Jump to content
E30 COMMUNITY
  • 0
Sign in to follow this  
Noup

Facelifti roolivõimendi

Question

Kas 1989 m40 mootoriga on võimalus ,et pole roolivõimendit ja et rooli keeramine käib nagu nival? 

Edited by Noup

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

On ikka, roolivõim on lisavarustus.

 

Nival on siiski tigurulliga roolikarp ja lisaks nelivedu pärsib pöörderaadiust, E30-l on hammaslatt siiski, nii, et ühiseid nimetajaid eriti ei leia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kas oskad ka äkki kommenteerida, kas midagi annab teha, et naiste rahvas ka autot nautida saaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kuna olen omanud roolivõimuta isendit, siis selle roolimise raskuse üle küll kurta ei osanud. Lihtsalt tehnika peab korras olema. Mis rehvimõõtu kasutad? Kui võimu pole ja all mingid laiad pastlad, a'la 215 ning rool ise ka pisike spordikas suure originaali asemel siis kahjuks ongi selline trenazööri aseaine :D

 

Võib üle kontrollida liigendite seisukorra, mis rooli raskeks muuta võivad - šarniirid, rooliotsad, amordi tugilaagrid (nende laagrite kinnijäämisel läheb rool raskeks, nõksuliseks ja pööramine käib koos vedru painamisega kuni viimasel mõni keerd murdub), roolilatt ise (äkki kaitsekummid katki ja sisenev sodi on lati ära rikkunud). Kui kõik see korras siis sillastend ka paha ei teeks, kokkujooksud paika ja rool peab sõidu peal ise otseks ka jooksma. Enne sinna minekut võiks kontrollida veel õõtsapukside seisu ja vajadusel need vahetada.

 

Võimendita autol on paigal seistes muidugi rooli tiba raskem pöörata ja sellega peab harjuma. Ise Ladaga alustanud ja sealt sain õppetunniks selle, et seisval autol rooli keerata pole mõtet, see käib ikka sõidu pealt :)

 

Kui kõik on normis ja lihtsalt häirib, et võimendit pole siis võib selle muidugi ka paigaldada, vajaliku pumba koos kronsaga ja lati koos voolikutega saab siit foorumist kindlasti ka komplektina soetada. Lisaks võib veel orig. lati asemele hoopis E36 lati sebida, sel on äärest-ääreni pöördeid vähem kui E30 latil, ülekanne on kiirem :)

Edited by GTA

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Iseenesest Nival ka tehasest lisana roolivõim olemasi jutu jätkuks ja madalsurve mudakatega oli rool üllatavalt kerge. Aga mis sinu autosse puutub siis arvan nagu GTA-gi et midagi peab seal paigast ära olema et rool raske, kas midagi kulunud vms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Üldiselt on nii, et roolivõim  peaks kõik need suured rehvid ja kehvas seisus veermikudetailid ära kompenseerima. Minul on ka võimuga variant suht raske, ilma võimuta oli jälle maru kerge. Võimuga variandil on kõike vahetatud, kaasa arvatud veermiku osasi, aga rool kuidagi naljakalt kange. Uus latt saab peagi üle käidud tihendite ja väikese modimisega, eks näha ole kas miskit muutub :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Võib olla tõesti ei olnud kõige parem võrdlus tunnistan, kuid sai oma esimesed õppetunnid tehtud Nivas , sai siis küll mõnusalt lihased trimmi :)

 

To GTA - Suurtänu ,et aega võtsid ja nii  põhjaliku ja abistava teksit kirja panna viitsisid!

 

Kuna alles aasta tagasi sain e30 pisiku , seega alles avastamis järgus. Kuid  nüüd juba garaazis teine e30. Seega tekkiski arusaamatus , et 1990 mudel touring rooli keeramine käib ühe sõrmega siis arusaamatuks jäi alles soetatud sedaan 1989 , mis ka facelift. Et äkki on juba liiga tehtud ja juppe maha võetud.

 

Eks homme vaatan kogu asja üle , auto on muidu korralikult seisnud ka , sellest võis see kõik tingitud olla. GTA-l on õigus, all ongi 215 laiad pastlad koopas 80mm madaldusega. Kuid mulle tundus , touringu pealt et kui seal laiad pastlad olid siis see rooli keeramine läks veel kergemaks, võrreldes 14" talvekatega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Huvi pärast, mis rehvides rõhud on? :) Mul sama laiusega ikka 2.5 vähemalt sees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Poisid, see on hüdraulika, korras süsteemi puhul ei mängi sellised asjad rolli.

Minu töö masinal on ülemised tugilaagrid kinni,keeramisel vedrud krigisevad taldrikute peal, rooli kergus on ikka normaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ei no teemaalgataja jutust võib mõista et ta 316-l pole võimendit. Või sain ma valesti aru?

 

Kui jõud taga, ehk siis hüdraulika, siis läheb muidugi kana läbi mesipuu ka :D Ega muidu need vedrud "ootamatult" pooleks ei lähe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Said õieti aru.

Kui rääkida rõhust siis 2.0 - 2.2. Ja täna panin 17" 205 ja natukene peale pikemat sõitu hakkas asi ilmet võtma. Kui rattaid maha sain siis oli enamus kinni jäänud tugisid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jh ,minu viga.

Kas peale rooli väljakeeramist rool tagasi keerab ise otseks?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ei Keera, ise peab ikka aitama. Aga nüüd peale pikemaid sõite asi kipub paremaks. Muide üks teemast mööda, kas esituledega on ka mingeid tüüp vigasid, vaskapoolne kustus ja enam põlema ei lähe.. kontrollisin kõik juhtmed jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

pirn, kaitse või kehvad kontaktid ehk ? vool juhtmeeässe tuleb peale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy