Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_29410

Kompunnida on vaja E36 ja E34 tükke.

Õlipann E34-jalt, käpad E36-elt, korralikud mootoripadjad (peab vaatama mis istuvad).

Kastid istuvad erinevad otsa, M20 oma pidi vist väga vähe modima.

Ma panen ilmselt M50 kasti ikka, kuna 4-jase kast sinna ilmselt ei istu.

Ei pea teine ilmselt seal vastu ka.

Eks ehitades selgub mida vaja täpselt teha on.

comment_29409
Tean juba jah, mida sinna vaja on.

Pornot ei hakka igatahes tegema.

Eesmärk ongi see, et asi võimalikult hea saaks.

Ma olen aidanud ühe 3.2 mootoriga E30-ne ka teha mõni aeg tagasi.

Täna sain lõpuks Igor-i käest rihmaratta ka.

Huvitav, et M10 mootori juppe kellegil ei vedele.

selle mootori juppe. olen täheldanud et mootorid küll vedeleb kuid kuna hinnad ca 500 -1000 eeki siis üldse hea et selle kuhugile müüa saad ja kui võtta et mootori hind 500 siis palju rihmaratta eest küsida.

Ma näitekes ei viitsi üldse pakkudagi kellegile noid juppe kuna küljest ära keeramine suurem töö kui saadav raha. :idea:

  • Autor
comment_29407

Üldiselt peab ikkagi ise ka vaatama mida külge keerata.

Selliste write-up-ide kirjutajad ei pruugi ka alati mõistliku infot edasi anda.

Ühe inimese jutu põhjal ei tasu veel arvata, et asi nii ongi,

Näiteks mootoripatjade kohapealt.

Mina olen mingi 5-te eri versiooni üle neti lugenud.

Kavatsen lähtuda ikkagi sellest, mis reaalsuses toimub.

  • Autor
comment_29406
selle mootori juppe. olen täheldanud et mootorid küll vedeleb kuid kuna hinnad ca 500 -1000 eeki siis üldse hea et selle kuhugile müüa saad ja kui võtta et mootori hind 500 siis palju rihmaratta eest küsida.

Ma näitekes ei viitsi üldse pakkudagi kellegile noid juppe kuna küljest ära keeramine suurem töö kui saadav raha. :idea:

Enamus selliste mootorite konditsioon on ka hinnale vastav.

500.- ei ole nagu eriti lootagi, et seda asja enam mootoriks saab nimetada.

Kui vaja kiiresti lahti saada, siis võib-olla tõesti.

  • Autor
comment_29402

Täna ostsin mootoripuki ära ja tuttavate abiga sai mootor pukki tõstetud.

Loodan, et hommikuks mootor ikka puki küljes veel.

Odav pukk suhteliselt ja mine sa tea kuidas tehtud on :?:

Nüüd saab hakata uut mootorit lammutama ja puhastama.

1.8 panin ka kokku tagasi ja sai esimest korda sõita ka proovitud autoga.

Esiamorte on kiiresti uus vaja.

  • Autor
comment_29384

Sillataladel endil ka mingi vahe on?

Stabikas võiks nagu loogiliselt võttes 325-el jämedam olla aga sillatalad vast samad.

Kuigi ega ma mingi E30 spetsialist veel pole.

Nüüdseks on uus mootor ka juba peaaegu pulkadeks kisutud.

Otsustasin ikka vaadata, mis sees toimub, et kindla peale välja minna.

comment_29377

Sillatalad on samad. Erinevused on tagumistes õõtsades + pidurites, stabikates, ja minu mäletamist mööda ka esimestes amordipüstikutes...

Lisaks pead vaatama kas sul on ees ikka ventileeritavad kettad - reeglina olid 316/318 peal tavalised...

  • Autor
comment_29376

Pidurid on maybe plaanis panna hoopis teise auto omad.

Kui suured 325-el esi ja tagakettad on?

Ei maksa karta, et ma pidurdi 316-e omad jätan.

Lihtsalt kõik asjad omal ajal ja mootori tegemine on palju pikem protsess kui pidurite vahetamine.

Corradole installisin Zimmermani kettad ja Ferodo DS Performance klotsid ning rinkal ei esinenud ka

peale väga karme järjestike pidurdusi mingeid probleeme.

Corrado esimesed pidurid on 280mm ja tagumised 226mm.

Corrado pidurite pilte --> http://m-tuning.ee/galerii/Zimmerman

  • Autor
comment_29374

Siis peaks ka ainult ketta vahetusega pääsema, kui 316-el ja 325-el ketta läbimõõt sama on.

Vähemalt VW-l istusid ilusti ventileeritavad kettad solid ketaste asemele.

Esimesed võiks tegelikult veel suuremad olla.

325-el oli klotsi pind tagumisel kettal suht väike vist.

comment_29373

Ei piisa ainult ketta vahetusest. Kõige muretum oleks sul osta täiskomplektsed 325i amordipüstakud koos piduritega - saad kasutada ka tõsisemaid amorte.

Ning 325i pidur on täitsa ok kui panna õige klots ja vedelik - auto on ju nii kerge...

  • Autor
comment_29369

Mõnus sõit oli.

Nostalgia tuli peale.

Üllatas see, et see 1.8 77kw mootor on ka suht erk.

Ainult see õlilekke viga tuli jälle välja.

Vaja ikkagi uus andur ilmselt installida, kahjuks seda ei ole kuskil sees.

Isegi mitte UM-is.

Kohapeal proovides, läbipesu tehes ja õli vahetades ei ilmnenud ühtegi õlilekke probleemi.

Sõites aga hakkas ilmselt õlirõhu anduri plastiku ja metalli vahelisest ühenduskohast õli lekkima.

Just enne olin ilusti selle ümbruse õlist ära puhastanud ja nüüd jälle õline.

Aru sain sellest nii, et salongi hakkas õli kärssamise haisu tulema.

Tahaks juba jälle sõita autoga :?:

  • Autor
comment_29366

Sain täna MAX-i käest mingi kasutatud anduri häda korras ja tundub, et see töötab ilusti, vähemalt ei leki.

Paistab, et oligi anduris viga, homme üritan suruõhuga vana andurit testida.

Üldiselt ma selliseid asju kasutatuna ei osta aga hetkel ei olnud lihtsalt muud võimalust.

Täna installisin ka natuke turvaseadmeid.

Järgmine nädal installin uue alarmi ka, kuna praegune on ilmselt sama vana kui see auto

ja install on suhtkoht PORR kuubis.

Ahjaa, mõlemad ukse piirajad panin ka uued.

Nüüd kohe normaalsem uksi kasutada.

Ma ei saa aru, kuidas mõlemal uksel piirajad puruks olid, müstika.

Mõlemad uksed on ka esitiibadega kohtunud aga õnneks ainult vaevu märgatavalt.

Õhtul oleks nüüd juba korra teepeale peaaegu jäänud.

Kütusepump kadus nagu lambist minutiks tagant ära.

Ei tea kas hakkab teine läbi minema.

  • Autor
comment_29361

No ajalugu mulle räägiti aga see võib vabalt ka luuletus olla.

Kaas tuleb maha niikuinii.

Ilmselt võtan alumise otsa ka lahti ja panen uued saaled ning rõngad.

Auto millelt mootor pärit jäi peale avariid katusepeale ja seega on mul omad kartused mis sealt alt otsast oodata võib.

Müüja väitel jäeti mootor kohe peale avariid seisma.

Loomulikult lasen väntvõlli kaelad ja silindrid enne uute osade lisamist üle mõõta.

Kaaneremont tuleb ka ära teha.

2x ei ole mõtet ühte ja sama tööd teha.

Hetkeseisuga võib Bemmi asi venima hakata kuna Subaru küsib võib-olla endale uut turbot, kuna vana on juba kulunud.

Kardan, et tiivik on korpusesse õrnalt käinud, kindel küll veel pole.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.