Hüppa postitusse

M50B30 strokeri ehitamine


Soovitatud postitused

malmi soojuslikud omadused on alumiiniumiga võrreldes nigelamad (nii erisoojus kui ka soojusjuhtivus). Aga olgu, jõudu sulle, ega ma su projekti maha teha tahtnudki, ärgitasin lihtsalt mõtlema. Ära pea pikka viha, :).

 

Kui sa väidad, et malmi erisoojusmahtuvus on väiksem, siis väidad sa et 1kg malmi soojendamiseks kulub vähem energiat kui kg alumiiniumi soojendamiseks. Sain ma sinust õieti aru? Proovi järele, vaata kumma sa enne soojaks saad kuumutades. Ja pidagem silmas, et soojusmahtuvus on ikkagi erisoojusmahtuvuse ja massi korrutis.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/page/2/#findComment-56768
Jaga teistel saitidel

Malmi soojusjuhtivus on ka nigel- see piirab soojusülekannet. 

 

Mõned erisoojused (J/(kgxC):

Alumiinium 900

Raud 450

 

Sulamite omi nii kiirelt ei leia, rahuldu nendega.

 

http://www.teaduskool.ut.ee/orb.aw/class=file/action=preview/id=2079/Ett_3_Soojus.pdf

 

Ma ei hakka midagi järele proovima, ma usun siiski kirjapandut. Sinu küsimus on ebakohaselt püstitatud, sellele pole mõtet vastata. Sest selle lahendamiseks on vaja teada ka soojusülekande intensiivsust. Ma väitsin seda, et alumiinium(sulam) on soojuśtehiliselt parem materjal. Selleks kasutatakse teda soojusvahetites. Vask oleks veel parem, kuid ta tihedus (mass) ja hind limiteerivad.

Muudetud , muutis kunot
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/page/2/#findComment-56769
Jaga teistel saitidel

  • 6 kuud hiljem...

Mul plaan kasutada m50b25 blokki, m57b30 väntvõlli (stroke 88mm), mõlemad on olemas ka praegusel hetkel juba.

Ja siis kas 130mm või 135mm kepsu ja olenevalt sellest kas mõnda m20/m40/m42/m43 kolbi olenevalt kepsu valikust ja soovitud osade kogupikkusest ülemises surnud seisust väntvõlli tsentrini. (m50b25nv on originaalis selleks kogupikkuseks 210.7mm)

Esialgne kiire arvutus m50b25nv bloki jaoks:

m57b30 väntvõll stroke: 88mm

m20b20/m20b27/m50 135 mm keps

m42/m43/m40 kolb CH: 31.65mm

-------------------------------------------

88/2 + 135 + 31,65 = 210,65

 

See on pöörlevate osade kogupikkus ülemises surnud seisus väntvõlli tsentrist, mida on 0,05mm vähem kui on m50b25nv originaal osadel, kuid omab 13mm suuremat käiku (stroke)

 

Väheke andmeid mis netist leidnud olen:

 

Pistons (CH is compression height):

M44, 30.4mm CH, 84mm bore
M42, 31.65mm CH, 84mm bore
M43, 31.65mm CH, 84mm bore
M40, 31.65mm CH, 84mm bore
M20, 34.09mm CH, 84mm bore
M50B25 (VANOS), 32.55mm CH, 84mm bore
M50B25 (non VANOS), 38.2mm CH, 84mm bore
M52B28, 31.82mm CH, 84mm bore
M54B30, 28.32mm CH, 84mm bore
S50B30 (USA), 32.8mm CH, 86mm bore
S50B32 (USA), 31mm CH, 86.4mm bore

 

Lisaks on vaja veidi rohkem mõelda ja leiutada võrreldes m54 väntvõlliga, sest erinevad on väntvõlli esimese otsa mõõdud:

M50 väntvõlli otsa tihend: 48x65x10

M57 väntvõlli otsa tihend: 55x68x8

 

Teiseks erinevuseks on see, et m57 rihmarattal puuduvad trigger wheel hambad. Võiks ju lihtsalt asemele panna m50 rihmaratta, kuid kuna väntvõlli otsamõõdud on erinevad, siis see ka pole kohe bolt on lahendus kuna ka rihmaratta kinnitus on uuematel mootoritel hoopis nelja väiksema poldiga, mitte enam ühe suure poldiga.

Selle vastu peaks aitama mõne jupi juurde tegemisega või netis kalli raha eest tellida mõni sport rihmaratas mis peaks heal juhul sobima:

http://store.vacmotorsports.com/vac---s50b30-euro-crankshaft-harmonic-damper-kit-by-ati-p2814.aspx

 

Võibolla keegi oskab veel miskit kaasa rääkida ja täiendada infot ja omi mõtteid välja käia?

Muudetud , muutis zaddam
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/page/2/#findComment-66913
Jaga teistel saitidel

  • 1 aasta hiljem...

M57D30 väntvõlli kasutamisel m50 blokis saaks järgmised andmed:(arvutused võivad natuke mööda olla)

M40 kolviga( CH= 31,65) ja 135mm kepsuga oleks kolb 0,65mm üle bloki, töömaht oleks 2924cc ehk 2.9l ja surveaste 13,4:1.

Netist uurides on seda väntvõlli isegi m20 kasutatud, seega peaks andma ka modifitseerida nii, et läheb m50 külge.

Jõunubrid oleksid umbes 180 kw ja 300 Nj :D

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/page/2/#findComment-83909
Jaga teistel saitidel

  • 1 kuu hiljem...
  • 5 aastat hiljem...

Edit: Tegemist M50b25 vanos motoga

Kes ütleb palju surveaste jääb?

Töömaht? 

M57n väntvõll-90mm stroke

130mm H-Profiil kepsud

M50b25 vanos kolvid-32,55mm 

Plokikaase tihendiks kasutaks Cometic metall lehte- 1.29mm paksusega. 

Toll mõõt pakendil on 0.051 ehk seega 1.29mm ? 

 

 

 

Muudetud , muutis extreme327
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/page/2/#findComment-136108
Jaga teistel saitidel

Kas m50b25 vanos moto põlemiskambri volume mitte 43,75 pole? 

Muutsin ka kaase tihendi paksust eelmises postituses.

Või siis kes teab lisada andmeid.

Kas Ploki kõrgus on 210,05 vms 210.07? 

 

Muudetud , muutis extreme327
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/page/2/#findComment-136122
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus