Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_27244

Krt ei viitsi hetkel ebaoluliste asjadega tegeleda eriti :respect:

Teist mootorit installides lendab see tala maybe sealt üldse minema ja asendub teisaldatava konstruktsiooniga.

Et ideaalseks saada, tuleks kapotialune üleni üle värvida.

VDO-d on punase taustavalgusega, nagu BMW originaal valgustus.

Tegelikult saan seda värvi ise pirni luti või led-iga valida.

Udutulesid veel pole. Pakud midagi? :)

  • Autor
comment_27220

Täna sai nn. makettmootor garaa¾i tassitud, et kollet tegema saaks hakata.

Homme teeb vist kolleehitusega vaikselt algust.

Sai flantsid juba külge ära fikseeritud, nüüd tuleb torudele kuju hakata andma ja

põlvi kokku hakata sobitama.

  • Autor
comment_27183

Hetkel ta enam jah niivõrd sleeper välja ei näe :respect:

Aga noh sleeperi all pidasin pigem silmas seda, et spoilereid ja toonklaasi antud autole ei tule.

Asjatundmatu vaevalt nendest smoke tuledest ja esipõlle lisast aru saab.

Auto võiks ju ikka ilus ka olla.

Vaadake auto algseisu nagu ta ostes oli ja otsustage siis kumma versiooniga te sõidaksite :respect:

  • Autor
comment_27112

Järgmiseks valmis eile lõpuks kollektor, mis vajab küll veel veidi tööd.

Kuna tegu odavama otsa keevitusaparaadiga, ei jäänud 3.5mm seinaga

materjalil õmblused (tugevad) välimuselt just kõige paremad (nõrk aparaat).

Kollektori valmistamise musta poole tegi ära hea sõber Tarmo (rellaka ja keevituse KUNN :respect:),

mina ainult targutasin oma ideede ja teadmistega kõrval.

Pilte ei viitsinud täna varahommikul teha, kuna väsimus tuli peale.

Lisaks ootan veel ühte pakikest saksamaalt.

Vahepeal sai ka üks teine garaa¾is seisnud turboprojekt valmis :respect:

  • Autor
comment_27109

Kui kedagi huvitab see vahepealne projekt siis --> http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=2996

Tegu ei ole küll BMW-ga aga huvi pakub ehk ikkagi.

Palju on veel antud projektiga teha aga s**t keeb juba vaikselt vaadates kuidas teised oma autodega ringi sõidavad ja minu oma ikka garaa¾is vedeleb.

Võiksin veidi rohkem enda projektiga tegeleda mitte teiste omadega.

Nüüd saab natuke aega E30-nele jälle pühendada.

Tarmole (collaracer) olen muidugi ühe SUURE PAUGU seade ja kõvasti tehnilist tuge sees :respect:

  • Autor
comment_27078

Tänu daqqer-ile sai muretsetud 60mm rattapoldid, et saaks ette ka flantsid vahele panna.

Teises pakikeses olid sellised asjad:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aae.thumb.jpg

Laivis asjad IMO ilusamad kui piltidel.

Eks millalgi päiksekäes ole näha, kuidas sobivad.

Nüüd on auto OFFICIAL SMOKE EDITION :twisted:

comment_27075

Tere,

Minuarust need tuled p2ris porno alla ei k2i pigem selline hardstyle erootika, jubedamad on minuarust need audi 80 stiilis tuled mida kolmekatele ka kylge fititakse...

Aga sellel autol on k6ik juba ju tumedam natukene siis sellele sobib h2sti.

Nyyd veel 30% toonklaas ka ja siis on t2iesti sh2doulain.

Millal siis asi stendivalmis ka saab?

terv A

  • Autor
comment_27074

Porno oleks ta siis kui tegu oleks lexus style tuledega.

Antud juhul on tegu tavaliste smoke crystal tuledega.

IMO oleks valge/punasega crystalid hullemad jäänud.

Originaalide oran¾id suunad mulle ka kuidagi ei istunud.

E30-nele pole peale MHW tavatüüpi ilusaid tulesid lihtsalt saada.

MHW tulede eest küstiakse aga väga mõttetut hinda.

Kui keegi soovib vahetada antud tulesid MHW ehk siis

tavaliste suitsutoonide vastu, võime PS-is asja arutada.

Laivis mulle igatahes hetkel need tuled täitsa meeldivad,

näis kuidas nad päikese käes on, enne ei hakka ise rigni mõttlema.

Proovin ehk originaaltuledest MHW replicad teha.

Mootoripoolt vaikselt arendan.

Vahepeal on vaja garaa¾i koristada, et seal normaalselt tööd kannataks teha.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.