakute coilover conversion ära tehtud.

Vaja nüüd veel hülsid korralikult kinni keevitada püstakute külge.

Komplekteerisime osaliselt ka teise tagumise õõtsa ära.

Hakkab vaikselt looma juba.

  • Autor
comment_24165

Lõpuks siis Rando abiga kõik õõtsapuksid ka omal kohal korralikult.

Lahenduseks oli mõlemal puksi poolel seest 2mm maha lõigata ja siis läksid ka suht jeelijeeli kokku.

Tõmmitsaga tuli mõned korrad asjaga ikka edasi tagasi mängida, et puksi pooled korralikult sisse istuksid.

Loodame, et homme ka veel puksid ikka õõtsade küljes, mitte kõrval maas,

sest tundus nagu puksid hakkaksid ajapikku ennast välja tagasi pressima :D

Tarmo keevitas õhtul esimeste coilide hülsid ka kinni, loodame et jäävad pidama ka mitte ei kuku põhjani alla :lol:

Vähemalt saab loota BMW originaal vollakronsa keevitusõmbluse peale, kuna ühest servast toetab selle peale.

Nüüd vaja veel treialit tüüdata, et see amordi kinnitusmuttrid ja ülemised vedrutaldrikud ringi tuuniks.

Ka esimesed kettad tuleb treialil veits ringi tuunida ning ise peab hiljem poldiauke freesiga ovaalseks laskma.

comment_24151
Mis need hülsid on, mis coiloverite juures vaja on? Kas pilti ei ole selle kohta näidata? Ei ole nagu enne märganud vedrustuse juures sõna "hüls" kasutamist.

laenan Mardi pilti: http://mart.isa-geek.net/kraam/front_coilovers/images/img_7037.jpg Hülssideks kutsutakse antud juhul keermestatud osa mis püstaku peale sobitatakse ja kinni keevitatakse.

  • Autor
comment_24146

Nüüd siis lõpuks õõtsad all ja veljed ka, suht sex jäi :D

Tänud Randole ja Lemz-ile abistavate käte eest.

Sillatala puksi poolseid õõtsa muttreid on ikka päris "meeldiv" keerata.

Nüüd veel sillatala puksid ja diffri puks vaja vahetada, pidurid õhutada ning

veovõllid alla tagasi panna, siis peaks tagasillaga juba looma.

  • Autor
comment_24138

Kle tundub, et sobivad ikka.

Lemz ja Rando loendasid nuute vahepeal ja siis luges Lemz vist ussisõnad peale ühele välimisele otsale ja

tundus, et asi istus ilusti rummu sisse peale seda.

Ei hakanud veel jõuga tagasi toppima neid, kuna diffri kaane puks vaja ka ära vahetada,

parem kui igasugu paska võimalikult vähe jalus on.

Ei ole veel otsustanud kas võtan terve diffri alt ära, et vähe puhtam oleks kaant maha võtta/peale panna

või teen seda auto all.

  • Autor
comment_24102

Peale väikest nädalavahetust looduses mõtlesin, et teen enne koju tulekut midagi kasuliku ka.

Mõeldud tehtud, lendasin garaa¾i ja vahetasin tagasilla tala puksid Powerflexide vastu.

Üksi tehes läks mõlema poole vahetuseks kokku ~3h.

Juba hakkab arenema, aasta tagasi originaalpukse vahetades läks päev, kuna oli vaja tõmmits teha.

Tala pukse oli tunudvalt normaalsem installida kui õõtsa pukse.

Tunda on, et tagaots on ka jäigem nüüd, kui tagaosa õõtsutada.

  • Autor
comment_23967

Tagumine ots nüüd enamvähem koos, sai proovisõit ka tehtud.

Tundub, et pidamine on paremaks läinud uute puksidega.

Võimalik et see ka uutest rehvidest tuleb (mis on küll 5+ aastat vanad GT Radialid aga mustrilt tutikad).

Tiivaservi tuunisime ka veits järgi, et rehv vastu tiivaserva ei käiks.

pool maad oli juba välismaal ära käänatud aga sellest jäi väheks.

Tiivaservad tuleb enivei üle käia varsti, kuna ajahammas on neile peale hakanud.

Tahaks kiiresti esimesed veljed ka alla saada, siis saaks parema pildi ette kooslusest.

Tagaosa veits kõrge veel aga hakkab juba looma.

  • Autor
comment_23942

Coilover is naic :lol:

Juhi pool siis juba nii ees kui taga BBS RS-id all :D

Eest sai kenasti meeldivale kõrgusele keerata, kahjuks enam madalamale eriti ei saa, kuna amordi käik saab otsa.

Kuigi on kõige lühemad Koni Sport Short M3-mele mõeldud amordid.

Aga veidi annaks ehk hammustada madalamaks. (rehv tegelikult juba koopas sees).

Tagant tahaks hoopis vähemalt 10mm madalamaks saada, siis oleks esiosaga võrdselt.

Tundub et enne ees olnud vedrud istusid suht amordi põhjas.

Väike pilt ka garaa¾ist:

img_5013.jpg

  • Autor
comment_23936

See on pildi moonutus ilmselt.

Üldiselt pildilt pole asi pooltki nii ilus kui laivis.

Ja garaa¾is ei saa õiget pilti ka silmeette.

Peaks päeval auto välja lükkama garaa¾ist paikse kätte, ehk on siis parem.

Kuidagi kõrge tundub rsk piltidelt, Mart muidugi tegi alt üles ka enamus pildid, et ikka eriti rõvv tunduks :D

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.